Vorig jaar September kwam ik deze tweet tegen :
Na wat heen en weer gemail bleek dit een foutje te zijn in de postcode database.
Eind Oktober heb ik dus Glasvezel via Xs4all aangevraagd, postcodecheck gaf daarbij aan :
En ze zijn daar rond november aan de gang gegaan met glaskabels en huisje.
Inmiddels is de grond daar weer dicht.
Volgens mij is dit een of andere actie van de gemeente oid om glasvezel te pushen.
(Ik heb nooit wat gehoord/gelezen over een vraagbundeling)
Gisteren KPN reclame foldertje in de bus ontvangen dat er bij ons in de wijk Glasvezel komt.
Maar nog niets van Reggefiber gehoord. (wat de persoon in de tweet in September al wel gehad heeft)
Verder kan ik op dit moment geen info vinden.
Benieuwd of er andere tweakers uit Assendelft zijn die misschien meer info hebben ?
Mijn postcode gaf helaas aan dat het niet mogelijk was in mijn wijk, terwijl alle straten om mij heen het wel krijgen.SaendelftSaendelft
YES!! glasvezel internet in #Saendelft, vandaag brief in de bus van Reggefiber voor aansluiting! @Reggefiber
Na wat heen en weer gemail bleek dit een foutje te zijn in de postcode database.
Eind Oktober heb ik dus Glasvezel via Xs4all aangevraagd, postcodecheck gaf daarbij aan :
Via http://eindelijkglasvezel.nl/zaanstad/ zijn 3 berichten te vinden :Gefeliciteerd! Vraagbundeling is succesvol gebleken.
En nu?
1.De 30% inschrijvingen voor glasvezel is gerealiseerd.
2.Schrijf u in voor Glasvezel van XS4ALL.
3.ReggeFiber start met de aanleg van het glasvezelnetwerk.
4.Wanneer uw woning is aangesloten neemt XS4ALL contact met u op om uw bestelling af te ronden.
18-10-2011
Aanleg glasvezelnetwerk in Saendelft Zaanstad van start
De eerste woningen in Saendelft in Zaanstad worden in week 48 aangesloten op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Rond week 15 in 2012 zijn alle woningen in Saendelft voorzien van een glasvezelaansluiting. De aansluiting op het glasvezelnetwerk van Reggefiber is geheel kosteloos en vrijblijvend.
Bewoners worden circa twee weken van tevoren door Reggefiber met een brief op de hoogte gesteld wanneer zij de huisaansluiting willen realiseren.
Met een glasvezelabonnement krijgen bewoners van Saendelft in Zaanstad toegang tot de bijna oneindige capaciteit van het glasvezelnetwerk. Hierdoor zijn toepassingen als zorg op afstand, thuiswerken, interactieve cursussen, beveiliging op afstand en multimediaal onderwijs met glasvezel binnen handbereik. Wat de toekomst ook brengt, met glasvezel is uw woning er zeker klaar voor.
18-10-2011
Plaatsing 2e PoP Saendelft Zaanstad aan het Kaaikpad
De 2e PoP in Saendelft in Zaanstad wordt in week 41 geplaatst aan het Kaaikpad. Hiermee is de aanleg van het glasvezelnetwerk ook hier echt van start gegaan.
Een PoP is een wijkcentrale/technische ruimte en een belangrijk onderdeel van het aansluiten van een hele wijk op het glasvezelnetwerk. Dit is namelijk het verdeelpunt waar alle verbindingen bij elkaar komen.
Wij proberen eventuele hinder van deze werkzaamheden zo beperkt mogelijk te houden.
De PoP aan Kaaikpad ligt een paar honderd meter van mijn huis.18-10-2011
Plaatsing PoP aan de Witte Ring in Saendelft Zaanstad
De eerste PoP in Saendelft in Zaanstad is geplaatst. Hiermee is de aanleg van het glasvezelnetwerk echt van start gegaan.
Een PoP is een wijkcentrale/technische ruimte en een belangrijk onderdeel van het aansluiten van een hele wijk op het glasvezelnetwerk. Dit is namelijk het verdeelpunt waar alle verbindingen bij elkaar komen.
Wij proberen eventuele hinder van deze werkzaamheden zo beperkt mogelijk te houden.
En ze zijn daar rond november aan de gang gegaan met glaskabels en huisje.
Inmiddels is de grond daar weer dicht.
Volgens mij is dit een of andere actie van de gemeente oid om glasvezel te pushen.
(Ik heb nooit wat gehoord/gelezen over een vraagbundeling)
Gisteren KPN reclame foldertje in de bus ontvangen dat er bij ons in de wijk Glasvezel komt.
Maar nog niets van Reggefiber gehoord. (wat de persoon in de tweet in September al wel gehad heeft)
Verder kan ik op dit moment geen info vinden.
Benieuwd of er andere tweakers uit Assendelft zijn die misschien meer info hebben ?