Glasvezel Assendelft (Saendelft)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:15
Vorig jaar September kwam ik deze tweet tegen :
SaendelftSaendelft

YES!! glasvezel internet in #Saendelft, vandaag brief in de bus van Reggefiber voor aansluiting! @Reggefiber
Mijn postcode gaf helaas aan dat het niet mogelijk was in mijn wijk, terwijl alle straten om mij heen het wel krijgen.
Na wat heen en weer gemail bleek dit een foutje te zijn in de postcode database.

Eind Oktober heb ik dus Glasvezel via Xs4all aangevraagd, postcodecheck gaf daarbij aan :
Gefeliciteerd! Vraagbundeling is succesvol gebleken.

En nu?
1.De 30% inschrijvingen voor glasvezel is gerealiseerd.
2.Schrijf u in voor Glasvezel van XS4ALL.
3.ReggeFiber start met de aanleg van het glasvezelnetwerk.
4.Wanneer uw woning is aangesloten neemt XS4ALL contact met u op om uw bestelling af te ronden.
Via http://eindelijkglasvezel.nl/zaanstad/ zijn 3 berichten te vinden :
18-10-2011
Aanleg glasvezelnetwerk in Saendelft Zaanstad van start

De eerste woningen in Saendelft in Zaanstad worden in week 48 aangesloten op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Rond week 15 in 2012 zijn alle woningen in Saendelft voorzien van een glasvezelaansluiting. De aansluiting op het glasvezelnetwerk van Reggefiber is geheel kosteloos en vrijblijvend.

Bewoners worden circa twee weken van tevoren door Reggefiber met een brief op de hoogte gesteld wanneer zij de huisaansluiting willen realiseren.

Met een glasvezelabonnement krijgen bewoners van Saendelft in Zaanstad toegang tot de bijna oneindige capaciteit van het glasvezelnetwerk. Hierdoor zijn toepassingen als zorg op afstand, thuiswerken, interactieve cursussen, beveiliging op afstand en multimediaal onderwijs met glasvezel binnen handbereik. Wat de toekomst ook brengt, met glasvezel is uw woning er zeker klaar voor.
18-10-2011
Plaatsing 2e PoP Saendelft Zaanstad aan het Kaaikpad

De 2e PoP in Saendelft in Zaanstad wordt in week 41 geplaatst aan het Kaaikpad. Hiermee is de aanleg van het glasvezelnetwerk ook hier echt van start gegaan.

Een PoP is een wijkcentrale/technische ruimte en een belangrijk onderdeel van het aansluiten van een hele wijk op het glasvezelnetwerk. Dit is namelijk het verdeelpunt waar alle verbindingen bij elkaar komen.

Wij proberen eventuele hinder van deze werkzaamheden zo beperkt mogelijk te houden.
18-10-2011

Plaatsing PoP aan de Witte Ring in Saendelft Zaanstad

De eerste PoP in Saendelft in Zaanstad is geplaatst. Hiermee is de aanleg van het glasvezelnetwerk echt van start gegaan.

Een PoP is een wijkcentrale/technische ruimte en een belangrijk onderdeel van het aansluiten van een hele wijk op het glasvezelnetwerk. Dit is namelijk het verdeelpunt waar alle verbindingen bij elkaar komen.

Wij proberen eventuele hinder van deze werkzaamheden zo beperkt mogelijk te houden.
De PoP aan Kaaikpad ligt een paar honderd meter van mijn huis.
En ze zijn daar rond november aan de gang gegaan met glaskabels en huisje.
Inmiddels is de grond daar weer dicht.

Volgens mij is dit een of andere actie van de gemeente oid om glasvezel te pushen.
(Ik heb nooit wat gehoord/gelezen over een vraagbundeling)

Gisteren KPN reclame foldertje in de bus ontvangen dat er bij ons in de wijk Glasvezel komt.
Maar nog niets van Reggefiber gehoord. (wat de persoon in de tweet in September al wel gehad heeft)

Verder kan ik op dit moment geen info vinden.
Benieuwd of er andere tweakers uit Assendelft zijn die misschien meer info hebben ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij mij komt Reggefiber de 18de een glasvezel aansluiting (modem?) in de meterkast hangen. Ik heb vanzelf van hen een brief gehad nadat ik mij maanden geleden als geintreseerde had opgegeven op hun website.

BTW, ik zit op de Gele Ring

[ Voor 7% gewijzigd door Roko op 11-01-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Waar zit je ergens aan de gele ring ?
Ik woon in het winkelcentrum (Kaaikhof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Ik woon aan de Witte Ring. Ik heb een paar maanden geleden een inschrijvingsformulier gehad van Reggefiber. In het formulier kon je dan aangeven dat je interesse had en geheel vrijblijvend een glasvezel aansluiting in je meterkast wilde hebben.

Ook ik heb de KPN reclame folder gehad maar nog geen brief van Reggefiber voor de aansluiting van de glasvezel kabel in de meterkast. Dat zal denk ik niet lang meer duren. Kan ik eindelijk UPC opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ter hoogte van H.P. Berlagestraat

Ik had dat formulier ook gehad, maar eigenlijk nooit ingevuld, ik had dat lang daarvoor al op Reggefiber website gedaan. Eind december kreeg ik een brief van Reggefiber dat de firma van den Berg de 18de een modem komt plaatsen, dus ik ga er maar vanuit dat dat ook gaat gebeuren :)

[ Voor 81% gewijzigd door Roko op 11-01-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik ga Reggefiber maar eens een mailtje sturen hoe/wat aangezien ik nog 0,0 heb gehoord van Reggefiber zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Goed plan, misschien valt er op korte termijn nog wat in te plannen qua monteurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je zit wel aan de andere kant van de POP (die bij gezondheidscentrum staat) misschien dat ze die kant als eerste aansluiten.
Voorlopig nog maar even behelpen met 40/3 vdsl van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Geen idee wat de volgorde is, ik heb tot nu toe nog maar bij één huis gezien dat er iets werd aangesloten, daar waren ze toch tot in de late middag mee bezig. Een hoop graafwerk bij de gevel en kruipruimte werk. Hopelijk staat die bij mij droog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik woon zelf op de Dudokstraat, maar ik heb ook nog geen reactie gehad van Reggefiber. Wel hebben wij de brief van de KPN al gehad m.b.t. glasvezel.

Ik zat mijzelf ook al af te vragen waarom Reggefiber nog geen reactie heeft gestuurd. Zeker aangezien ze de afgelopen 2 weken bezig waren met de glasvezel op de Witte Ring :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Hier ook op de Dudokstraat...Nog een paar weken en de Witte Ring is af...eindelijk!

Aan de ene kant ben ik blij dat ik de keuze krijg om UPC op te zeggen, aan de andere kant weet ik niet hoe blij ik moet zijn met KPN als alternatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
KPN glas zuigt met dat experia ding en slechte kwaliteit HDTV. Ik wil mijn eigen router en wifi gebruiken, maar dat wordt lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon xs4all nemen dan, krijg je betere router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Fitzbox, maar nog steeds KPN media feeds en dus ook bud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja geen idee, ik heb m'n eigen feeds via de schotel ;)

Antwoord op m'n vraag wanneer ik iets hoor :
Wij bevestigen de goede ontvangst van uw e-mailbericht van 11 januari  jl.
en kunnen u het volgende berichten.

Dat uw straat voor aansluiting op het glasvezelnetwerk ingepland staat voor
medio juni 2012. Een exacte datum is op dit moment nog niet bekend. Wanneer
hier meer over bekend is, ontvangt u de benodigde informatie in uw
brievenbus. Wanneer uw woning is aangesloten op het glasvezelnetwerk, kunt u
een abonnement afsluiten bij een serviceprovider van uw keuze.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Duurt dus nog even :(
En lekkere info op reggefiber.nl dat rond week 15 alle woningen in Saendelft voorzien van een glasvezelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
nou, da's dan lange termijn planning. En providor naar keuze is ook wat overdreven, als particulier kun je kiezen uit KPN of XS4ALL (en dat is ook kpn), Lijbrandt levert b.v. nog geen diensten hier, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Hier eind vorige week de al weer out-of-date folder van KPN in de bus gehad. Ergens eind vorig jaar een brief van Reggefiber, toen ook via hun website aangemeld, nooit meer wat van gehoord.
Via de KPN site er achter gekomen dat mijn locatie (Zwarte Ring) ook pas ergens in Juni actief zou zijn.

Zit er wel over te denken om gebruik te maken van KPN, TV kijken we te weinig om er heel veel waarde aan te hechten of de kwaliteit niet maximaal is. Spotify premium vind ik dan wel weer een voordeel. In het KPN glasvezel draadje staat een oplossing voor het gebruik van je eigen router, dat ga ik dan ook doen, heb nog een switch liggen waarmee dat zou moeten kunnen.

@roko Eenig idee wanneer je je glasvezel kan gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik heb eigenlijk geen idee, ik vermoed gelijk na het aanleggen, of in ieder geval kort erna. Ik zag gisteren dat ze een aantal huizen van de H.P. Berlagestraat (school zijde) al aan het aansluiten waren. Volgende week ben ik aan de beurt

Als ik overstap (en dat doe ik voorlopig nog niet) dan zou ik het liefst Lijbrandt als providor willen hebben aangezien die het glasmodem zelf optimaal benutten zonder de eindgebruiker lastig te vallen met een extra modem/box/router. Maar helaas leveren die geen diensten bij ons want wij zitten helaas in het WBA gebied (=KPN). Dan maar XS4ALL, die leveren tenminste een kwalitatief goede modem/router i.p.v. die duffe Experiabox

[ Voor 47% gewijzigd door Roko op 13-01-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Heeft iemand trouwens enig idee wat de reden is dat er opeens glas komt in dit deel van Assendelft ?
Ik heb nooit wat gehoord van een vraagbundelingsactie oid nml.

En enig idee of er ook plannen zijn voor glas in de rest van Assendelft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Wat ik van de reggefiber site heb gelezen is dat vooralsnog alleen Saendelft volledig ontsloten gaat worden. Zoals je ook in deze map kunt zien (inzoomen op saendelft). Ons huis wordt momenteel gebouwd (witte ring) en wordt bij oplevering standaard voorzien van glasvezel.

Wat ik mij wel afvraag, krijgen we alleen de keus voor KPN of wordt Lijbrandt en XMS etc ook straks leverbaar?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik heb contact gehad met Lijbrandt en zij zeggen voorlopig nog geen diensten te gaan leveren. Hoe lang dat "voorlopig" is konden ze niet vertellen. Ik denk dat het te maken heeft met de autonomie van KPN over het glasnetwerk waartoe wij behoren, ondanks dat KPN ook eigenaar is van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
telefoontoestel schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:51:
Wat ik van de reggefiber site heb gelezen is dat vooralsnog alleen Saendelft volledig ontsloten gaat worden.
Dat is maar 1 deel van Saendelft, aan de andere kant van de dorpsstraat wordt (voorlopig?) nog niets aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Voor vinex locaties als Saendelft is het vrij normaal dat er glasvezel komt, het is eigenlijk jammer dat er al niet meteen werk van gemaakt is bij het aanleggen van telefoon en tvkabel. Je zou denken dat het leggen van de glasvezel kabel zelf op dat moment het goedkoopste was.
Nu wordt er weer van alles overhoop gehaald (vanmorgen stonden ze in een bocht van de Gele Ring te graven wat een enigzins onoverzichtelijke verkeerssituatie opleverde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja misschien logisch als ze het vanaf het begin hadden gedaan, maar nu doen ze maar de helft van saendelft ?
Goed ik klaag niet hoor, maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Woon zelf ook in Saendelft. Zwarte Ring en blijf het afwachten. Voorlopig xs4all ADSL 2+ / VDSL2

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
troftnom schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:
Voor vinex locaties als Saendelft is het vrij normaal dat er glasvezel komt, het is eigenlijk jammer dat er al niet meteen werk van gemaakt is bij het aanleggen van telefoon en tvkabel. Je zou denken dat het leggen van de glasvezel kabel zelf op dat moment het goedkoopste was.
Nu wordt er weer van alles overhoop gehaald (vanmorgen stonden ze in een bocht van de Gele Ring te graven wat een enigzins onoverzichtelijke verkeerssituatie opleverde).
Gelukkig zit het wel al in de huizen dus hboeft jou mooie tuin niet omgespit te worden. Toen Saendelft begon is er dus wel degelijk rekening mee gehouden ..... als ze toen al die andere kabels de grond in zouden jagen, konden ze het met de huidige techniek weer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat zit er bij jou in het huis dan ?
Bij mij zit er nog helemaal niets, alleen upc en kpn analoog aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Er liggen al leidingen onder de grond waar alles doorheen getrokken kan worden en de meeste huizen hebben vanuit de straat loze leidingen de meterkast in voor b.v. glasvezel. Het is dus een kwestie van de wijkcentrale uitrusten met alle netwerk elementen, glassfibers met perslucht door de leidingen jagen en dan per huis aansluiten. Klinkt misschien wat simpel, maar veel meer is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
DDX schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:38:
Wat zit er bij jou in het huis dan ?
Bij mij zit er nog helemaal niets, alleen upc en kpn analoog aansluiting.
Naast het kastje van UPC heb ik nog een wit kasje met lijn 1 en 2 ... daar gaat de glasvezel strax naar toe! Staat ook in ht boekje va de oplevering dacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je bedoelt gewoon je IS/RA kastje ?
Afbeeldingslocatie: http://helpdesk.kliksafe.nl/images/israpunt_new.jpg
Ik heb hier de meest rechtse zitten, die kan idd ook glas invoer hebben
Maar er gaat bij mij enkel een gele en blauwe kabel in en dat is gewoon voor analoog telefonie.
Verder is er niet echt iets voorbereid ofzo dat ik kan zien.
Misschien dat in de buis waarmee de analoge kabel binnenkomt nog ruimte is voor de glas kabel.
Maar misschien moeten ze wel gewoon gaan boren in de meterkast voor extra leiding.

En ik zit dus in appartement, dus geen idee hoe leidingen verder beneden eventueel zijn voorbereid en er enkel gat geboord hoeft te worden naast de huidige kpn invoer oid.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 14-01-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Net is bij mij de glasvezel met perslucht vanuit de straat (POP?) mijn meterkast ingeblazen. Het komt binnen op de aansluiting die hetzelfde is als de meest rechtse op het plaatje. Bij mij zaten daar twee "kabels" in vanuit een dikke blauwe pijp. Die "kabels" blijken buisjes te zijn waardoor ze b.v. een glasvezel naar binnen kunnen voeren, één daarvan is nu bij mij gebruikt. 8)

Ik begrijp van de monteur dat ze ALLE huizen in de wijk aansluiten, het is dus niet op individuele aanvraag, maar heel Saendelft-West

[ Voor 15% gewijzigd door Roko op 18-01-2012 10:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
DDX schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:44:
Je bedoelt gewoon je IS/RA kastje ?
[afbeelding]
Ik heb hier de meest rechtse zitten, die kan idd ook glas invoer hebben
Maar er gaat bij mij enkel een gele en blauwe kabel in en dat is gewoon voor analoog telefonie.
Verder is er niet echt iets voorbereid ofzo dat ik kan zien.
Misschien dat in de buis waarmee de analoge kabel binnenkomt nog ruimte is voor de glas kabel.
Maar misschien moeten ze wel gewoon gaan boren in de meterkast voor extra leiding.

En ik zit dus in appartement, dus geen idee hoe leidingen verder beneden eventueel zijn voorbereid en er enkel gat geboord hoeft te worden naast de huidige kpn invoer oid.
Nope het zit in je meterkast loopt een grote blauwe buis naar toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ok dat heb ik hier dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag brief van reggefiber, met daarop aansluitcode die ik moet invullen op www.eindelijkglasvezel.nl/zaanstad .
Alleen als ik naar die url ga en 'aansluitkaart' aanklik :
The requested URL /zaanstad was not found on this server.
(op aanmelden.eindelijkglasvezel.nl)

Maandag nog maar eens proberen en anders ouderwetse brief die erbij zitten terugsturen.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 18-02-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Hier zijn ze tijdens de vorst in huis geweest om de boel in de meterkast aan te sluiten, men was op zoek naar werkzaamheden want er werdt al gewoon eerder aangebeld ipv van op de aangekondigde dag te verschijnen. Blijkbaar lag er hier toch al een glasvezelkabel maar moest er nog een kastje vervangen worden en de boel meteen gecontroleerd, wat bij de originele aanleg niet is gebeurd.
Resultaat is te veel "demping" en mogelijk een knik in de kabel, door de vorst kon er voorlopig toch niet gegraven worden en zou men er later op terug komen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag brief dat ze 3 mei glas willen komen aansluiten.

Lekker ruime planning, tussen 08:00 en 16:00.
Hele dag opgesloten zitten in je huis in de hoop dat ze komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het gaat nog niet echt soepel daar. Hier zijn ze vorige week maandag geweest voor de installatie, maar de glasvezelkabel zat er aan de andere kant nog niet in (in dat hokje bij het winkelcentrum). Aangezien daar nog een hek om staat met een slot erop waarvan de KPN geen sleutel heeft komen ze dan na 8 dagen weer terug. Van belang is dat er een lampje brand bij glas op het kastje, anders komt de monteur voor niets. Inmiddels brand het, dus zal woensdag hopelijk wel goed gaan. De planning die ik kreeg was een tijdvak van 2 uur, dus dat valt nog mee, installatie duurt pakweg een uur als het goed is (heb doe-het-zelf).

Zag vanavond deur aan deur verkopers met KPN glasvezel jasjes in de wijk rondlopen, ze beginnen het dus echt aan de man te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 10:58
Al weer bijna anderhalve week geleden aangesloten. Blaas nu met 120mb/s over het net. (via utp, wifi haalt het echt niet met de fritzbox)

Op 20 februari is het glas door het buisje geblazen door de mensen van Reggefiber (inderdaad de hele dag thuis moeten blijven, om 1400 het glasblaasmannetje, om 1500 uur het boormannetje, om 1600 uur het lasmannetje en pas om 2000 pas een meetmannetje langs voor de doormeting)

en 23 maart jl is door Guidion i.o.v. xs4all het glas aangesloten, en knallen we lekker over het net. Het enige waar ik nog op wacht is de tweede tv-ontvanger.

[ Voor 12% gewijzigd door gumtree op 02-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
DDX schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:51:
Heeft iemand trouwens enig idee wat de reden is dat er opeens glas komt in dit deel van Assendelft ?
Ik heb nooit wat gehoord van een vraagbundelingsactie oid nml.

En enig idee of er ook plannen zijn voor glas in de rest van Assendelft ?
Saendelft west was in principe al klaar voor glasvezel, dit is ooit aangelegd door de combinatie Trilink vraagbundeling was dus dus eigenlijk niet nodig want vroeg of laat moest het toch gebeuren. Echter hoorde ik van de reggefiber mannen dat het netwerk volledig op de kop is gegaan vandaar de plaatsing van de nieuwe pop-huisjes bij het winkelcentrum en aan de Witte ring en bij het speelttuintje t.h.v. Akkerland ofzoiets. Het pop-huisje bij het winkelcentrum is trouwens nieuw het oude huisje was te klein en is vervangen voor een versie die 2 x zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
En online met glasvezel!
Dit keer ging de installatie gelukkig wel door, binnen een half uur was de monteur al weer weg. Nu mijn netwerk opnieuw inrichten, wil mijn eigen router blijven gebruiken voor internet en de Experia box alleen voor TV/telefoon. Daarvoor staan goede tips in het algemene glasvezel topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-12-2023
Begrijp ik nou goed uit bovenstaande posts dat ik geen Lijbrandt kan aanvragen als ik straks ben aangesloten in Saendelft? Als alles zoals geplanned gaat (dat blijft altijd de vraag uiteraard) dan komen de monteurs maandag langs om de boel aan te sluiten. Krijgen andere aanbieders pas later de mogelijkheid om producten aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Daar lijkt het wel op, toen ik bestelde kon er gekozen worden uit KPN of XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Zo ik heb sinds gisteren glasvezel in Saendelft , Nu is het zo dat ik mijn ADSL modem op zolder heb, vanwege de vaste aansluiting van mijn desktop! Kan ik dit ook doen met mijn glasvezel verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
troftnom schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:28:
Daar lijkt het wel op, toen ik bestelde kon er gekozen worden uit KPN of XS4All.
Oef, dat is balen....
Mouse_NL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:34:
Zo ik heb sinds gisteren glasvezel in Saendelft , Nu is het zo dat ik mijn ADSL modem op zolder heb, vanwege de vaste aansluiting van mijn desktop! Kan ik dit ook doen met mijn glasvezel verbinding?
Bij glasvezel moet de modem in de meterkast komen, daar splitst hij het tv signaal en internet signaal. Je kan wel een utp kabel naar zolder trekken ipv je huidige telefoonlijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Ikheetbas op 12-04-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ikheetbas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:39:
[...]

Oef, dat is balen....

[...]

Bij glasvezel moet de modem in de meterkast komen, daar splitst hij het tv signaal en internet signaal. Je kan wel een utp kabel naar zolder trekken ipv je huidige telefoonlijn.
Ja dat wordt weer operatie X ...... Ik heb nu een telefoonkabel (bij de bouw) naar boven laten trekken. Is het niet zo dan dat ik vanaf de NTU of hoe dat ding heeft niet een telefoonkabel naar dat modem loopt. Ik kan nergens foto's vinden van een XS4All verbinding

Ik kan ook mijn UPC kabel eruit halen want daar doe ik niets meee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je kan toch gewoon via utp kabel de glasbox met de router verbinden die je dan op zolder hebt staan ?
Bij xs4all is de splitsing iig pas in de fritzbox.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 12-04-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
DDX schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:54:
Je kan toch gewoon via utp kabel de glasbox met de router verbinden die je dan op zolder hebt staan ?
Dat lost het probleem van de verkeerde kabel type naar zolder niet op :X

Als ik het lees ligt er vanaf de meterkast nu coax en telefoon bekabeling naar de zolder. En dat moet Ethernet bekabeling worden of de router nu boven of beneden staat ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ik zal het gaan navragen want ik heb net staan kijken maar ik wordt er niet wijs uit. Ik heb nu mijn ADSL-splitter in mijn meterkast dan loopt er 1 telefoonlijn naar boven op mijn fritzbox daar en daaraan staat een bedraade desktop.

Nu dacht ik van kan die glaslijn ook niet met zo spitter? Want ze hebben hier 2 oranje lege dozen aangebracht en ik heb nog zo een witte van KPN. daar staan 2 lijnen op 1 en 2.

1 is nu in gebruik en ik zie de glasvezel naar 2 lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat zou kunnen, maar dan wel met een UTP kabel, niet met een telefoonkabel.

Het ligt er allemaal aan wat je van KPN gaan afnemen, alleen internet of ook TV en telefoon?

Hun router splits inderdaad alles op. Daarop kan je via UTP vaste internet en TV aansluitingen bedienen. In dat geval heb je ook niet meer aan de (coax) kabel voor je UPC. Het beste kan je eigenlijk overal UTP kabel hebben liggen. Bestaande kabels vervangen met een UTP kabel zou niet zo lastig hoeven te zijn, als er maar 1 in een buis zit trek je dat er normaliter redelijk gemakkelijk doorheen.

Edit: Beetje te lang over mijn reactie gedaan. Zoals bjck zegt, je moet echt UTP hebben, bredere plug dan een standaard telefoon kabel, met 8 draden erin in plaats van 4.

[ Voor 27% gewijzigd door troftnom op 12-04-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
troftnom schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:12:
Dat zou kunnen, maar dan wel met een UTP kabel, niet met een telefoonkabel.

Het ligt er allemaal aan wat je van KPN gaan afnemen, alleen internet of ook TV en telefoon?

Hun router splits inderdaad alles op. Daarop kan je via UTP vaste internet en TV aansluitingen bedienen. In dat geval heb je ook niet meer aan de (coax) kabel voor je UPC. Het beste kan je eigenlijk overal UTP kabel hebben liggen. Bestaande kabels vervangen met een UTP kabel zou niet zo lastig hoeven te zijn, als er maar 1 in een buis zit trek je dat er normaliter redelijk gemakkelijk doorheen.
Ik heb alleen internet via xs4all, tv is kpn digitenne en apart telefonie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dan heb je aan een UTP kabel naar boven genoeg, waar je je modem neerzet maakt dan niet zoveel uit, kan boven of in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
troftnom schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:18:
Dan heb je aan een UTP kabel naar boven genoeg, waar je je modem neerzet maakt dan niet zoveel uit, kan boven of in de meterkast.
Ik hoop fan dat mijn WLAN sterkte dan goed naar boven gaat als ik het modem in de meterkast zet. Want om nu zowel benden als boven via wifi te kunnen internetten heb ik hem boven mijn trappengat hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
bjck schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:07:
[...]

Dat lost het probleem van de verkeerde kabel type naar zolder niet op :X

Als ik het lees ligt er vanaf de meterkast nu coax en telefoon bekabeling naar de zolder. En dat moet Ethernet bekabeling worden of de router nu boven of beneden staat ;)
'Ik heb nu een telefoonkabel (bij de bouw) naar boven laten trekken.' klinkt mij erg als ik heb bij de bouw via een loze leiding een cat5 kabel laten trekken.
Maar je hebt gelijk, hangt er vanaf wat voor kabel naar zolder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mmm, telefoonkabel is normaal toch echt geen UTP/CAT5 kabel hoor. ;)
Het zou in ieder geval erg netjes zijn als ze dat wel gedaan hadden, je kan er tenslotte ook prima een telefoon verbinding over laten lopen en je bent meteen beter voorbereid op de toekomst.

[ Voor 58% gewijzigd door troftnom op 12-04-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zijn allemaal huizen van paar jaar oud, bij mij waren ook alle kabels cat5 nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
DDX schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:45:
Nou, dan had je een goede bouwer... Bij mij was er alleen een coax naar de huiskamer, een (ja, 4 draads) telefoonlijn en elektra aangelegd, thats it! De utp heb ik zelf moeten trekken door een loze leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
DDX schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:45:
Bij mij is het geen CAT 5 verbinding maar gewoon 1 telefoondraad ...... die is dus als het ware mijn DSL-lijn heb gemaakt.

Ik denk nu dat het het makkelijkste is om 1 UTP Kabel naar boven te trekken en mijn Modem van XS4all weer op dezelfde plek te zetten. Want boven heb ik nog 2 spelcomputers (draadloos) en mijn draadloze printer staan.

Ik moet allen de kabel van UPC eruit halen (denk ik) of proberen de UTP ernaast te krijgen. Want ik heb geen loze leidingen dacht ik!

[ Voor 3% gewijzigd door Mouse_NL op 12-04-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
Mouse_NL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:13:
Ik moet allen de kabel van UPC eruit halen (denk ik) of proberen de UTP ernaast te krijgen. Want ik heb geen loze leidingen dacht ik!
Kan je niet de UTP trekken door de leiding waar nu de telefoonlijn ligt? Die is toch overbodig geworden als je deze alleen voor internet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ikheetbas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:16:
[...]

Kan je niet de UTP trekken door de leiding waar nu de telefoonlijn ligt? Die is toch overbodig geworden als je deze alleen voor internet gebruikt
Dat zou ik net melden. volgens mij kan naast de Telefoonkabel ook een UTP door die buis.

Ik moet alleen gaan kijken hoe dit te doen en hoe lang de UTP kabel moet zijn. Ik moet dan ook een draad maken want met stekkers erdoor heen jagen gaat denk ik niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ikheetbas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:11:
[...]

Nou, dan had je een goede bouwer... Bij mij was er alleen een coax naar de huiskamer, een (ja, 4 draads) telefoonlijn en elektra aangelegd, thats it! De utp heb ik zelf moeten trekken door een loze leiding.
Ach goed is overdreven, de kabel was wel cat5, maar op de patchpoortjes in de muur hadden ze de kleurcodes precies omgekeerd gedaan.
Ernaast zou ik niet proberen, zo ruim zijn die pijpjes niet.
Beter doe je dan nieuwe coax en utp erin. (of eerst huidige coax eruit halen)
Ik moet alleen gaan kijken hoe dit te doen en hoe lang de UTP kabel moet zijn. Ik moet dan ook een draad maken want met stekkers erdoor heen jagen gaat denk ik niet goed!
Langer als je denkt meestal, dus gewoon rol van 50meter kopen.
(Pas op voor slechte Cat5e)

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 12-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
Mouse_NL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:35:

Dat zou ik net melden. volgens mij kan naast de Telefoonkabel ook een UTP door die buis.

Wil je de telefoonlijn dan boven behouden? Als het alleen om internet gaat is het makkelijker om de kabel te vervangen: boven de boel openschroeven en aan de telefoonkabel een utp kabel vastmaken. Trek dan vanuit de meterkast de telefoonlijn eruit, en voilla! boven ligt nu een utp! En wat DDX zegt ben ik het mee eens: ik zou geen 2 kabels in 1 leiding doen...

[ Voor 0% gewijzigd door Ikheetbas op 12-04-2012 19:38 . Reden: -typo- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ikheetbas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:22:
[...]

Wil je de telefoonlijn dan boven behouden? Als het alleen om internet gaat is het makkelijker om de kabel te vervangen: boven de boel openschroeven en aan de telefoonkabel een utp kabel vastmaken. Trek dan vanuit de meterkast de telefoonlijn eruit, en voilla! boven ligt nu een utp! En wat DDX zegt ben ik het mee eens: ik zou geen 2 kabels in 1 leiding doen...
thanx .... voor de info! trowens wat is een goede lengte voor die UTP kabel en moet ik het met of zonder stekkers door die buis trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Volgens mij gaan we redelijk off-topic ondertussen over specifieke kabels en hoe kabels aan te leggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
bjck schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:48:
Volgens mij gaan we redelijk off-topic ondertussen over specifieke kabels en hoe kabels aan te leggen.
idd sorry .........!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
Ok, back on topic:

Op mijn eerder gestelde vraag over onze providerkeuzes blijkt inderdaad dat de keuzes die we hebben KPN en XS4ALL zijn... Weet iemand hoe dat komt, en hoe lang die situatie duurt? Ik heb altijd begrepen dat glasvezel een open netwerk zou zijn, dus dat iedereen er meteen op kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ze zijn nu druk bezig met tentje op pleintje bij winkelcentrum. (bij de groenteboer)
Alleen beetje knullige manier van verlichting in het tentje regelen, busje met draaiende motor en koplampen op paar meter afstand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
DDX schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:37:
Ze zijn nu druk bezig met tentje op pleintje bij winkelcentrum. (bij de groenteboer)
Alleen beetje knullige manier van verlichting in het tentje regelen, busje met draaiende motor en koplampen op paar meter afstand....
Niet alleen bij de groenteboer, ook bij de schoenmaker zijn de de hele dag bezig geweest. Die jongens maken lange dagen. Vorige week waren ze druk bezig bij de tunnel richting het station.

Toen men hier het vezeltje kwam "blazen" sprak de jongen ook over de slechte kwaliteit van de infra, het is al oud, vies en vervuild waardoor het blazen erg lang duurt en er veel verstoppingen optreden. om een stabiele lijn te kunnen garanderen mogen er maximaal 3 lasjes in de vezel zitten. Eentje bij de pop (het huisje) eentje in de ondergrondse kabelverdeler en eentje bij het tussenstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik verbaas me er wel een beetje over, er zijn plekken op de Witte en Zwarte Ring die ik ze al zeker een keer of 5 heb zien open graven en weer dichtgooien. En op andere plaatsen waar ik zelden kom zal dat ook wel voorkomen. Het zal vast om plekken gaan waar opnieuw een las gemaakt moet worden bij een niet goed functionerende kabel, maar efficient ziet het er allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ze zijn nu ook alweer druk bezig bij de groenteboer.
(en als het goed is komen ze vandaag tussen 8 en 4 bij mij binnen wat doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Glas is net naar binnen geblazen, eind van middag komen ze om kastje te monteren.
DDX schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:44:
Gele kabel was dus 'pijpje' waarin de glasvezel geblazen werd, 5 minuten werk dus.

edit: en glas voor mijn huis wordt voor de reiswinkel naar binnen geblazen.

edit2: en deel 2 van glas gaat niet meer lukken vandaag, kastjes zijn op...
Of ze morgen terug kunnen komen.

Hoe moeilijk is het om vantevoren kijken hoeveel kastjes je nodig hebt ?
Hopenlijk houden ze zich nu wel aan de afspraak tussen 9 en 10 morgenochtend.
(ipv ruim na 4 uur aanbellen om te melden dat ze de kastjes niet meer hebben)

[ Voor 49% gewijzigd door DDX op 03-05-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En uiteraard had reggefiber geen zin om netjes tussen 9 en 10 langs te komen vanmorgen.
M'n moeder is dus om 10 uur maar naar de mannetjes die beneden bezig waren gegaan, ja sorry ik ga even bellen en voor half 11 komt er iemand.
Uiteraard niemand, dus m'n moeder nogmaals maar nu beetje boos erheen dat ze binnen 10 minuten moeten komen anders gaat ze weg.
Dat heeft wel gewerkt.

Nu moeten ze later alleen nog wel doormeten, maar dat kunnen ze waarschijnlijk pas vanavond.
(als ik zelf weer thuis ben)

Wat een gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En vanavond om half6 kwamen ze langs om het door te meten.
Helaas niet ok bij mij dus ze moeten weer keer terugkomen.
Wanneer; ja maandag waarschijnlijk.

Daar kan ik dus ook weer niets mee, dus hopenlijk is dat maandagavond en anders staan ze voor dichte deur...

edit:grond zit ook weer dicht bij reisbureau, dus geen idee waar ze wat moeten fixen voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 05-05-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
DDX schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:33:
En vanavond om half6 kwamen ze langs om het door te meten.
Helaas niet ok bij mij dus ze moeten weer keer terugkomen.
Wanneer; ja maandag waarschijnlijk.

Daar kan ik dus ook weer niets mee, dus hopenlijk is dat maandagavond en anders staan ze voor dichte deur...

edit:grond zit ook weer dicht bij reisbureau, dus geen idee waar ze wat moeten fixen voor mij.
Hoorde gisteren een hoop gevloek uit dat tentje komen bij het reisbureau voor, dus iets gaat er niet goed. Zowiezo zeldzaam dat ze op zaterdag nog bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Planning halen lukt ze niet helemaal, ze zijn nu al 3 dagen bezig om mij (en rest van huizen hier) aan te sluiten.
En dan hadden ze vast andere plannen voor afgelopen vrijdag en aankomende maandag, dus daarom vermoed ik zaterdag er maar bij gedaan ?

Benieuwd wat ze nu weer moeten doen om mijn probleem op te lossen, zie wel of ik morgenavond briefje in bus zie of dat ze toevallig 's avonds langskomen.
Ga er iig niet voor thuisblijven/iemand regelen die hele dag hier gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die grond halen ze zo weer open, dat vinden ze leuk blijkbaar (of dat is de afspraak met de gemeente, om alles zoveel mogelijk dicht te laten). Wel apart ja dat ze op zaterdag nog bezig waren.

Bij mij was het in eerste instantie ook niet goed, blijkbaar ligt dat meestal aan de las die ze maken om te koppelen, bij jou waarschijnlijk bij het reisbureau dus. Of er zit een kink/knoop in de kabel.

[ Voor 42% gewijzigd door troftnom op 06-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En idd tentje staat er nu weer bij het reisbureau.
Ook onder mijn balkon hebben ze vandaag gegegraven/moeten ze nog gaan graven. (tegels zijn eruit en er staat zo'n compressor karretje bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Inmiddels is op beide plekken alles verdwenen en liggen de tegels er weer netjes in.
Maar nog niemand hier gezien 's avonds om het nogmaals door te meten. (en ook geen briefje ofzo in de brievenbus)
Maar eens kijken of er nummer is wat ik kan bellen om status na te vragen.

edit: via xs4all kan ik nu glasvezel aanvragen. (kon gisteravond nog niet)
dus heb het maar besteld, hoor het wel als er iets nog niet ok is.

[ Voor 255% gewijzigd door DDX op 09-05-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier in de W.M. Dudokstraat ^^ glasvezel, enkele weken geleden de fibers in huis gebracht en het bekende oranje kastje opgehangen.

Nu, vandaag tot 1 juli de mogelijkheid om onder het contract van UPC uit te kunnen en KPN of XS4all aan te sluiten.

Echter, de KPN postcode check geeft aan dat het pas in het vierde kwartaal aangesloten kan worden, ook via het 0900-0747 nummer van KPN roepen ze vrolijk dat het niet bekend is wanneer we aangesloten kunnen worden. Ik lees echter dat enkele hier al aangesloten zijn, als jullie de postcode check doen zegt hij dan ook pas 4e kwartaal 2012 mogelijk? Zo ja zal het wel loslopen met de aanvraag en gaan we er gewoon aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb het dus besteld via xs4all op de 9e toen was het mogelijk. (via kpn kon ook vanaf die dag)
Volgens status levering van xs4all zou ik vanaf morgen internet via glas moeten hebben, detail alleen dat ze modem/ftu nog moeten opsturen.

Daarna de vraag of het gaat werken aangezien ik nooit meer iemand heb gezien om de boel na te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel net ook XS4all en die roepen dat het geen probleem is mij aan te sluiten. Vreemde is ook dat de buren wel KPN kunnen aansluiten. Ik en nog 1 ander nummer in de straat kunnen het niet. Toevallig zijn wij ook de enige die bij de eerste poging succes hadden met het aansluiten van het glas (wij en een ander nummer). Bij derest moest de straat open. (blok van 90 - 72 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja communicatie (van reggefiber) is niet hun sterkste punt.
Brief of ze mogen aansluiten, geef je accoord op.
Daarna brief wanneer ze komen, maar of het dan ook opgeleverd is oid moet je zelf maar uitzoeken.

Wat nu voor mensen die niets van computers snappen ?
(Ok die hebben folder van kpn (en upc dat ze beter zijn) ontvangen.)

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 24-05-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber gebeld, die geven ook aan dat alles in orde is en dat KPN gewoon kan aansluiten.

Vraag me af of je bij KPN misschien moet smeken om klant te worden, in ieder geval lijkt het erop dat xs4all gewoon kan aansluiten. Gaan we dat maar doen want KPN wil overduidelijk geen nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ze willen je gelukkig nog wel indirect als klant dan. ;)

Inmiddels zeer tevreden over Glasvezel met KPN, alleen moet je bij hun niet de Mobiel Internet Prepaid Dongle meebestellen. Die optie is waardeloos geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:12:
Ze willen je gelukkig nog wel indirect als klant dan. ;)

Inmiddels zeer tevreden over Glasvezel met KPN, alleen moet je bij hun niet de Mobiel Internet Prepaid Dongle meebestellen. Die optie is waardeloos geregeld.
Omdat ik gierig ben (scheelt bijna 10tje per maand) toch even de KPN nogmaals gebeld, hele verhaal weer gedaan en uiteindelijk kon het wel gewoon besteld worden.

Heb het ook niet zo op een dongle, sowieso kan ik in ons huis in Saendelft vrijwel geen GSM signaal ontvangen.

Ze bieden ook draadloze TV aan, volgens mij middels die netwerk via stopcontact stekkers. Dat werkt gewoon niet fijn. Ook draadloos komt vrijwel niet door de verdiepingen heen. Lang leve staal en prefab bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:29:
Ik heb het dus besteld via xs4all op de 9e toen was het mogelijk. (via kpn kon ook vanaf die dag)
Volgens status levering van xs4all zou ik vanaf morgen internet via glas moeten hebben, detail alleen dat ze modem/ftu nog moeten opsturen.
Modem is de 21e opgestuurd, maar daarna is er volgens xs4all helpdesk niets meer op track en trace te vinden.
Ze gaan dus weer nieuwe modem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
Heb je m ondertussen al binnen?
Gelukkig was ik op de Ambachtslaan wel in 1 dag aangesloten, alleen wacht ik nu op een beetje marktwerking, want ik weiger bij KPN of XS4ALL een abbo af te nemen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee helaas, toevallig net mailtje van xs4all :
Ik heb onderzocht waarom de modem niet is verzonden, het blijkt dat er een
leveringsprobleem is met de NTU welke noodzakelijk is voor de verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat het aansluiten in de planning op 18/6. Had ook een week eerder kunnen gebeuren (lekker snel) maar ik moet de coax nog vervangen voor UTP door de goten heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En sinds vanavond online via xs4all 100/100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:52:
Ook hier in de W.M. Dudokstraat ^^ glasvezel, enkele weken geleden de fibers in huis gebracht en het bekende oranje kastje opgehangen.

Nu, vandaag tot 1 juli de mogelijkheid om onder het contract van UPC uit te kunnen en KPN of XS4all aan te sluiten.

Echter, de KPN postcode check geeft aan dat het pas in het vierde kwartaal aangesloten kan worden, ook via het 0900-0747 nummer van KPN roepen ze vrolijk dat het niet bekend is wanneer we aangesloten kunnen worden. Ik lees echter dat enkele hier al aangesloten zijn, als jullie de postcode check doen zegt hij dan ook pas 4e kwartaal 2012 mogelijk? Zo ja zal het wel loslopen met de aanvraag en gaan we er gewoon aan beginnen.
Wellicht wat laat, maar: Hier W.M. Dudokstraat 26: Ik krijg geen medlingen over q4 bij de postcodecheck.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Hier ook op de Dudokstraat al weer twee weken op KPN glasvezel 100/100 naar alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo groot is die straat toch niet en al 3 tweakers actief in die straat ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
Ik hoop dat de andere aanbieders nu snel gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Jawel woon ook in de buurt van winkelcentrum :P en heb een vraagje over het glasvezel

Zit nu met een UPC alles in 1 pakket, maar wil wat anders. Snelheid kakt gewoon met 70% in als het een beetje druk wordt.Ping en Jitter is ook niet echt stabiel en ik speel nogal eens een spelletje BF3 :)

Nu was ik benieuwd wat jullie ping en jitter is,en of deze gewoon stabiel blijft.
Neem aan dat glasvezel wel een stukje beter is dan UPC.

Waar ik opzich wel tevreden mee ben is de kwaliteit van de digitale tv (HD) van UPC, is de kwaliteit hiervan vergelijkbaar met die van XS4all of KPN?

Glasvezel is hier ook aangesloten en getest dus kan evt zo aanvragen, binnen hoeveel tijd ben je online?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Pingtijden zijn hier stabiel rond de 3ms. (gemeten vanaf server in amsterdam)
Afbeeldingslocatie: http://tiny-img.com/dm-4G3G.jpg

Aanvraag heb ik op 9 mei gedaan en op 1 juni was ik online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Mooie waardes idd, heb je ook ervaringen met de digitale tv van XS4all?
Wat is de reden dat je voor XS4all hebt gekozen en niet voor KPN?

Btw knap bakkie heb je staan, zag hem al een tijdje geleden door mijn ooghoeken glippen, dikke willwoods met FMIC :9~
Dacht al bij mezelf zal wel niet helemaal standaard onder de kap wezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee geen ervaring met tv van xs4all
Ik heb een schotel staan voor tv ontvangt, net ff wat meer zenders/beter beeldkwaliteit ed.
(Ik kijk veel naar engelse zenders zoals bbc, itv, channel4 en sky (f1))

Keus voor xs4all was vooral omdat ze als provider gewoon goed bevallen.
(zit al zo'n 8 jaar bij xs4all, daarvoor had ik a2000 toen adsl nog niet leverbaar was)
Echt vast ip bijvoorbeeld, ipv6 support.
En nieuwsgroep waar ook medewerkers reageren.

En nee auto is idd niet helemaal standaard meer onder de kap ;)
(zijn trouwens wp pro remmen)

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 05-06-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De HD streams van KPN zijn van lagere kwaliteit dan die van UPC naar het schijnt (lagere bandbreedte). Dit schijnt eind van het jaar mogelijk opgekrikt te worden. Persoonlijk vind ik de kwaliteit voor mij voldoende, maar heb enkel nog HDready schermen in huis. Daarnaast kijk ik eigenlijk weinig TV, dus ben geen kwaliteits expert wat dat betreft. Voordeel, het is in ieder geval duidelijke beter dan analoog (uiteraard), maar doordat je er standaard twee ontvangers bij krijgt heb ik nu twee TVs met digitaal ipv 1 eerst. Dus op die tweede TV is de kwaliteit enorm vooruit gegaan.

Grootste pluspunt (vooral met kinderen) is dat je makkelijk op kan nemen doordat het in de cloud gebeurt ipv lokaal. Afspelen kan op beide ontvangers, dus kunnen ze opnames makkelijk op hun TV kijken ipv die van ons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
HD kwaliteit van nederlandse zenders zou voor mij niet de moeite waard zijn om een hd abonnement te nemen.
Merendeel (naja kijk eigenlijk alleen ned1,2 en3 dus misschien is het inmiddels beter bij de commerciele omroepen) is upscaled.
Gisteren ook duidelijk te zien bij uitzending die tegelijk op nederland3 en bbc1 hd werd uitgezonden.
BBC super scherp beeld en goed geluid.
Ned3 niet echt hd waardig beeld en dof geluid.
(video 8mbit vs 14mbit, audio 400kbit beide)

edit: opkrikken waar troftnom het over heeft : http://www.totaaltv.nl/ni...eit_KPN_op_glasvezel.html

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 05-06-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En alweer een stukje verder aan mijn kant, ben blij om te horen dat KPN 100/100 bevalt in de W.M. Dudokstraat :).

Ik heb de installatiebox binnen, ook maar gestart met het ombouwen van de meterkast. UTP wandcontactdozen gekocht en UTP kabel voor de bekabeling naar de TV's toe uiteraard (door de muren). Ook een nieuwe switch aangezien de Experia box niet genoeg poorten heeft voor de plannen. Ik trek een dubbele kabel (TV & Internet) naar de TV's voor DLNA vanaf de NAS. Dat ging voorheen via de Wireless Bridge, maar daar wil ik vanaf.

Verder moet ik de ruimte in de meterkast zo gunstig mogelijk gaan benutten. Naast de NAS komt er nog een webserver (kleine laptop of pc). Het betere kabel management voor de meterkast dus. Heel wat werk, maar dan zit het er ook gelijk goed in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 10:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste