help een leek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439211

Topicstarter
Goedenavond allemaal, hier weer eens een leek die absoluut geen kaas gegeten heeft wat home cinema en surround sets betreft. Ben op zoek naar een knallende set die kwalitatief erg goed is en lekker lang meegaat. Heb me de laatste 2 weken een beetje proberen te verdiepen en de bose lifestyle v 35 leek me een topset. Heb nu een samsung ue46d8000 tv staan met een logitech z5500, wat ik aangesloten heb op m'n ps3 (blu ray speler) Maar de set word ouder begint te vervormen, en is ook niet echt een topset, maar goed daar was de prijs ook naar. De bose lifestyle lekke me wel wat omdat: A: het een 5.1 set is en ik alle kabels al in de muur gefreesd heb zitten, dus ook weer een bedraad 5.1 set terug wil, B: er geen blu ray speler bij zit, want die heb ik niet meer nodig i.v.m. ps3 C: er een aansluiting bij zit die je muziek van je i-phone nu eens een x wel hard kan laten afspelen.

Nu komt het, omdat ik al een beetje heb zitten rondneuzen las ik steeds meer dat je voor de prijs van dat bose systeem ( bijna 4000 euro) ook veel betere dingen kunt krijgen, maar dan in losse componenten omdat je bij bose alleen betaalt voor het design en de naam etc... Na wat research heb ik wat producten gevonden waar mijn persoonlijke voorkeur wel naar uitgaat, maar weet alleen niet of het een beetje bij elkaar past qua specificaties... Als surround versterker heb ik de Pioneer SC-LX83 gezien, maar heb geen idee waar ik de KEF R400B subwoofer aan moet sluiten (heb al op de foto's gekeken van de achterkant van de pioneer) en of het wel kan omdat het een dubbele actieve subwoofer is (zo ver was ik dan wel..) Verder leek me de center speaker KEF iQ60c wel een erg mooie en kan ik die mooi kwijt in m'n tv kast, en als 4 surround speakers wilde ik de KEF HTS 5001 ophangen i.v.m met het mooie slanke design. (persoonlijk) Wil namelijk geen megakasten aan de muur en ook geen staande speakers omdat alles al in de muur zit. Hoop dat iemand mij kan helpen en of advies geven over het setje, alternatieven, de prijs etc.. M'n budget is trouwens zo rond de 4000 euro! Groetjes Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kicken binnen twee uur is niet nodig.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 06-01-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Welkom op GoT. :3

Ik zou eerst dit eens even doorlezen:

[FAQ] Audio

En daarnaast... Heb je ook de pricewatch al bekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door ElektroNeko op 06-01-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:28

Perkouw

Moderator General Chat
Een bump is niet nodig, mensen reageren vanzelf wel. Verder is het misschien handig om voortaan eerste even de algemene regels door te nemen en de Audio FAQ.

Het is mij nu niet duidelijk wat je precies zoekt, wat voor sets je allemaal tegen bent gekomen, wat je afwegingen zijn en ga zo maar door. Ik weet twee dingen, budget van rond de € 4000,- en liefst 5.1 vanwege kabels, afkomstig van de Z5500, welke al aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, voor dat budget zou ik gewoon lekker uitgebreid langs audiowinkels gaan en je door meerdere mensen daar laten voorlichten. Gezien je wensen lijkt het me dat je voor de helft van dat budget al heel erg ruim aan jouw eisen moet kunnen voldoen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Kijk eens naar Jamo, er is ook een Jamo topic hier op tweakers met heul veul informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 12:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoi Frank, en welkom op tweakers.net :)

Het is niet echt de bedoeling om je eigen topic binnen 24 uur te kicken, geef anderen even de tijd om je topic te lezen en een antwoord te formuleren;) Kan me ook niet voorstellen dat je binnen 2 uur een antwoord nodig hebt ;)

Je topicstart is op zich prima; je laat duidelijk zien dat je informatie hebt opgezocht en dat je verschillende oplossingen in overweging neemt, dus wat dat betreft ben je goed bezig :) Wat je zegt is waar; voor 4000 euro kun je veel betere spullen krijgen dan die Bose set, maar wat je precies kunt kopen voor dat geld hangt een beetje af van je eisen. De opties die je noemt (KEF speakers) zijn op zich prima, maar je weet pas wat je zoekt als je er eens naar gaat luisteren in de winkel.

Zoek daarvoor een goede audiozaak op, voor 4000 euro mag je wel wat hulp verwachten, dus schroom niet om ze te vragen een mooie CD op te zetten zodat je rustig kun luisteren naar de set die je op het oog hebt.

Die subwoofer kun je evetueel aansluiten op je versterker als die laatste een uitgang heeft die "pre sub out" heet, op deze (onversterkte) uitgang kun je een actieve subwoofer aansluiten.

Succes met je zoektocht!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

Goed, ontopic: je hebt wat rondgeneusd, maar je bent dus nog niet in een offline winkel geweest? Daar kan je in principe genoeg ideeën opdoen, vergelijken en kijken. En, superbelangrijk: zelf luisteren!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
top, i.i.g. alvast bedankt voor de tips! Zal verder eens even rondneuzen wat betreft sub en, center en surround speakers, wat betreft de reciever lijkt de pioneer sc-lx83 me gewoon een top ding, mede door het thx ceterficaat, en de mogelijkheid voor directe i-phone aansluiting. (als iemand een andere tip heeft hoor ik hem graag) Verder ben ik op zoek naar een sub van min. 500 watt, de kef r400b heeft 2 subs, weet niet of dat ten koste gaat van de kwaliteit van de muziek? Vind 1200 euro een aardige prijs voor een sub, maar heb er niet echt meer voor over dan dat. Verder val ik voor het strakke design van de kef hts 5001, en omdat ze niet zo megagroot zijn kan ik ze gewoon lekker aan de muur hangen, zou leuk zijn als ik daar wel wat meer keus in zou hebben. Ik zoiezo nog wel even naar de jamo. Andere kabels zal ik zoiezo wel moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Stassen HiFi is een winkel waar je afspraken kan maken om te luisteren naar bepaalde sets. Ze hebben geloof ik 11 verschillende luister kamers en ze kiezen de kamer uit die het meest op die van jouw lijkt in verband met akoestiek.
http://www.stassen.nl/luisteren-bij-stassen-hifi

Edit: De winkel is wel een beetje prijzig maar hier staat wel de zekerheid tegenover dat je de speakers krijgt die je echt wilt. Je zou ook uiteindelijk de spullen ergens anders kunnen halen

[ Voor 25% gewijzigd door Heilige Kaas op 05-01-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 17:20

DjVe

Hatsaflats!

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat je je budget verdeling iets anders moet opstellen. Versterking is belangrijk, maar luidsprekers zijn veel belangrijker. Die KEF front en rear speakers halen nooit het volledige potentieel uit die Pioneer receiver. Tevens combineer je nu een duurdere center met wat goedkopere fronts/rears met weer een sub uit een heel andere serie.

De LX83 is weer een ouder model, maar als je die voor een leuk bedrag kan halen, moet je dat zeker doen. Anders is een lx75 ook een heel geschikt model. De verschillen tussen de 8x en de 7x receivers van Pioneer zijn qua versterking zo goed als gelijk. Dit soort versterkers kan je eigenlijk wel blind kopen. De LX serie van Pioneer (behalve de LX5x) klinken neutraal en hebben genoeg vermogen om ook zware jongens aan te sturen.

Dus stel je zou voor een LX75 gaan van €1500, dan hou je grofweg nog €2500 over voor speakers en wat kabel. Lijkt mij een mooie verdeling!

Als ik je centen zou mogen uitgeven, zou ik gaan voor een mooie set met zuilen een center en twee kleine speakers achter, maar je geeft duidelijk aan dat dit niet jou idee is. Dus dat gaan we niet doen ;)

Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar een complete set speakers, waarbij zowel de fronts als center en rears hetzelfde zijn. Dan is je set beter in balans voor zowel muziek als films. Mij wist de B&W MT-30 me te verbazen over zijn geluidskwaliteit (ik denk dat zo'n set wel goed past bij jou eisen pakket). Zo zijn er nog tal van andere complete setjes uit het hogere segment! De vraag is maar net, wat klinkt beter? En die vraag kan allen jij beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:18

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 439211 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:28:
Wil namelijk geen megakasten aan de muur en ook geen staande speakers omdat alles al in de muur zit. Hoop dat iemand mij kan helpen en of advies geven over het setje, alternatieven, de prijs etc.. M'n budget is trouwens zo rond de 4000 euro! Groetjes Frank
Met die wensen kan je voor een stuk minder dan 4000 euro al klaar zijn. Kijk eerst eens welke speakers je zou willen hebben. Hiervoor kan je kijken op de diverse sites van HiFi ketens. Gewoon een om idee te krijgen van wat er allemaal te krijgen is met die wensen. Dan kan je daar later een matchende receiver bij zoeken. Nu blindstaren op een receiver van 1500 euro en dan straks speakers hebben van 1500 euro is zonde. Want zoals gezegd zijn de speakers de belangrijkste weergevers van de keten.
Heilige Kaas schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:52:
Edit: De winkel is wel een beetje prijzig maar hier staat wel de zekerheid tegenover dat je de speakers krijgt die je echt wilt. Je zou ook uiteindelijk de spullen ergens anders kunnen halen
LOL! Er zijn genoeg verhalen bekend over dat Stassen juist veel niet (meer kan) leveren als je de speakers eenmaal wilt hebben. Zoek maar eens op GoT en op HT Forum.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 06-01-2012 07:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het word idd de pioneer sc-lx83 of 75 Ze schelen 20 euro aan prijs, en de 75 is 11.2 i.p.v. 9.2, verder zit er naar mijn weten weinig verschil in. Kef luidsprekers en centers hebben toch wel mijn voorkeur, zeker de wandmodellen, alleen kan ik niet echt een subwoofer vinden naar mijn smaak, de r400b is misschien wel wat oversized voor een set waar ik naar op zoek ben, maar verder zit er weinig tussen de 2oo en 500 watt rms. Is het aan of af te raden een subwoofer van een ander merk op een setje surround en center van 1 merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ff goed rond gekeken, maar het word zeker de KEF KHT 3005 SE (high gloss white) of de B&W MT-30 (bedankt voor de tip Jordy van e) Maar vraag me af welke jullie het beste lijkt en of de reciever (pioneer SC-LX 83 of 75) dan niet iets te overpowered is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 08:55
Ik zou voor een subwoofer eerder gaan kijken bij echte subwoofer merken zoals: Velodyne, BK, Sunfire, SVS, ... etc. Maar natuurlijk is gaan beluisteren de beste optie voor alle speakers.

Een goede set kan prachtig worden aangevuld door een degelijke subwoofer, maar gebroken door een goedkoop bonkdoosje. Voor zulke bedragen zijn veel audiozaken best meegaand en kunnen ze wel wat regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:27

Marc H

- - Is wakker - -

Je wil een simpel 5.1 (melkpakken) setje gaan aansturen met een receiver van 1500 (!) euro?

Elke receiver die een kwart kost, kan dat soort setjes al zo goed aansturen dat echt niet meer nodig is. (tenzij je een balzaal in een kasteel wil gaan vullen, maar dan heb je toch echt andere speakers nodig.)

Waarom wil je zoveel uitgeven voor een reciever?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahaha kan wel weer merken dat ik idd geen audiofiel ben, jammer... Maar goed marc, heb jij een tip wat betreft reciever? Ik ga denk toch wel voor een melkpakken systeem zoals jij dat zo mooi omschrijft. Wil het namelijk aan de muur hangen en het moet toch een beetje stijlvol zijn, al het andere vind ik zo groot worden (kwestie van smaak, want volgens mij hebben de meeste audiofielen gewoon het liefst de grootst mogelijke zuilen die er zijn en ik geef ze geen ongelijk) en alles zit al in de muur gefreesd, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand trouwens een mening over B&W MT-30 versus Bose lifestyle V35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
Een uur terug wist je nog zeker dat 't de KEF KHT 3005 SE (high gloss white) of de B&W MT-30 zou gaan worden en nu kom je opeens met de Bose set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Heilige Kaas schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:52:
Stassen HiFi is een winkel waar je afspraken kan maken om te luisteren naar bepaalde sets. Ze hebben geloof ik 11 verschillende luister kamers en ze kiezen de kamer uit die het meest op die van jouw lijkt in verband met akoestiek.
http://www.stassen.nl/luisteren-bij-stassen-hifi

Als je 'donker' getint ben of iig een buitenlands uiterlijk hebt hoef je daar (bij stassen) alvast niet naartoe te gaan. Wat een schijtmensen daar zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jolly jumper, ik bedoel er eigenlijk mee waar zou jij voor gaan, had als leek namelijk eerst de bose in gedachten, maar hoorde om me heen dat je voor het geld van die set wel meer kan krijgen.. vandaar... Vraag me echt af wat beter zou zijn nu duidelijk word dat ik toch voor een 5.1 melkpakken set ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 439211 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:09:
Jolly jumper, ik bedoel er eigenlijk mee waar zou jij voor gaan, had als leek namelijk eerst de bose in gedachten, maar hoorde om me heen dat je voor het geld van die set wel meer kan krijgen.. vandaar... Vraag me echt af wat beter zou zijn nu duidelijk word dat ik toch voor een 5.1 melkpakken set ga.
BOSE is overroepen. Het is geen slechte kwaliteit, dat niet, maar voor die prijs kan je echt wel veel beter krijgen. Je betaalt meer voor het merk dan voor het product.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lekker dan schoen merlijn.. jij wilt toch ook alleen maar je zuurverdiende centen besteden?!... Dan verdienen ze al genoeg en vinden ze waarschijnlijk dat ze jou niet nodig hebben, en /of niet willen hebben... dat is meestal het probleem met dat soort mensen en zaken... er word te veel verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:27

Marc H

- - Is wakker - -

Anoniem: 439211 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:44:
hahaha kan wel weer merken dat ik idd geen audiofiel ben, jammer... Maar goed marc, heb jij een tip wat betreft reciever? Ik ga denk toch wel voor een melkpakken systeem zoals jij dat zo mooi omschrijft. Wil het namelijk aan de muur hangen en het moet toch een beetje stijlvol zijn, al het andere vind ik zo groot worden (kwestie van smaak, want volgens mij hebben de meeste audiofielen gewoon het liefst de grootst mogelijke zuilen die er zijn en ik geef ze geen ongelijk) en alles zit al in de muur gefreesd, vandaar..
Wat ik een mooie receivers vind, zijn de Yamaha's RX-V671 of RX-V771. Ik gebruik zelf een Yamaha RXV-1065, een verouderd model die niet meer te koop is. Qua vermogen hebben de 671/771 allebei meer dan voldoende in huis en meer aansluitingen en mogelijkheden dan je ooit zal gebruiken.

Maar belangrijker is: ga zelf luisteren. Er zit niet veel verschil in het geluid wat verschillende merken produceren, maar er zijn wel verschillen, waardoor sommige modellen speakers en receivers beter matchen als andere.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Marc H schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:03:
Je wil een simpel 5.1 (melkpakken) setje gaan aansturen met een receiver van 1500 (!) euro?

Elke receiver die een kwart kost, kan dat soort setjes al zo goed aansturen dat echt niet meer nodig is. (tenzij je een balzaal in een kasteel wil gaan vullen, maar dan heb je toch echt andere speakers nodig.)

Waarom wil je zoveel uitgeven voor een reciever?
Dat mag wel wat genuanceerder. Een B&W MT30 is absoluut geen simpel 5.1 setje en die zou ik zeker aansturen met een receiver uit het hoge segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 397269 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Als je 'donker' getint ben of iig een buitenlands uiterlijk hebt hoef je daar (bij stassen) alvast niet naartoe te gaan. Wat een schijtmensen daar zeg :(
Daar heb ik geen ervaring mee, maar er zijn erg veel Hifi winkels die een attitude hebben. Vooral als je wat jonger bent en graag wat wil beluisteren (met de intentie iets te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je jordy, kwam op een forum een jongen tegen die een B&W MT-30 setje aanstuurde met een pioneer SC-LX75 (volgens mij zit er weinig tot geen verschil in de 75 of 83) en de combinatie beviel hem prima. Het word namelijk wel de B&W MT-30 als ik het zo zie, de looks vind ik echt top, vooral de sub. en denk ook wel dat het aardig af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jordy bedankt voor je hulp. Het word de b&w mt-30 met een lekkere dikke pioneer denk ik. Heb i.i.g. een luisterafspraak gemaakt voor volgende week bij stassen hifi, dan ga ik de verschillen wel eens even afwegen en een beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

heel goed! Laat je absoluut niet in het ootje nemen met extra kabels/garanties etc ;) Neem wat goede cd/dvd's mee en ga een paar uur lekker luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 23:44
Dikke kabels passen in ieder geval niet in de M1 luidsprekers van de MT30 set! Maar kan uit eerste hand vertellen dat de combinatie LX83 + MT30 heel lekker klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ff geinformeerd bij wat winkels, maar bijna niemand kan de B&W MT-30 nog leveren en al helemaal niet in het wit, want er komt een opvolger uit in maart, maar niemand kan me er iets over vertellen qua specificaties etc.. Heb ook ff op internet gekeken, maar kan nix vinden, zelfs geen plaatje.. ;p Iemand hier toevallig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De MT-30 bestaat uit 5 maal een M1 en een PV1. Ik zie dat beide modellen inderdaad niet meer te vinden zijn, maar het setje bestaat ook al een tijde (2005/2006 geloof ik). Het zou zo maar kunnen dat er iets nieuws aan komt, maar je moet ze echt wel ergens kunnen krijgen. Ik zie ze op de site van Stassen nog wel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, zag ze staan idd. ben benieuwd hoe de opvolger eruit ziet en wat de specificaties ervan worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Om maar een suggestie te doen: ik zou ook eens kijken naar de Apex van Monitor Audio in combinatie met een Yamaha RX-A2010 of Pioneer SC-LX 75 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ops lot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
Wat is 't geworden? Iedereen heeft je nu mooi geholpen en we zijn dan ook wel benieuwd wat 't geworden is en wat je bevindingen zijn na de luistersessie bij Stassen, als deze überhaupt al heeft plaats gevonden (lijkt me wel, anders zou je niet zomaar uit 't niets om een slotje vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga zaterdag naar stassen, en beslis dan. Maar als ik alles lees dan is Monitor Audio Apex een stap beter dan de B&W MT-30. Heb verschillende reacties gelezen van mensen die ze beide geluisterd hadden, en geen van ging voor de B&W. En mijn voorkeur gaat toch uit naar pioneer, zal ook nog de marantz SR7005 en de Onkyo TX-NR 5008 gaan beluisteren, maar twijfel nu wel weer tussen de pioneer sc-lx83 en de 85 hahahahaha.....
Pagina: 1