• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 08:56

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
(Op verzoek een nieuw topic)

Een poosje geleden heb ik een Mede8er MED400X2 mediaspeler aangeschaft.
Het probleem is dat de Mede8er via de HDMI op mijn TV geen andere TV-Mode ondersteunt dan NTSC. SD dus. Via diverse test bestaat de verdenking dat het aan mijn TV zou liggen. Ik heb zelf al het een en ander lopen rommelen:

-Diverse settings in de Mede8er aangepast. Ook standaardwaarden hersteld. Diverse Firmware versies geprobeerd.
-Opstartvolgorde of volgorde van inschakelen TV/Mede8er aangepast.
-Alle verschillende HDMI kabels en ingangen op mijn TV uitgeprobeerd
-Firmware update TV uitgevoerd
-Alle mogelijke opties op m'n TV met betrekking tot Easylink (HDMI CEC) aangepast en uitgeprobeerd
-Gezocht of m'n TV HDPC heeft (ja) en of er opties voor zijn om zit aan te passen (nee)

Ook heb ik de Mede8er aangesloten met de gele tulp kabel. Dan is het wel mogelijk om de TV-Mode aan te passen. (andere resolutie) Zelfs tot 1080p. Terwijl dit niet echt gaat over tulp...

Mijn Tv (Philips 47PFL7864H/12) is voorzien van HDMI 1.3 met Easylink (CEC) en HDPC

Op het forum van Mede8er wordt gesuggereerd dat het probleem te maken heeft met de HDPC HDMI handshake. Dit schijnt vaker voor te komen met Philips TV's zelfs in combinatie met Philips DVD-spelers. Ook heb ik gelezen dat bepaalde Philips componenten moeite hebben met werken op bijvooreeld Samsung TV's.
Verder is mij vanuit Mede8er verteld dat het probleem "doorgestuurd" is. Hopelijk komt hier een oplossing uit voort.

Echter heb ik mijn hoop gevestigd op jullie tweakers. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen enkele andere tweaker is die een TV uit deze serie heeft met deze mediaspeler en/of een ander apparaat op deze TV die problemen oplevert.

Als laatste wil ik nog vermelden dat ik verder nooit problemen heb met HDMI apparaten. Heb inmiddels 6 apparaten op HDMI (gehad) welke automatisch detecteren of waarbij het eenvoudig handmatig aan te passen is.
De meest gangbare is een Sony Playstation 3. Als ik deze automatisch laat detecteren springt het scherm even op zwart en keert terug met alle mogelijke video modi. (ook 1080p) Werkt verder ook prima.

Het lijkt mij ook logisch dat je verschillende resoluties handmatig zou moeten kunnen instellen, onafhankelijk van de handshake.

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Verwijderd

Je zou HDMI pin 13 kunnen verbreken, Afbeeldingslocatie: http://www.icordforum.com/wiki/images//e/ee/HDMI-Belegung.jpg
even met een naald de verbinding omhoog wippen en opnieuw proberen, dit lost een eventueel HDMI handshake probleem op