Dual Boot Windows 8 met Windows 7 m.b.v. een VHD

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Wil je de testversie van Windows 8 installeren, maar geen geknoei met je huidige Windows installatie, installeer Windows 8 dan in een Virtual Hard Disk. Hiermee kan je een VHD opstarten op een manier dat het net lijkt alsof je een niet-virtuele machine opstart. Bij het booten kan je dus de mogelijkheid creëren dat je de keuze hebt voor een virtuele Windows 8 machine of gewoon je al reeds bestaande installatie.

Gebruik je Windows 7 en staat daar alles zo ingesteld als je wilt, maar je bent wel echt benieuwd om te zien hoe Windows 8 eruit ziet en voelt? Met behulp van deze methode, kun je je computer opstarten tussen een bestaande installatie van Windows 7 zonder dat je veel schijfruimte kwijt bent! Met behulp van een Dynamic Virtual Hard Disk (VHD), kun je Windows 8 installeren in 1 bestand dat is opgeslagen op je Windows 7-bestandssysteem. Dit bestand wordt gezien als een extra partitie, wanneer deze wordt gebruikt om de computer op te starten. Zo kun je bij het opstarten kiezen voor de bestaande installatie (in dit geval Windows 7) of het VHD-bestand (in dit geval Windows 8). Je bent niet bezig met een in-place upgrade en je bent ook niks aan het herbouwen. Het is gewoon een nieuwe installatie van Windows 8 en dit tast niks aan van je huidige installatie,

Een paar opmerkingen voor je aan de slag gaat…
Als je gebruik maakt van BitLocker op je Windows 7-computer, dan mag de Windows 8 VHD niet worden aangemaakt op je BitLocker gecodeerde volume. Als al je schijven zijn gecodeerd, dan zul je geen gebruik kunnen maken van Booten vanaf een VHD. Het pauzeren van de BitLocker encryptie zal niet werken als een tijdelijke oplossing.
Als je Windows XP/Vista gebruikt als je huidige besturingssysteem, kun je niet Booten van VHD, dus deze methode van dual-boot is niet voor jou beschikbaar. Je kunt alleen (officieel) gebruik maken van deze methode op een bestaande Windows 7 (Enterprise of Ulitmate editie) of Windows 2008 R2 computer.
Bij het maken van de VHD, zorg ervoor dat de “maximale grootte” die je opgeeft lager is dan de werkelijke grootte van je schijf. Bijvoorbeeld, als je een 60GB SSD drive hebt, zorg er dan voor dat de maximale grootte van de VHD minder is dan 60 GB.

Kijk hier voor de volledige handleiding: http://www.windowswebwere...-windows-7-m-b-v-een-vhd/

[ Voor 6% gewijzigd door lauw8 op 09-01-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bedankt; hoe is dit artikel (van jezelf?) anders dan de officiele / geteste beschrijvingen op TechNet?

Misschien, maar ik ben dom; waarom zou ik al die stappen doorlopen als de Developer Preview gewoon onder Hyper-V 2.x en VMware 8.x werkt?

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2012 15:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Ten eerste is deze makkelijker. Je hoeft niks te doen met BCEdit tool etc.

Ten tweede is het nut van een VHD dat je deze kan opstarten zonder onderlaag. Oftewel, je kan een VHD opstarten op een manier dat het net lijkt alsof je een niet-virtuele machine opstart.Bij het booten kan je dus de mogelijkheid creëren dat je de keuze hebt voor een virtuele Windows 8 machine of gewoon je al reeds bestaande installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Booten van een VHD gaat toch enkel bij Enterprise en Ultimate? Lijkt me geen onbelangrijk detail

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Heb je gelijk in. Zal ik aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topicstarter: de informatie op je website is zeker voor sommige mensen informatief en intressant, maar er ontbreekt in dit topic gewoon het eea om bestaansrecht te hebben in de huidige vorm.

Het is zeker intressante informatie over Windows 8, maar er loopt al een groot topic over Windows 8. De toegevoegde waarde van dit topic is in mijn ogen dan ook niet zo heel groot.

Wellicht is het een optie om deze kennis even op te nemen in het reeds lopende topic over Windows 8? Neem daarvoor even contact op met de topicstarters van dat topic.

Ik sluit dit topic aangezien er eigenlijk geen probleemstelling of discussie uit voortvloeit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.