r2504 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:18:
Bij "as items arrives" heeft je telefoon een permanente connectie open met de Exchange server (duidelijk te zien op m'n firewall voor zover ik me herinner), dus dit is iets wat je moeilijk een "push" kan noemen (zonder verder in detail te gaan over push concepten). [...]
Een permanente connectie open laten staan met een server is wel de basis voor zo'n beetje elk push mechanisme. Het vershil tussen push en pull zit dan ook voornamelijk in welke kant van de verbinding wat doet.
Overigens is het verschil niet alleen wel of niet de verbinding open laten staan. Bij pull vraagt de telefoon om de zoveel tijd of er nog berichten zijn, bij push wacht de telefoon simpel totdat de server laat weten dat er een bericht is.
Ik hoef je denk ik ook niet te vertellen dat afwachten minder energie kost dan actief zijn. En aangezien de modem toch al aan staat vanwege de live tiles etc. is het zeer goed mogelijk dat push minder stroom verbruikt.
Daarnaast wil ik Matthijs wel geloven aangezien hij toch wel een stapje dichterbij zit dan ik

Overigens merk ik zelf geen verschil tussen en half uur pollen en push met 5 accounts aan. Daarom heb ik ze zelf maar op push staan allemaal
@onder:
r2504 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:46:
[...]Zoals je zegt staat de modem (het onderdeel dat batterij verbruikt) toch al aan... push of pull (wat eigenlijk een push is met intervals, je mail is namelijk geen background tasks, dus ook de pull intervallen gaan via de notification service in WP volgens mij) maakt dus normaal niets verschil uit.[...]
Wie weet wat MS allemaal uithaalt op de achtergrond ^^
Overigens is een pull met intervals nog steeds geen push. Bij push is het de server die het werk doet en hoeft de telefoon maar af te wachten. Bij pull is het de telefoon die het werk doet en is het de server die moet wachten.
Een pull met permanente connectie is nog steeds niet hetzelfde als een push met permanente connectie. Tenzij je de pull vanuit de telefoon bekijkt en de push vanuit de server
[
Voor 25% gewijzigd door
Caelorum op 16-01-2012 12:59
]