USB stick kapot, data kwijt!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn USB stick wil niet meer normaal opstarten. Op het moment dat ik hem in de computer doe geef hij aan dat er een verwisselbare hardeschijf is aangesloten maar als ik daar op klik krijg ik de volgende melding; "De schijf in station F: moet worden geformatteerd voor u deze kunt gebruiken."

Ik heb het al met verschillende computers geprobeerd en het ook op de computer geprobeerd waar hij het voor het laatst nog deed. Toch krijg ik steeds weer de bovenstaande melding. Daarnaast heb ik datarecovery programma's uitgeprobeerd maar dat wil ook niet echt lukken.

Er staan allemaal belangrijke bestanden op die ik voor school nodig heb. (Ik weet het, ik had backupps moeten maken!)

Ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Voor een paar tientjes zit er een Rus op de (ik meen) Meeuwerderweg in Groningen die dat voor je kan fixen. Geen idee waar je in de buurt woont, maar volgens mij moeten er genoeg van dat soort zaakjes zijn.

Je kan gaan klooien met DataRecovery programma's (zie de FAQ etc) of het uitbesteden als 't echt belangrijk is. Die gast in Groningen is echt wel goed trouwens :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de FAQ en met Thematopic: Datarecovery, daar staan zat tips in over wat je kunt proberen. Welke datarecovery programma's heb je geprobeerd (nu ben je vaag)?

Maar als deze niet werken, het ook niet lukt op een ander OS (bijvoorbeeld Linux), dan zal het mogelijk wel bye-bye zijn naar je bestanden. Harde les, maar wel een belangrijke...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:00:
Er staan allemaal belangrijke bestanden op die ik voor school nodig heb. (Ik weet het, ik had backupps moeten maken!)
Van belangrijke data is een backup gemaakt. Deze data was dus niet belangrijk. Stick weggooien en verder met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

IMO is dat wel makkelijk gezegd en kort door de bocht Q. Niet iedereen houdt zijn / haar hoofd erbij, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Q schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Van belangrijke data is een backup gemaakt. Deze data was dus niet belangrijk. Stick weggooien en verder met je leven.
Had ik ook gezegd tegen een kennis, ze barstte in tranen uit :F .
Imho niet altijd even netjes, maar van Tweakers kan je het verwachten dat ze back uppen.
Als mijn huis afbrand, heb ik iig al mijn verslagen, documenten en foto's nog.
Mede dankzij SkyDrive en mijn cheapass Linux vps ergens in het westen van het land.

Probeer die USB stick eens in een andere PC te stoppen oid, kijken wat dat uithaalt, gewoon wat proberen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

CptChaos schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:17:
IMO is dat wel makkelijk gezegd en kort door de bocht Q. Niet iedereen houdt zijn / haar hoofd erbij, helaas.
Als de data het blijkbaar niet waard is om je hoofd er bij te houden, waarom zou je dan wel treuren als deze verloren gaat?

Er is maar 1 objectieve maatstaf die bepaalt of data belangrijk is. Namelijk of er een backup van is gemaakt.

Maar ik kan nog veel grover worden. Wie niet in staat is om te bedenken dat je een backup moet maken van je data is niet in staat om data te produceren die het waard is om te backupen.

Deze groep mensen hoeft dus als enige ook daadwerkelijk geen backups te maken.

Er zijn dus twee groepen mensen.

1. mensen die backups maken
2. mensen die geen backups maken

Geen van beide partijen hoeft zijn/haar gedrag te veranderen.

:)

Tough luck als je alle foto's kwijt bent van je kind vanaf de geboorte. Dat snap ik goed. Jammer dat mensen op deze manier moeten leren waarom je backups maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 10-01-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:04
Q schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:15:
[...]
Tough luck als je alle foto's kwijt bent van je kind vanaf de geboorte. Dat snap ik goed. Jammer dat mensen op deze manier moeten leren waarom je backups maakt.
Door schade en schande wijs worden...

blueforest heeft nu de schade en Q heeft er flink schande van gesproken, dus nu kunnen we misschien weer behulpzame reacties plaatsen?

Ik googlede net even op "linux usb recovery" en daar zaten wel wat interessante resultaten bij, dus dat is misschien iets om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Q schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:41:
[...]

:(
rudeness is your middle name?

Erg stoer om iemand in zijn/haar eerste post zo af te zeiken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

Genoeg hits op Google in ieder geval, https://www.google.com/#h...5e3e74db&biw=1680&bih=959

Maar als de data op die USB stick echt belangrijk is dan zou ik het door een professional laten doen. Ja dat kost geld, maar als die bestanden echt belangrijk zijn dan zijn ze dat geld wel waard.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Tens schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:49:
[...]
:(
rudeness is your middle name?
Actually, it's my first :>
Erg stoer om iemand in zijn/haar eerste post zo af te zeiken.
Thank you 8) you're welcome!
Maar als de data op die USB stick echt belangrijk is dan zou ik het door een professional laten doen. Ja dat kost geld, maar als die bestanden echt belangrijk zijn dan zijn ze dat geld wel waard.
Voor een paar school projectjes ga je denk ik geen 1000+ euro uitgeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Q op 10-01-2012 22:58 ]

Pagina: 1