Bestanden automatisch hernoemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Ik heb een vraag: kan ik Ubuntu automatisch de naam van een bestand laten veranderen wanneer er al een bestand met dezelfde naam in de map staat?

Als ik foto's van mijn camera op pc zet, en deze dan sorteer moet ik constant de namen veranderen omdat ze dubbel voorkomen.

Ik draai de laatste nieuwe met Unity interface.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doet Ubuntu dat al automagisch. In ieder geval bij downloads krijgt een bestand automatisch een 1 toegevoegt als het bestand al bestaat in de directory waar naartoe opgeslagen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
Ja inderdaad, maar als je een bestand van map veranderd waar al een bestand in staat met dezelfde naam dan vraag Ubuntu of hij het moet overslaan of vervangen (wat ik beide niet wil) of je kan klikken op rename en dan is er de mogelijkheid om het bestand van naam te verwisselen. Maar op de duur staat elke nummer wel in die map en moet ik duizenden foto's hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

eclipse____ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:40:
Ja inderdaad, maar (..) duizenden foto's hernoemen.
Met PyRenamer (staat ook wel in de repo) kan je - bijvoorbeeld - de datum van de foto aan de filename appenden. Vet handig én probleem opgelost. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
Sando schreef op zondag 08 januari 2012 @ 06:22:
[...]

Met PyRenamer (staat ook wel in de repo) kan je - bijvoorbeeld - de datum van de foto aan de filename appenden. Vet handig én probleem opgelost. :)
Hartelijk dank!