🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Linkjes blijven overigens werken
- Plaats een afbeelding in album1
- check url
- verplaats afbeelding naar album2
- check url
't Kostte me toch echt even denken en zoeken wat je nou precies bedoelde.Erkens schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:53:
Dat kan met de knopjes in het fotoalbum, die worden dan toegepast op de geselecteerde foto's.
IMO is het T.net Fotoalbum echt een van de meest slecht gedesignde UI's als je 't mij vraagt. Er zit geen echte logica in en je zoekt je een ongeluk naar vrij basic features.
- Maakt een selectie van de foto's waar je iets mee wilt doen,
- Scroll naar beneden en naast 'Acties' staan allemaal icoontjes met verschillende functies.
Edit: wat wel beter kan aan de foto-uploader is .zip-bestanden ondersteunen of multiselect mogelijk maken.
[ Voor 14% gewijzigd door filenox op 08-01-2012 17:57 ]
OK, dus we hebben:filenox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:56:
Lijkt me wat overdreven hoor OsirisIndien je de eerste keer niet weet wat de icons doen kan je er altijd even met de muis over hoveren.
- Maakt een selectie van de foto's waar je iets mee wilt doen,
- Scroll naar beneden en naast 'Acties' staan allemaal icoontjes met verschillende functies.
- Een ienie-minie balkje met "Acties:" en wat ikoontjes onderaan je foto's ergens staan;
- Vervolgens hebben we een knopje
ergens bóvenaan verstopt zitten, om de map zelf te veranderen; - En ook nog eens een complete shitzooi aan input-meuk voor "Map toevoegen" helemaal onderaan.
Om drie verschillende 'inputs' op drie verschillende manieren in een simpele map-view te stoppen?
IMO valt dit állemaal onder "mogelijke user-acties" en hoort het op dezélfde consequente manier bij elkaar te staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 08-01-2012 18:00 ]
The devil is in the details.
Dit topic is juist een voorbeeld van het feit dat het Fotoalbum een UI-nachtmerrie isHahn schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:01:
De knoppen zijn niet heel duidelijk van het fotoalbum en veel lijken op elkaar, maar doen net iets anders dan je verwacht. Maar dat lijkt me iets voor een apart topic, waar dit topic over gaat kan al
[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 08-01-2012 18:05 ]
Wellicht, beetje overdrijven kan geen kwaad, maar 't straalt nou ook niet echt uit dat er überhaupt integraal over nagedacht isfilenox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:05:
Al blijft de 'meest slecht gedesignde UI' overdreven
Ooh helemaal niet gezien, oude foto's onderaan, ik scroll nooit omlaag net zoals ik in google mail nooit naar mijn oudste mails scroll. Dat de relevante knopjes onderaan zouden staan vind ik onbewust blijkbaar zo onlogisch dat ik daar niet eens gekeken heb.Erkens schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:53:
Dat kan met de knopjes in het fotoalbum, die worden dan toegepast op de geselecteerde foto's.
Dan moest ik doch echt eerst doorhebben dat het überhaupt mogelijk was..filenox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:38:
Kon je imo ook zelf testen...
Ik ben blij dat het fotoalbum bestaat, erg handig! maar ik ben het helemaal met bovenstaande quote eens.Osiris schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:49:
't Kostte me toch echt even denken en zoeken wat je nou precies bedoelde.
IMO is het T.net Fotoalbum echt een van de meest slecht gedesignde UI's als je 't mij vraagt. Er zit geen echte logica in en je zoekt je een ongeluk naar vrij basic features.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik sluit dit topic om LD overzichtelijk te houden
Dit topic is gesloten.
![]()