Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hey, zovan ehm..

Foto's naar een ander album verplaatsen. Kan dat? Idee?
Zonder dat de reeds in posts en tweakblogs gebruikte links niet meer werken? :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat kan met de knopjes in het fotoalbum, die worden dan toegepast op de geselecteerde foto's.
Linkjes blijven overigens werken :)

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Kon je imo ook zelf testen...
  1. Plaats een afbeelding in album1
  2. check url
  3. verplaats afbeelding naar album2
  4. check url
:>

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erkens schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:53:
Dat kan met de knopjes in het fotoalbum, die worden dan toegepast op de geselecteerde foto's.
't Kostte me toch echt even denken en zoeken wat je nou precies bedoelde.

IMO is het T.net Fotoalbum echt een van de meest slecht gedesignde UI's als je 't mij vraagt. Er zit geen echte logica in en je zoekt je een ongeluk naar vrij basic features.

• filenox
Lijkt me wat overdreven hoor Osiris :)
  • Maakt een selectie van de foto's waar je iets mee wilt doen,
  • Scroll naar beneden en naast 'Acties' staan allemaal icoontjes met verschillende functies.
Indien je de eerste keer niet weet wat de icons doen kan je er altijd even met de muis over hoveren. :)

Edit: wat wel beter kan aan de foto-uploader is .zip-bestanden ondersteunen of multiselect mogelijk maken.

[ Voor 14% gewijzigd door filenox op 08-01-2012 17:57 ]

• Osiris
  • Niet online
filenox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:56:
Lijkt me wat overdreven hoor Osiris :)
  • Maakt een selectie van de foto's waar je iets mee wilt doen,
  • Scroll naar beneden en naast 'Acties' staan allemaal icoontjes met verschillende functies.
Indien je de eerste keer niet weet wat de icons doen kan je er altijd even met de muis over hoveren. :)
OK, dus we hebben:
  • Een ienie-minie balkje met "Acties:" en wat ikoontjes onderaan je foto's ergens staan;
  • Vervolgens hebben we een knopje Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/if/icons/folder_edit.png ergens bóvenaan verstopt zitten, om de map zelf te veranderen;
  • En ook nog eens een complete shitzooi aan input-meuk voor "Map toevoegen" helemaal onderaan.
Ben ik nou gek of vind ik dit heel erg inconsequent, onlogisch en onhandig?

Om drie verschillende 'inputs' op drie verschillende manieren in een simpele map-view te stoppen?

IMO valt dit állemaal onder "mogelijke user-acties" en hoort het op dezélfde consequente manier bij elkaar te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 08-01-2012 18:00 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
De knoppen zijn niet heel duidelijk van het fotoalbum en veel lijken op elkaar, maar doen net iets anders dan je verwacht. Maar dat lijkt me iets voor een apart topic, waar dit topic over gaat kan al :P

The devil is in the details.

• Osiris
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:01:
De knoppen zijn niet heel duidelijk van het fotoalbum en veel lijken op elkaar, maar doen net iets anders dan je verwacht. Maar dat lijkt me iets voor een apart topic, waar dit topic over gaat kan al :P
Dit topic is juist een voorbeeld van het feit dat het Fotoalbum een UI-nachtmerrie is :)

• filenox
Osiris, de naam van een map wijzigen was ik vergeten te vermelden en die kan idd beter bij de andere acties staan. :) De functie nieuwe map aanmaken had ik helemaal over het hoofd gezien dus je hebt misschien nog wel een punt :+ Al blijft de 'meest slecht gedesignde UI' overdreven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 08-01-2012 18:05 ]

• Osiris
  • Niet online
filenox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:05:
Al blijft de 'meest slecht gedesignde UI' overdreven ;)
Wellicht, beetje overdrijven kan geen kwaad, maar 't straalt nou ook niet echt uit dat er überhaupt integraal over nagedacht is ;)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Erkens schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:53:
Ooh helemaal niet gezien, oude foto's onderaan, ik scroll nooit omlaag net zoals ik in google mail nooit naar mijn oudste mails scroll. Dat de relevante knopjes onderaan zouden staan vind ik onbewust blijkbaar zo onlogisch dat ik daar niet eens gekeken heb. :P
Dan moest ik doch echt eerst doorhebben dat het überhaupt mogelijk was.. 8)7
Osiris schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:49:
't Kostte me toch echt even denken en zoeken wat je nou precies bedoelde.

IMO is het T.net Fotoalbum echt een van de meest slecht gedesignde UI's als je 't mij vraagt. Er zit geen echte logica in en je zoekt je een ongeluk naar vrij basic features.
Ik ben blij dat het fotoalbum bestaat, erg handig! maar ik ben het helemaal met bovenstaande quote eens. :$

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik ben het ook helemaal eens met die quote. :) aan het foto-album veranderen we alleen volgens mij de komende tijd niks...

Ik sluit dit topic om LD overzichtelijk te houden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.