Ik moest maar eens nieuwe foto's maken...
Je we willen een EXActe weergave van je FIGHTER room
(you get it????)
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Haha, leuke referentie. Ze komen eraan!Supsooi schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:43:
Je we willen een EXActe weergave van je FIGHTER room(you get it????)
Is er een bepaald nut aan het kabelmanagement zoals ik dat hier regelmatig zie? Ik bedoel, je zit toch niet de hele dag in een computerkast te kijken, wat boeit het dan waar die kabels langs lopen? Het geeft voor mijn gevoel alleen maar extra geklier als je iets wilt vervangen of losmaken.
In de computerkast: Airflow.
Buiten de computerkast (bureau): concentratieproblemen oplossen.
Buiten de computerkast (bureau): concentratieproblemen oplossen.
Qua airflow kan het zeker schelen, want als er minder in de weg zit kan de lucht beter verplaatsen. Maar ik vind het te veel moeite voor iets wat ik toch niet merk (zit niet constant naar de temperaturen te kijken van m'n pc)Snowwie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:43:
Is er een bepaald nut aan het kabelmanagement zoals ik dat hier regelmatig zie? Ik bedoel, je zit toch niet de hele dag in een computerkast te kijken, wat boeit het dan waar die kabels langs lopen? Het geeft voor mijn gevoel alleen maar extra geklier als je iets wilt vervangen of losmaken.
The devil is in the details.
Voor mij scheelde het toch een heel level in CnQ, dus ik heb het wel gedaan, waardoor mijn CnQ nu op niveau 4 draait ipv 5. Dat hoor je niet meer.
thanx!naarden 4ever schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:53:
Dat vind ik een mooie kast. Alleen die wieltjes zijn jammer. Maar heeft wat weg van een Mac Pro, en dat zijn mooie kasten.
oww ik heb zelf niet zoveel moeite met de wieltjes, zijn heel stylish geborsteld. en voor mij ook nog eens heel handig, heb hem momenteel op de grond staan. en door de kleine ruimte waarin ik werk is het ideaal dat je hem makkelijk kunt verplaatsen zo!
idd hij doet beetje aan de mac's denken. ik houd gewoon van iets stylish, heb alleen verder helemaal niks met mac (mede door dat flamen van iedereen altijd zonder kennis van zaken!(: )
edit: niks ten nadele btw voor de gebruikers van mac's die wel kennis van zaken hebben(
[ Voor 6% gewijzigd door playah007 op 09-08-2012 18:36 ]
I hear you. Soms heb ik klanten die binnen komen lopen, en die zich alleen maar blind staren op een Apple product. Ik ben er zelf ook wel van, maar mijn desktop niet. Maar 80% van de mensen die binnen komen lopen voor een Mac/twijfelen voor stellen zich niet open voor eventuele op- of aanmerkingen. Ze willen wat zij willen, en daar moet ik het mee eens zijn / ik moet ze in hun gelijk stellen, ook al ben ik het er niet mee eens. Kom dan niet langs, bestel hem dan online.playah007 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:33:
[...]
idd hij doet beetje aan de mac's denken. ik houd gewoon van iets stylish, heb alleen verder helemaal niks met mac (mede door dat flamen van iedereen altijd zonder kennis van zaken!(: )
edit: niks ten nadele btw voor de gebruikers van mac's die wel kennis van zaken hebben(
P.S. Ik werk met computers op maat, maar we hebben ook Apple's in het assortiment.
[ Voor 8% gewijzigd door naarden 4ever op 09-08-2012 22:48 ]
ja heel vervelend is dat idd, als je iemand om zijn expertise vraagt geef hem dan ook de kans deze te uiten. Echter zie je heel vaak dat mensen vinden dat hun gelijk hebben en eigenlijk alleen maar langs komen om in hun gelijk gesteld te worden wat een 'heerlijk euforisch' gevoel met zich meebrengt, verschrikkelijk-.-naarden 4ever schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:43:
[...]
I hear you. Soms heb ik klanten die binnen komen lopen, en die zich alleen maar blind staren op een Apple product. Ik ben er zelf ook wel van, maar mijn desktop niet. Maar 80% van de mensen die binnen komen lopen voor een Mac/twijfelen voor stellen zich niet open voor eventuele op- of aanmerkingen. Ze willen wat zij willen, en daar moet ik het mee eens zijn / ik moet ze in hun gelijk stellen, ook al ben ik het er niet mee eens. Kom dan niet langs, bestel hem dan online.
P.S. Ik werk met computers op maat, maar we hebben ook Apple's in het assortiment.
net als laatst had ik die pc in elkaar gezet met 8 gb ram, komt er zo'n apple freak zo zeggen van tss je moet apple hebben want veel beter want daar heb je ook 16 gb ram, dit is helemaal niks wat je nu hebt. dan moet ik moeite doen om te zeggen dat het ronduit belachelijk is dat je 16 gb per definitie beter is dan 8. heeft puur te maken met wat je met de pc doet.
ik ben altijd van het mooie geweest, maar ook van het exclusieve. iets hebben wat maar weinig mensen hebben, iets unieks. dus apple aan laptop ging het niet worden. veelll te overpriced voor wat je krijgt en de (idd mooie vormgeving) is allesbehalve uniek. dus vandaar dat ik een sony vaio SE heb samengesteld. veel goedkoper en betere specs (imo) voor prijs, ook overpriced maar dat is design. en allemaal apple owners die toch even in ooghoeken kijken wat voor leuk apparaatje daar op mijn schoot staat, bij de apple zelf zie je dit nooit iemand doen.
tot zover mijn frustraties!^^
wel cool btw dat je in winkel werkt! maar je zou dus eigenlijk nooit een mac (de desktop heet toch zo?) aanraden qua performance dan een gewone pc? of wel, zeker in combi met video architectonische bewerkingen?? (ben zelf nog vrije tijd criticus in opleiding^^)
Ik werk zelf ook in een computer winkel.
Ik ben zelf ook niet zo'n pro mac (mac pro whatever) persoon.
De redenen zijn.
1 Het is een erg gesloten systeem
2 Duur
3 Design (vind ik persoonlijk flauwekul, vertel ik later nog wat meer over)
4 Een hardware upgrade uitvoeren kan maar garantie ben je dan kwijt(als we het hebben over CPU o.i.d.) en als je het bij apple laat doen is het heel erg achterlijk wat voor geld ze ervoor vragen.
En ik hou er wel van om alles ook lekker zelf in elkaar te kunnen zetten en te verbouwen,
De promblemen die er wel eens met een Windows PC kunnen komen als je hem niet goed onderhoud, vind ik altijd erg leuk om een oplossing voor te vinden.
en als men zegt dat windows Pc's snel stuk gaan moeten ze wel goede kopen (MSI vind ik erg goed)
Kwa design vind ik niet dat apple's bijzonder zijn, een kermis is ook niet leuk maar dat van apple is te standaard te universeel.
Er is 1!!!!!!!!!! ding wat Appletje wel een voordeel mee heeft is inderdaad voor de graphische zaken (Adobe CS5 etc. etc.) daarvoor si een mac erg mooi, dat zou de enige reden zijn waarom ik iets van apple zou kopen.
@playah wat een apple klo** met zijn apple is heilig en wat een flauwekul wat betreft het RAM.
disclaimer:
Ik ben geen Apple hater/flamer/o.i.d maar ik spreek hier puur uit ervaring, en probeer mijn MENING altijd zo goed mogelijk te onderbouwen.
(dus loop daar niet over te zeiken
)
Ik ben zelf ook niet zo'n pro mac (mac pro whatever) persoon.
De redenen zijn.
1 Het is een erg gesloten systeem
2 Duur
3 Design (vind ik persoonlijk flauwekul, vertel ik later nog wat meer over)
4 Een hardware upgrade uitvoeren kan maar garantie ben je dan kwijt(als we het hebben over CPU o.i.d.) en als je het bij apple laat doen is het heel erg achterlijk wat voor geld ze ervoor vragen.
En ik hou er wel van om alles ook lekker zelf in elkaar te kunnen zetten en te verbouwen,
De promblemen die er wel eens met een Windows PC kunnen komen als je hem niet goed onderhoud, vind ik altijd erg leuk om een oplossing voor te vinden.
en als men zegt dat windows Pc's snel stuk gaan moeten ze wel goede kopen (MSI vind ik erg goed)
Kwa design vind ik niet dat apple's bijzonder zijn, een kermis is ook niet leuk maar dat van apple is te standaard te universeel.
Er is 1!!!!!!!!!! ding wat Appletje wel een voordeel mee heeft is inderdaad voor de graphische zaken (Adobe CS5 etc. etc.) daarvoor si een mac erg mooi, dat zou de enige reden zijn waarom ik iets van apple zou kopen.
@playah wat een apple klo** met zijn apple is heilig en wat een flauwekul wat betreft het RAM.
disclaimer:
Ik ben geen Apple hater/flamer/o.i.d maar ik spreek hier puur uit ervaring, en probeer mijn MENING altijd zo goed mogelijk te onderbouwen.
(dus loop daar niet over te zeiken
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Kom dit is een show je PC topic
We willen Foto's!!!!!
vind ik leuk!!Supsooi schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:54:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry vond ik wel humor
Dont shoot me
maar idd, die redenen draag ik ook vaak voor, alleen vind ik het design wel mooi chique, alleen niet spannend. zitten geen echte verrassingen in (in trant van: opeens in een hoekje kijken en je ziet weer heel mooi detail).
maar dat flamen van sommigen kan ik soms echt giftig om worden! idd gewoon netjes onderbouwen. iets wat ik ook vaak doe(: (tracht te doen)
maar ook inderdaad de beperktheid kan opties en uitwegenm, je zit vast aan één fabrikant die belachelijke prijzen vraagt voor alles. ook nog eens zo hypocriet is om 1 jaar garantie te bieden en meer tegen betaling terwijl je daar recht op hebt. tegen zulke dingen kan ik echt heel slecht!
ik wil niet bij een bedrijf iets kopen wat totaal niks geeft om klanten alleen om zichzelf (dit is natuurlijk wel bij meerdere bedrijven zo, maar apple is wel heel extreem vaak (imo)) *dit wordt sowieso discussie straks xD*
ergste is nog dat mensen zeggen wat goede service apple biedt in hun betaalde garantie, ja duuh ze moeten wel omdat je betaald voor iets waar je al recht op had..)
maar inderdaad windows is niet geweldig altijd, mac os btw ook niet. maar zelf kunnen prutsen en tweaken zie ik toch als iets heel belangrijks.
en ja als je computers koopt van packard bell of acer (vroeger) ipv de wat hoger gerangeerde merken kan (zeg niet dat het is) je grotere kans lopen dat dingen voortijdig kaduuk gaan.
Aangezien ik Maandag op vakantie ga, wil ik toch nog even mijn setup tonen. Als mijn internet even stopt met gaar doen, dan upload ik de pica's.
Ik heb laatst een nieuw PC'tje gebouwd en die moet natuurlijk even geshowd worden. 

Er zitten 2 videokaarten in, omdat er 3 schermen aan hangen en die HD7770 er maar 2 tegelijk kan aansturen via HDMI/DVI zonder actieve displayport->HDMI adapter. En aangezien zo'n adapter 2 maal zo duur is als een simpel videokaartje, heb ik er maar een extra videokaart ingezet.
En hieronder zie je nog een...

Als ik die tweede foto zo zie ben ik echt toe aan een nieuw bureau.
- ASRock 970 Extreme 3
- Corsair Vengeance 4GB 1600 MHz DDR3 x 2
- AMD FX-8150
- Scythe Mugen 3
- XFX Radeon HD7770
- MSI Radeon HD5450
- Western Digital Green 2TB SATA3 x 3
- Samsung Spinpoint F1 1TB SATA
- LG DVD brander SATA
- Be Quiet Pure Power 430w
- Een aantal fans van Noiseblocker
- NZXT Source 210 zwart

Er zitten 2 videokaarten in, omdat er 3 schermen aan hangen en die HD7770 er maar 2 tegelijk kan aansturen via HDMI/DVI zonder actieve displayport->HDMI adapter. En aangezien zo'n adapter 2 maal zo duur is als een simpel videokaartje, heb ik er maar een extra videokaart ingezet.
En hieronder zie je nog een...
- Iiyama ProLite E2409HDS x 2
- Logitech K120
- Logitech M570
- Logitech MX518
- Grado SR60i
- HP Laserjet P1005

Als ik die tweede foto zo zie ben ik echt toe aan een nieuw bureau.
[ Voor 4% gewijzigd door Rhannie op 11-08-2012 13:18 ]
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Want die derde monitor staat op de grond ? 
En 7 TB aan data kwijt kunnen
dat zijn aardig wat filmpjes.
En 7 TB aan data kwijt kunnen
een derde monitor heb je opzich niet nodig ik heb er ook 2 (24 " en 19" Widescreen)
Maar het Bureau lijkt idd wel erg klein op de foto's ik heb zelf 186 Cm aan lengte en84 in de diepte en dat is wel eeeeeeeeerg prettig
Maar het Bureau lijkt idd wel erg klein op de foto's ik heb zelf 186 Cm aan lengte en84 in de diepte en dat is wel eeeeeeeeerg prettig
[ Voor 14% gewijzigd door zoepersooi op 11-08-2012 14:04 ]
Heb je gedacht om carbon folie op de moederbord tray (of nog een adnere plek) te plakken kies je kleur:Pplayah007 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:36:
back on topic!! iemand nog leuke tips om mijn pctje op te fleuren zonder er kermis van te maken of waterkoeling ofzo (is toekomstm uziek vooralsnog(: )
iets geraffineerds en chique?(:
Iets chique's je kabels sleeven, je Hdd's in een "doosje" plaatsen.
Je koelblokken op je mobo En graka een kleurtje geven(fabrikanten willen nog wel eens iets te veel kleur gebruiken)
De derde monitor is een TV. Die staat wat verderop op een TV-meubel.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Zit alleen nog te twijfelen over een videokaart. Ik denk dat een MSI HD7850 wel erg mooi bij zou passen.
zozo. bonuspunten voor de kabelmanagement 
en vengeance geheugen staat ook overal goed bij
en vengeance geheugen staat ook overal goed bij
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik haat kabels, je zou mijn bureau eens moeten zien.
Oe, is dat de R4?
Edit...
Nee, natuurlijk niet
Define Mini dan zeker? Past de H100 daar in zonder te modden?
Edit...

[ Voor 92% gewijzigd door Grozno op 12-08-2012 22:55 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ik volg ook eens met mijn nieuwe build ondanks diep respect voor alle andere bouwers en ik bijna aan mijzelf twijfel als ik sommige andere builds zie. Evenzogoed ben ik wel blij met mijn nieuw pc-tje en heb ik er mijn best op gedaan en vooral alles zo stil mogelijk gemaakt.
Hardware.
Moederboard : Asus Sabertooth X79 socket 2011
Processor : Intel i7 3820 socket 2011
Processorkoeler : Noctua NH-D14 socket 2011 edition
Geheugen : 4 x Kingston DDR3, 1600 MHz, XMP, quad channel
Videokaart : Asus HD7970 Direct CUII TOP, 3 GB GDDR5
Voeding : Corsair AX750 Pro, modulaire voeding
SSD : 2 x Samsung 830, 128 GB x 2
Harddisk : Western Digital Caviar RED, 2 TB
Harddiskkoeler : Scythe Himuro
Koeling : 4 x Noctua 14cm, 4 x Noctua 12cm
Pc-kast : Corsair Obsidian 550D

Hardware.
Geheugen : 4 x Kingston DDR3, 1600 MHz, XMP, quad channel
Pc-kast : Corsair Obsidian 550D

Nou... ik ben wel benieuwd! Showen die hap!GioStyle schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:52:
Ik haat kabels, je zou mijn bureau eens moeten zien.
*EDIT*
Welke case heb jij als ik vragen mag?
[ Voor 10% gewijzigd door Noctonix op 12-08-2012 22:57 ]
Poe, en dan ook nog een 550D (?) er achteraan.Roel1966 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:56:
Ik volg ook eens met mijn nieuwe build ondanks diep respect voor alle andere bouwers en ik bijna aan mijzelf twijfel als ik sommige andere builds zie. Evenzogoed ben ik wel blij met mijn nieuw pc-tje en heb ik er mijn best op gedaan en vooral alles zo stil mogelijk gemaakt.
Hardware.
Geheugen : 4 x Kingston DDR3, 1600 MHz, XMP,
quad channel
[afbeelding]
[afbeelding]
* Grozno is jaloers...
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Zag het nu pas dat ik die vergeten was erbij te zetten maar voor een stille pc een super kast waarmee je alle kanten uit kan. Wil je stilte doe je alle kleppen dicht en wil je gamen dan gewoon alle kleppen open en koeling genoeg.Grozno schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:58:
[...]
Poe, en dan ook nog een 550D (?) er achteraan.
* Grozno is jaloers...
Grozno schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:52:
Oe, is dat de R4?
Edit...Nee, natuurlijk niet
Define Mini dan zeker? Past de H100 daar in zonder te modden?
Het is een Fractal Design Arc Mini en hier past een Corsair H100 in zonder te modden.Noctonix schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:57:
[...]
Nou... ik ben wel benieuwd! Showen die hap!
*EDIT*
Welke case heb jij als ik vragen mag?

Het is gewoon een simpel Ikea-bureautje, ik had tegelijk ook zo'n simpel kabelgoot die bij deze bureau hoort gekocht, maar ik vond die oplossing het net niet. Deze oplossing heeft me wel geteld 1 hele euro gekost, oh niet eens, 99 eurocent; 100 tie wraps bij de Action.
Kabelbundeltje achter de pc moet ik nog even wat netter maken. Het is dat ik nog thuis woon, anders had ik een gat in de plint geboord en de kabels achter de plint gedaan.
Ik wil mijn toetsenbordset eigenlijk ook nog vervangen door een Apple keyboard + Magic Trackpad. Ik heb hiervoor al een USB Bluetooth stickje liggen.
Voor de mensen die erg scherp zijn en zich afvragen waarom heeft die dude maar 2 stroomstekkers? Terwijl hij 2 beeldschermen en een pc-voeding heeft aangesloten. Nou, ik had plek voor 3 stopcontacten en wilde graag 1 vrijhouden, dus ik heb een voedingkabel met een Y-split voor de monitoren gekocht.
En bij mij geldt een clean desk policy.
Ik raad je dat Apple keyboard en magic trackpad af want het vreet batterijen en de verbinding via bluetooth is niet altijd even stabiel. Zelf heb ik een iMac gehad met hetzelfde toetsenboard en magic trackpad maar om de haverklap viel de verbinding even weg.GioStyle schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:48:
Ik wil mijn toetsenbordset eigenlijk ook nog vervangen door een Apple keyboard + Magic Trackpad. Ik heb hiervoor al een USB Bluetooth stickje liggen.
Ook het magic trackpad werkt niet echt fijn onder Windows heb ik gemerkt en vele functies die je dan wel bij een Apple hebt werken niet onder Windows. Een ander goed alternatief hiervoor is het Logitech trackpad die wel heel fijn werkt onder Windows en ik nu zelf gebruik.
http://www.logitech.com/nl-nl/mice-pointers/mice/8417
Batterijen zijn geen probleem, ik heb nog genoeg oplaadbare GP batterijen over.
Wat jij beschrijft heb ik totaal geen last van. Ik heb namelijk hier ook een iMac staan en daar draait bootcamp met Windows 7. Ik weet dat niet alle functies van de trackpad zullen gaan werken, maar ik heb geen last van wegvallende verbindingen. Wel is het zo wanneer ik de iMac opstart of uit slaapstand haal de bluetooth verbinding even tot stand moet komen, waardoor je even geen input hebt.
Ik heb altijd Logitech toetsenborden gehad, maar ik moet toch wel eerlijk toegeven dat ik de combinatie van Apple wel erg strak vind.
Wat jij beschrijft heb ik totaal geen last van. Ik heb namelijk hier ook een iMac staan en daar draait bootcamp met Windows 7. Ik weet dat niet alle functies van de trackpad zullen gaan werken, maar ik heb geen last van wegvallende verbindingen. Wel is het zo wanneer ik de iMac opstart of uit slaapstand haal de bluetooth verbinding even tot stand moet komen, waardoor je even geen input hebt.
Ik heb altijd Logitech toetsenborden gehad, maar ik moet toch wel eerlijk toegeven dat ik de combinatie van Apple wel erg strak vind.
Wow! ZO netjes heb ik een bureau nog nooit gezien!
Ziet er gelikt uit! net als de binnenkant van je pc!
Ik gebruikte (verleden tijd, want nu heb ik een losse HTPCRhannie schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:48:
De derde monitor is een TV. Die staat wat verderop op een TV-meubel.
The devil is in the details.
heeft iemand toevallig nog een HP w2207 staan en wilt er vanaf? ik wil hem graag overnemen (:
Daar is dit topic helaas niet voor bedoeld, we hebben V&A voor vraag naar HP w2207's (en andere producten).Tim0252 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:01:
heeft iemand toevallig nog een HP w2207 staan en wilt er vanaf? ik wil hem graag overnemen (:
/me Achilles pakt zijn revoler, maar ziet dat de kogels door stijgende koperprijzen steeds duurder worden
Deze keer niet...
offtopic:
Ja hoor. Jij ook?
Ja hoor. Jij ook?
Ontopic:
Waar blijven de foto's?
Maar dat is wel extreem clean!! En ook heel netjes, schoon voor het oog.
Post ook eens een stukje bureau erbijRoel1966 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:56:
[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 21-08-2012 16:23 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Mijn setup

Hardware
Scherm 1: Ilyama prolite e2473HDS
Scherm 2: Medion 19", geen idee welk type. Hij komt van de Aldi vandaan
moederbord: msi p67A-GD65 (B3)
CPU: I7-2500K @ 4.2 GHz
CPU koeler: Coolermaster 212 EVO
GPU: Sapphire HD6770
RAM: 16 GB Kingston HyperX (4x4GB)
SSD: Kingston HyperX 120 GB
HDD1: Samsung 1TB
HDD2: seagate 1TB
PSU: Corsair CX500
DVD: een LG DVD branden
En dan de kast
100% handmade en made in Holland
bestaat uit 2 houten planken met een witte verf laag, 6 hardhouten pilaren, 1 aluminium strip, viltjes voor het moederbord, veel schroeven en een rubberen mat.
Owja, er staan ook nog Logitech speakers op het bureau

Hardware
Scherm 1: Ilyama prolite e2473HDS
Scherm 2: Medion 19", geen idee welk type. Hij komt van de Aldi vandaan
moederbord: msi p67A-GD65 (B3)
CPU: I7-2500K @ 4.2 GHz
CPU koeler: Coolermaster 212 EVO
GPU: Sapphire HD6770
RAM: 16 GB Kingston HyperX (4x4GB)
SSD: Kingston HyperX 120 GB
HDD1: Samsung 1TB
HDD2: seagate 1TB
PSU: Corsair CX500
DVD: een LG DVD branden
En dan de kast
bestaat uit 2 houten planken met een witte verf laag, 6 hardhouten pilaren, 1 aluminium strip, viltjes voor het moederbord, veel schroeven en een rubberen mat.
Owja, er staan ook nog Logitech speakers op het bureau
Anoniem: 360508
Hoi allemaal!
super leuke kamers zeg! Bij deze me opstelling voor nu:

Ik zit erover na te denken om een andere tafel te nemen.
Zo 1: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60119826/
Me computer kast zelf heb ik achter me bed gezet!
Zo op deze manier hoor je hem helemaal niet.

Dit is wat ik heb:
super leuke kamers zeg! Bij deze me opstelling voor nu:

Ik zit erover na te denken om een andere tafel te nemen.
Zo 1: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60119826/

Dit is wat ik heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 239,95 | € 239,95 |
1 | Iiyama ProLite XB2374HDS-B1 Zwart | € 172,55 | € 172,55 |
1 | Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 | € 87,10 | € 87,10 |
1 | M-Audio Studiophile AV 40 | € 85,24 | € 85,24 |
1 | Urbanears Plattan (Grijs) | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 49,94 | € 49,94 |
1 | Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009) | € 66,77 | € 66,77 |
1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 61,50 | € 61,50 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 86,60 | € 86,60 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 98,95 | € 98,95 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 44,45 | € 44,45 |
1 | Western Digital My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Zwart | € 450,- | € 450,- |
1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 326,79 | € 326,79 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 126,95 | € 126,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.245,64 |
Na jaren van laptops eindelijk weer eens een desktop. Het is de eerste die ik zelf in elkaar heb gezet andere keren wel eens de videokaart vervangen en zo maar nog nooit vanaf de grond af aan componenten gekozen en in elkaar schroeven.
Mijn probleem was dat ik eigenlijk een zeer krachtige all in one wilde maar die niet bestaan. Dat was omdat het gebeuren makkelijk verplaatsbaar moest zijn. De oplossing is nu als volgt:

Dit is de all in one, een scherm met speakers en een kastje wat draadloos de beelden verzendt.
Verder een draadloos toetsenbord.

Zoals het eruit ziet wanneer het op mijn kamer staat in TV/film mode (via de cisco decoder). Alle hardware zit in de Fortress ft03.
Die er van binnen zo uit ziet:

Qua kabels is het echt een nachtmerrie omdat alles net past.
De gebruikte componenten, het heeft een lieve duit gekost maar als het goed is kan ik weer een aantal jaar mee
.
Velen zeiden dat het niet mogelijk is maar het werkt de pc staat boven op de slaapkamer en beneden heb ik het "all-in-one" scherm staan
.
Mijn probleem was dat ik eigenlijk een zeer krachtige all in one wilde maar die niet bestaan. Dat was omdat het gebeuren makkelijk verplaatsbaar moest zijn. De oplossing is nu als volgt:

Dit is de all in one, een scherm met speakers en een kastje wat draadloos de beelden verzendt.
Verder een draadloos toetsenbord.

Zoals het eruit ziet wanneer het op mijn kamer staat in TV/film mode (via de cisco decoder). Alle hardware zit in de Fortress ft03.
Die er van binnen zo uit ziet:

Qua kabels is het echt een nachtmerrie omdat alles net past.
De gebruikte componenten, het heeft een lieve duit gekost maar als het goed is kan ik weer een aantal jaar mee

1 | Hitachi Deskstar 7K1000.D HDS721010DLE630, 1TB | € 73,10 | € 73,10 |
1 | Dell Ultrasharp U2410 Zwart | € 407,90 | € 407,90 |
1 | Silverstone Fortress FT03 | € 140,90 | € 140,90 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,75 | € 27,75 |
1 | Gigabyte GV-N670OC-2GD | € 386,50 | € 386,50 |
1 | Logitech Wireless Keyboard K270 | € 19,45 | € 19,45 |
1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 301,- | € 301,- |
1 | Sony BD-5850H Zwart | € 73,85 | € 73,85 |
1 | Corsair Professional Gold AX650 | € 130,40 | € 130,40 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 172,99 | € 172,99 |
1 | Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9 | € 82,90 | € 82,90 |
1 | TP-Link TL-PA250 Starter Kit | € 39,- | € 39,- |
1 | Asus Maximus V Gene | € 170,- | € 170,- |
1 | Dell AX510 | € 23,50 | € 23,50 |
1 | Iogear Wirelessly stream HD 1080p | € 270,09 | € 270,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.319,33 |
Velen zeiden dat het niet mogelijk is maar het werkt de pc staat boven op de slaapkamer en beneden heb ik het "all-in-one" scherm staan
[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 29-08-2012 21:38 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Elke keer als ik weer setups zie hier, denk ik weer dat ik nodig wat aan mijn kabelmanagement in de kast moet doen. Maar de tijd ervoor vinden....
Dat is precies wat ik ook denk elke keer, ik had hem laatst even los gekoppeld om er wat stof uit te blazen met de compressor, maar toen ik die kabels zag had ik al weer zoiets van "ach dat doe ik wel een andere keer ofzo"naarden 4ever schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:43:
Elke keer als ik weer setups zie hier, denk ik weer dat ik nodig wat aan mijn kabelmanagement in de kast moet doen. Maar de tijd ervoor vinden....

Anoniem: 58485
Het meest frustrerende is dat wanneer je ermee bezig bent je erachter komt dat je nog eerst een ander kabeltje erin had moeten steken, kan je weer alles uit elkaar trekken

Computer specs:
- AMD Phenom II X4 955
- VTX3D HD6850 X-Edition GDDR5 1GB
- Arctic Cooling Freezer 64 Pro PWM
- Gigabyte GA-MA770-UD3 AM2+
- 6GB 1066Mhz DDR2 Hynix RAM
- Antec One Hundred, 1x 140mm + 3x 120mm
- 2x Hitachi Deskstar 7K250 RAID0 (2x 250GB)
- Soundblaster Audigy 4
- Antec BP430
Randapparatuur:
- Samsung Syncmaster 226BW
- 5x Sony SS-MS215 (60 watt RMS) + Subwoofer
- Philips LX700 Receiver (niet op foto)
- Sennheiser HD439 Headphones
- Simpele König Headset
- Logitech RX1000
- Logitech Internet Pro Keyboard
- Xbox 360 Wired Controller
Het is niet spectaculair, maar ik ben er trots op!
waarom staat het gigabyte logo op de kop?
Dat moet je aan Gigabyte vragen, het moederbord hangt in ieder geval niet op de kop.
Op internet staat het logo-plaatje wel goed?
bv:
http://www.hardwarecanuck...motherboard-review-5.html
bv:
http://www.hardwarecanuck...motherboard-review-5.html
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Misschien dat de vorige eigenaar hem heeft omgedraaid? Was overigens een mede-Tweaker dus kans is aanwezig dat er aan gesleuteld is...
Hij doet het er verder niet minder om, dus mij kan het weinig schelen.
Hier trouwens wel op de kop?
http://pcper.com/images/news/gb_770ud3.jpg
Hij doet het er verder niet minder om, dus mij kan het weinig schelen.
Hier trouwens wel op de kop?
http://pcper.com/images/news/gb_770ud3.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Cassie789 op 30-08-2012 16:38 ]
Apart..
Misschien een GB-medewerker die op een dag zn bril vergeten was mee te nemen naar het werk
Verder is het een nette, gebalanceerde pc.
NB Ik zal de mijne ook een posten vanavond.
Misschien een GB-medewerker die op een dag zn bril vergeten was mee te nemen naar het werk
Verder is het een nette, gebalanceerde pc.
NB Ik zal de mijne ook een posten vanavond.
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Yup, altijd een schemaatje maken waar je welke stekkers nodig hebt. Had ik ook gedaan bij mijn bureau, bij het kastje heb ik een coaxial S/PDIF nodig, twee USB-B, etc.Anoniem: 58485 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:29:
Het meest frustrerende is dat wanneer je ermee bezig bent je erachter komt dat je nog eerst een ander kabeltje erin had moeten steken, kan je weer alles uit elkaar trekken
Het meest vervelende is nog wel dat mijn cheap-ass ASRock bordje net als bij Cassie789 niet zo breed is. Gevolg daarvan is is dat de kabels vanuit de cable management gaten in de kast (CM 690 II) nog een dikke afstand extra moeten afleggen, en dan komt het er nooit zo mooi uit.
Maargoed, eerst mijn vakantiewerk afmaken en dan zien we wel weer verder wat er gaat gebeuren. Voel op het moment toch niet zoveel voor gamen of suf interwebben...
@Cassie789: Mijn eerste gedachte bij de plaatjes wasemen oude PC. Geen sleeves om de kabels heen, doorzichtige shroud voor de graka, CPU-koeler met de looks van 2004, maar je hebt hiermee bewezen dat je nooit optisch moet beoordelen. Dikke respect voor je setup! En met een dichte kast maken de looks opzich niet zoveel uit...
[ Voor 15% gewijzigd door naarden 4ever op 30-08-2012 17:06 ]
Daarom ben ik nu naar 1 stroomkabel gegaan en 1 audiokabel en 1 USB kabelnaarden 4ever schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:43:
http://i46.tinypic.com/y2grk.jpg
Was het echt helemaal zat al die meuk.
Maargoed, echt representatief is het dan ook niet. Als ik ook 1 scherm en draadloze invoerapparatuur nam, had ik ook maar 2 kabeltjes moeten trekken voor het beeld, 1 voor het geluid (coaxial voor de surround) en twee USB voor de printer. Ik heb gewoon meer apparatuur (nodig) dan één schermpje.Mektheb schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:05:
[...]
Daarom ben ik nu naar 1 stroomkabel gegaan en 1 audiokabel en 1 USB kabel
http://i46.tinypic.com/y2grk.jpg
Was het echt helemaal zat al die meuk.
Het enige echte grote nadeel voor mij is dat de meeste externe kabels voor de PC (USB, VGA/DVI/HDMI, 3,5"/coaxial, dat soort meuk) donkergrijs/zwart van kleur zijn en erg dik. En op een zwart bureau is dat niet heel erg (hoewel de tinten van dat soort isolatieplastic ook verschillen, de ene is wat blauwer, etc. ), maar op een wit/houten bureau is dat gewoon zeer aanwezig.
[ Voor 24% gewijzigd door naarden 4ever op 30-08-2012 17:11 ]
Bedankt! Over de sleeves heb je inderdaad gelijk, wil dan ook misschien gaan upgraden naar een wat zwaardere voeding. 500 Watt of iets dergelijks. Geeft me gelijk wat ruimte om te overclocken, want ook met deze vintage koeler haalt deze CPU gemakkelijk de 3.8Ghz zonder al te warm te worden!naarden 4ever schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:03:
[...]
@Cassie789: Mijn eerste gedachte bij de plaatjes wasemen oude PC. Geen sleeves om de kabels heen, doorzichtige shroud voor de graka, CPU-koeler met de looks van 2004, maar je hebt hiermee bewezen dat je nooit optisch moet beoordelen. Dikke respect voor je setup! En met een dichte kast maken de looks opzich niet zoveel uit...
Kleine aanpassing. Ik heb overwogen m'n MSI gtx570 TWIII te verkopen en een reference aan te schaffen voor een fullbock. Mmgaar dit was een hoop rompslomp met een hoop nutteloze onzin biedingen.
Dus heb besloten om een universeel blokje van EK te pakken.
De kaart:

bovenkant

en ingebouwd

temps zijn ruim 20-25 graden gezakt tov de TWIII koeler.
Volle bak belast zit de core temp nu op 43 graden, zelfs beter als de fullcover block (51graden)
Nu tijden bf3 ultra met V-sync aan. (geen tearing, maar hier gekapt op 60FPS)
Zijn de temps na 3 uur uur gamen.
CPU +/- 45Graden
GPU1 (palit met fullblock) +/- 43 graden
GPU2 (MSI met univ.) +/- 38 graden.
en de fans van beide rads op minimaal. Lekker still en goed koel.
Met V-sync uit worden de kaarten weer vol belast en gaat de temp uiteraard weer terug naar
50 / 51 / 43. Maar zit er in BF3 wel tearing.
Ach continue 60 FPS mer sync aan speelt ook lekker en het beeld ziet er gelikt uit.
Toch maar een keer kijken naar een 120Hz scherm
De kaart:

bovenkant

en ingebouwd

Volle bak belast zit de core temp nu op 43 graden, zelfs beter als de fullcover block (51graden)
Nu tijden bf3 ultra met V-sync aan. (geen tearing, maar hier gekapt op 60FPS)
Zijn de temps na 3 uur uur gamen.
CPU +/- 45Graden
GPU1 (palit met fullblock) +/- 43 graden
GPU2 (MSI met univ.) +/- 38 graden.
Met V-sync uit worden de kaarten weer vol belast en gaat de temp uiteraard weer terug naar
50 / 51 / 43. Maar zit er in BF3 wel tearing.
Ach continue 60 FPS mer sync aan speelt ook lekker en het beeld ziet er gelikt uit.
Toch maar een keer kijken naar een 120Hz scherm
En terechtCassie789 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:22:Het is niet spectaculair, maar ik ben er trots op!
Vaak afstoffenlennard-96 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:51:
En dan de kast
En er zitten dan geen fans aan de zijkant? Komt de temp natuurlijk niet ten goede.Anoniem: 360508 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:04:
[afbeelding]
Eigenlijk t "kleine mods"-topic, maar dat neemt niet weg dat het heel chique is, en dus ook hier thuis hoort.mukkel schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:07:

Nog een collectieve aanmoediging, mooie setups allemaal
Het Hz verhaal: Hertz is omgekeerd evenredig aan duur per seconde, 120hz betekend dat elk beeldje 0,0083 seconden te zien is. Een oog doet er 0,8 seconde over om een beeld te verwerken. Wat je echter vergeet is dat een oog heel anders werkt dan een camera-licht-sensor. Daardoor ziet een oog tóch verschil tussen 24fps en 70fps (idd in een lichtere omgeving verwerken de hersenen de beelden sneller). Wanneer schermen echter op een andere manier beeld maken, via plasma bijv. is dit effect te verwaarlozen, om dat de overgang naar een volgend beeld wel vloeiend is. Echter kun je altijd 'toevallig' de overgang zien.

Zoek de verschillen; los van het verschil in fotokwaliteit.
Handdoek onder de PC?GioStyle schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:31:
[...]
[afbeelding]
Leuke CPU-fan verder, maar dat geval moet toch wel flink wat wegen of niet?
Anoniem: 172410
De bovenste is mooierGioStyle schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:31:

Wel fijn iemand met een beschaafde voeding te zien, die dikke honderdmiljoenmiljard watt-voedingen zijn zelden nuttig.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-09-2012 00:16 ]
Wow als die fans allemaal op vol vermogen draaien heb je een mini orkaan in je kastGioStyle schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:31:
[...]
[afbeelding]
Zuigt die onderste niet heel veel stof aan?
[ Voor 51% gewijzigd door Mr_gadget op 03-09-2012 00:15 ]
Goede keuze fans en koeler, zie foto van mijn systeemGioStyle schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:31:
[afbeelding]

@Tim0252:
Thanks!
@adyta:
De CPU-koeler zelf weegt 900 gram; ongeveer hetzelfde als een Mugen 2 Rev B, maar het installatiegemak van de Noctua is vele malen gebruiksvriendelijker!
@Camacha:
Ik vind beide setups wel iets hebben, maar ik irriteerde me vooral aan de pomp van de H100. De nieuwe setup is, doordat alle fans PWM geregeld zijn, fluisterstil.
@Mr_gadget:
Onderaan de kast zit een stoffilter voor de ventilator en voor de ventilator van de voeding.
@Roel1966:
Het heeft wat geld gekost, maar ik ben er absoluut blij en tevreden mee. Heb jij toevallig nog iets met de houders van de ventilators gedaan ivm het raken van de videokaart? Ik denk dat ik gewoon een stukje isolatietape die ook in auto's gebruikt worden ga gebruiken als ik later een videokaart toevoeg.
Thanks!
@adyta:
De CPU-koeler zelf weegt 900 gram; ongeveer hetzelfde als een Mugen 2 Rev B, maar het installatiegemak van de Noctua is vele malen gebruiksvriendelijker!
@Camacha:
Ik vind beide setups wel iets hebben, maar ik irriteerde me vooral aan de pomp van de H100. De nieuwe setup is, doordat alle fans PWM geregeld zijn, fluisterstil.
@Mr_gadget:
Onderaan de kast zit een stoffilter voor de ventilator en voor de ventilator van de voeding.
@Roel1966:
Het heeft wat geld gekost, maar ik ben er absoluut blij en tevreden mee. Heb jij toevallig nog iets met de houders van de ventilators gedaan ivm het raken van de videokaart? Ik denk dat ik gewoon een stukje isolatietape die ook in auto's gebruikt worden ga gebruiken als ik later een videokaart toevoeg.
Hier post ik mijn pc is niet echt bijzonder maar leuk om te posten.:
De pc heb ik samengesteld omdat mijn vorige systeem battlefield 3 niet kon spelen attans de kaart niet
toen heb ik maar besloten om een andere te bouwen.
Het andere systeempje een intel duo2 duo core 3.2gighz moet ik nog overzetten in mijn andere kast
Ik heb geprobeerd de kabels weg te werken maar moet hier nog wat meer aandacht aan besteden

Kabels porberen weg te werken.. kan beter!

Moet nog het een en ander wegwerken

U ziet :
[
Wat je niet ziet zie onder
Ik wil ipv mijn laptop .een hp scherm bij zetten die ik nog in de kelder heb liggen
De pc heb ik samengesteld omdat mijn vorige systeem battlefield 3 niet kon spelen attans de kaart niet
toen heb ik maar besloten om een andere te bouwen.
Het andere systeempje een intel duo2 duo core 3.2gighz moet ik nog overzetten in mijn andere kast
Ik heb geprobeerd de kabels weg te werken maar moet hier nog wat meer aandacht aan besteden

Kabels porberen weg te werken.. kan beter!

Moet nog het een en ander wegwerken

U ziet :
[
- list]
- steelpad
- Laptop asus F5
- Samsung Galaxy S1
- bureau van ikea
- coolermaster cm690 ii advanced usb 3.0
- Race stuur logitech
- A.C Ryan media speler
Wat je niet ziet zie onder
1 | Western Digital WD2500AVCS, 250GB SATA-300, 16MB | € 61,82 | € 61,82 |
1 | Creative X-Fi Xtreme Audio | € 37,20 | € 37,20 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 75,- | € 75,- |
1 | Trust SpotLight Webcam Pro | € 9,99 | € 9,99 |
1 | Brother DCP-J525W | € 82,- | € 82,- |
1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 94,99 | € 94,99 |
1 | Western Digital WD5000AVCS, 500GB | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Iiyama ProLite E2475HDS Zwart | € 163,- | € 163,- |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,95 | € 16,95 |
1 | Creative Inspire 4400 (4.1) | € 0,- | € 0,- |
1 | Thermaltake Slim X3 | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Antec TwoCool 120 Blue, 120mm | € 10,07 | € 10,07 |
1 | Logitech G5 Laser Mouse | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G | € 61,15 | € 61,15 |
1 | Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) | € 4,50 | € 4,50 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | TP-Link TL-WR1043ND | € 38,04 | € 38,04 |
1 | Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
1 | Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5 | € 156,03 | € 156,03 |
1 | Asus P8Z68-V PRO Gen3 | € 156,20 | € 156,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.339,87 |
Ik wil ipv mijn laptop .een hp scherm bij zetten die ik nog in de kelder heb liggen
toch een prima systeem nisk mis mee,
Niet iedereen kan een Socket 2011 met 3 GPU's verorloofen.
Maar Nikita is
Maar Nikita is

[ Voor 0% gewijzigd door zoepersooi op 03-09-2012 18:50 . Reden: typ fout ]
Wel apart trouwens dat je ook naar een Noctua NH-D14 bent gegaan omdat je je ergerde aan de H100 want ik had precies hetzelfde probleem. Eerst had ik ook een H100 erin maar die pomp maakte mij gewoonweg teveel lawaai en van eerder wist ik dat de NH-D14 echt stil is.GioStyle schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:43:
@Roel1966:
Ook qua temperatuur vind ik de NH-D14 beter presteren dan de H100 omdat de H100 alleen optimaal presteerd met die fans op hoog met alle lawaai dan erbij. Mijn I7 3820 zit nu idle gemiddeld op 28 graden en bij volle stress heb ik hem ( met OC naar 4 GHz ) nog niet hoger dan 52 graden gezien ( T-case ).
Wat betreft de videokaart zit er bij mij ongeveer een halve centimeter speling tussen de brackets van de fans en de videokaart dus ik heb er verder niets tussen hoeven te stoppen. Maar sowieso is die Asus HD7970 Direct CUII Top aan de bovenkant afgeschermd met een zwart aluminium beschermplaat.
[b][message=38854607,noline]Camacha schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:12
Wel fijn iemand met een beschaafde voeding te zien, die dikke honderdmiljoenmiljard watt-voedingen zijn zelden nuttig.
Maar graka's zijn tegenwoordig aardig zuinig.
Zelf heb ik dan een GTX570 in SLI, maar dan trekt een 700W voeding het aar net hoor.
dat ding wordt dan aardig heet. Vandaar dat ik iets hoger gestapt ben naar 850W
1 - zekers manSupsooi schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:50:
1 - toch een prima systeem nisk mis mee,
2 - Niet iedereen kan een Socket 2011 met 3 GPU's verorloofen.
2 - onnodige power
Je kan in niemands beurs kijken en weet ook niet hoe lang iemand misschien ervoor heeft moeten sparen om een systeem met socket 2011 te kunnen aanschaffen.Supsooi schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:50:
Evenzogoed met alle respect voor alle andere systemen die hier gepost worden en elk pctje, hoe eenvoudig dan ook is evenveel waard voor degene zelf.
Wat betreft onnodige power vind ik het net handig ietwat meer te hebben voor eventuele uitbreiding, en je niet dan weer eerst een zwaardere voeding erin kan gaan zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Roel1966 op 03-09-2012 20:58 ]
@Roel1966:
Ah I see. Bij mij lijkt het net of die houders van de ventilators over het PCI-e slot heen hangen, maar dat kan ik pas goed testen als ik een videokaart heb.
@Camacha & Mukkel:
Ik heb inderdaad bewust een lage wattage voeding uitgekozen, omdat ik vind dat alles in balans moet zijn. Hier kan met gemak een GTX660ti/670/680 in. Crossfire/Sli zal voor mij nooit hoeven, aangezien ik gewoon op full HD game en gamen doe ik al niet eens zo vaak. Daarom zit ik ook zwaar te twijfelen tussen een HD7850/7870/7950 of GTX660/660ti. Keuze zat, maar ik moet ook aan mijn portemonnee denken.
Ah I see. Bij mij lijkt het net of die houders van de ventilators over het PCI-e slot heen hangen, maar dat kan ik pas goed testen als ik een videokaart heb.
@Camacha & Mukkel:
Ik heb inderdaad bewust een lage wattage voeding uitgekozen, omdat ik vind dat alles in balans moet zijn. Hier kan met gemak een GTX660ti/670/680 in. Crossfire/Sli zal voor mij nooit hoeven, aangezien ik gewoon op full HD game en gamen doe ik al niet eens zo vaak. Daarom zit ik ook zwaar te twijfelen tussen een HD7850/7870/7950 of GTX660/660ti. Keuze zat, maar ik moet ook aan mijn portemonnee denken.
Ik bedenk mij wel net dat jij een ander socket gebruikt en ik de NH-D14 2011 edition hebt en die dus ietwat anders gemonteerd is. Bij socket 1155 gebruik je een backplate maar bij socket 2011 is dat niet en word alles direct op het socket gemonteerd. Daardoor kan er wel verschil zitten in afstand tussen socket en het 1ste pci-e slot maar je zou ook die handvaatjes wat kunnen buigen mocht het niet helemaal passen.GioStyle schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:06:
@Roel1966:
Ik heb ook de NH-D13 2011 edition, maar inderdaad met backplate gebruikt voor de 1155. Daarnaast gebruik jij ATX en ik mATX, waardoor de ruimtes sowieso verschillen.
Nikita is errug lekker idd hahahah maar waar zie jij een socket 2011 ,ik denk dat ik dan een fout heb gemaakt .Supsooi schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:50:
toch een prima systeem nisk mis mee,
Maar Nikita is![]()
![]()
er zit een quadcore 2500k boxed socket 1155 in loopt ook als een tierelier
Hij bedoelt juist dat je géén 2011 socket hebt, maar dat je toch een net systeem hebt.Pindope schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:10:
[...]
Nikita is errug lekker idd hahahah maar waar zie jij een socket 2011 ,ik denk dat ik dan een fout heb gemaakt .
er zit een quadcore 2500k boxed socket 1155 in loopt ook als een tierelier
Zal van de week eens mijn eigen pc'tje posten, is ook geen super computer maar wel een cool systeem met goede prijs/prestaties!
[ Voor 8% gewijzigd door Pazienza op 04-09-2012 00:57 ]
Ik voel dat je dit een beetje aanvallend bedoelt en dat vind ik jammer, mijn reactie had ik iniedergeval niet zo bedoeltRoel1966 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:57:
[...]
Je kan in niemands beurs kijken en weet ook niet hoe lang iemand misschien ervoor heeft moeten sparen om een systeem met socket 2011 te kunnen aanschaffen.
Evenzogoed met alle respect voor alle andere systemen die hier gepost worden en elk pctje, hoe eenvoudig dan ook is evenveel waard voor degene zelf.
Wat betreft onnodige power vind ik het net handig ietwat meer te hebben voor eventuele uitbreiding, en je niet dan weer eerst een zwaardere voeding erin kan gaan zetten.
Geen probleem verder maar ik dacht het even omdat ik die foto bij Giostyle erbij gezet had en ik de indruk kweekte dat ik aan het opscheppen zou zijn. Was meer gewoon het enthousiasme dat GioStyle ook dezelfde Noctua koeler heeft en de hele kast vol met Noctuafans.Supsooi schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:49:
Ik voel dat je dit een beetje aanvallend bedoelt en dat vind ik jammer, mijn reactie had ik iniedergeval niet zo bedoelt
Zeker heb ik b.v. geen doorsnee systeem staan maar dat is ook in de loop der jaren zo gegroeid, dingen kopen en weer verkopen en langzaam maar zeker opbouwen. Op die manier denk ik dat er ook genoeg zijn die dan uiteindelijk na vele omwegen het uiteindelijke systeem bijmekaar hebben.
Soms kijk ik trouwens evenzogoed nog met een tikje jaloursheid naar systeempjes die hier voorbij komen en nog geeneens zozeer naar het soort hardware. Veel meer vaak naar de sicuurheid en de netheid hoe iemand een systeem opgebouwd heeft en daarvoor alleen maar respect heb.
@roel
Inderdaad best leuk dat jullie all twee hetzelfde hadden ik had ze al voorbij zine komen
Maar ik vind een aantal van die casemods echt om van te smullen (project inverted vind ik het meest awesome)
Inderdaad best leuk dat jullie all twee hetzelfde hadden ik had ze al voorbij zine komen
Maar ik vind een aantal van die casemods echt om van te smullen (project inverted vind ik het meest awesome)
AAAHH ok ja ik doe het al jaren zo iedere keer na een jaar op 3 a4 andere dingen ering .. dit keer heb ik gekozen om gelijk een andere kast te doen ..en hij is tot i7 uitbereidbaar dus misschien wat voor de toekomst ..Pazienza schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:55:
[...]
Hij bedoelt juist dat je géén 2011 socket hebt, maar dat je toch een net systeem hebt.![]()
Zal van de week eens mijn eigen pc'tje posten, is ook geen super computer maar wel een cool systeem met goede prijs/prestaties!
maar thanx!!
er komen hier zeker mooie systemen langs! ik heb helaas zelf niet zoan mooi systeem maar wel een mooie bureau inrichting dus mag ik die ook posten?
Anoniem: 16328
Hebben de meeste van jullie nou zo'n opgeruimd bureau of hebben jullie dat voor de foto gedaan
?
@GioStyle
Mooi systeem
. Hoe bevalt die IKEA computer beugel?
@GioStyle
Mooi systeem
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 08-09-2012 00:04 ]
Thanks.
Mijn bureau is altijd zoals op de foto. Wat dat betreft kan ik mezelf wel licht neurotisch noemen, omdat niet alleen mijn bureau er zo bij staat.
Computerbeugel bevalt prima. De beugel is makkelijk te monteren en als het vast zit is ie echt stevig; daar kan je echt wel wat kilo's aan hangen. Maar, er volgt altijd een maar: de afwerking is toch wat minder. Verfdruppels hier en daar, randen die net wat netter afgewerkt hadden gekund. Echter voor 10 euro (ik geloof dat ik er 10 euro voor had betaald) is het een prima ding wat het doen moet.
Mijn bureau is altijd zoals op de foto. Wat dat betreft kan ik mezelf wel licht neurotisch noemen, omdat niet alleen mijn bureau er zo bij staat.
Computerbeugel bevalt prima. De beugel is makkelijk te monteren en als het vast zit is ie echt stevig; daar kan je echt wel wat kilo's aan hangen. Maar, er volgt altijd een maar: de afwerking is toch wat minder. Verfdruppels hier en daar, randen die net wat netter afgewerkt hadden gekund. Echter voor 10 euro (ik geloof dat ik er 10 euro voor had betaald) is het een prima ding wat het doen moet.
Ik vind een grote voeding eerder duiden op prutswerk dan kunde. Erg veel mensen overschatten het verbruik van hun systeem enorm en ik moet dan ook altijd lachen om mensen met een voeding van 750 watt terwijl het spul onder load krap 350 verbruikt, of soms zelfs net over de 200.GioStyle schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:06:
Ik doe inmiddels alweer een paar jaar met een voeding van 430 watt en aangezien de hardware alleen maar zuiniger en krachtiger wordt zal die vervangen worden omdat het beestje oud wordt, niet omdat hij niet meer afdoende is.
Sowieso geniet ik van een spelletje, maar ben ik sinds mijn P4 allergisch voor geluid. Daardoor zijn de snelste (lees: meest verbruikende en dus herriemakende) videokaarten automatisch geen optie meer, al kan je nog best een dikke videokaart draaien op 300-350 watt.
Vandaag of naja gister, nog een MSI GTX 660Ti gehaald. Max CPU + GPU load is nog onder de 250 watt. In theorie zou ik aan deze voeding 2 660Ti'jes kunnen hangen.
Enig nadeel is dat ik nu op zoek moet nog een mooie PCI-e 6pin Y splitter.
Enig nadeel is dat ik nu op zoek moet nog een mooie PCI-e 6pin Y splitter.
De juiste voeding is inderdaad vooral goed weten wat je wilt en nodig hebt.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 03:34:
[...]
Ik vind een grote voeding eerder duiden op prutswerk dan kunde. Erg veel mensen overschatten het verbruik van hun systeem enorm en ik moet dan ook altijd lachen om mensen met een voeding van 750 watt terwijl het spul onder load krap 350 verbruikt, of soms zelfs net over de 200.
Ik doe inmiddels alweer een paar jaar met een voeding van 430 watt en aangezien de hardware alleen maar zuiniger en krachtiger wordt zal die vervangen worden omdat het beestje oud wordt, niet omdat hij niet meer afdoende is.
Sowieso geniet ik van een spelletje, maar ben ik sinds mijn P4 allergisch voor geluid. Daardoor zijn de snelste (lees: meest verbruikende en dus herriemakende) videokaarten automatisch geen optie meer, al kan je nog best een dikke videokaart draaien op 300-350 watt.
Een grote voeding nemen terwijl je relatief weinig verbruikt zorgt er ook vaak voor dat je het ongunstige deel van de efficiencycurve vd voeding terecht komt.
Een beetje reserve inbouwen kan geen kwaad, m.n. voor evt toekomstige videokaarten omdat daarvan het verbruik onder load niet minder wordt, maar zelfs met de meest dikke SLI/CF set heb je vrijwel nooit meer dan 650W nodig (Tenzij je zaken als Furmark enzo gaat draaien).
Heb het tijdje terug nog redelijk uitgebreid getest:
Help!!!! in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic"
[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2012 04:11 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mwoah. Misschien dat de high-end kaarten niet zuiniger worden, maar daar net iets onder krijg je juist tegenwoordig belachelijk veel rekenkracht voor relatief weinig energie en geld. Er blijft altijd een kleine groep die meer meer meer wil, maar ik denk dat een steeds grotere groep gewoon een efficiënte kaart voor een lage prijs wil met veel frames.Help!!!! schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 04:08:
m.n. voor evt toekomstige videokaarten omdat daarvan het verbruik onder load niet minder wordt
Klopt. Dat soort setups zijn vooral leuk voor de sport, maar effectief niet erg um, effectief.maar zelfs met de meest dikke SLI/CF set heb je vrijwel nooit meer dan 650W nodig (Tenzij je zaken als Furmark enzo gaat draaien).
Volgensmij worden ze onder load geen van allen echt veel zuiniger omdat ze per klasse (high, mid etc) ontwikkeld worden met een bepaald max wattage in het achterhoofd.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 04:40:
[...]
Mwoah. Misschien dat de high-end kaarten niet zuiniger worden, maar daar net iets onder krijg je juist tegenwoordig belachelijk veel rekenkracht voor relatief weinig energie en geld.
Steeds groter weet ik niet. Maar dat die groep groot is klopt imho.Er blijft altijd een kleine groep die meer meer meer wil, maar ik denk dat een steeds grotere groep gewoon een efficiënte kaart voor een lage prijs wil met veel frames.
Wat mij betreft zijn ze wel effectief maar het is niet voor iedereen de meerprijs waard. BF3 1080p alles max op een 120hz monitor met continue minimaal 60 fps en binnenmappen vaak boven 100 is een stuk smoother dan bijv. een enkele 660ti.[...]
Klopt. Dat soort setups zijn vooral leuk voor de sport, maar effectief niet erg um, effectief.
Maar verder ben ik het met je eens dat velen vaak onnodig een te zware voeding nemen.
Destijds waren er bepaalde redenen dat ik op een 1000w uitkwam. Nu ga ik, ondanks dat ik best vaak SLI/CF draai, zeker een stukje omlaag als ik een nieuwe zou kopen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik heb al jaren een 550 plus voeding nog nooit ergens last van gehad.Help!!!! schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:25:
[...]
Volgensmij worden ze onder load geen van allen echt veel zuiniger omdat ze per klasse (high, mid etc) ontwikkeld worden met een bepaald max wattage in het achterhoofd.
[...]
Steeds groter weet ik niet. Maar dat die groep groot is klopt imho.
[...]
Wat mij betreft zijn ze wel effectief maar het is niet voor iedereen de meerprijs waard. BF3 1080p alles max op een 120hz monitor met continue minimaal 60 fps en binnenmappen vaak boven 100 is een stuk smoother dan bijv. een enkele 660ti.
Maar verder ben ik het met je eens dat velen vaak onnodig een te zware voeding nemen.
Destijds waren er bepaalde redenen dat ik op een 1000w uitkwam. Nu ga ik, ondanks dat ik best vaak SLI/CF draai, zeker een stukje omlaag als ik een nieuwe zou kopen.

AMD processoren en koelers

Alles schoongemaakt, opnieuw ingesmeerd en in elkaar gedrukt.
Athlon X2 240 @ 3.5GHz,
8GB DDR2 PC1066 / C4
HD6870 2GB
Intel 320 Series 80GB SSD
2x 1TB Samsung schijven
Antec 750W Truepower
En randappartuur
Misschien een tip als je de volgende keer de pc vantevoren even aanzet en de cpu stressed zodat ie warm word en daarna uitzetten en dan de koeler met draaiende bewegingen ( links naar rechts ) eraf halen.Anoniem: 58485 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:38:
AMD processoren en koelersJe krijgt ze er nooit zonder de CPU erbij eraf.
Gedaan, maar de CPU kwam uiteindelijk mee. Pasta zat er al heel lang op. Dat gaat hechten en vastzitten. Kon de CPU eraf schuiven en terug in de socket gepropt om schoon te maken
Net mijn Q8300 overclocked naar 3,2ghz ! Kan nog verder denk ik..

schaamtelijke crosspost, en mooie foto van je pc?vala62 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:56:
[afbeelding]
Ik moet wel zeggen dat in de zomer in mijn PC kast een hoop stof verzamelt inclusief muggen en andere exotische vliegen. Al maak ik die kast schoon dan heb ik erna altijd last van m'n huid (jeuk). Is dat stof zo bijtend / vretend dan?
Er zitten wel filters in maar niet achter de videokaart enz.
Allergie?Anoniem: 58485 schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:47:
Ik moet wel zeggen dat in de zomer in mijn PC kast een hoop stof verzamelt inclusief muggen en andere exotische vliegen. Al maak ik die kast schoon dan heb ik erna altijd last van m'n huid (jeuk). Is dat stof zo bijtend / vretend dan?
Dat denk ik ook, want ik heb er zelf ook een beetje last van... gelukkig niet te ernstig
Wat betreft CPU's die aan koelblokken blijven plakken : Ik heb om die reden lang geleden Zalman STG1 in gebruik genomen. Die blijft heel lang vloeibaar en is toch een van de betere pasta's !!
Ondertussen is STG2 uit geloof ik dus die zou dezelfde eigenschappen moeten hebben.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De laatste tijd erg druk gehad met niet computer dingen,
Maaaar hier zijn weer even wat bijgewerkte digen in mijn kamer.
Als je binnen komt

Deze Ex-IKEA Expedit kast heb ik afgelopen zondag "gemod". Ik hbe het hele binnenwerk eruit gesloopt en daarna met oude planken en verschillende 45 graden hoeken alles vastgezet. Waar een aantal games en andere troep tussen licht, de steunen zijn gemaakt van alu 40cm strips die ik heb gebogen in de juiste maat.

vanuit de kijkpositie als ik achter mij bureau zit (favoriete casemod op de achtergrond

Close-up van de CM

Wil je weten wat er in mijn PC zit check mijn inventaris.
Update plans:
De donker blauwe muur een andere kleur geven (kanarie geel misschien met een zwart schoolbord verf vlak in het midden
)
En altijd mijn PC upgraden als het financieel mogelijk is
Dan was het dan weer enjoy it
Maaaar hier zijn weer even wat bijgewerkte digen in mijn kamer.
Als je binnen komt

Deze Ex-IKEA Expedit kast heb ik afgelopen zondag "gemod". Ik hbe het hele binnenwerk eruit gesloopt en daarna met oude planken en verschillende 45 graden hoeken alles vastgezet. Waar een aantal games en andere troep tussen licht, de steunen zijn gemaakt van alu 40cm strips die ik heb gebogen in de juiste maat.

vanuit de kijkpositie als ik achter mij bureau zit (favoriete casemod op de achtergrond

Close-up van de CM

Wil je weten wat er in mijn PC zit check mijn inventaris.
Update plans:
De donker blauwe muur een andere kleur geven (kanarie geel misschien met een zwart schoolbord verf vlak in het midden
En altijd mijn PC upgraden als het financieel mogelijk is
Dan was het dan weer enjoy it

Hangt hij al? Foto's?GioStyle schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 04:06:
Vandaag of naja gister, nog een MSI GTX 660Ti gehaald. [..] In theorie zou ik aan deze voeding 2 660Ti'jes kunnen hangen.
Dit is geen topic voor screenshotjes en ook niet voor oc-pogingen, buiten de hardware die je daarvoor hebtvala62 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:56:
S.v.p. niet meteen na de modbreak weer de fout in gaanBolletje schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:41:
het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussie te voeren over voedingen en koelers.
Dus, geef commentaar op setups, niet verder gaan over koelpasta, die kun je als het goed is niet eens ziennero355 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:55:
Dat denk [...] moeten hebben.
Industrieel veiligheidsgeel? Oranje is ook leuk. Staan de schappen van de kast staan nog in de grondverf?Supsooi schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:31:De donker blauwe muur een andere kleur geven (kanarie geel misschien met een zwart schoolbord verf vlak in het midden)
We do!Dan was het dan weer enjoy it
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 12-09-2012 18:33 ]
neemt er ook eentje de rol van een mod op zich, en wijkt daarvan van het onderwerp af. beetje hypocriet niet? 
tenzij je een incognito mod bent
@daarboven wat doe je eigenlijk met het tweede scherm? ik zie alleen dat je windows niet legaal is op dat scherm
tenzij je een incognito mod bent
@daarboven wat doe je eigenlijk met het tweede scherm? ik zie alleen dat je windows niet legaal is op dat scherm
@achilles nee dat is geen grondverf in het echt ziet het er niet afschuwlijk uit (komt vanwege de hoek waarvan de foto is genomen)
@fordox ik heb wel een legale windows upgrade licentie(family pack) maar die klojo's bij de MS helpdesk (de code was al meerdere keren gebruikt dus die andere moesten "gedeactiveerd" worden) die liepen te klieren. ik moet er binnenkort nog ff een andere licentie van mn werk vragen.
met het 2de scherm hou ik T.net of hw.i in de gaten terwijl ik aan het gamen ben of film an het kijken.
ik ga denk ik binnenkort dat grijse scherm vervangen voor een zwarte die ik toch nog heb staan.
@fordox ik heb wel een legale windows upgrade licentie(family pack) maar die klojo's bij de MS helpdesk (de code was al meerdere keren gebruikt dus die andere moesten "gedeactiveerd" worden) die liepen te klieren. ik moet er binnenkort nog ff een andere licentie van mn werk vragen.
met het 2de scherm hou ik T.net of hw.i in de gaten terwijl ik aan het gamen ben of film an het kijken.
ik ga denk ik binnenkort dat grijse scherm vervangen voor een zwarte die ik toch nog heb staan.
Helaas lijkt de modbreak van Bolletje afgelopen zondag niet begrepen te zijn. Dit topic is verworden tot (grotendeels offtopic) slowchat en gaat daarom dicht.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.