Budget reciever + speaker + blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

• H-Cim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben op zoek naar een low-budget home cinema systeem met de volgende kenmerken:

Reciever:
- 5.1 Volstaat
- Liefst 2 HDMI ingangen
- Goed geluid/prijs kwaliteit (geen 100 euro meer voor een kleine verbetering ;-)).
Budget : 230 € (max 300 €)

Speaker:
- Kleine speakers voor in de hoeken van de kamer te hangen.
- Aansluitbaar op de gekozen reciever
- Geen specifieke vereisten, liefst meer dan 2 (maar mocht het prijs/kwaliteit aan te raden zijn om 2 speakers te nemen kan je deze altijd linken)
Budget : 200 € (max 250 €)

Blu-Ray speler :
- Niets specifiek, de normale speler die voldoende heeft om de reciever en speaker optimaal te benutten.
- Geen 3D vereist.

Budget : 200 € (max 220 €)

PS : Ik geef hoogst waarschijnlijk weinig informatie, dit komt omdat ik geen ervaring heb op dit vlak dus mocht je informatie nodig hebben ga er dan gewoon van uit dat het "gemiddelde goed" genoeg is. (Geen 3D bijvoorbeeld, maar wél 1080p).

Alvast zeer hartelijk bedankt voor de reacties!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier misschien?

Mis trouwens de "eisen" die je stelt qua receiver; over welke signalen wel/niet ondersteund moeten worden, overige in/uitgangen etc.

Lees ook even DVD vs Blu-ray stereo audio om een idee te krijgen wat je wel/niet met speakers en geluidskanalen te verwerken krijgt aan goede/slechtere hoor-beleving :)

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 06-01-2012 12:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Receiver ;)

Wat heb je zelf al gevonden?

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-01 10:18

• H-Cim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Bedankt!

Ik heb zelf al wat rondgezocht en kwam de volgende receiver tegen :

pricewatch: Sony STR-DH100
Is Sony betrouwbaar voor low-budget receivers ?

[ Voor 41% gewijzigd door H-Cim op 06-01-2012 13:35 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 12:51
Ik heb al jaren Sony in huis en wat betrouwbaarheid betreft heb ik niks te klagen :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:24

FeaR

In GoT we trust

H-Cim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:30:
[...]
pricewatch: Sony STR-DH100
Is Sony betrouwbaar voor low-budget receivers ?
Knappe jongen als jij daar een 5.1 set op aan kan sluiten (en er dan ook echt 5.1 uit kan halen). De Sony die je linkt is namelijk een stereoreceiver en geen surroundreceiver.

Verder zou ik zo'n 100 euro van je Blu-rayspelerbudget afhalen en die centen in de speakers stoppen. Met die honderd euro bij de speakers bereik je meer dan als je het bij de Blu-rayspeler stopt. Verder is er voor 250 euro wel wat te vinden qua receivers, denk aan Onkyo, Pioneer, Harman Kardon, Yamaha, etc.

Speakers wordt met dit budget wellicht een kant-en-klaar 5.1 setje. Zeker omdat een subwoofer een dure speaker is. Die heeft immers een eigen versterker en zal je los zo al richting de 100 euro kosten. Met een budget van 350 euro kan je dan dus beter all-in-one gaan. Denk aan een Boston Acoustics SoundWare, Harman Kardon HKTS, Jamo A-serie. Enige is dat dit allemaal melkpakjes zijn. Kan uit je eisen niet opmaken of je die overal wilt of alleen achter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1