PC speakers tot 150 euro

Pagina: 1
Acties:

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 21:33
Ik heb nog steeds een oude Philips 2.1 setje op me bureau staan (spa 3300). Het produceert geluid maar ik ben er nooit echt onder de indruk van geweest. Ik heb ook een Sennheiser HD590 en dan hoor je toch duidelijk een stuk mooier geluid.

Ik luister een breedscala aan muziek genres maar ik doe niet aan muziek productie oid het is dus puur om gewoon naar muziek te luisteren (gamen doe ik met een headset op)

Ik zit nu dus te kijken naar een nieuwe set. Mijn budget is max 150 euro.

Ik heb niet specifiek een voorkeur voor 2.1 of 2.0 ik wil gewoon een mooie geluidsweergave

Ik kwam zelf al de volgende 2 setjes tegen:

Creative T40 II
M-audio AV40

Beide 2.0 en rond de 100 euro. De M-audio's zien er echter niet uit imo :+

Nu mijn vraag als je met mijn budget een set (actieve) speakers zoekt wat is dan gewoon de beste set die je kan aanschaffen (dat mogen dus ook andere zijn dan de twee die ik heb opgenoemd).

Ik heb een asus xonar D1 geluidskaart in mijn computer zitten als dat er toe doet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Kijk eens hier naar: http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-b-20-p6182.html

Ik heb ze zelf gehad, en ze produceren echt super geluid, zoals hier te lezen: [Teufel Actie] Gezocht: testers voor nieuwe speakers

Waarom ik ze zelf weg hebt gedaan, omdat ik er geen ruimte voor heb.. Bureau is gewoonweg te vol voor deze :).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• haakjesluiten
zijn die niet wat klein voor een 2.0 set om nog beetje fatsoenlijke bass te produceren?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nee absoluut niet.

Wellicht dat dit filmpje duidelijkheid schept:

Ze zijn ook niet zo klein hoor, maar geven voldoende boost (40W stuk).

nggyu nglyd

• haakjesluiten
Nog ever verder gekeken ze zijn inderdaad minder klein dan ik dacht wel jammer dat ik eigenlijk weinig reviews tegen kom. Of vergelijkingen met andere speakers.

[ Voor 42% gewijzigd door haakjesluiten op 10-12-2011 17:00 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Crazyanz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:56:
Nog ever verder gekeken ze zijn inderdaad minder klein dan ik dacht wel jammer dat ik eigenlijk weinig reviews tegen kom. Of vergelijkingen met andere speakers
Ze zijn even kijken net 1.5 maand uit.
Wellicht dat je meer moet kijken in duitse websites, want Teufel is wel een groot bedrijf in Duitsland.
Maarja, staar er niet blind op.. bekijk specs probeer wellicht dingen te luisteren en anders kijken naar andere soort audiosysteem :).

nggyu nglyd

• haakjesluiten
Tja, vergelijken op specs is lastig in deze prijsklasse. Ik heb zelf echt nog nooit van Teufel gehoord eigenlijk maar ik ben dan ook niet echt bezig met audio hardware.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 21:03

Bluebe

Roar

Ik heb zelf de Logitech Z4. Het is een 2.1 set klinkt echt super en is ook niet duur ik denk zo rond de 60-70 euro.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Bluebe schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:06:
Ik heb zelf de Logitech Z4. Het is een 2.1 set klinkt echt super en is ook niet duur ik denk zo rond de 60-70 euro.
Meningen zijn verdeeld denk ik, maar ik vind bij logitech setjes altijd dat de bass te zwaar is, en nooit echt uit te zetten is. Het niveau is ook niet echt goed verdeeld.

nggyu nglyd

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Bij de Z4 is het wel compleet uit te zetten, echter het blijft een PC 2.1 setje van ongeveer 50 euro. De lagere middentonen worden door de subwoofer gedaan en er zit alsnog een soort gat tussen hoog/laag

De wijzen komen uit het Oosten!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:49
Voor 150 euro zou ik een oude versterker uit de dichtsbijzijnde dump halen, en voor 100 / 150 euro een setje monitor speakers 2e hands halen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.nl/images/products/600x400/59/yamaha-tsx-80.20532539.jpg

De Yamaha tsx-80

Heb je ook meteen een radio/alarm/klok/afstandsbediening erbij. Speelt trouwens menigen PC speakersetjes van de tafel.

net 10 euro boven je budget, maar misschien maak je wel een uitzondering :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 17:58 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dubbelpost...

[ Voor 92% gewijzigd door mr.paaJ op 10-12-2011 18:50 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je nog een beetje rek hebt of ook tweedehands wil zoeken zou ik je de AudioEngine A2 aanbevelen. Indukwekkend natuurlijk geluidje voor zo'n goedkoop en klein systeem.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Wat mr.paaJ zegt zou ik jou ook willen aanraden :) Enorm goede investering.
Ik vind het zelf vreselijk om in een stereo-set een losse sub te hebben, ik vind 2 full-range speakers veel prettiger luisteren. Al is dit natuurlijk volledig persoonlijk +)

Je zou ook kunnen doen wat Mektheb zegt een versterkertje in de kringloop scoren en vervolgens op zoek gaan naar 2 mooie towers/monitors :)

• haakjesluiten
tja zoon ipod dock en 60 euro 2.1 kit is dus niet bepaald wat ik zoek. ;)

Lose versterker met passieve boxen is ook nog een optie maar in eerste instantie zoek ik toch iets compacters.

Ik overweeg op dit moment de teufels eigenlijk heel erg.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Audioengine heeft ook ingebouwde versterker :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 23:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vorige week zat ik met dezelfde kwestie.

Ik hoor de laatste tijd veel goede dingen over die Teufels. Je kunt ze volgens mij alleen via de eigen site bestellen. De reviews zijn zeer positief ook. Echter was er geen fysieke winkel in de omgeving om te luisteren naar die dingen. Dat vind ik bij 100-150 euro toch best belangrijk.

Ik ben uiteindelijk voor de Bose companion 2 series gegaan voor 100 euro. Ben zeer tevreden met het geluid. Stukken beter dan de Logitech x140 die ik hiervoor had staan.

+ Geluid is zuiverder.
+ Bas blijft aanwezig tot vrij hoog volume. Dit zonder woofer.
+ Geluid kan onvoorstelbaar hard voor zulke kleine speakers.
+ Geluid wordt gecompenseerd zodra je 'te ver' gaat. Je blaast dus niet snel op.
+ Meerdere inputs (dus lekker je mp3 ernaast leggen als je pc uitstaat, kan gewoon, gebruik ik veel).
+ Simpel, strak design met aluminium grille.

- De interne 'geluidprocessor' sjoemelt af en toe met het geluid, waardoor ik bij enkele nummers de instrumenten te goed hoor. Ze overheersen dus. Volgens mij merkt de gemiddelde luisteraar dit niet, maar toch... wij tweakers benne kritisch ;)
- De speakers stinken een beetje de eerste dagen. Omdat ik twijfelde, ben ik ook nog een winkel ingelopen om dezelfde geur te constateren. :P
- Meegeleverde audiosnoer voor zijspeaker is te kort als je een dual screen setup hebt... + 6 euro bij handyman ;)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• haakjesluiten
Ik kan er wel wat mee maar ik weet nu nog slechter wat ik wil :P

M-audio AV40
Teufel B20
Bose companion 2
Creative T40 II

Iemand tips voor een winkel waar ik een aantal van deze sets zou kunnen beluisteren?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

M-Audio waarschijnlijk bij een locale instrumentenwinkel (iets als Feedback), en misschien een Apple store?
Bose ook vast bij Apple, en MM, BCC etc. Denk dat het loont om even je locale electronica groothandel binnen te lopen, meestal staat er wel een rij van dit soort systemen naast elkaar. En dan misschien niet precies deze vier, maar genoeg vergelijkbaars.

• haakjesluiten
ik ga morgen denk even naar rockpalace (goede tent hier in den haag die echt alles hebben op muziek(instrument) gebied), ik zie net op hun webshop een heel scala aan actieve speakers staan van onder de 150 euro waaronder de M-adio AV40 en de m-audio BX5A (€169)

[ Voor 18% gewijzigd door haakjesluiten op 10-12-2011 20:11 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 10:34
Heb zelf hier T40's staan, produceren een uiterst gebalanceerd geluid met meer dan genoeg laag . verwacht geen grondschuddende bas , maar er zit een erg lekkere , gecontroleerde bas in . ook voor muziek zijn ze erg geschikt omdat er ook een softdome tweeter in zit, een van de best klinkende pc-speaker sets die er op dit moment is .

• haakjesluiten
vanavond audio opstelling bij een maat bekeken. Versterker -> passieve B&W speakers aan de muur.

Dat is toch wel erg netjes ik heb net besloten eerst een beeldscherm te kopen (net in de bestelling gegooid) en dan via MP een leuk setjes bijelkaar te zoeken. In de tussentijd moet ik maar me Sennheiser HD595 opzetten als ik goed geluid wil.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

In de hifi budgetmarkt ontlopen de drivers, filters etc. elkaar weinig. Belangrijk voor een aanvaardbaar geluid op dit prijsniveau is de klankkast van je speaker. Bij PC speakers is die meestal van kunststof en erg klein. Een fatsoenlijke MDF klankkast (bookshelf speakers) levert per definitie een rustiger en puurder geluid zonder allerlei digitale technieken toe te passen. (bass boost meuk etc.)

Mijn mening:

1. Speakers betiteld als "PC speakers" zijn meestal jammer van je geld. Als je veel geld voor plastic wil betalen, zit je idd goed met Logitech, Creative, Teufel e.d. Haal het marketingwoordje "PC" weg voor "speaker" en koop voor jouw budget 2 kleine bookshelf speakers. Een kleine (portable) amp ertussen en je heb tig keer beter geluid voor hetzelfde geld. (En als je de restwaarde meerekent ben je zelfs goedkoper uit)

2. Nieuwe speakers kopen is onzinnig in deze tijd waar je voor een fractie van het geld jong-gebruikte exemplaren kan kopen. Resultaat: beter geluid voor hetzelfde geld.

3. Mocht je het overwegen....subwoofer = no go. Voor dit geld koop je alleen plastic subwoofertjes die juist afbreuk doen aan de midbass van de woofers in de speakers. Bij speakers met een fatsoenlijke diameter woofers heb je geen subwoofer nodig. Zeker niet wanneer je je muziek in een kleine ruimte (zoals slaapkamer) luistert. Ik krijg altijd de kriebels van die subwoofer bij 5.1/7.1 setjes. Je hoort laag, maar meestal totaal afzijdig van de rest van het geluid.

Voorbeeld "low budget":

2x
Afbeeldingslocatie: http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/715123_pb_01/2009artikelDetailVisualLandscape/magnat-monitor-supreme-100-luidspreker-(set-van-2).jpg

http://www.kieskeurig.nl/...nitor_supreme_100/242432/

+ 2e hands ampje (genoeg te vinden voor < €50,-)

of wat beter:
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/344924/#prijzen

Afbeeldingslocatie: http://thehifisite.com/wp-content/uploads/2010/12/Wharfedale-Diamond-10.1.jpg

Dan ben je zo'n €140,- kwijt voor de speakers, doe er een 2e hands ampje bij en je kan jaren verder met goed geluid :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 11-12-2011 13:28 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• haakjesluiten
@mooooody bedankt handige info :)

Ik heb nog 2 hoog bejaarde speakers staan geen idee meer hoe ik daar ooit aangekomen ben. Maar na wat googlen schijnen ze uit +/-1969 te komen :+

Gaat om philips 22RH 493's

Tot mijn verbazing las ik op een audio forum nog iemand die lyrisch was over deze speakers ook. Zijn die een beetje bruikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 11-12-2011 13:36 ]

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06-2025
Hij is al eerder genoemt maar wil toch de Z4 nog eens aanhalen! Ik gebruik deze ook naar volle tevredenheid. Je hebt het over bureauspeakers of pc speakers. De Z4 geeft voor op een bureau meer dan voldoende geluid. Het kan natuurlijk niet op tegen een echte geluidsset maar daar hebben we het hier niet over.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom M-audio, dat zijn studiomonitoren. Die geven een heel precies geluid en is imho niet echt een lekker geluid om lang naar de luisteren. Beter neem je iets zoals de AudioEngine A2, Dat zijn boxen van hout met een ingebouwde versterker. Maar bij deze is bij de ontwikkeling al rekening mee gehouden dat ze gebruikt zullen worden voor mp3'tjes dus zijn ze wat vergevingsgezinder in hoor je dus niet ieder compressie foutje.
Ik heb zelf de A5's en het zijn echt waanzinige speakers

• Mooody

Mooody

elmoody

Crazyanz schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:34:
@mooooody bedankt handige info :)

Ik heb nog 2 hoog bejaarde speakers staan geen idee meer hoe ik daar ooit aangekomen ben. Maar na wat googlen schijnen ze uit +/-1969 te komen :+

Gaat om philips 22RH 493's

Tot mijn verbazing las ik op een audio forum nog iemand die lyrisch was over deze speakers ook. Zijn die een beetje bruikbaar?
Zelfde verhaal he...
Als je een 2e hands amp koopt, kun je je oude speakers aansluiten.

Als je al speakers heb, kun je zelfs een nieuwe amp kopen met jouw budget.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-trade.ru/products_pictures/big/Onkyo_A-9155_black_1_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/versterker/onkyo/a-9155/337790/

Ik hoeft denk ik niet uit te leggen dat dat beter geluid oplevert dan welke low budget PC speaker i.c.m. met interne amp van je geluidskaart. Ik snap daarom de discussies over "PC speakers" nooit zo goed....

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 11-12-2011 14:02 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• haakjesluiten
Ik kon voor 25 euro een Technics SU 7700 overnemen van iemand in de buurt dus net even opgehaald en aangesloten.

Voor 25 euro heb ik nu echt super geluid in vergelijking met me pc speakers :+

Nu alleen nog even die gigantische versterker ergens weg werken (als is die wel super mooi om te zien trouwens.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mooooody schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:00:
[...]

Zelfde verhaal he...
Als je een 2e hands amp koopt, kun je je oude speakers aansluiten.

Als je al speakers heb, kun je zelfs een nieuwe amp kopen met jouw budget.

Zoiets:

[afbeelding]
http://www.kieskeurig.nl/versterker/onkyo/a-9155/337790/

Ik hoeft denk ik niet uit te leggen dat dat beter geluid oplevert dan welke low budget PC speaker i.c.m. met interne amp van je geluidskaart. Ik snap daarom de discussies over "PC speakers" nooit zo goed....
Maakt dat nog uit dan? Je bron is toch de PC in dit geval, dus wat je nu suggereert is dat de versterker die je linkt het geluid beter maakt dan de bron, volgens mij is dat een utopie.

Wat je zegt over de interne geluidskaarten etc is wel waar, maar ook als je een versterker aan je PC knoopt is dat waar het geluid vandaan komt. Dat je dat vervolgens naar een (al dan niet dure) versterker stuurt voor het bij je speakers komt doet daar niet zoveel aan.

Anders gezegd; ik heb hier een redelijk dure onkyo staan met fijne speakers; als ik mijn iPhone aansluit klinkt het "redelijk", speel ik van een LP of CD, dan pas heb je lol van je dure versterker. Als ik mijn MBP aansluit via jackplug, is het geluid "redelijk", via optisch al beter, maar haalt het niet bij CDkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 11-12-2011 20:48 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• haakjesluiten
Volgens mij bedoelde hij meer dat een dedicated amp + 2 goede speakers voor het zelfde geld een beter resultaat oplevert dan een set (actieve) speakers die worden verkocht met de pc in gedachten. Dat verschil zit dan vooral in de speakers en niet zo zeer in de amp.

Maar goed ik heb mijn sennheiser inmiddels aan de versterk gehangen en dat is echt fantastisch!

Ik gebruikte nu al een Fiio E5 tussen de Xonar D1 en mijn hoofdtelefoon maar de sennheiser komt met deze versterker echt veel beter tot zijn recht :*) vooral de diepe klanken en bass komen nu veel beter door terwijl de instellingen op dit gebied redelijk neutraal staan.

[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 11-12-2011 21:02 ]

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 21:03

Bluebe

Roar

Quad schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:11:
[...]

Meningen zijn verdeeld denk ik, maar ik vind bij logitech setjes altijd dat de bass te zwaar is, en nooit echt uit te zetten is. Het niveau is ook niet echt goed verdeeld.
Natuurlijk iedereen heeft zijn eigen mening en ik zelf vind dat er gewoon erg goed geluid in zit. Je kan zelf de bas harder of zachter zetten en wat betreft de niveau verdeling vind ik dat het prima in orde is. De Z4 set ziet er goed uit en is ook absoluut niet duur, absoluut geen miskoop.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
Ik weet dat dit een (bijna) nutteloze post is, maar misschien is de Corsair SP2500 het overwegen waard. Een stukje boven budget, maar door mijn eigen ervaring kan ik hem wel aanraden.

Succes!

Mijn YouTube

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01 11:48
Over de Philips 22RH 493

Die heb ik ook ooit gehad en even gebruikt, het is inderdaad geen rommel zeker niet voor zijn tijd!

[ Voor 12% gewijzigd door RAR_ op 11-12-2011 22:11 ]

Verwijderd

Kijk ook eens naar Behringer of KRK. Leuk merk dat KRK, is wel wat duurder.

Thomann heeft altijd enorm veel keuze en ik heb er altijd goede ervaringen mee:
http://www.thomann.de/nl/..._nabijveldmonitors&oa=pra

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 22:29 ]

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
Fijn dat mensen ook de topics lezen voordat ze posten ;). TS heeft inmiddels zijn audioproblemen opgelost.

• Mooody

Mooody

elmoody

Pixeltje schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:47:
[...]

Maakt dat nog uit dan? Je bron is toch de PC in dit geval, dus wat je nu suggereert is dat de versterker die je linkt het geluid beter maakt dan de bron, volgens mij is dat een utopie.
Nee hoor.
Als je het geluid digitaal doorstuurt (er zijn tegenwoordig veel PC's/laptops met optische uitgang), gebruik je de DAC van de versterker om het signaal om te zetten naar analoog.

Daarbij gaat het vooral om het "versterken" van het geluid om speakers goed aan te kunnen sturen, iets dat een fatsoenlijke versterker beter doen dan een interne geluidskaart.

Pagina: 1