RJ45 connectoren kwaliteit en prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Topicstarter
Ik wil een zakje RJ45 connectoren kopen, voor thuisgebruik. De tang heb ik al. Ik heb zitten googlen en heb in deze subforum gekeken maar iedereen vraagt vaker welke kabel te gebruiken en eigenlijk nooit welke stekker te gebruiken.

Ik heb rond zitten googlen en ik vind de connectoren in echt diverse prijzen, van paar centjes tot 2 euro per stuk.

Of 25 stuks voor 7.50 of 25 stuks voor 13 euro. Is goedkoop nu duurkoop of voldoet zelfs de allergoedkoopste connectoren wel? Soms vind ik noname en soms Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
Is weer mede afhankelijk van welke kabel je wilt gaan gebruiken, vaste of soepele kern, afgeschermd of niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

http://s.dealextreme.com/search/rj45%20connector
Genoeg keuze, goedkoop en je zal het verschil tussen een lage/hoge-prijs RJ45 connector niet merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke, ik kan dus rustig de allergoedkoopste bestellen en hoef niet perse een merk connector te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 16:40
Ja, dat moet gewoon kunnen, zelf ook altijd gewoon de goedkoopste plugjes gekocht en nooit problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het wel jammer dat in de pricewatch nauwelijks connectoren te vinden zijn, notabene een belangrijk iets voor netwerk en dat is iets wat echt bij tweakers.net hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
Ik ben het met je eens, probeer maar eens connectoren van een bepaald merk te zoeken... Zelf heb ik goede ervaringen met connectoren van AMP/Tyco. Belangrijk is om de juiste connector te kopen bij de kabel die je wilt gebruiken. Stugge UTP-netwerkkabel mag je 'officieel' niet afmonteren met standaard connectoren. Veel connectoren zijn enkel voor gebruik op patchkabel (soepele kabel). Stugge UTP monteer je af op LSA of 110 stroken en op wandcontactdozen/keystones.
edit:

Voorbeeldje van een connector die je kunt gebruiken op stugge kabel -Plaatje-. Voor soepele kabel kun je deze gebruiken. Als je STP/FTP of SFTP netwerkkabel gebruikt je natuurlijk ook afgeschermde connectoren zoals deze. (Ik heb geen connecties met netwerkproducten.com)

[ Voor 40% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-01-2012 17:38 . Reden: Voorbeeld diverse RJ45-connectoren ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wandcontactdozen zijn handig maar deze computerkamer is nog steeds niet klaar qua indeling, er moet een andere buro komen en verder weet ik nog steeds niet aan welke kant de logeerbed en zou moeten komen van dit kamer en dat heeft invloed op waar de buro moet komen staan.

Voor voorlopig gebruik ik de connectoren wel. Het punt is nu dat het lipje is afgebroken en ik de kabel via een andere route wil hebben dan het nu is.

Ik heb trouwens idd stugge STP. Was ik vergeten te vermelden. Daar is jouw laatste linkje ook geschikt voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-01-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
De afgeschermde connector is geschikt voor soepele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ff wat eten en dan verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Begrijp me goed, ik moet zeggen dat ik zelf ook gewoon connectoren voor soepele kabel op stugge kabel afmonteer hoor, maar 'officieel' hoort het niet. Negen van de tien keer werkt het gewoon prima. Gaat het mis dan monteer je gewoon een nieuwe connector. Als je afgeschermde kabel hebt zou ik wel kiezen voor afgeschermde connectoren (puur persoonlijke voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, thnxs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18
Ik gebruik altijd connectoren van Belkin. Ook geschikt voor afgeschermde kabels. Ik heb door de tijd heen met weinig problemen zo'n 100 connectors geknepen.

Bij veelvuldig gebruik is een kabeltester zeker geen overbodige luxe. Ook met goed materiaal kan er wat mis gaan.

Overigens is mijn ervaring dat er meer slechte tangen zijn dan slechte connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik heb deze: http://www.dealextreme.co...0-pcs-retail-box-set-2689
HEEL goedkoop en (tot nu toe) geen problemen mee gehad. Hou wel rekening met lange levertijden. (tot 1 maand is niet ongebruikelijk bij Chinese/HongKong webstores).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik heb deze:

http://www.dealextreme.co...0-pcs-retail-box-set-2675

Werken perfect :)

Ik heb altijd de neiging om het duurste soort te kopen op dealextreme; onder het motto "die paar euro maakt ook niet uit"

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Wirf,

Kreeg je ook echte AMP-connectoren? Dan bestel ik ook een doosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*niet goed gelezen*

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-01-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wirf schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:39:
Ik heb deze:

http://www.dealextreme.co...0-pcs-retail-box-set-2675

Werken perfect :)

Ik heb altijd de neiging om het duurste soort te kopen op dealextreme; onder het motto "die paar euro maakt ook niet uit"
De verzendkosten zijn gratis en het kan tot ongeveer 1 maand duren voor we hem binnenkrijgen omdat het uit china komt?

Wat als het pakketje zoek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:40
Die AMP connectoren heb ik in de loop der jaren ook al een doosje of 6 van besteld bij DealExtreme, nooit problemen mee gehad, alleen het leveren duurt eventjes. Het moet immers vanuit Hong Kong naar Nederland verscheept worden. Mooie plugjes, en voor die prijs hoef je niet enorm te vloeken als je een keertje een foutje maakt.

Edit: Als je pakketje zoek is, dus status verzonden en na een maand nog niet binnen, geef je dat bij hun aan, en ze verzenden vaak kosteloos een nieuwe. Het hangt een beetje van je order geschiedenis af, maar ik heb hier nog nooit te klagen gehad over de service van DealExtreme.

[ Voor 30% gewijzigd door AndriesLouw op 07-01-2012 23:03 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AMP zegt me niks, ziet er wel leuk uit dat dat op dat lipje staat maar is het een goed merk of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

amphenol is een prima merk ja.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

Ik koop ook altijd die AMPs van Dealextreme. Geen enkel probleem. Heb wel in het verleden veel gezeur gehad met van die extreem cheapo connectors. Lipjes braken af waar je bij stond, pinnetjes die zomaar uit de connector vallen of geknepen netwerkkabels die al uit de netwerkaansluiting vielen als je er tegenaan blies.

Maar die AMPs zijn wel prima, net als het meeste grut wat in de NL handel verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vraag me alleen af of het echte amphenols zijn.... ;).

Maar hey, als het (goed) werkt, werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er staat wel AMP op die connectors van Dealextreme. Het is lastig om te zien of zoiets echt of nep is. Ze werken in ieder geval prima.

Wel is Dealextreme duur en langzaam in vergelijking met verkopers op Ebay. Deze is bijvoorbeeld een kwart goedkoper en ook van AMP, terwijl deze merkloos is en nog aanzienlijk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
@GlowMouse:

Je wilt goedkoop? Dat kan ook op DealExtreme hoor: http://www.dealextreme.co...0-pcs-retail-box-set-2689

Toch kun je er gerust vanuit gaan, dat je van die naamloze OEM-dingen 40% kunt weggooien, of je moet er hobby van willen maken om de koperen pinnetjes terug in hun omhulseltje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja maar zijn die AMPs ook niet gewoon naamloze OEM dingen waar een chinees een label op gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
je leest de laatste zin in mijn post niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Dat kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik heb beide versies in mijn handen gehad (dus degene die zonder AMP worden verkocht op DealExtreme, en degene met AMP-label), en de versie met AMP-label zijn beduidend beter.

Zoals gezegd kon ik van de non-AMP-label 40% weggooien, de koperen plaatjes waren oneven, de plaatjes lagen eruit, het knijpen ging met wisselend succes, zelfs de afstand tussen 2 plaatjes wisselde bij die non-AMP-label, het leek wel of het plastic gieten bij een aantal exemplaren helemaal mis was gegaan.

Koop voor de gein beide eens, en vergelijk ze eens, ik denk dat zelfs een ongeoefend oog heel snel de verschillen ziet.

Edit: @GlowMouse: Dat deed ik wel, maar die van 1 dollar neem ik niet eens serieus, en die van 9.99 stond in de beschrijving nergens een AMP doosje, dus of dat wel AMP is betwijfel ik.. Als je doelt op de verzending: De verkopers op Ebay rapporteren wisselende levertijden, verschepen vanuit China, en komen ook niet sneller dan binnen 3 weken aan. DealExtreme levert soms ook wel binnen 2 weken, maar heeft een betere reputatie qua afhandeling.

[ Voor 25% gewijzigd door AndriesLouw op 08-01-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net in de berging 2 montageplaatjes met enkelvoudige UTP erop en de aansluiting gaat via 8 schroeven. Is dat om 1 of andere reden niet officieel goedgekeurd?

Ik vond ook 4 jacks met extra borg bescherming (van radiall), deze zou ik ook kunnen gebruiken want niemand ziet het toch.

Voorlopig kan ik toch niks bestellen omdat ik niet via Paypal kan betalen door 1 of andere stomme veiligheidsmaatregel welke opgelost kan worden door briefpost van paypal met 5cijferige code.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-01-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Het merendeel van het montagemateriaal wat je in de bouwmarkt kunt kopen werkt met schroefjes.
Zelf ben ik er niet zo fan van, maar het werkt prima (en het is lekker makkelijk). Professionelere keystone jacks werken met LSA of Block 110 stroken, zie hiervoor dit topic: Mogelijkheid tot doorlussen catx kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben ik wel mee eens, alleen komt dit niet van bouwmarkt maar van elektro groothandel. Volgens mij is het een JUNG.
Pagina: 1