8800gts allemaal lijnen en golven

Pagina: 1
Acties:

• RensA
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-03-2022
hallo,

ik heb 2ehands een videokaaart gekocht en deze werkte perfect maar na ongeveer 2 uur crashde de kaart en kreeg ik in de bios al allemaal misvormde beelden.

tijdje gewacht en erin en eruit gehaald, toen werkte het weer heel eventjes goed, daarna werkte het wel maar weer met allemaal lijnen en golven.

vanochtend(met de koude kaart) nog een keer opgestart werkt alles weer perfect.

ik ben vanochtend maar eens begonnen met schoonmaken van de grafische kaart want die was behoorlijk smerig. kapje eraf stof bij de heatsink en ventilator verwijderd. En nu loopt de pc al weer een goed halfuurtje zonder probleem.

Asus P5B moederbord
450W PSU
intel core2duo e6400 @ 2.13ghz
4096 ddr2 667 ram

en een

8800GTS 640MB met nieuwste drivers geinstalleerd

ik draai windows 7

en ik heb de pci 6pins van de kaart aangesloten met een 1xmolex4pin --> pci-e 6 pin adapter dus een enkele molex ipv 2(die variant van de adapter bestaat ook).

mvg

Rens

[ Voor 10% gewijzigd door RensA op 05-01-2012 13:52 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 18:02
Maar wat is de vraag?

Ik doe een gokje:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

[ Voor 67% gewijzigd door jaapsander op 05-01-2012 13:53 ]

• RensA
sorry:

mijn vraag is of het na het schoonmaken weer goed kan zijn of dat de kaart gewoon kapot is oid.

en of de molex 1x --> pci-e ipv een molex2x --> pci-e nog uitmaakt.

• RensA
hmm dat klinkt niet zo goed dan..

ik hoop dat het verholpen is met goed schoonmaken anders ga ik dat bakken eens op mn studie proberen daar hebben we een speciale oven voor.

• RensA
bij de furmark test, crasht de kaart na 2 sec al...

kan het liggen aan dat ik maar 1 molex naar pci heb gebruikt?

standaard zit er een 2 molex naar pci bij dacht ik.

mvg rens

Verwijderd

denk dat je kaart echt dood is

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Je zou hem nog in de oven kunnen stoppen. Maar als je hem net gekocht hebt zou ik even contact opnemen met de verkoper.

My favorite programming language is solder.

• RensA
ja ik heb idd contact opgenomen met de verkoper en gevraagd of hij dit ook al een keer heeft gehad. maar ik ben bang dat de kaart is overleden.

gisteren startte skyrim nog op maar nu crasht hij meteen als er ook maar iets grafisch moet gebeuren furmark, skyrim etc.

Verwijderd

Je zegt dat je hem tweedehands hebt gekocht. Mogelijk heeft iemand de kaart zelf al gebakken, getest, en vervolgens op Marktplaats gezet. Ik denk dat je gewoon genaaid bent, en dat je het beste de kaart terug kunt brengen en je geld terugeisen. Zie inderdaad het al eerder genoemde topic.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik was echter de eerste eigenaar, en de kaart heeft het tussen okt 2007 en twee weken geleden prima gedaan. Echter nu ook lijnen, en Windows start niet meer. Ben nu met XFX in onderhandeling over de vervolgstappen. Dat bakken begin ik (voorlopig) niet aan.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat je moet realiseren dat je een oude videokaart hebt gekocht en dat die dingen nog wel eens stuk willen gaan. Helemaal de GeForce 8 serie kaarten waar hier zelfs een topic over loopt.

Wat ik zou doen als ik jou was is kijken of je met de verkoper iets kunt regelen, maar verwacht het niet...
En aangezien de kaart toch al onbruikbaar is, de oventruuk doen omdat je toch niets te verliezen hebt.
Haal de delen die je los kunt maken er af, verwijder koelpasta en strips en veeg met een kwastje al het stof er af.
Dat stof gaat anders aanbakken en kan in het ergste geval zelfs gaan geleiden.
Oven 200C, voorverwarmen, kaart er in voor tien minuutjes, zorg dat hij rechts ligt zodat er geen onderdelen kunnen verschuiven en laa hem vervolgens rustig afkoelen.
Terugmonteren met verse pasta en testen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ultraman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:48:
Ik denk dat je moet realiseren dat je een oude videokaart hebt gekocht en dat die dingen nog wel eens stuk willen gaan. Helemaal de GeForce 8 serie kaarten waar hier zelfs een topic over loopt.

Wat ik zou doen als ik jou was is kijken of je met de verkoper iets kunt regelen, maar verwacht het niet...
En aangezien de kaart toch al onbruikbaar is, de oventruuk doen omdat je toch niets te verliezen hebt.
Haal de delen die je los kunt maken er af, verwijder koelpasta en strips en veeg met een kwastje al het stof er af.
Dat stof gaat anders aanbakken en kan in het ergste geval zelfs gaan geleiden.
Oven 200C, voorverwarmen, kaart er in voor tien minuutjes, zorg dat hij rechts ligt zodat er geen onderdelen kunnen verschuiven en laa hem vervolgens rustig afkoelen.
Terugmonteren met verse pasta en testen.
Verse pasta uit de koeling van de supermarkt neem ik aan? ;-)

• RensA
hahaha,
net een recept.

maar het kan niet aan mn PSU liggen heb een redelijk goedkope gekocht en nu doet alles t behalve als ik een spel opstart. dan crasht de pc en krijg ik mn desktop.

450W psu heb ik met 1 hardeschijf 1 8800GTS 1Dvddrive en e6400 processor.

PSU is wel net nieuw.

• RensA
HKC - 450W Stille voeding

12v 15A

ik heb nog nagezocht en nu lees ik dat de 8800gt(denk vergelijkbaar) 23A nodig heeft en de molex waar ik hem met een adapter aan heb gehangen levert dus maar 15A klopt dat?

Maar ik wil wel weten wat er kapot is voordat ik of de grafische kaart of de voeding terugbreng voor een betere... hoe kom ik erachter wat er kapot is..

[ Voor 100% gewijzigd door RensA op 05-01-2012 15:59 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Bestaat die verstoring in het beeld soms uit groene lijnen en punten? Zo ja: dan is de videokaart gewoon kapot en hoop ik dat je er niet meer dan 40 euro voor betaald hebt

Valt de pc uit als je de kaart belast (dmv Furmark bijvoorbeeld) dan is je voeding brak (of moet je inderdaad een verloopkabeltje hebben met 2x molex naar 6-pins PCI-e)
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:05:
Verse pasta uit de koeling van de supermarkt neem ik aan? ;-)
:F Doe wat je niet laten kunt zal ik maar zeggen.....

[ Voor 59% gewijzigd door FastFred op 05-01-2012 16:34 ]

• RensA
dat is dus het rare... het begon tijdens een test van windows waar je je pc mee kunt scoren toen knipperde het beeld en viel alles uit. daarna kreeg ik met het opstarten al meteen allemaal lijnen en dingen in beeld.

Nu(vanochtend) zijn de lijnen en dingen uit mn beeld weg maar elke keer als ik de videokaart belast valt alles uit. Maar aan het begin tot die test van windows werkte alles gewoon incl skyrim op HIGH.

Ik kan de voeding gewoon omruilen voor een betere dan neem ik een 550 of 500w van een fatsoenlijk merk met een aparte PCI-e aansluiting ipv dat ik zon adapter nodig heb.

maar de videokaart werkt nu dus wel zonder beeldlijnen maar met uitval bij belasting skyrim, furmark etc. Kan het dan zijn dat ie gewoon door de crash van slag was oid. Want nu is het beeld weer top, zonder lijnen en dergelijke.

[ Voor 8% gewijzigd door RensA op 05-01-2012 17:00 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 10:48
Dan ligt het dus aan je voeding...

Als alleen de videokaart al 23A nodig heeft, Gaat het je niet lukken met een HKC 450W voeding... Daar ligt het dus ZEKER WEL aan. Koop eens een voeding met een fatsoenlijke hoeveelheid Ampère op de 12V (meest belangrijk!), aangezien zowel de grafische kaart als de CPU volledig lopen op de 12V lijn.

15A op de 12V lijn kan dus maximaal, maar dat haalt een HKC voeding niet, 15A x 12V = 180W leveren. Onder volledig verbruik, zoals je al zegt onder Furmark of zoiets, kan alleen de videokaart al 150W verbruiken. Als je gaat gamen wordt de CPU ook nog gebruikt en *knal* je voeding trekt het niet meer. Investeer dus in een voeding die in ieder geval >20A op de 12V lijn heeft... En het hoeft niet veel te kosten... Koop deze bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

• RensA
maar dat de grafische kaart dus een tijdje "van slag" was kan daar ook door komen? want hij startte toen ook in de bios al met beeldlijnen en dergelijke. Deze lijnen en strepen zijn nu wel weer weg.

morgen maar ff terug naar … om te kijken naar een duurdere psu, een ocz met 550w heeft 18a op de 12v maar dat is ook te weinig? Ik las ergens dat OCZ wel degelijk was namelijk

ze hadden er overigens wel meer maar die staan niet op de site vermeld.

[ Voor 45% gewijzigd door RensA op 11-07-2021 11:36 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Natuurlijk is de PSU ook een factor in dit geheel, maar je kunt er vergif op innemen dat de 8800GTS er vroeg of laat mee stopt. Een structurele oplossing is het reballen van de GPU.

My favorite programming language is solder.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

RensA schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:02:
maar dat de grafische kaart dus een tijdje "van slag" was kan daar ook door komen? want hij startte toen ook in de bios al met beeldlijnen en dergelijke. Deze lijnen en strepen zijn nu wel weer weg.

morgen maar ff terug naar computergalaxy in zutphen om te kijken naar een duurdere psu, een ocz met 550w heeft 18a op de 12v maar dat is ook te weinig? Ik las ergens dat OCZ wel degelijk was namelijk

ze hadden er overigens wel meer maar die staan niet op de site vermeld.
OCZ is ook geen topper, maar zou dit systeem makkelijk aan moeten kunnen.

Koop liever een degelijke 400w voeding als een 550w voeding van OCZ.

Als je toch naar die winkel gaat, waarom neem je je videokaart niet even mee en vraag je of je hem daar mag testen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

naarden 4ever schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:16:
Als alleen de videokaart al 23A nodig heeft, Gaat het je niet lukken met een HKC 450W voeding...
Lijkt me sterk, dat is 276W. Het zou zowel PSU als GPU kunnen zijn (beide vind ik niet echt te vertrouwen, al zou de GPU na een oventrucje het wel weer een tijdje goed kunnen doen).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• RensA
Ik vertrouw idd ook beide niet,

Bedankt voor de hulp!

ik ga morgen als eerst maar eventjes langs de computerwinkel voor een betere kwaliteit voeding met standaard pci-e connector en 20a of meer.

Dan de grafische kaart er weer op en testen, en mocht die niet werken dan stop ik em in alu-folie en gebruik ik een heat-gun om plaatselijk de gpu te verhitten.

bedankt!

mvg Rens

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RensA schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:17:
Dan de grafische kaart er weer op en testen, en mocht die niet werken dan stop ik em in alu-folie en gebruik ik een heat-gun om plaatselijk de gpu te verhitten.
Raad ik je af omdat deze net als een fohn statisch geladen lucht je GPU opblaast :P .

Gewoon op 200c 10 mins in de oven gestript van alles wat van plastic is (En goed schoongemaakt! Anders bak je niet alleen je kaart, maar bak je ook koekjes in de vorm van aangekoekte rommel :+ ).

• RensA
whahah, ok ik zal er op letten! dan stop ik em in de oven als t nodig is(waarsch zoiezo een keer nodig als ik al die topics met 8 series bekijk)

thanks voor de tip!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 16:58
Maar ga er niet van uit dat het dan weer feilloos werkt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, kaart gebakken en hij werkt nu weer. Maar als ik te lang een intensieve game speel als bijvoorbeeld MW3 dan knalt hij er nog steeds af en toe uit.

Ik ben zelf aan het kijken naar een nieuwe kaart. Kan alleen niet kiezen welke ik zal nemen. :P

• RensA
Ik wil op deze pc af en toe skyrim spelen en mn vriendin the sims 3 maar ik weet nog niet wat een goede kaart is ipv de 8800GTS omdat ik de 8800 serie niet meer vertrouw.

Ik wil een kaart die skyrim op medium/high kan spelen en dat kon deze dus makkelijk.
Iemand suggesties voor een goede videokaart van +/- 30-55 euro

misch een ati radeon 6570 ofzo..

maakt het nog uit of je dan club3d saphire of asus neemt?

mvg rens

[ Voor 12% gewijzigd door RensA op 05-01-2012 20:00 ]

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Kaze Ni Nare

Verwijderd

RensA schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:17:
ik ga morgen als eerst maar eventjes langs de computerwinkel voor een betere kwaliteit voeding met standaard pci-e connector en 20a of meer.
Pas dan wel op wat je koopt, 99% van de verkopers hebben geen verstand van voedingen.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Hij wil niet weer een dergelijk probleem met die serie van nVidia en jij linkt hem lijsten die gefilterd zijn op nVidia (en dus voor die prijs ook vol zullen zitten met 8000 & 9000-series van nVidia), well done.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 05-01-2012 20:05 ]

• RensA
Paprika schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:05:
[...]

Hij wil niet weer een dergelijk probleem met die serie van nVidia en jij linkt hem lijsten die gefilterd zijn op nVidia (en dus voor die prijs ook vol zullen zitten met 8000 & 9000-series van nVidia), well done.
haha, maar hij bedoeld t vast goed.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:04:
[...]

Pas dan wel op wat je koopt, 99% van de verkopers hebben geen verstand van voedingen.
bedankt voor de tip ik zal zelf even wat merken opzoeken die kwaliteit leveren. suggesties voor merken waar ik voor moet oppassen of juist merken waar ik naar moet zoeken?

• RensA
ok ik heb nu deze:

pricewatch: Club3D CGAX-65724ZI HD6570

op t oog voor als mn kaart het morgen niet gaat doen.

maakt het uit dat ik een intel cpu en asus p5b moederbord heb omdat ati aan amd is gelinkt tegenwoordig? Ik denk t niet maar ik dacht ik vraag t ff.

en CUDA en PHYSX van nvidia maakt dat veel uit of zijn dat mooie woorden van nvidia.

die 6570 van club 3d heeft wel een kleine fan t.o.v. die van sapphire iemand ervaring met club3D?

MVG Rens

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ATI bestaat allang niet meer (Heet nu gewoon ook AMD Radeon) en nee het maakt geen drol uit.

• RensA
duidelijk

bedankt, dan word t die voor als deze kaart gaat falen morgen

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:47
D4NG3R schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Raad ik je af omdat deze net als een fohn statisch geladen lucht je GPU opblaast :P .

Gewoon op 200c 10 mins in de oven gestript van alles wat van plastic is (En goed schoongemaakt! Anders bak je niet alleen je kaart, maar bak je ook koekjes in de vorm van aangekoekte rommel :+ ).
Dit werkte bij mij perfect, de mijne had ook strepen en lijnen door het scherm lopen. Na de oventrick heeft die weer 3 maand non stop gedraait (onder tussen gewacht op mijn normale videokaart die RMA was 8)7 )

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Paprika schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:05:
[...]

Whoops, had erover heen gelezen dat die geen 8000 & 9000 serie meer wou.

Kaze Ni Nare

• RensA
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

heb ik nu gekocht maar de grafische kaart faalt nog steeds dus ik denk dat ik vandaag ff een (k)taartje ga bakken/

edit:

misch toch gewoon nieuwe kaart omdat ik het idee heb dat t nogal chemische troep is die dan in de oven terecht komt waaruit ik eet:P

[ Voor 23% gewijzigd door RensA op 06-01-2012 14:13 ]

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 10:44

Sinester

Game Guru

Gewoon alles goed schoonmaken en alles wat er af kan er af halen
In het Topic op GOT staan nog wel wat mooie plaatjes om je er door heen te lozen

Ik heb me 8800GT ook gebakken, en hij deed het toen weer (het stonk wel een klein beetje, maar geen rommel achtergebleven in me (magnatron) oven

Helaas is het niet echt betrouwbaar, soms kan je kaart het jaren daarna weer doen, maar hij kan ook na een paar weken al weer falen

Hello there

• RensA
ah ik studeer in eindhoven en daar hebben we een speciale oven om printplaten te solderen. Die doorloopt een schema dat een aantal keer opwarmt tot soldeer temperatuur.

Denk dat ik die wel mag gebruiken om de kaart te hersolderen.

Verwijderd

Gewoon de kaart in de oven doen zoals beschreven in het eerder beschreven topic, en voor een goede voeding zorgen.
Durf niet te zeggen of je systeem die spellen trekt, ligt ook aan de resolutie van je monitor...

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:20:
Natuurlijk is de PSU ook een factor in dit geheel, maar je kunt er vergif op innemen dat de 8800GTS er vroeg of laat mee stopt. Een structurele oplossing is het reballen van de GPU.
Dat geldt niet voor alle kaarten ;)

Verwijderd

Reball is geen oplossing.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:13
Ik heb jarenlang ongeveer exact dezelfde configuratie gedraaid (enkel 2GB ram) en het enige waar ik goed moest op letten was dat er genoeg frisse lucht in de kast kwam en 1x per jaar het stof eruit blazen. Dikke kans dat hij gewoon te weinig koele lucht krijgt

• RensA
nou vandaag heb ik mijn videokaart geprobeerd te redden.

-niet in de oven maar met een heatgun(om verf te verwijderen)

-eerst gekeken hoelang het duurde voordat een stukje soldeer(niet van de kaart natuurlijk!!!) vloeibaar werd met de heat gun erop op een bepaalde afstand.

-de kaart afgedekt met alu folie en de gpu(vierkante chip) uitgeknipt omdat alleen deze verwarmt dient te worden en de capicitatoren etc niet zo goed tegen hitte kunnen.

-daarna deze zelfde afstand gebruikt om eerst de hele kaart op te warmen

-vervolgens enkele minuten op de gpu met ronddraaiende bewegingen

-toen de kaart getest..

hij werkt! :-)

nu is de vraag natuurlijk voor hoelang dit stand houd maar het feit dat de kaart weer aan ging en nu 10 min zonder storing furmark kon draaien tot een max temp van 84 verbaasde mij positief.

ik ben benieuwd hoelang het stand houd.

Rens
Pagina: 1