3,5mm jack naar 2x tulp - laptop naar receiver geen geluid?

Pagina: 1
Acties:

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Hallo,

Ik heb een probleempje, meestal post ik niet zo snel iets, maar nadat ik in de FAQ niks tegenkwam en google mij ook niet echt veel wijzer maakt.

Kabeltje gekocht van 3,5mm jack naar 2x Tulp (rood/wit) om mijn laptop geluid door te lussen naar receiver Marantz 5400
(Zodat het geluid van skype wat harder kan zetten, want dat kan ik amper verstaan uit die laptop speakertjes)

Bij opties in laptop standaardapparaat ingesteld op de s/pdif uitgang. Normaliter zou je dan geluid moeten krijgen. (zoals ik dat ook wel is doe via 3,5mm jack naar mijn tv)

Ik heb ook verschillende ingangen geprobeerd, via google kwam ik tegen dat de meesten ' tape' ingang gebruiken. Maar of ik nou TV/CD/TAPE gebruik nergens geluid.

Het vreemde vind ik dat mijn TV die ook doorgelust is, wel met tulp-tulp naar versterker het prima doet.

Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien, ik hoop dat iemand weet waarom ik geen geluid krijg!

receiver is

[ Voor 8% gewijzigd door racemichel op 04-01-2012 13:51 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SPDIF uitgang = zeker geen 3.5mm jack...

Zit daar het "denk probleem"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
s/pdif uitgang = digitaal
3.5" jack>tulp = analoog (normaliter)

Verwijderd

SPDIF is geen 3.5MM aansluiting, dus daar gaat het mis.

Edit: Spuit 12 zo te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 13:52 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

3x hetzelfde antwoord O-) en ook ik sluit mij daarbij aan, dus wat zou het nou zijn.................... 8)7

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• racemichel
Maar als ik diezelfde uitgang gebruik met een kabeltje (3,5mm jack gewoon naar 3,5mm jack en die in mijn tv knal krijg ik wel geluid uit mijn TV)

Is het dan stom om te denken dat als ik 3,5mm jack er dus weer inplug maar die eindigt in tulp rood/wit en die in mijn receiver stop ik ook geluid zou moeten krijgen?

Ik weet helaas niet zoveel van al die kabels en audio, meer van de processoren en videokaarten ;-)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:52:
SPDIF is geen 3.5MM aansluiting, dus daar gaat het mis.

Edit: Spuit 12 zo te zien.
Sommige laptops hebben wel degelijk een 3.5mm jack optical, maar zoiezo ga je geen geluid krijgen via optical naar 2x tulp.

Je zal moeten kijken naar headphone/line uitgang optie in je control/laptopsoftware.

Wikipedia: TOSLINK

En dan onder design 2de deel.

Edit 3 :),
Voor de duidelijkheid je hebt dus een gecombineerde analoog 3.5mm + optical 3.5mm in 1 3.5mm connector.

[ Voor 21% gewijzigd door TRAXION op 04-01-2012 13:59 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

ps. is groene connector uitgang op je laptop ;).
ook wel bekend als hoofdtelefoon aansluiting, daar moet je dus ook ff kijken in de software.

TIP van de dag: kijk ook even of MUTE niet aanstaat... en het algemene volume op 50% zetten.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• racemichel
Bij mijn laptop zijn beide uitgangen dan toevallig zwart, maar helaas geen geluid bij welke ik ook gebruik.

Als ik de lijn ingang gebruik hoor ik bij het instoppen van de 3,5mm jack wel even behoorlijke 'brom' door me speakers gaan die aangesloten zijn op mijn receiver.

mute gechecked uiteraard, zie ook gewoon dat groene balkje op en neer knallen omdat ik muziek aanzet.

[ Voor 24% gewijzigd door racemichel op 04-01-2012 14:05 ]

• racemichel
Probleem gevonden!

Heel apart volgens mij maar, ik moet dus de 3,5mm s/pdif uitgang op mijn laptop gebruiken. En juist niks veranderen in het standaard apparaat, gewoon 'speakers' geselecteerd laten.. Zoals verwacht dus toch weer een erg simpele oplossing..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30
Kan best zijn dat die uitgang een "insert" is, die maakt normaal gesproken een contact als er geen plug in zit, in dit geval naar de laptopspeakers. Steek je er een stekker in dan onderbreek je het contact maar maakt het dus contact met de stekker. Daardoor mute de laptopspeaker hardwarematig vanzelf en gaat het geluid door de kabel.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1