Kwalitatief 2.1 PC Speaker set.

Pagina: 1
Acties:

• ManlySpork
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10-2015
Nieuwe poster, al tijdje rond aan het lurken op tweakers in het algemeen. Eerste keer dat ik in dit subforum kijk.

Anyways:

Ik ben op zoek naar een kwalitatief 2.1 speaker setje voor bij mijn computer. Heb momenteel nog een 5.1 Setje dat ik een 8-tal jaar terug in de Aldi gekocht heb aan 100€, maar het setje is ondertussen wel degelijk aan vervanging toe. Ik heb in de 8 jaar dat ik het setje gehad heb, eigenlijk maar 1 of 2 keer met echt surround sound gewerkt, dus bijna uitsluitend als stereo setje. Aangezien ik dus geen surround nodig heb, en het minder kabelboel is wil ik nu gaan voor een 2.1 Setje. Ook denk ik dat ik voor 200€ een beter klinkend setje in 2.1 kan vinden dan een 5.1 setje voor datzelfde geld.

Zelf heb ik al beetje rondgekeken en heb ik bijvoorbeeld al heel wat (zowel goed als slecht) gelezen over de Corsair SP2500. Ook al veel goeds gelezen over de Logitech Z2300 (lijkt niet meer verkrijgbaar).
Aangezien ik het setje dat ik ga kopen toch een lange tijd wil gebruiken heb ik wat angst dat ik een slechte koop doe. Daarom dat ik hier even kom vragen:

Wat raden jullie aan, welke speakers binnen budget van 180-220€ vinden jullie het beste?
Wat vinden jullie van de Corsair SP2500, is ie zijn geld waard? Is er beter aan die prijs?

Hoop dat jullie me kunnen helpen,

Veel dank,

ManlySpork

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou met dat budget eerder kijken naar een setje monitors of tweedehands boekeplankluidsprekers. Die 2.1 setjes blijven altijd op het niveau van pc-speakers. Met €200 kan je zo veel beter krijgen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door TBTL op 11-01-2012 17:51 ]

• ManlySpork
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10-2015
Daar ben ik helemaal niet thuis in die wereld. Heb je dan niet direct een versterker nodig?

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Studiomonitoren zijn vaak actief, met andere woorden: ze voorzien in hun eigen versterking (en digitaal>analoog conversie). Een purist zal liever de weg bewandelen van losse componenten maar voor 200 euro zit je hier erg goed mee.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-01 19:14

NeHoX

Gamer + PV

Tijdje geleden heb ik van die kleine Bose speakertjes gezien bij de mediamarkt. Zat ondanks formaat prachtig geluidje in. Dat niks voor je?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
NeHoX schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:10:
Tijdje geleden heb ik van die kleine Bose speakertjes gezien bij de mediamarkt. Zat ondanks formaat prachtig geluidje in. Dat niks voor je?
Bose moet je van houden. De manier waarop ze 'kleuring' toevoegen aan hun geluid spreekt niet iedereen aan. Maar ga zeker eens luisteren. En let op: er zijn veel relatief onbekende merken die veel meer waar bieden voor je geld dan giganten als Bose doen (Bose zegt vooral veel te investeren in 'research', hoewel niemand weet wat daar exact mee bedoeld wordt).

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:43
http://hificorner.nl/s-hm50.html
Dit misschien niet wat? In de aanbieding van 100,- naar 50,-!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

I-Heine-I schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:13:
[...]

Bose moet je van houden. De manier waarop ze 'kleuring' toevoegen aan hun geluid spreekt niet iedereen aan. Maar ga zeker eens luisteren. En let op: er zijn veel relatief onbekende merken die veel meer waar bieden voor je geld dan giganten als Bose doen (Bose zegt vooral veel te investeren in 'research', hoewel niemand weet wat daar exact mee bedoeld wordt).
Enige tijd was eenzelfde topic er voor een 2.0/2.1 setup.

Ik heb zelf die Bose Companions staan hier en ben er zeer tevreden over als computer speakers .

Er wordt inderdaad een soort kleuring toegevoegd die vaak heel goed uitpakt maar ook bij sommige nummers voor een 'totaal' andere ervaring zorgt. Stemmen/instrumenten die opeens naar voren/achter komen/vallen. Wanneer je echt een muziekliefhebber bent, accepteer je zoiets natuurlijk niet, aangezien je de muziekkwaliteit zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke opname wilt ervaren.

In zo`n geval zijn monitors, al dan niet passief/actief, inderdaad de beste keuze. :)

edit; heb het topic gevonden. Misschien vind je hier nog wat mooie info: PC speakers tot 150 euro

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik ben al een jaar zeer tevreden over deze http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-c-100-p145.html
Pagina: 1