Toon posts:

Nieuwe Video kaart doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakerss peepss, ik heb een probleem ik heb gisteren een nieuwe vid gekocht omdat mijne aan vervanging toe was, en dat is een asus gtx560 geworden.
(voorheen een ati radeon 5750 hd.
Nou zit ik met een probleem ik heb hem ingebouwd en ik krijg geen beeld , het is een PCI-e kaart en heb dit moederbord MSI H55M-E33 die PCI-e moet ondersteunen, ik heb een 500 wat voeding en een i7 2800, 8gb ram,750 gb hardeschijf.
Als ik de pc opstart hoor ik een paar enkele biepjes wat voorheen niet was, op de doos staat 450 watt nodig voor de vid card min , maar de laatste tijd ging me voeding ook wat kuren tonen. De video kaart heb ik goed aangesloteln in de sleuf waar de andere ook in zat, ook heb ik gewoon het voedings stekkertje aangesl
oten. Oude drivers van andere vid kaart staan er ook niog oo maar ik denk dat dat niet het probleem veroorzaakt. Ik heb dus de nieuwede drivers dmv de cd dus er nog niet op kunne zetten omdat ik geen beeld heb wieowie kan mij helpen! Zou de vid kaard miss stuk zijn? Groetjes nick

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een psiexp kaart? Like, WTF is dat nou weer? Ik neem aan dat je PCI-e bedoelt?

500W voeding zou kunnen werken, maar misschien ook niet. Hangt o.a. van het merk, model en conditie af: je geeft aan dat 'ie al kuren vertoonde, dus waarom sluit je niet even uit of het daar aan ligt?

Leuke stap-voor-stap handleiding om door te lopen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Een merkloose voeding van 500 watt, op mijn 5750 HD draait hij wel , de pc begint piepjes te geven wanneer ik mijn gtx er in stop, nou is er ook een extra voedings kabel bijgeleverd en er zitten ook 2 voedings aansluitingen op mijn video kaart maar heb gewoon de oude voedingskabel laten zitten van mijn oude videokaart en gewoon aangesloten op de nieuwe omdat het toch precies dezelfde kabel is.

Tenslotte draait het koelertje wel op de vid kaart maar de vidkaart zelf helemaal niks...

Als ik een nieuwe voeding zou moeten kopen hoeveel watt zou dat ongeveer moeten zijn?

specs:

i7 2800
gtx560
8gb ram
750 GB HD
dvd-cd/rw
MSI H55M-E33
3 ingebouwde kast koelers

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
Kijk eerst eens in de handleiding van je moederbord wat die piepjes betekenen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:02:
Als ik een nieuwe voeding zou moeten kopen hoeveel watt zou dat ongeveer moeten zijn?

specs:

i7 2800
gtx560
8gb ram
750 GB HD
dvd-cd/rw
MSI H55M-E33
3 ingebouwde kast koelers
Daar is een guide voor:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Ik zou persoonlijk iets ruimer gaan zitten dan 500W, iets van minimaal 600-650W.
Dan heb je bij een evt. latere upgrade minder gauw het probleem dat je voeding niet meer voldoet.

Verwijderd

Alle noodzakelijke en goede stekkertjes erin gepropt? Meestal is dat het euvel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er al achter ben gekomen wat het is , ik heb twee aansluitingen op mijn video kaart zitten op mijn oude was dat er maar 1, ik heb ook maar 1 aansluiting zitten van mijn voeding voor mijn video kaart maar heb er wel een apart stekkertje bijgekregen die ik op mijn draadboom van mijn voeding aan moet sluiten en dan op de videokaart aan moet sluiten en dat ik dan bijde aansluitingen heb verbonden met mijn voeding, dat betekend dus dat ik één stekkertje ben vergeten aan te sluiten en dus hoogstwaarschijnlijk daar aan moet liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 10:40 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Iva_Bigone schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:14:
Ik zou persoonlijk iets ruimer gaan zitten dan 500W, iets van minimaal 600-650W.
Dan heb je bij een evt. latere upgrade minder gauw het probleem dat je voeding niet meer voldoet.
Ik niet, want als je niet upgrade naar 2 kaarten is 650W flinke overkill. ;) Let er vooral op of je een goede voeding neemt, een goed 500W-voeding geeft vaak minder problemen dan een slechte 700W-voeding.

Maar een 500W-voeding moet wel heel slecht zijn als 'ie nog geen GTX560 aan kan, dus als hij het met extra stekkertje doet dan zal het waarschijnlijk wel goed zijn. Al weet ik niet wat de "kuren" zijn natuurlijk, beetje zekerheid is wel fijn als het om dure hardware gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door bwerg op 10-01-2012 10:44 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:38:
...dat betekend dus dat ik één stekkertje ben vergeten aan te sluiten en dus hoogstwaarschijnlijk daar aan moet liggen.
Hoogstwaarschijnlijk de handleiding niet gelezen?

Doet niets af aan het feit dat je met de huidige voeding, waarvan je al zegt dat 'ie wat kuren heeft/had, mogelijk alsnog niet verder gaat komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 3dfx
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:42:
[...]

Ik niet, want als je niet upgrade naar 2 kaarten is 650W flinke overkill. ;)
Als de voeding nieuw is misschien wel, maar na een paar jaar neemt de capaciteit af door ouderdom van de elco's ;)

En zo hou je alle opties open, of je nou extra kaartje of 3 hdd's erbij wilt doen later: prijsverschil is minimaal in vergelijking met een 500W.

Verwijderd

Topicstarter
Enigste wat bij de videokaart zat als handleiding was 1 bladzijde met 10 zinnen hoe je je oude vid kaart er uit moest halen en de nieuwe er in moest zetten niet hoeveel stekkers of wat je moest aansluite,

Met kuren bedoel ik dat hij gisteren naar een paar keer aan en uit gedaan te hebben de computer niet meer aan wou zwss omdat hij een hele tijd van de stroom is afgeweest maar dit heb ik al vanaf het begin, duur namelijk ook best lang als je het knopje indrukt voordat hij pas aanspringt nar 4a 5 sec.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net het bedrijf opgebeld (Computerland Haarlem) en die zij dat het daar aan zou moeten liggen dat ik maar 1 stekker heb aangesloten ipv 2, hij zelf heeft ook een gtx560 met een 500watt voeding.

Hij zij iets een 6 pins stekkertje na twee keer (..) stekker (ben het woord vergeten) , hij zij ook als je geen tweekeer voedingskabel heb voor je videokaart dan moet je de extra geleverde kabel aansluiten op je kabelboom en dus alle twee de aansluitingen moet voorzien van voeding.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 10:52 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:50:
Ik had net het bedrijf opgebeld (Computerland Haarlem) en die zij dat het daar aan zou moeten liggen dat ik maar 1 stekker heb aangesloten ipv 2, hij zelf heeft ook een gtx560 met een 500watt voeding.
Zoals bekend is en waar ook naar verwezen in dit topic; de ene 500W is de andere niet. Daarbij lijkt het me sterk dat de verkoper precies dezelfde PC-specs heeft (waaronder een i7 2800???).

Maar, had je Computerland niet eerder kunnen bellen; iets met eigen initiatief alvorens te posten op GoT?

Verder ben ik relatief zeker dat als je je kabelboom verkeerd aftapt of te lage amperage op die 12V-rail hebt, dat de PC niet meer opstart of later uitvalt als je ineens heel veel vermogen vraag van de voeding op de betreffende 12V-rail.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2012 10:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hij had geen i7 dat zij hij zelf maar wel dat hij een 560gtx had, en dus allebij de aansluitingen wel moet aansluiten op mijn voeding anders dat hij te weinig stroom krijgt.

Ik had al een paar keer gebeld maar steeds geen antwoord

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:57

Aganim

I have a cunning plan..

Met kuren bedoel ik dat hij gisteren naar een paar keer aan en uit gedaan te hebben de computer niet meer aan wou zwss omdat hij een hele tijd van de stroom is afgeweest maar dit heb ik al vanaf het begin, duur namelijk ook best lang als je het knopje indrukt voordat hij pas aanspringt nar 4a 5 sec.
Bedoel je hiermee dat je na het aansluiten van de stekker een tijdje (aantal minuten) moet wachten voor de PC weer reageert op de aan/uit knop?

In dat geval heb je kans dat de elco's van de voeding op hun eind zijn (ze kunnen zelfs al geklapt/aan het lekken zijn). In dat geval sowieso eerst maar eens een andere voeding halen, het kan dan prima zijn dat de voeding gewoonweg niet meer genoeg puf heeft om je pc (stabiel) draaiend te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt dan een aantal minuten wachten en dan pas weer reageert ook heb ik gister het volgende ondekt:

Ik zag toevallig wel gisteren toen ik de voeding had geopend dat wel het 1 en ander wat gesmolten was iets van wit plastic of dergelijk iets.

• Tens
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:06:
Ja dat klopt dan een aantal minuten wachten en dan pas weer reageert ook heb ik gister het volgende ondekt:

Ik zag toevallig wel gisteren toen ik de voeding had geopend dat wel het 1 en ander wat gesmolten was iets van wit plastic of dergelijk iets.
Dat is wrs gewoon lijm om een component vast te zetten, of resonantie van een spoel te voorkomen.
Hier even een foto plaatsen zal zekerheid geven.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond als ik thuis ben even een foto maken van de binnenkant van de voeding en van het aangesloten nieuwe vid kaart.

Verwijderd

En toen je de 'in jouw ogen' vreemde vlekken op je voeding zag besloot je toch maar om je nieuwe videokaart te gebruiken? Ik zou eerst zeker weten dat je voeding niet half defect is voordat je nogmaals probeert te starten met deze voeding.

• Tens
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:22:
Ik zal vanavond als ik thuis ben even een foto maken van de binnenkant van de voeding en van het aangesloten nieuwe vid kaart.
regel ook een volt meter om de voeding te testen, of een andere voeding om even uit te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het met mij anderen videokaart ook altijd perfect gedaan alleen sinds gisteren er echt achter gekomen dat de pc een paar minuten niet aan wou gaan.

• Tens
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:32:
Hij heeft het met mij anderen videokaart ook altijd perfect gedaan alleen sinds gisteren er echt achter gekomen dat de pc een paar minuten niet aan wou gaan.
Het kan zijn dat hij toen precies aan de grens van zijn kunnen zat, en de nieuwe kaart net iets meer vraagt, waardoor hij nu problemen heeft.
Maar meten is weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal vanaf even gaan kijken, maar imo heb ik gewoon fout gedaan om niet allebij de kabels aan te sluiten en zo de vid card te weinig stroom krijgt.

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Sowieso hoe dan ook: controleer eerst je voeding. Zie je daar elco's die bol staan of bruin schuim lekken? Vervang dan je voeding voordat je verder gaat. Je voeding is dan niet meer stabiel, in het gunstigste geval wordt je systeem hooguit onstabiel. In het ergste geval sloop ie je componenten of vat je voeding vlam. (Extreem geval, maar toch)
Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/ceristimo/breekpunt/elco1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik veel aan, ik zal gelijk vanaf even goed gaan kijken en de voeding is even openschroeven.

tnxxx

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Kijk uiteraard wel even uit ivm eventuele spanning die nog aanwezig kan zijn in de voeding. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding gisteren opengeschroeft en zag er goed uit geen lekken of andere dingen.
Ik heb daarna het tweede voedingsdraad ook op mijn videokaart aangesloten en raad eens hij werkte!

Voor alle mensen harstijke bedankt voor de hulp! en ik ga alsnog even kijken voor een nieuwe voeding omdat hij tog na mij doen niet helemaal goed presteerd!.

Groetjes Nick
Pagina: 1