Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kanter
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10-12 15:58
Weet iemand of er een mute knop ofzo is ? Ik heb opeens geen beltonen meer alleen trillen werkt nog.

Edit: Nokia Rijden verlaagd je volume automatisch blijkbaar.

Kanter wijzigde deze reactie 11-01-2012 20:14 (24%)

• r2504
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-12 20:06
Als je de volume toets indrukt krijg je rechtsboven op het scherm de keuze ringer+vibrate of vibrate (aanraken is een toggle).

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09-12 21:23
quote:
r2504 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:47:
[...]

Behalve in standby mode wanneer je niet aan de lader hangt (dan heeft 3G voorrang) !
Dan gaat je Wi-fi uit. :P

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:09
Ik vind het erg vervelend dat het volume van mijn beltonen synchroon staat aan het volume van muziek via zune. De beltoon wil ik altijd op max volume hebben staan maar bij het luisteren van een muziekje is dat lang niet altijd het geval. Is dit op te lossen?

• trabbit
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-12 11:03
@DeNachtwacht
Nee is niet op te lossen, zal waarschijnlijk bij een update opgelost worden. Veel mensen waaronder ik vinden dit vervelend dit is al naar voren gekomen in deel 1. Hoe simplistisch het volumebeheer is, blijft wat onbegrijpelijk maar dit hoort weer in het Windows phone topic thuis.

AlexanderOnline in "Nokia Lumia 800 - Windows Phone 7 - Deel 1"

• Driek
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:33
quote:
Relief2009 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:35:
Het is nogal logisch dat de games ook voor de rest van de Windows Phones komen. Nokia zegt dan ook:

- A partnership with EA to bring over 20 of the world’s most popular games to the Windows Phone marketplace, coming first to Nokia Lumia devices

De vraag is nu wat voor voordeel krijg je als Lumia eigenaar. Korting, gratis of helemaal niets? Dat laatste kan ik me weinig voorstellen, omdat je er alsnog niets aan hebt aan die vervroegde beschikbaarheid.

Verder heeft Barry Cottle van EA zelf ooit gezegd:

"This time, we will be designing our games for an awe-inspiring experience on Windows Phone for Nokia. That's the best games for free plus exclusive content for Nokia users. It's a big win for Nokia's consumers worldwide"
Ik lees het bericht als volgt:
De spellen zijn als eerste beschikbaar voor Nokia's. Dan zijn ze gratis, voor een beperkte periode te proberen.
Daarna zijn ze betaald voor iedereen beschikbaar.

Oftwel de spellen zijn volledig gratis te spelen voor een beperkte periode.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 12:55
Gisteren is er een flipcase voor mijn lumia binnen gekomen. Ik verwachte er niet al te veel van. Hij 10 euro van een leverancier in Nederland. Maar ik was positief verrast! De telefoon zit er goed in, en het materiaal is van redelijke kwaliteit. Alleen de magnetische sluiting die zal het geen lange tijd volhouden denk ik.

http://www.ebay.nl/itm/No...19cc816ec1#ht_1986wt_1185
Hmm op de een of andere manier is bluetooth en PaT geen fijne combinatie. Na bijna een jaar gezeik te hebben gehad met een Omnia 7 die maar niet wilde verbinden begint mijn Lumia nu ook ineens irritant gedrag te vertonen. De bluetooth verbinding in de auto wordt keurig opgebouwd, contacten worden op het display in de auto weergegeven en dan uit het niets valt de verbinding ineens weg. Deze is direct wel weer te herstellen, maar het is natuurlijk strontirritant als dit tijdens een rit een paar keer gebeurt. Echt veel logica zit er in dit patroon nog niet. De ene rit gaat het probleemloos, de andere keer valt het toestel een paar keer weg.

Deze ellende gaan we eens in de gaten houden...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• wernie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-06-2012
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Hey luitjes nu ik de lumia een paar dagen heb, word ie steeds leuker en fijner. Prachtig vloeiende weergave en gebruik!
Het enige wat bij mij super traag loopt is het syncen met zune . En dan als ik een divx filmpje/serie naar de lumia "sleep" en dan BIJNA 20 MINUTEN ga zitten wachten op het overzetten (Via usb 20 seconden)
Dus via dit forum het progje wp2usb ontdekt. GEWELDIG !
Alleen lukt het niet om via verkenner een video in een map te plaatsen(in bijv. de album of muziek map, word de divx onbruikbaar)

Weet dus iemand waar je een video naar toe kopieert, en of in welke map,? of hoe maak ik daar een map aan?

Jammer dat alles zo omslachtig werkt. Zou je niet verwachten van microsoft.
Had voorheen (en nog steeds) de Nokia N900. Wat een multimedia monster is dat vergeleken met de lumia
Daar kun je werkelijk ALLES op pleuren via usb mass storage, en het werkt ALTIJD. Alleen kwa hardware en snelheid loopt ie nu wat achter.
D

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 02-12 11:37
quote:
wernie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:29:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Hey luitjes nu ik de lumia een paar dagen heb, word ie steeds leuker en fijner. Prachtig vloeiende weergave en gebruik!
Het enige wat bij mij super traag loopt is het syncen met zune . En dan als ik een divx filmpje/serie naar de lumia "sleep" en dan BIJNA 20 MINUTEN ga zitten wachten op het overzetten (Via usb 20 seconden)
Dus via dit forum het progje wp2usb ontdekt. GEWELDIG !
Alleen lukt het niet om via verkenner een video in een map te plaatsen(in bijv. de album of muziek map, word de divx onbruikbaar)

Weet dus iemand waar je een video naar toe kopieert, en of in welke map,? of hoe maak ik daar een map aan?

Jammer dat alles zo omslachtig werkt. Zou je niet verwachten van microsoft.
Had voorheen (en nog steeds) de Nokia N900. Wat een multimedia monster is dat vergeleken met de lumia
Daar kun je werkelijk ALLES op pleuren via usb mass storage, en het werkt ALTIJD. Alleen kwa hardware en snelheid loopt ie nu wat achter.
D
Komt omdat Zune de file transcodeert naar WMV9, een van de weinig formaten die het apparaat kan afspelen. Het kopieren duurt niet zo lang; het transcoderen wel.

Volgens mij zul je echt Zune moeten blijven gebruiken hiervoor. Je kan niet zomaar een .avi of .mkv of wat dan ook op het ding gooien; dat werkt helaas niet.

• wernie
Hey bedankt voor je reactie, ja joh ?ik had toch al diverse reviews gelezen over de diversiteit van formaten(divx en xvid) waar de Lumia mee overweg kan.

Toch vreemd dat er op notabene een Windows Phone standaard geen vlc player oid zit om lekker alle formaten te kunnen afspelen .
In deze tijd van het uitwisselen van info, filmpjes en skydrive. Is dat geen overbodige luxe.
Ken genoeg jongelui die smorgens en savonds in de bus of trein ff lekker een serietje checken .

gemiste kans als je t mij vraagt.

• exelletor
Oke, mijn Lumia wordt niet omgeruild. Het scherm op de demo model was qua helderheid veel slechter en heb ik volgens TPH nog geluk gehad. :P Qua audiokwaliteit waren er minieme verschillen, dat wil zeggen: bij lage volumes enorm scheel, vlak etc.; maar wanneer je de volume opdraait, wordt het veel beter.

Oftewel: er komt binnenkort een review van mij op tweakers, vind hem echt een 4 sterren waard. Buiten het scherm en audio, vind ik het niet normaal dat ik hem niet aan mijn pmp/telefoon via bluetooth kan koppelen(kan dus niet tetheren via bluetooth), Zune vind ik maar raar(nu heb ik bij tientallen artiesten dezelfde album art staan) en dat je 3 EUR voor Angry Birds moet betalen(moet eerst zo'n 3V ding kopen) vind ik nou ook niet echt bepaald een pluspunt. Ontbreken van OTG en HDMI is ook jammer, hoewel met zo'n videospeler als op de Nokia je ook niet veel met HDMI kan.

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-12 16:46

Qurius

sup bro

quote:
wernie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:13:
Hey bedankt voor je reactie, ja joh ?ik had toch al diverse reviews gelezen over de diversiteit van formaten(divx en xvid) waar de Lumia mee overweg kan.

Toch vreemd dat er op notabene een Windows Phone standaard geen vlc player oid zit om lekker alle formaten te kunnen afspelen .
In deze tijd van het uitwisselen van info, filmpjes en skydrive. Is dat geen overbodige luxe.
Ken genoeg jongelui die smorgens en savonds in de bus of trein ff lekker een serietje checken .

gemiste kans als je t mij vraagt.
Het is geen android en ook geen Windows Mobile.

Ik kijk ook haast iedere dag een serie op mijn telefoon en dat overzetten duurt max 3-4 minuten...
quote:
Hey bedankt voor je reactie, ja joh ?ik had toch al diverse reviews gelezen over de diversiteit van formaten(divx en xvid) waar de Lumia mee overweg kan.[...]
Nouja in principe werkt het ook als je naar het totaal pakket kijkt.
Hier is trouwens een overzicht van wat er wel native wordt gesupport. Al het andere spul wordt ofwel geweigerd in zune ofwel getranscode.

• c-mattic
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-12 13:01
quote:
Qurius schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:49:
[...]

Het is geen android en ook geen Windows Mobile.

Ik kijk ook haast iedere dag een serie op mijn telefoon en dat overzetten duurt max 3-4 minuten...
De duur van het overzetten (transcoderen) hangt natuurlijk sterk af van de hardware. Een snellere CPU en meerdere cores/threads zullen het transcoderen veel sneller doen verlopen. ;)
quote:
Daarom is het voor gebruikers die elke dagnieuwe content toevoegen (ik heb abbo'op 4 vodcasts in de Zune marketplace) ook handig om het draadloos syncen van content tijdens opladen aan te zetten.

80466 wijzigde deze reactie 14-01-2012 12:46 (34%)

• wernie
Ja idd dat draadloos syncen is wel ideaal, alleen wederom omslachtig(10 min in de lader, dan auto syncen en het is niet af te dwingen ?) Waarom niet gewoon OTA en wanneer het mij uitkomt?
En dat draadloos syncen duurt ook super lang als er ook nog getranscodeerd moet worden.
3-4 minuten haal ik niet met mijn I3 core laptopje, 23- 24 minuten wel @#%$%^&dikke.
Ik zal me maar aan het overzicht houden betreft de formaten anders schiet het echt niet op.
Waar is die vooruitgang op smartphone gebied gebleven bij Nokia ??

"Ik kijk ook haast iedere dag een serie op mijn telefoon en dat overzetten duurt max 3-4 minuten"
Wat voor bestandsformaat zet jij dan over ?

• Z_Jr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-11-2018
Hey bezitters, ik heb een vraagje. Ik ben misschien van plan om de 800 te gaan halen, maar ik had een tijd geleden in de 800 topic dat de muziek output-geluid slecht was.
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_800-review-686p5.php
Quote: " We were finally able to complete the second part of our test, but unfortunately the Nokia Lumia 800 didn't exactly pass it with flying colors. With headphones plugged in the smartphone dramatically changed its frequency response, cutting-off the bass frequencies, while its stereo crosstalk and intermodulation distortion spiked. Quite unconvincing performance for a flagship device."

Eind december had ik ook gelezen dat dit misschien verholpen is met de (latere) update in december. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een sennheiser hd25 en wil graag dat de senns niet negatief worden beinvloed door de muziek output van de 800.
Ik luister sinds vorige week met de standaard dopjes naar radio op de Lumia. Het is mij niet opgevallen dat het geluid vervormde. Volgens mij is hier niet echt iets mis mee.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• exelletor
Ik kan amper naar muziek luisteren op deze flut ding. Het geluid klinkt enorm schel, scheel en vlak! Niet normaal. Het geluid wordt beter, wanneer jij de volume opdraait(nog steeds geen bas, maar doordat het hard staat, krijg je soort van fake bas). Ik zet het volume met mijn in-ears bijna nooit boven de 50%, dus voor mij is het een heel erg groot min-punt. Nog naar TPH geweest ermee(zie boven), maar het demo-model had precies hetzelfde. En ik ga niet langs duizend winkels fietsen/rijden om (misschien) gelijk te krijgen.

• r2504
quote:
Waar is die vooruitgang op smartphone gebied gebleven bij Nokia ??
Sorry, maar dit is geen Nokia meer... het is een Windows Phone !

Hoe spijtig het ook is, maar Nokia is bij deze gewoon een hardware boer geworden !

• Z_Jr
  • Laatst online: 29-11-2018
quote:
exelletor schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:46:
Ik kan amper naar muziek luisteren op deze flut ding. Het geluid klinkt enorm schel, scheel en vlak! Niet normaal. Het geluid wordt beter, wanneer jij de volume opdraait(nog steeds geen bas, maar doordat het hard staat, krijg je soort van fake bas). Ik zet het volume met mijn in-ears bijna nooit boven de 50%, dus voor mij is het een heel erg groot min-punt. Nog naar TPH geweest ermee(zie boven), maar het demo-model had precies hetzelfde. En ik ga niet langs duizend winkels fietsen/rijden om (misschien) gelijk te krijgen.
Hm, is er een EQ (app) voor WP/Lumia800? =/ Anders is dit zeker wel een minpunt.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

AvK

Ready Set Go

quote:
r2504 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Sorry, maar dit is geen Nokia meer... het is een Windows Phone !

Hoe spijtig het ook is, maar Nokia is bij deze gewoon een hardware boer geworden !
Dus Samsung, HTC moeten zich schamen omdat ze telefoons maken die op Android draaien?
Wat een onzin! In vergelijk: Acer, HP, Dell, Compaq enz moeten zich schamen omdat ze laptops maken waar MS Windows op draait?

Je bent gewoon ongefundeerd aan het bashen

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Electrowolf
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:42

Electrowolf

Mod met Liefde!

quote:
AvK schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:52:
[...]

Dus Samsung, HTC moeten zich schamen omdat ze telefoons maken die op Android draaien?
Wat een onzin! In vergelijk: Acer, HP, Dell, Compaq enz moeten zich schamen omdat ze laptops maken waar MS Windows op draait?

Je bent gewoon ongefundeerd aan het bashen
Huh wat? Het is puur de conlusie dat Nokia niet meer verantwoordelijk is voor de software en eigenlijk alleen maar de hardware doet.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• r2504
Ieder verkeerd woordje in deze thread is meteen bashen... echt droevig als je niet meer in staat bent op een volwassen manier te discussieren en steeds de andere moet beschuldigen van bashen.

Ik heb trouwens contact gehad met Nokia Support over enkele van mijn ergernissen en daar geeft Nokia zelf expliciet toe dat zij hierover geen controle meer hebben en ze dus puur van Microsoft afhankelijk zijn. De enige manier dat ze dus nog user experience kunnen beinvloeden is op hardware gebied.

Nokia, noch de merken die jij opnoemt hoeven zich daarvoor trouwens te schamen... maar ik denk toch dat je slim genoeg bent om te beseffen dat ze daarmee een zeer krachtig onderdeel uit handen hebben gegeven en hun positie enorm verzwakt tov. merken die wel de volledige controle hebben (bv. Applie iPhone).

Nokia is dus voortaan een hardware boer en zal dus ook op dat niveau moeten gaan concurreren met een HTC en andere merken die Windows Phone verkopen. In zekere zin kan men dit compenseren door enkele premium apps, maar het zal moeilijk worden hierdoor je hogere prijs te blijven verantwoorden.

• DeNachtwacht
quote:
r2504 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:26:
Nokia is dus voortaan een hardware boer en zal dus ook op dat niveau moeten gaan concurreren met een HTC en andere merken die Windows Phone verkopen. In zekere zin kan men dit compenseren door enkele premium apps, maar het zal moeilijk worden hierdoor je hogere prijs te blijven verantwoorden.
Ik denk juist daarom dat het een slimme zet was. Symbian was verouderd, maar de hardware van Nokia bleef buitengewoon sterk. Evenals de klantenservice, die twee samen maakten het bedrijf niet alleen voor consumenten maar ook de zakelijke markt zeer gewild.

Kortom ik denk juíst dat ze door hun zwakke/achterhaalde punt (Symbian) om te ruilen voor iets beters, ze een goede zet hebben gedaan. Op het gebied van software is juist Microsoft altijd zakelijk sterk geweest, dus die combinatie lijkt me een gouden zet.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:23
quote:
exelletor schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:46:
Wat voor in-ears heb je dan? Ik heb Sony in-ears met noise-reduction met 2 microfoontjes, op de een of andere manier past hij niet goed in de 3,5 stekker van de Nokia waardoor niet al het geluid goed doorkomt. Met andere in-ears (met 1 microfoontje) werkt het wel perfect.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
Heeft iedereen hier nou al de update naar 8107 gekregen? Ik heb een unbranded 800, maar zit nog steeds op 7740 :?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09-12 00:40

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

quote:
Basekid schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:19:
Heeft iedereen hier nou al de update naar 8107 gekregen? Ik heb een unbranded 800, maar zit nog steeds op 7740 :?
nee nog niemand

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Komende week de nokia update voor batterij, daarna pas 8107 las ik op een wp7 site gisteren.

http://www.wp7.nl/7951/no...-uit-vanaf-volgende-week/

hjs wijzigde deze reactie 14-01-2012 23:21 (32%)
Reden: Link erbij

• exelletor
quote:
Ramon schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:10:
[...]

Wat voor in-ears heb je dan? Ik heb Sony in-ears met noise-reduction met 2 microfoontjes, op de een of andere manier past hij niet goed in de 3,5 stekker van de Nokia waardoor niet al het geluid goed doorkomt. Met andere in-ears (met 1 microfoontje) werkt het wel perfect.
Sennheiser CX200 Street II, Woxter mini-speakers(de reden waarom ik OTG een gemis vind), Philips headset en Brainwavz M2 komen eraan. :P Bij TPH hebben we met relatief dure(ten minste, dat denk ik) headset getest. Geen van allen hebben ze een microfoon, dus (correct me if I am wrong) moeten ze allemaal AHJ-compatible zijn. Bovendien, denk ik dat als het beter wordt wanneer je het volume opdraait, het niet echt aan de 3.5mm aansluiting ligt.
quote:
Evenals de klantenservice, die twee samen maakten het bedrijf niet alleen voor consumenten maar ook de zakelijke markt zeer gewild.
Ze hebben het nog steeds niet toegegeven:
http://discussions.europe...ality/td-p/1236759/page/7
quote:
maar de hardware van Nokia bleef buitengewoon sterk.
Wat heeft de Lumia toch een mooi scherm! Oh nee, toch niet.
quote:
Op het gebied van software is juist Microsoft altijd zakelijk sterk geweest, dus die combinatie lijkt me een gouden zet.
Toch heeft Nokia het kunnen verpesten met de batterij-problemen, audio-kwaliteit, camera-software en Nokia Drive dat nog niet helemaal perfect werkt.

• DeNachtwacht
quote:
exelletor schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:27:
[...]

Sennheiser CX200 Street II, Woxter mini-speakers(de reden waarom ik OTG een gemis vind), Philips headset en Brainwavz M2 komen eraan. :P Bij TPH hebben we met relatief dure(ten minste, dat denk ik) headset getest. Geen van allen hebben ze een microfoon, dus (correct me if I am wrong) moeten ze allemaal AHJ-compatible zijn. Bovendien, denk ik dat als het beter wordt wanneer je het volume opdraait, het niet echt aan de 3.5mm aansluiting ligt.

[...]

Ze hebben het nog steeds niet toegegeven:
http://discussions.europe...ality/td-p/1236759/page/7

[...]

Wat heeft de Lumia toch een mooi scherm! Oh nee, toch niet.

[...]

Toch heeft Nokia het kunnen verpesten met de batterij-problemen, audio-kwaliteit, camera-software en Nokia Drive dat nog niet helemaal perfect werkt.
Het spijt mij maar ik kan me echt niet vinden in je verhaal, op hooguit de batterij problemen na. En aan de vele positieve reacties van Lumia eigenaren hier te zien denk ik dat meer mensen het niet met je eens zijn. De 'nadelen' die je noemt liggen zo ver van mijn eigen ervaringen met het toestel af dat ik niet eens ga proberen ze te ontkrachten.

• exelletor
Je gaat toch niet ontkennen dat Nokia Drive nog niet op het niveau van Symbian is. Camera-kwaliteit is weliswaar beter dan op onze vorige toestellen, maar iPhone 4S/SII maken toch betere foto's?

En over audio en het scherm - misschien heb ik inderdaad een defecte toestel, maar dat hij niet omgeruild wilt worden, betekent eerder dat het "normaal" is.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-12 22:35
De batterijproblemen worden opgelost in de volgende update lees ik overal. Maar op deze link: http://www.wp7.nl/7951/no...-uit-vanaf-volgende-week/ lees ik dat het alleen voor de magenta en cyaan versies is. Echter mijn zwarte laadt ook niet verder op dan 1300mAh.

Weet iemand of er voor de zwarte ook een update komt? wp7.nl hoop van wel, maar ik zie niet in waarom niet eigenlijk?

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

quote:
exelletor schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:46:
Je gaat toch niet ontkennen dat Nokia Drive nog niet op het niveau van Symbian is. [...]
Denk je serieus dat er ook maar een software bedrijf is die in een half jaar hetzelfde werk kan verzetten als dat er in de 5 jaar daarvoor is gedaan?

• DeNachtwacht
quote:
Snippertje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:06:
De batterijproblemen worden opgelost in de volgende update lees ik overal. Maar op deze link: http://www.wp7.nl/7951/no...-uit-vanaf-volgende-week/ lees ik dat het alleen voor de magenta en cyaan versies is. Echter mijn zwarte laadt ook niet verder op dan 1300mAh.

Weet iemand of er voor de zwarte ook een update komt? wp7.nl hoop van wel, maar ik zie niet in waarom niet eigenlijk?
Ik heb hetzelfde probleem en volgens mij iedereen met de zwarte versie. Ik hoop idd dat je gelijk hebt, maar vooral ook dat de uitrol via providers een beetje werkt. Ik snap eigenlijk niet waarom dat via hen moet gaan - het is toch alleen maar een remmende factor?

• r2504
Ik begin minder en minder te geloven dat er een update komt voor de batterij problemen (tenzij inderdaad zij die onder de 1000 mAh zitten), aslook de problemen met de camera en het geluid. Enerzijds verwacht je dat het software problemen zijn, omdat het toestel gebaseerd is op de N9, maar Nokia blijft gewoon te stil in dit alles (bij hardware problemen zou je recalls kunnen hebben wat ze niet kunnen veroorloven).

Ik hoop niet dat de Nokia Lumia 800 eigenaars hier een stevige early adopter prijs aan het betalen zijn.

• ChickenMan
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02-02-2016
Heb 'm net 3 dagen. Hele nacht aan de oplader gehangen, om 12:00uur deed ie het nog, om 14:00uur stond ie opeens uit. En nu gaat ie niet meer aan. Iemand een idee? :S

• DeNachtwacht
Schijnt dat je de aan knop dan 30 seconden tot zelfs een minuut ingedrukt moet houden. Misschien eerst ff aan de oplader...

• ChickenMan
quote:
DeNachtwacht schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:34:
Schijnt dat je de aan knop dan 30 seconden tot zelfs een minuut ingedrukt moet houden. Misschien eerst ff aan de oplader...
Werkt ook niet. Maar hij had nog 100% battery toen ik om 12:00uur keek. :-(

• JaccoW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-11 00:33

JaccoW

Kijkt en Luistert

Voor alle mensen die net als ik geen idee hadden waar alle mensen in dit topic hun gegevens over batterijcapaciteit vandaag haalden: Windows Phone 7 Diagnostics
Even ##634# intoetsen en dan komt ie gewoon in je apps lijst.
Is dus iets ingebouwds.

Mijn woensdag aangeschafte cyaan blauwe Lumia 800 heeft een full-battery charge van 1514 mAh en een discharge van tussen de 150 en 200 mAh.
Als voormalig Nokia 5800 gebruiker ben ik in elk geval erg tevreden. Hij werkt soepel, ziet er gelikt uit en ik ben nog geen grote problemen tegengekomen. :)

Als iemand nog tips heeft om te zien welke apps hoeveel gebruiken dan hoor ik het graag. ;)

JaccoW wijzigde deze reactie 15-01-2012 15:22 (12%)

Z-machine OriginID: JaccoW

• ChickenMan
quote:
ChickenMan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Werkt ook niet. Maar hij had nog 100% battery toen ik om 12:00uur keek. :-(
Tering, hij is gewoon echt dood. Hij laadt wel op denk ik, de telefoon wordt warm. Maar soft-reset en hard-reset werken allebei niet. Zuur. :/

• Isane
  • Laatst online: 15:08
Iemand toevallig een app gevonden om het internet verbruik te laten meten / weergeven ?

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
quote:
F_demon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:19:
Voor alle mensen die net als ik geen idee hadden waar alle mensen in dit topic hun gegevens over batterijcapaciteit vandaag haalden: Windows Phone 7 Diagnostics
Even ##634# intoetsen en dan komt ie gewoon in je apps lijst.
Is dus iets ingebouwds.
Dat werkt dus niet op elk toestel. Tenminste op de mijne niet...:(

• Basekid
quote:
Jannibal23 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Dat werkt dus niet op elk toestel. Tenminste op de mijne niet...:(
Hm zover ik weet is dit iets wat in de 800 zit ingebakken. Weet je zeker dat je het goed intypt?

• Jannibal23
Jep, al meerdere keren geprobeerd en ook al een tijdje online gezocht.

Startscherm: hoorn-icoontje, dialer icoon en vervolgens ##634#. Vervolgens zijn mijn knoppen voor bellen en opslaan uitgegrijsd, maar wordt er geen Diagnostic Tool geopend.

Mocht je tips hebben: ik hoor het graag.

• Basekid
quote:
Jannibal23 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:33:
Jep, al meerdere keren geprobeerd en ook al een tijdje online gezocht.

Startscherm: hoorn-icoontje, dialer icoon en vervolgens ##634#. Vervolgens zijn mijn knoppen voor bellen en opslaan uitgegrijsd, maar wordt er geen Diagnostic Tool geopend.

Mocht je tips hebben: ik hoor het graag.
En de tool staat nu ook niet in je applicatie lijst?

• Jannibal23
Nee helaas. :(

• 12432
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11-12 23:26
quote:
Heb je al een softreset gedaan? Klinkt meer als een software/firmware probleem.
Als een softreset ook niet helpt, terug naar de winkel ermee

• Koskesh
  • Laatst online: 09-07-2012
Vraagje aan de mensen met WhatsApp:

Klopt het dat de batterij van de Lumia 800 merkbaar minder lang meegaat met WhatsApp aan?

Ik ben van plan het veel te gebruiken (altijd aan, maar niet continu smsen dat ook weer niet), gewoon over GSM netwerk niet 3G,

• alexfesten
  • Laatst online: 06-01-2013
Heeft iemand dit toestel al getest met Beats by Dr. Dre headphones? Kan iemand me vertellen wat de kwaliteit van het geluid en of dit gelijk is aan dat met iOS toestellen?

Mac Mini Late 2012 I7 Quad Core | iPhone 4S 16 GB | iPad 2 16 GB | iPod touch 4G 8 GB | Teufel Aereol Massive | Creative EP-630

• PmBb
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01-11 13:14
quote:
alexfesten schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:22:
Heeft iemand dit toestel al getest met Beats by Dr. Dre headphones? Kan iemand me vertellen wat de kwaliteit van het geluid en of dit gelijk is aan dat met iOS toestellen?
Het zal niet veel verschillen.

Kwaliteit van de Beats zijn sowieso niet denderend, maar dat terzijde.

• trabbit
quote:
Koskesh schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:53:
Vraagje aan de mensen met WhatsApp:

Klopt het dat de batterij van de Lumia 800 merkbaar minder lang meegaat met WhatsApp aan?
Valt volgens mij wel mee. Het staat bij mij altijd aan als achtergrond taak, naar mijn idee is er amper verschil. Mijn telefoon haalt makkelijk een dag, vooral veel internetten op de mobiel vreet accu is mijn ervaring.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-12 22:35
quote:
trabbit schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:39:
[...]

Valt volgens mij wel mee. Het staat bij mij altijd aan als achtergrond taak, naar mijn idee is er amper verschil. Mijn telefoon haalt makkelijk een dag, vooral veel internetten op de mobiel vreet accu is mijn ervaring.
Hoe zet je het aan als achtergrond taak dan? Als ik bij achtergrond taken kijk staat hij er niet bij, maar krijg uiteraard wel gewoon berichten binnen. Volgens mij draait whatsapp helemaal niet op de achtergrond.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• Crescendo
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2017
Als ik op startscherm naar rechts scroll zie ik de lijst met de letters ertussen. Dus a gevolgd door alle soos met een a. Hoe krijg ik dat weer normaal?

• lucash
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11-12 23:49
quote:
Crescendo schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:34:
Als ik op startscherm naar rechts scroll zie ik de lijst met de letters ertussen. Dus a gevolgd door alle soos met een a. Hoe krijg ik dat weer normaal?
Dat krijg je als je veel apps hebt gedownload. Krijg je niet weg. Nu kun je sneller naar een app scrollen door bijvoorbeeld op de "a" te duwen en dan krijg je het alfabet voor je. Ik weet niet precies na hoeveel apps de telefoon dit gaat doen..

• Ramon
quote:
trabbit schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:39:
[...]

Whatsapp is geen background-task hoor. Zou ook niet zo handig zijn aangezien background tasks voor zover ik weet ééns in de 20 minuten mogen runnen.

• Rick-Jan
  • Laatst online: 15:24

Rick-Jan

always connected

Ben zelf aan het twijfelen tussen de lumia 800 en de galaxy nexus. huidige telefoon htc incredible s, vind ik sense te log, en wil een wat mooier scherm. heb al veel reviews gekeken van beide toestellen, en nu is het zo dat ik het softwaregedeelte van de lumia prachtig vind, en de hardware van de GN geweldig vind.Wat zijn jullie ervaringen met browsen en de snelheid van het toestel?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

quote:
r2504 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:20:
Ik begin minder en minder te geloven
Ik had niet anders verwacht ;)

Op XDA hebben sommigen de 11501 firmware op hun Lumia gezet.
Dit door deze handmatig via losse Nokia firmware update software op hun Lumia te zetten.
En daar wordt gerapporteerd dat er inderdaad een behoorlijk verschil te merken is.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

quote:
Ramon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:49:
[...]

Whatsapp is geen background-task hoor. Zou ook niet zo handig zijn aangezien background tasks voor zover ik weet ééns in de 20 minuten mogen runnen.
Hmm, maar als je via de windows knop weer naar metro gaat kan je wel weer extra snel naar Watsapp. Ik heb Watsapp onder in princiepe altijd aan staan en haal makkelijk 2 dagen, dus echt veel inpackt heeft het niet.

Ik heb vooral het gevoel dat de Lumia niet z´n geweldige ontvangst heeft, als je binnen zit over 3G dan kost het een boel energie. Als je daarintegen via WiFi werkt (als die teminste niet achter gewapend beton zit |:() vreet hij je batterij niet leeg. Vooral omdat ik de email client eens per 30 min m'n mail laat bijwerken en Watsapp dan ook op die verbinding meegaat zodra hij merkt dat er even internet is.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Crescendo
quote:
lucash schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Dat krijg je als je veel apps hebt gedownload. Krijg je niet weg. Nu kun je sneller naar een app scrollen door bijvoorbeeld op de "a" te duwen en dan krijg je het alfabet voor je. Ik weet niet precies na hoeveel apps de telefoon dit gaat doen..
Lelijk. Echt sund. Zal er eens wat afgooien.

Ik nu staat er minder op als net en heb het nog steeds.

Crescendo wijzigde deze reactie 15-01-2012 22:19 (6%)

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

quote:
Rick-Jan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:01:
Ben zelf aan het twijfelen tussen de lumia 800 en de galaxy nexus. huidige telefoon htc incredible s, vind ik sense te log, en wil een wat mooier scherm. heb al veel reviews gekeken van beide toestellen, en nu is het zo dat ik het softwaregedeelte van de lumia prachtig vind, en de hardware van de GN geweldig vind.Wat zijn jullie ervaringen met browsen en de snelheid van het toestel?
Op het gebied van snelheid van de telefoon heb ik niets aan te merken; ik ben nog geen pagina tegen gekomen die de Lumia niet vloeiend laat zien/lang over doet om te renderen.

Hooguit is de dataverbinding soms niet zo snel, maar daar kan de Lumia denk ik niet zo veel aan doen.

Is de hardware van de Lumia 800 trouwens niet krachtiger dan die van de nexus? (nooit echt vergeleken...)

quote:
alexfesten schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:22:
Op XDA staat een draadje dat de Nokia Purity (ook van Monster) erg goed is.

• Rick-Jan
  • Laatst online: 15:24

Rick-Jan

always connected

quote:
Electrowolf schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:17:
[...]

Op het gebied van snelheid van de telefoon heb ik niets aan te merken; ik ben nog geen pagina tegen gekomen die de Lumia niet vloeiend laat zien/lang over doet om te renderen.

Hooguit is de dataverbinding soms niet zo snel, maar daar kan de Lumia denk ik niet zo veel aan doen.

Is de hardware van de Lumia 800 trouwens niet krachtiger dan die van de nexus? (nooit echt vergeleken...)
klinkt goed, en de grootte van het scherm, ik heb nu 4 inch, dat vind ik persoonlijk een fijne maat, misschien is groter mooier, maar vinden jullie het scherm van de lumia groot genoeg?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Crescendo
quote:
Crescendo schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:17:
[...]

Lelijk. Echt sund. Zal er eens wat afgooien.

Ik nu staat er minder op als net en heb het nog steeds.
Dit is echt vaag, weet iemand hoe dat scherm heet dat ik erop kan googlen.

• trabbit
quote:
Ramon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:49:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik bedoel dus als je hem op de achtergrond laat draaien en de applicatie dus niet uit staat. In ieder geval antwoord op de vraag is, dat Whatsapp niet veel energie verbruikt.

• r2504
quote:
Electrowolf schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:14:
[...]Als je daarintegen via WiFi werkt (als die teminste niet achter gewapend beton zit |:() vreet hij je batterij niet leeg. Vooral omdat ik de email client eens per 30 min m'n mail laat bijwerken en Watsapp dan ook op die verbinding meegaat zodra hij merkt dat er even internet is.
Je kan niet via WIFI werken... zodra je telefoon in standby gaat, gaat WIFI namelijk uit en werkt hij puur via 3G (dus ook je mail checken)... tenzij je hem aan de lader hangt en dan is het nogal vanzelfsprekend dat je batterij niet leeg gaat.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

quote:
Rick-Jan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:20:
[...]

klinkt goed, en de grootte van het scherm, ik heb nu 4 inch, dat vind ik persoonlijk een fijne maat, misschien is groter mooier, maar vinden jullie het scherm van de lumia groot genoeg?
Zelf vind ik hem precies goed, misschien zelfs iets te groot. Maar ik had dan ook een dumbphone voor de lumia, ben dan ook niet echt gewend aan grote schermen. Wel zou hij naar mijn mening niet meer lekker in je hand liggen als hij nog groter is.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

quote:
r2504 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:57:
[...]

Je kan niet via WIFI werken... zodra je telefoon in standby gaat, gaat WIFI namelijk uit en werkt hij puur via 3G (dus ook je mail checken)... tenzij je hem aan de lader hangt en dan is het nogal vanzelfsprekend dat je batterij niet leeg gaat.
Wel als je 3G handmatig uit hebt staan :*).

• r2504
quote:
Electrowolf schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:59:
[...]
Wel als je 3G handmatig uit hebt staan :*).
En waarom denk je dat WP 3G verkiest boven WIFI... omdat het zuinger is. Als je het dus uit zet en je telefoon op die manier dwingt om WIFI te gebruiken dan lijkt mij dat niet echt bevorderlijk voor de batterij, tenzij je statement correct is van slechte 3G ontvangst (al lijkt me dat enorm moeilijk hard te maken).

Nokia geeft in z'n specificaties trouwens een langere batterij duur op voor 3G dan 2G wat raar genoeg zou betekenen dat 3G zuiniger is (al heb ik daar ook m'n twijfels over... nu ja, voor zowel 2G en 3G geven ze tijden op van minimum 280 uur of zoiets 8)7 )

r2504 wijzigde deze reactie 15-01-2012 23:10 (21%)

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

quote:
r2504 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:08:
[...]

En waarom denk je dat WP 3G verkiest boven WIFI... omdat het zuinger is. Als je het dus uit zet en je telefoon op die manier dwingt om WIFI te gebruiken dan lijkt mij dat niet echt bevorderlijk voor de batterij, tenzij je statement correct is van slechte 3G ontvangst (al lijkt me dat enorm moeilijk hard te maken).

Nokia geeft in z'n specificaties trouwens een langere batterij duur op voor 3G dan 2G wat raar genoeg zou betekenen dat 3G zuiniger is (al heb ik daar ook m'n twijfels over... nu ja, voor zowel 2G en 3G geven ze tijden op van minimum 280 uur of zoiets 8)7 )
Zeker waar dat het moeilijk hard te maken is, maar tot nu toe valt me het ontvangst niet echt mee. Waar ik met een Nokia 6500 volle ontvangst heb krijg ik met de Lumia soms maar de helft :/.

Verder staat 3G voor zo ver ik weet non-stop aan (als je het niet zelf uit zet) en zoekt m'n mailapp maar eens in de 30 minuten verbinding. Ik heb geen harde feiten, maar voor zo ver ik er mee heb gespeeld verwacht ik dat 1x per 30 minuten je WiFi inschakelen en na de sync weer uit zetten zuiniger is dan constant 3G aan hebben staan.

Gogo beter stroomgebruik appje!

• JaccoW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-11 00:33

JaccoW

Kijkt en Luistert

quote:
Electrowolf schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:17:
[...]
Zeker waar dat het moeilijk hard te maken is, maar tot nu toe valt me het ontvangst niet echt mee. Waar ik met een Nokia 6500 volle ontvangst heb krijg ik met de Lumia soms maar de helft :/.

Verder staat 3G voor zo ver ik weet non-stop aan (als je het niet zelf uit zet) en zoekt m'n mailapp maar eens in de 30 minuten verbinding. Ik heb geen harde feiten, maar voor zo ver ik er mee heb gespeeld verwacht ik dat 1x per 30 minuten je WiFi inschakelen en na de sync weer uit zetten zuiniger is dan constant 3G aan hebben staan.

Gogo beter stroomgebruik appje!
+1

Ik merk het ook met sommige dingen. Maar wat telefoonbereik heb ik nog weinig verschil gemerkt met mijn oude 5800.

Het was wel zo dat ik deze zonder probleem naast mij neer kon leggen op mijn bureau, waarna wifi nog steeds prima verbinding had, terwijl de Lumia dan wegvalt. Onder het bureau heeft ie dan wel weer bereik. :+

Z-machine OriginID: JaccoW

• Ramon
quote:
Electrowolf schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Hmm, maar als je via de windows knop weer naar metro gaat kan je wel weer extra snel naar Watsapp. Ik heb Watsapp onder in princiepe altijd aan staan en haal makkelijk 2 dagen, dus echt veel inpackt heeft het niet.
Dat komt omdat Whatsapp gesuspend wordt daardoor het lijkt dat het nog draait. Maar berichten komen gewoon binnen via WP7's push notification service.
quote:
Ik heb vooral het gevoel dat de Lumia niet z´n geweldige ontvangst heeft, als je binnen zit over 3G dan kost het een boel energie. Als je daarintegen via WiFi werkt (als die teminste niet achter gewapend beton zit |:() vreet hij je batterij niet leeg. Vooral omdat ik de email client eens per 30 min m'n mail laat bijwerken en Watsapp dan ook op die verbinding meegaat zodra hij merkt dat er even internet is.
Als jij als je WiFi aan hebt staan 3G uitzet, dan is het logisch dat de batterij langer meegaat omdat WP7 WiFi uitzet wanneer je telefoon in standby gaat.
quote:
Electrowolf schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:17:
[...]
Alleen ben je niet altijd ergens waar WiFi is, en dan gaat WiFi dus voor niets aan en zoeken naar een bruikbaar netwerk. In die gevallen doet je telefoon dus dingen die niet nuttig zijn en dat zal ongetwijfeld veel meer batterij kosten dan 3G.

Overigens schijnt je mail op push instellen ook zuiniger te zijn.

Ramon wijzigde deze reactie 15-01-2012 23:56 (26%)

• hjoels
  • Laatst online: 30-05 18:53
Heb de SlingPlayer Mobile uit de Market geinstalleerd, doch krijg geen verbinding met de Sling Box.
Bij opstarten blijft hij constant proberen een verbinding te maken maar er gebeurt niets. Heb van alles geprobeerd: rebooten Sling Box, digitale ontvanger, modem, router etc. Op verschillende laptops werkt hij wel en ook onlangs nog op de (verkochte) Asus Transformer Prime. Ook op de HTC-HD2 werkte het, maar op de Lumia blijft het connecten "hangen".

Iemand een oplossing??? Thanks.

• r2504
quote:
Ramon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:45:
Overigens schijnt je mail op push instellen ook zuiniger te zijn.
Verklaar je nader... welke setting bedoel je hiermee ?

• Ramon
quote:
r2504 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:33:
[...]

Verklaar je nader... welke setting bedoel je hiermee ?
:?

Download new content => as items arrive bij je mail settings. Volgens Matthijs Hoekstra is dat zuiniger dan pollen elke x minuten. Bron: Matthijs Hoekstra in dit forum ergens.

• r2504
Bij "as items arrives" heeft je telefoon een permanente connectie open met de Exchange server (duidelijk te zien op m'n firewall voor zover ik me herinner), dus dit is iets wat je moeilijk een "push" kan noemen (zonder verder in detail te gaan over push concepten).

Ik zie ook niet in hoe dergelijke permanente connectie efficienter kan zijn dan pollen om de x-minuten.

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-11 16:37
De push-notificationservice staat sowieso al open voor onder andere je me-tile, message hub, gepinde contacten en apps met live-tile. Als je vervolgens los daarvan elke x minuten laat pollen, is dat een extra connectie.

Bovendien is de push-service geoptimaliseerd als een malle.

• r2504
Dit lijken me allemaal dingen die enorm moeilijk te bewijzen zijn... een permanente socket connectie waar geen (of weinig, dan moet je het Exchange Server protocol al volledig kennen) data over gaat, versus het opzetten van ee nieuwe socket connectie (want je 3G op zich is al actief) om de x-aantal minuten (trouwens ook via diezelfde push-notification service)... wie zal het zeggen ?

We wijken trouwens af... dit is meer Windows Phone dan Nokia.
quote:
r2504 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:18:
Bij "as items arrives" heeft je telefoon een permanente connectie open met de Exchange server (duidelijk te zien op m'n firewall voor zover ik me herinner), dus dit is iets wat je moeilijk een "push" kan noemen (zonder verder in detail te gaan over push concepten). [...]
Een permanente connectie open laten staan met een server is wel de basis voor zo'n beetje elk push mechanisme. Het vershil tussen push en pull zit dan ook voornamelijk in welke kant van de verbinding wat doet.
Overigens is het verschil niet alleen wel of niet de verbinding open laten staan. Bij pull vraagt de telefoon om de zoveel tijd of er nog berichten zijn, bij push wacht de telefoon simpel totdat de server laat weten dat er een bericht is.
Ik hoef je denk ik ook niet te vertellen dat afwachten minder energie kost dan actief zijn. En aangezien de modem toch al aan staat vanwege de live tiles etc. is het zeer goed mogelijk dat push minder stroom verbruikt.
Daarnaast wil ik Matthijs wel geloven aangezien hij toch wel een stapje dichterbij zit dan ik :)
Overigens merk ik zelf geen verschil tussen en half uur pollen en push met 5 accounts aan. Daarom heb ik ze zelf maar op push staan allemaal :)

@onder:
quote:
r2504 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:46:
[...]Zoals je zegt staat de modem (het onderdeel dat batterij verbruikt) toch al aan... push of pull (wat eigenlijk een push is met intervals, je mail is namelijk geen background tasks, dus ook de pull intervallen gaan via de notification service in WP volgens mij) maakt dus normaal niets verschil uit.[...]
Wie weet wat MS allemaal uithaalt op de achtergrond ^^
Overigens is een pull met intervals nog steeds geen push. Bij push is het de server die het werk doet en hoeft de telefoon maar af te wachten. Bij pull is het de telefoon die het werk doet en is het de server die moet wachten.
Een pull met permanente connectie is nog steeds niet hetzelfde als een push met permanente connectie. Tenzij je de pull vanuit de telefoon bekijkt en de push vanuit de server :P

Caelorum wijzigde deze reactie 16-01-2012 12:59 (25%)

• r2504
quote:
Caelorum schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:20:
[...]
Een permanente connectie open laten staan met een server is wel de basis voor zo'n beetje elk push mechanisme.
Zoals ik al schreef is dit afhankelijk hoe strikt je push bekijkt... men verkoopt een pull met een onbeperkte timeout eigenlijk als een push (een echte push zet de communicatie ook zelf op). Maar dit zijn details die in essentie geen enkele impact hebben op resources.
quote:
En aangezien de modem toch al aan staat vanwege de live tiles etc. is het zeer goed mogelijk dat push minder stroom verbruikt.
Zoals je zegt staat de modem (het onderdeel dat batterij verbruikt) toch al aan... push of pull (wat eigenlijk een push is met intervals, je mail is namelijk geen background tasks, dus ook de pull intervallen gaan via de notification service in WP volgens mij) maakt dus normaal niets verschil uit.
quote:
Overigens merk ik zelf geen verschil tussen en half uur pollen en push met 5 accounts aan. Daarom heb ik ze zelf maar op push staan allemaal :)
Die van mij staan ook allemaal op "push"... merkte ook geen verschil met een pull iedere 5 minuten.

• hjs
  • Niet online
Het is al maandagmiddag, is die Nokia update er al :+

• r2504
Ik dacht pas de 18e ?

• hjs
  • Niet online
quote:
was de vorige keer wel op woensdag ;)

en op diverse sites stond next week, bv

http://wmpoweruser.com/se...00-rolling-out-next-week/

• r2504
In de link die je post verwijst men tevens naar http://wmpoweruser.com/no...-coming-the-18th-january/

• Basekid
Hm, hopelijk brengt die update ook het standaard gebruik een beetje omlaag. Zwarte Lumia trek nu soms 300-400ma :S

• hjs
  • Niet online
Weet iemand overigens een usb-lader die net zoveel stroom richting de Lumia gooit als de standaard Nokia lader. Ik heb er nu eentje van usb-oplader.nl en die doet maar de helft en via een pc doet nog minder.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

AvK

Ready Set Go

quote:
Basekid schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:52:
Hm, hopelijk brengt die update ook het standaard gebruik een beetje omlaag. Zwarte Lumia trek nu soms 300-400ma :S
Een flink aantal posts geleden melde ik dat onze Lumia soms over de 500mA (meer dan een half Ampere!) trekt. Mijn vraag is of dat normaal is, herkennen anderen dat?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Paul01
  • Laatst online: 25-11 19:39

Paul01

Gek word ik er van!

Nee is niet normaal lijkt me. Ik zit continu op zo'n 150, met uitschieters naar rond de 200.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

• Wietsee.
  • Laatst online: 09:59
Ik heb nog steeds de 1e Nokia Update nog niet gehad, mijn toestel van Nokia gekregen bij de bijeenkomst op het Tweakers hoofdkantoor. Ben m'n productcode te weten gekomen (059M062), deze productcode heeft alleen nog maar de kleine Microsoft update 7740 ontvangen.

Heb contact gehad met Nokia Care en die gaan opnieuw kijken, aangezien er verwarring was ontstaan met een andere productcode.

Tevens trekt mijn Lumia 800 vaak meer dan 300 mA, erg veel inderdaad.

Wietsee. wijzigde deze reactie 16-01-2012 16:27 (8%)

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• Basekid
quote:
Wietsee. schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:27:
Ik heb nog steeds de 1e Nokia Update nog niet gehad, mijn toestel van Nokia gekregen bij de bijeenkomst op het Tweakers hoofdkantoor. Ben m'n productcode te weten gekomen (059M062), deze productcode heeft alleen nog maar de kleine Microsoft update 7740 ontvangen.

Heb contact gehad met Nokia Care en die gaan opnieuw kijken, aangezien er verwarring was ontstaan met een andere productcode.
7740 is de enige die we hebben gekregen tot nu toe (toch?)

Deze week komt 8107(?)

edit: sorry, ik haal de MS en de Nokia updates door de war

Basekid wijzigde deze reactie 16-01-2012 16:28 (4%)

• Wietsee.
quote:
Basekid schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:28:
[...]

7740 is de enige die we hebben gekregen tot nu toe (toch?)

Deze week komt 8107(?)
Ja, 'n (7740) update van Microsoft die het onder Instellingen -> Info versienummer achter Besturingssysteem heeft verhoogt naar: 7.10.7740.16.
Daaronder staat een Revisienummer firmware: die is door de 1e Nokia update (vorig jaar, 7 december) naar 1600.2479.7740.11451 gegaan. Bij mij is dat nog steeds 1600.2475.7720.11414.
De 2e Nokia update zal waarschijnlijk a.s. woensdag worden uitgerold, onbekend welk revisienummer die gaat krijgen en volgens mij rolt Microsoft daarnaast ook nog een update uit (8107) o.i.d.

Hopelijk schept dit wat duidelijkheid.

• swordsman360
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-11-2015
http://www.mobiletechworl...e-doesnt-fix-most-issues/

Na het lezen van dit verhaal maak ik een bezorg over aankomende firmware 8107

swordsman360 wijzigde deze reactie 16-01-2012 18:25 (8%)

• Dewaterweg
  • Laatst online: 20-01 23:14
quote:
Wietsee. schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:27:

Tevens trekt mijn Lumia 800 vaak meer dan 300 mA, erg veel inderdaad.
Kijk ff op het XDA forum, nieuwe fw kan je zelf gewoon flashen. Via een programma wat ze ook gebruiken bij Nokia service points. Doet me terugdenken aan de N95 tijd via Phoenix je telefoon aanpassen.

Je bent tweaker of niet ;) dus gewoon zelf doen >:)

• r2504
quote:
Sake schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Ik had niet anders verwacht ;)

Op XDA hebben sommigen de 11501 firmware op hun Lumia gezet.
Dit door deze handmatig via losse Nokia firmware update software op hun Lumia te zetten.
En daar wordt gerapporteerd dat er inderdaad een behoorlijk verschil te merken is.
Als je bovenstaande link hebt gelezen is er toch duidelijk minder om dol enthousiast over te worden.

Maar als ik zoiets schrijf (en merk dat Nokia met moeite het batterij issue wil erkennen en de rest gewoon dood zwijgt) dan krijg ik meteen de stempel van anti-Microsoft/Nokia. Neemt niet weg dat ook ik nog altijd hoop dat een toekomstige update (maar blijkbaar niet de eerst volgende) het alsnog gaat oplossen.

• _Rene_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 19:58
Beetje jammer inderdaad, het was zo veelbelovend. Het is maar één bericht natuurlijk maar wanneer er meer van dit soort ervaringen opduiken zal dat niet gunstig zijn voor het imago van Nokia en WP.

• Dewaterweg
  • Laatst online: 20-01 23:14
quote:
r2504 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:53:
[...]

Als je bovenstaande link hebt gelezen is er toch duidelijk minder om dol enthousiast over te worden.

Maar als ik zoiets schrijf (en merk dat Nokia met moeite het batterij issue wil erkennen en de rest gewoon dood zwijgt) dan krijg ik meteen de stempel van anti-Microsoft/Nokia. Neemt niet weg dat ook ik nog altijd hoop dat een toekomstige update (maar blijkbaar niet de eerst volgende) het alsnog gaat oplossen.
Beetje kort door de bocht om gelijk een negatieve houding jegens Microsoft te hebben. Ik kom van een N900 af en dat was echt een geweldig toestel, echter mis je daar whatsapp en dat soort gein. Windows Phone is een redelijk leuk OS, alleen mis ik wel flash (lekker live streamen). En wat natuurlijk jammer is dat wmv live streams ook niet toegankelijk zijn.

Kortom mijn N900 gaat ook nog steeds mee ;).

Nu weer over de Lumia, verschrikkelijk mooi design! Dat is natuurlijk ook belangrijk, daarnaast vind ik de camera in tegenstelling tot andere gewoon goed. Voor mooie foto's gebruiken we natuurlijk een fotocamera maar voor snelle kiekjes is het leuk. Tja de accu dat is wel een irritant punt, na het lezen van het draadje over de laatste FW word je ook niet echt vrolijk. Echter kan ik me nog goed herinneren dat ik een aantal jaar terug ook een pre-FW had geladen en dat was ook een 'slechte-fw' de final-fw was toen wel goed. Ik hoop dat ze tethering nou ook snel een keer gaan toevoegen want dat mis ik wel echt!

Dus laten we lekker afwachten het komt allemaal wel goed :).

• Wietsee.
quote:
Dewaterweg schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:51:
[...]

Kijk ff op het XDA forum, nieuwe fw kan je zelf gewoon flashen. Via een programma wat ze ook gebruiken bij Nokia service points. Doet me terugdenken aan de N95 tijd via Phoenix je telefoon aanpassen.

Je bent tweaker of niet ;) dus gewoon zelf doen >:)
Ontvang ik daarna wel toekomstige updates? Volgens mij niet, aangezien de productcode dacht ik ongewijzigd is. Geen oplossing dus.
Jammer dat zo'n programma'tje als NSS niet meer werkt bij Windows Phone toestellen!

• Basekid
quote:
Dewaterweg schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:07:
[...]

Beetje kort door de bocht om gelijk een negatieve houding jegens Microsoft te hebben. Ik kom van een N900 af en dat was echt een geweldig toestel, echter mis je daar whatsapp en dat soort gein. Windows Phone is een redelijk leuk OS, alleen mis ik wel flash (lekker live streamen). En wat natuurlijk jammer is dat wmv live streams ook niet toegankelijk zijn.

Kortom mijn N900 gaat ook nog steeds mee ;).

Nu weer over de Lumia, verschrikkelijk mooi design! Dat is natuurlijk ook belangrijk, daarnaast vind ik de camera in tegenstelling tot andere gewoon goed. Voor mooie foto's gebruiken we natuurlijk een fotocamera maar voor snelle kiekjes is het leuk. Tja de accu dat is wel een irritant punt, na het lezen van het draadje over de laatste FW word je ook niet echt vrolijk. Echter kan ik me nog goed herinneren dat ik een aantal jaar terug ook een pre-FW had geladen en dat was ook een 'slechte-fw' de final-fw was toen wel goed. Ik hoop dat ze tethering nou ook snel een keer gaan toevoegen want dat mis ik wel echt!

Dus laten we lekker afwachten het komt allemaal wel goed :).
Ik hoop/denk ook wel dat het nog wel allemaal goed komt (ze kunnen het niet echt permiteren om hun flagship te laten zinken) maar ik vind wel dat ze wat beter hun best hadden kunnen doen om een goede start te maken. Het is niet makkelijk om een sterke positie in de mobile market te krijgen, en met probleemjes zoals deze geven ze natuurlijk geen goede eerste indruk.

• r2504
quote:
Basekid schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:33:
[...]
ze kunnen het niet echt permiteren om hun flagship te laten zinken
Er zijn nochtans andere flagships van Nokia diep gezonken !

Laten we het voorlopig hier bij houden... prijzen vallen aan de streep... we zien woensdag wel.
Pagina: 1 2 3 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True