Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan iemand mij adviseren m.b.t keuze uit 2 laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een studente op zoek naar een goede basic laptop voor mijn studie. Het is puur voor internetten, mijn studie en af en toe een film kijken. Ik heb alleen weinig verstand van laptops en zou daarom graag wat advies willen. Ik zoek een goede betrouwbare laptop van rond de 500 euro. Ik heb er twee op het oog, namelijk een Asus en een Toshiba. Kan iemand mij misschien vertellen welke beter is?
Het gaat om de
-ASUS K53E-SX879V (http://nl.hardware.info/productinfo/...:specificaties)
- en de Toshiba 15,6 C660-22V - i3-370M/4GB/640GB
(http://www.paradigit.nl/Paradigit/pr...U/default.aspx)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vriendelijke groet, Lianne :-)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Ik denk dat je beter even dit kan doorlezen: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Verder werken je links niet. De Asus heeft een processor van een nieuwere generatie én een klasse hoger voor een paar tientjes verschil.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Mijn aanrader is om een tweedehands i5 business-laptop te zoeken...
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/HP...books&hash=item48439110da
of
http://www.ebay.nl/itm/De...ps_EH&hash=item231837069a
15,6 inch, als je geen desktop hebt; en meer dan 1366 x 768 resolutie is altijd een meevaller.
Ze zijn altijd steviger en meestal betrouwbaarder dan die goedkope "consumer" laptops.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 15:15
T-CM11 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:45:
...Ze zijn altijd steviger en meestal betrouwbaarder dan die goedkope "consumer" laptops.
Voor een deel wel mee eens, maar harde schijven en accu's van die apparaten blijven slijten en stuk gaan. Ik zou voor een schoollaptop liever iets nieuws willen met een paar jaar garantie, zodat je ergens terecht kunt als er wat mis is. Toshiba en Asus zijn in mijn ogen beide goede keuzes met 2jr garantie. Ik zou idd voor de paar tientjes wel voor het nieuwere model gaan, de Asus in dit geval.

Verwijderd

Voor een student heeft het geen zin om een "business" laptop te kopen, business laptops zijn alleen maar interessant omdat deze een goede SLA hebben en dit is voor een bedrijf gunstig.
De hardware is in de meeste (bijna alle) gevallen hetzelfde.
Dus in jouw geval de Asus nemen.

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
Voor een student heeft het geen zin om een "business" laptop te kopen, business laptops zijn alleen maar interessant omdat deze een goede SLA hebben en dit is voor een bedrijf gunstig.
Ik zal mijn Latitude eens tegen die Asus slaan, dan zal je wel zien hoe "hetzelfde" die hardware er achteraf uitziet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Je weet wel dat een gemiddelde studentenlaptop meer moet verdragen als je huis-tuin-keuken laptopje?

@ TS:
Stel je vraag even opnieuw in het juiste topic: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net zoals dat alle auto's gelijk zijn maar sommigen net iets sneller/langzamer/zuiniger? Of dat alle TV's beeld geven maar sommigen net wat scherper/fletser/duurder/goedkoper zijn?

Daarbij vind ik Asus best een goed merk maar als ik persoonlijk kijk naar HP dan is de bouwkwaliteit van de zichtbare onderdelen (dus, keyboard, touchpad etc) in mijn ogen wel aardig verbeterd de laatste jaren.

Ook hebben we natuurlijk de BBG's en daar komen ook niet alleen maar Asus-laptops als beste uit de bus dus ergens zal er wel een kern van waarheid zitten in de uitspraak van T-CM11

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hi Liannetje, welkom op GoT :W

Zoals je kunt lezen in *LET OP* - Wat moet ik kopen, staan we dit soort topics niet toe op ons forum. Daar kun je echter ook zien waar je met die vraag dan wel terecht kunt.

Mocht je er niet uitkomen, dan zie ik je vragen graag terug per DM. Veel sucees met het maken van je keuze!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.