Speakers ruisen wanneer laptop op netstroom zit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Hallo,

zoals de titel al doet vermoeden ruizen mijn speakers, maarrrr... alleen wanneer mijn laptop op het netstroom is aangesloten. heel vreemd, had hier ineens last van en soms ging het een keer weg maar nu is het constant.
Nu ik mijn laptop pak en deze (zonder stekker in het stopcontact) aanzet was het geluid prima! Maar toen ik eens spelletje wilde spelen en de stekker erin stak begon de ruis. Het volume van de ruis kan verschillend zijn door aan het volume te draaien maar zal nooit weg gaan ookal draai het volumeknopje helemaal uit.

Ik heb geprobeerd de 3.5mm plug in mijn TV te doen en dan via die weg de ruis weg te halen maar helaas, ik game namelijk via mijn TV. laptop -> HDMI -> TV.
Ik heb een ander stopcontact geprobeerd maar dat mocht helaas ook niet helpen.
Ik heb andere speakers erop aangesloten en dat werkt prima (ook via Galaxy S2 niks op aan te merken).
Ik heb wat rond 'gegoogled' maar ook hier niets te vinden voor mij.
Dus wat probeer je dan? het forum van Tweakers.net! in ieder geval alvast bedankt voor het lezen/nadenken en ik zou graag een oplossing tegemoet zien :)

Mijn speakers: Logitech X240
Laptop: MSI GX740
Met een toetsenbord, muis en een stuurtje erop aangesloten.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terrordrone
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 23:01
Dit doet voor zover ik weet bijna elke desktop/laptop. Het verschilt ook wel per apparaat. Bij mijn pc heb ik er vrijwel geen last van, terwijl bij een vriend van mij het juist zeer goed hoorbaar is. Ik heb het vermoeden dat het door de aarding komt. Stop de oplader maar een stopcontact zonder aarde, als het goed is is het dan weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41
Veel laptops hebben niet eens een stekker met een aarde erop, maar het zal ongetwijfeld zoiets zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrordrone
De stekker van de oplader naar de laptop niet nee, maar van de oplader naar het stopcontact wel, en dat is de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
maar het was eerst niet... niks verandert en het is nu ineens wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29

lier

MikroTik nerd

haarbal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:19:
Veel laptops hebben niet eens een stekker met een aarde erop, maar het zal ongetwijfeld zoiets zijn.
Ken nog genoeg laptops zonder randaarde...
DaanozZ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:23:
maar het was eerst niet... niks verandert en het is nu ineens wel zo
Misschien een storingsbron op het spanningsnet erbij gekomen (wat je laptop dus oppikt en door geeft)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terrordrone
Ik denk inderdaad ook dat er iets is bijgekomen wat deze storing veroorzaakt. Kijk eens of het weg is als je de oplader in een stopcontact zonder aarde steekt of, als je die niet hebt, tape de aarde van de stekker af. Als het inderdaad een aardeprobleempje is zou de storing weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
uuhmm... aarde? geen idee of we dat hier hebben. mag ik een kleine samenvattende uitleg? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terrordrone
Waarschijnlijk zit je laptop nu in zo'n stopcontact:
Afbeeldingslocatie: http://www.expotrading.nl/images/producten/7-80.6511%20W.jpg

Kijk eens of je in de buurt of je er een kan vinden zonder de pinnetjes aan de boven- en onderkant. Als je daar dan je laptop indoet zou de ruis weg moeten zijn. :)

Mocht je die niet hebben kan je altijd je stekker even afplakken.
Dit stukje dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/dBqrOOksqQ3kE.jpg
Als je daar aan beide kanten een stukje tape overheen doet dat het afgedekt is zou de ruis ook weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:10
je hebt een aardlus, wat bij mij werkte was een kabel met een grote cirkel eraan en grote letters ontstoringsfilter (earthloop de-coupler) ofzo..

t idee is zoals hierboven , maar dan geregeld op de kabel tussen je audio , ipv van beunen aan het stopcontact

Afbeeldingslocatie: http://www.inktknaller.nl/images/productimages/smaller/CAR-NF01.jpg

je kunt ze vrij makkelijk zelf maken schijnbaar maar ik had geen zin om daar tijd in te steken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanozZ
terrordrone schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:50:
Waarschijnlijk zit je laptop nu in zo'n stopcontact:
[afbeelding]

Kijk eens of je in de buurt of je er een kan vinden zonder de pinnetjes aan de boven- en onderkant. Als je daar dan je laptop indoet zou de ruis weg moeten zijn. :)

Mocht je die niet hebben kan je altijd je stekker even afplakken.
Dit stukje dus:
[afbeelding]
Als je daar aan beide kanten een stukje tape overheen doet dat het afgedekt is zou de ruis ook weg moeten zijn.
inderdaad!! ik heb hem even naar zo'n "simpeler" stopcontact gebracht en helemaal geen ruis meer!!
scheelt weer... dacht dat het aan de speakers zou liggen :D
dank dank dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
wat helemaal mooi is: nu ik hem terug in het geaarde stopcontact doe... hij niet meer ruist. uuhh?? wat?!?!
soort van ontstoort nu ofzo denk ik, geen idee maar wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrordrone
Dan is inderdaad zo'n kabel als Reloader aanraad de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Nog bedankt voor de input Reloader, houd ik in mijn achterhoofd mocht hij weer gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
hij begon weer, even in de andere stekker (die hij net haalt) en weer terug... vreemde zaak al die electronica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
Het heeft met je aarde te maken, probeer een ongeaard stekkerblok te zoeken. In 't poppodium waar ik vrijwillige doen we er ook nog wel eens een stuk tape op de aarde unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DaanozZ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:10:
hij begon weer, even in de andere stekker (die hij net haalt) en weer terug... vreemde zaak al die electronica
draai je stekker eens om

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
fish schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:02:
[...]

draai je stekker eens om
ga ik doen als hij weer ruist, nu al een tijdje niks.
Maar ik doe hem er inderdaad altijd op dezelfde manier in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Helaas, de stekker omgedraaid maar doet niks... dan maar weer even de grote wisseltruc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

De oplossing van terrordrone werkte voor mij.
Ik had er ook last van maar met 2 stukjes tape is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gebruik het niet als permanente oplossing, die randaarde zit er niet voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Hé weer wat nieuws de lichte piep achter de ruis gaat qua volume mee met de beweging van de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Dat laatste word veroorzaakt door de geluidskaart zelf. Is vrijwel altijd bij goedkopere geluidskaarten. Wat je zou kunnen doen is een externe (usb) geluidskaart aanschaffen, deze zijn waarschijnlijk van hogere kwaliteit en zullen de storing (ook van de aarde) minder snel/niet opvangen.

Edit: Voor een echt goede usb geluidskaart moet je hiernaar kijken: http://www.head-direct.com/Products/?act=detail&id=113

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 05-01-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
de voeding van de laptop (bij de GX740 is dat baksteen sized) verplaatsen helpt ook... horizontaal of verticaal zonder dat er verband in zit.
Ik begin dit steeds vreemder te vinden haha! geesten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:33
Door een aardlus kun je erg rare effecten krijgen ja :D
Lees ook even: Geaarde stekker omzetten naar niet geaard

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1