Wordpress domain-alias

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik ben op zoek naar een oplossing voor wordpress zodat ik verschillende domeinnamen op dezelfde 'site' uit kan laten komen zonder dat de url in de balk veranderd.

Bijvoorbeeld:

De wordpress installatie staat volledig werkend op www.test123.nl en ik heb www.test123.be is ingesteld als alias (domain pointer) op de server, bij normaal html zie je ook dat de url gewoon blijft zoals je het intypt.

Bij wordpress wordt het altijd de 'hoofd' domeinnaam die ik in de wordpress installatie heb ingevuld, dus www.test123.nl.

Hoe kan ik er voor zorgen dat wordpress geen hardlinks naar www.test123.nl gebruikt, maar kijkt naar de domeinnaam waar ik mee de website op ben gekomen?

Iemand suggesties/ervaring hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Waarom wil je dit? Als ik je goed begrijp wil je één site op meerdere manieren de wereld insturen, en dat vinden gebruikers en Google niet zo overzichtelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
Is het voor SEO af te raden meerdere domeinnamen uit te laten komen op één en dezelfde website ?

Als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt die wasmachines verkoopt en toevallig wasmachine.nl hebt geclaimd en dit op je bedrijfswebsite (als alias) uit laat komen op nooitmeervlekken.nl (maar je wel gewoon wasmachine.nl in je adres balk ziet staan).

Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen via wasmachine.nl op deze website komen dan via nooitmeervlekken.nl (dat is wat de gedachte er achter).

Ik heb het overigens inmidels wel voor elkaar dat het werkt door simpelweg onderstaand toe te voegen aan de wp-config:

$host = $HTTP_HOST;
$parts = explode('.',$host);
if ($parts[3] = "") {
$domain = $parts[0];
} else {

$domain = $parts[1];
}

define('WP_HOME',$HTTP_HOST);

define('WP_SITEURL',$HTTP_HOST);

Dan blijft gewoon in de adresbalk www.wasmachine.nl of www.nooitmeervlekken.nl staan in de adresbalk.

Dus de nieuwe vraag is nu, is het ivm SEO handig of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie even niet wat dit met WEB van doen heeft (Waar hoort mijn topic?); voor support op Wordpress klop je 't best aan bij Wordpress support ;)

Voor wat betreft je SEO vraag verwijs ik je even door naar [SEO] Tips & Trucs waar je even (kort) je probleem kunt voorleggen.

Oh; als je code post, gebruik dan voortaan code tags a.u.b. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 10-01-2012 19:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.