• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 08:56

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Een poosje geleden heb ik een Mede8er MED400X2 mediaspeler aangeschaft. Nu heb ik een topic lopen op het Mede8er forum, alwaar men er niet uit komt: http://www.mede8erforum.c.../topic,7702.msg48668.html (hopelijk is het plaatsen van de url toegestaan)

Het probleem is dat de Mede8er via de HDMI op mijn TV geen andere TV-Mode ondersteunt dan NTSC. SD dus. Via diverse test bestaat de verdenking dat het aan mijn TV zou liggen. Ik heb zelf al het een en ander lopen rommelen en alles uitgevoerd wat door de medewerkers gevraagd wordt, maar ben van mening dat een apparaat op elke TV zou moeten kunnen werken. Er zijn immers meer Philips TV's met dezelfde electronica/firmware als de mijne.

Nu is mijn stille hoop dat iemand anders dit al eens meegemaakt heeft. Het schijnt namelijk wel vaker voor te komen dat de communicatie tussen Philips TV's en andere apparatuur, aangesloten op HDMI, niet geheel vlekkeloos verloopt. Mijns inziens zou het probleem niet bestaan als de gebruiker in het apparaat altijd de keuze zou hebben om een andere TV-Mode/resolutie te kiezen. Er zit immers een mooie knop hiervoor op de remote en op het apparaat. Afhankelijk zijn van de HDMI handshake, HDCP, EDID of wat dan ook, leid mijns inziens tot een incompatible apparaat, des te meer omdat alle apparaten die ik hiervoor met HDMI kabels in m'n TV geprikt heb, vlekkeloos werkten.

Typenr TV= 47PFL7864H/12

Alle hulp is welkom. Lees echter eerst even het topic door (link hierboven) voordat je zomaar iets gaat roepen. Alvast bedankt!

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Niemand?

Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur.. zie Het algemeen beleid

[ Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 08-01-2012 16:39 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik wil je vragen een echte topicstart te maken en niet enkel te verwijzen naar een ander forum met een korte beschrijving eronder. Crossposten/linken motiveert namelijk niet om te reageren. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Roger! Is aangepast.
HD probleem Mede8er MED400X2

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Had ook met de edit knop gekund, maar goed ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.