Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:47
quote:
Ik zit er even snel doorheen te kijken, maar zie eigenlijk niks met CarPlay?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Groot nieuws voor de JB onder ons. Er komt waarschijnlijk een JB voor iOS 11.3.1 (die nog gesigned wordt door Apple)

* Heb je dus nog geen JB dan is het raadzaam om te updaten of downgraden naar 11.3.1.
* Heb je al wel een JB zorg er dan voor dat je de Blobs van 11.3.1. hebt zodat je nog kan restoren. Tool om blobs op te slaan --> https://tsssaver.1conan.com

Houdt onderstaande in de gaten voor de release en instructies.

https://www.reddit.com/r/...1131s_possible_jailbreak/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-11 22:41
quote:
Unidentified schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:42:
Groot nieuws voor de JB onder ons. Er komt waarschijnlijk een JB voor iOS 11.3.1 (die nog gesigned wordt door Apple)

* Heb je dus nog geen JB dan is het raadzaam om te updaten of downgraden naar 11.3.1.
* Heb je al wel een JB zorg er dan voor dat je de Blobs van 11.3.1. hebt zodat je nog kan restoren. Tool om blobs op te slaan --> https://tsssaver.1conan.com

Houdt onderstaande in de gaten voor de release en instructies.

https://www.reddit.com/r/...1131s_possible_jailbreak/
Nice, hopelijk dat ik eindelijk mijn iPhone weer eens kan jailbreaken dan. Doe het nu sinds iOS9 al met alleen een gejailbreakte iPad.

Over het dikgedrukte stuk: die website geeft de volgende error:
"Error parsing ECID. Maybe you use your UDID instead of ECID?"

ik heb gewoon de hexadecimale UDID uit iTunes genomen en ingevoerd op die website.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-11 20:21
quote:
nino_070 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Nice, hopelijk dat ik eindelijk mijn iPhone weer eens kan jailbreaken dan. Doe het nu sinds iOS9 al met alleen een gejailbreakte iPad.

Over het dikgedrukte stuk: die website geeft de volgende error:
"Error parsing ECID. Maybe you use your UDID instead of ECID?"

ik heb gewoon de hexadecimale UDID uit iTunes genomen en ingevoerd op die website.
Als je klikt op de UDID in iTunes (2x geloof ik) dan krijg je je ECID te zien, dan werkt het wel als het goed is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nino_070 en @Polyphemus Als je nu gelijk update naar 11.3.1 heb je in principe de blobs niet nodig, tenzij er ooit iets mis gaat.

Het beste is dus voor iedereen om de 11.3.1 FW te downloaden en dan via iTunes Option of Shift inhouden terwijl je op de "herstel" knopt klikt zodat je zelf de gedownloade FW kan kiezen.

Zorg er tevens voor dat je de iPhone als Nieuwe iPhone configureerd en van te voren een Backup hebt gemaakt van al je belangrijke data.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
quote:
Unidentified schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:41:
@nino_070 en @Polyphemus Als je nu gelijk update naar 11.3.1 heb je in principe de blobs niet nodig, tenzij er ooit iets mis gaat.

Het beste is dus voor iedereen om de 11.3.1 FW te downloaden en dan via iTunes Option of Shift inhouden terwijl je op de "herstel" knopt klikt zodat je zelf de gedownloade FW kan kiezen.

Zorg er tevens voor dat je de iPhone als Nieuwe iPhone configureerd en van te voren een Backup hebt gemaakt van al je belangrijke data.
Ja, ik wilde inderdaad beiden doen (dus de SHSH-blobs zijn inmiddels opgeslagen), maar ik heb gewoon geupdate naar 11.3.1 via de shift + "Bijwerken" knop in iTunes. Is dit verkeerd? Ik vermijd liever het compleet restoren, aangezien iTunes reservekopieën vaak vastlopen bij mij en ik wel graag mijn whatsapp geschiedenis wil behouden (en dit past niet in mijn iCloud)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nino_070 Ik had al een JB op mijn toestel, dus sowieso voor een Restore gegaan om te voorkomen dat er conflicten ontstaan tijdens het terugzetten van de "BackUp"

90% staat bij mij in iCloud, dus dat wordt automatisch geïnstalleerd zodra je weer inlogt met je Apple ID.
Wel heb ik uiteraard het vervelende proces moeten doorstaan om alle apps opnieuw te downloaden en instellen. (30x Je gebruikersnaam en WW invullen in een app wordt je niet vrolijk van ;)

Bijwerken zou in principe voldoende moeten zijn, in het ergste geval heb je nog de Blobs, dus kan je alsnog een Herstel doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nino_070
iOS 12 beta schijnt nu dus al gejailbreakt te zijn door een groep die erom bekend staat exploits niet te releasen:

nino_070 wijzigde deze reactie 17-06-2018 15:04 (16%)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En daar is ie dan eindelijk, de Jailbreak voor iOS 11.2 – 11.3.1

https://coolstar.org/electra/

Tutorial:

Sources:

https://www.reddit.com/r/...sources_for_ios_112_1131/

Werkende Tweaks:

https://www.reddit.com/r/...working_1131_tweaks_here/

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-11 22:43
Ik ben al uren aant proberen, maar zonder resultaat.
In de Electra app, restart mijn iPhone bij stap 1/3.

Alle mogelijke dingen al geprobeerd , siri uit, airplane mode , passcode uit, logout icloud,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Azmodann Staat er toevallig bij instellingen / algemeen / iPhone Opslag een versie van iOS 11.4 klaar?

In dat geval verwijderen, opnieuw opstarten, zorgen dat je in vliegtuigmodus bent en opnieuw blijven proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Stomme vraag wellicht, maar werkt dit ook voor de iPad?

Te koop....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@alb Ja, zolang je op de juiste iOS versie zit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
Bij mij werkt de impactor niet, impactor geeft de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Error
---------------------------
provision.cpp:81
ios/submitDevelopmentCSR =7460
You already have a current iOS Development certificate or a pending certificate request.
OK 

Even zoeken bracht me hierop, maar ik krijg ook een error als ik de Impactor mijn certificaten laat revoken:

Wat nu te doen? :-(

Edit: fixed, iemand anders' Apple ID geleend, kon niet wachten :P
Met jouw tip werkte het, dus thanks @Unidentified! iOS 11.4 stond nog ff in de weg maar nu werkt het perfect

nino_070 wijzigde deze reactie 08-07-2018 14:22 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azmodann
quote:
Unidentified schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:14:
@Azmodann Staat er toevallig bij instellingen / algemeen / iPhone Opslag een versie van iOS 11.4 klaar?

In dat geval verwijderen, opnieuw opstarten, zorgen dat je in vliegtuigmodus bent en opnieuw blijven proberen
Nee staat er niet, ik had het tv-os betaprofiel geinstallerd sinds ios 11.3.1.

Sinds de update van Electra vannacht , werkte het van de 2de keer. Via impactor , niet via tweakbox.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azmodann
[quote]nino_070 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:31:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Error
You already have a current iOS Development certificate or a pending certificate request.
OK 

Dit is makkelijk op te lossen, in Cydia Impactor kies je Xcode en Revoke Certificates.
Dan gewoon opnieuw proberen met je Apple Id.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
quote:
Azmodann schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:27:
[quote]nino_070 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:31:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Error
OK 

Dit is makkelijk op te lossen, in Cydia Impactor kies je Xcode en Revoke Certificates.
Dan gewoon opnieuw proberen met je Apple Id.
Zie het stuk daaronder, daar kreeg ik ook een error bij. Inmiddels heb ik maar een andere Apple ID gebruikt.

Ik heb inmiddels wel het probleem dat ik van Cydia tweaks geen instellingen in de Settings app zie verschijnen. Even kijken wat dat kan zijn.

Update: inmiddels na een reboot krijg ik Cydia en iCleaner enz. niet meer geopend... ik laat het wel even, er komt vast wel en fix van Electra

nino_070 wijzigde deze reactie 08-07-2018 15:07 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nino_070 Als je het toestel opnieuw volledig uitzet en opnieuw opstart moet je opnieuw jailbreaken in de Electra app, dan werkt je JB en tweaks weer.

Bij mij ging ook niet alles vlekkeloos, maar bij de 4de keer was ik gejailbreaked en het draait inmiddels een dag zonder problemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
quote:
Unidentified schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:57:
@nino_070 Als je het toestel opnieuw volledig uitzet en opnieuw opstart moet je opnieuw jailbreaken in de Electra app, dan werkt je JB en tweaks weer.

Bij mij ging ook niet alles vlekkeloos, maar bij de 4de keer was ik gejailbreaked en het draait inmiddels een dag zonder problemen
Dus het is een semi-tethered jailbreak? Dat betekent ook elke week het certificaat van Electra vernieuwen dus?

Ik had tevens het probleem dat losstaande jailbreak apps wel draaiden (zoals iCleaner) en tweaks aan het springboard werkten wel (zoals HapLock), maar diverse tweaks die in de lijst stonden als compatible werkten ook niet (bv. Cercube for YouTube v4.2.2.4).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Leuk, het kat en muis-spel is weer begonnen.

Weet iemand een goede Anti-Jailbreak detectietool voor iOS 11.2.5 jailbroken iPhone 5S? De ZiggoGo-app doet het inmiddels niet meer op een jailbroken toestel.

We krijgen de melding: Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld...

Reeds geprobeerd: xCon en Liberty Lite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
quote:
vj_slof schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:36:

Weet iemand een goede Anti-Jailbreak detectietool voor iOS 11.2.5 jailbroken iPhone 5S? De ZiggoGo-app doet het inmiddels niet meer op een jailbroken toestel.

We krijgen de melding: Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld...

Nope, heb Liberty (niet-lite) ook geprobeerd en deze werkt ook niet. Laatste berichten die ik vond via google over een werkende tweak dateren van zo'n 7 maanden geleden dus ik vrees dat iemand een request moet doen.

• CheesieUnion
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-11 11:05
quote:
vj_slof schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:36:

NoSubstitute werkt voor mij in de Ziggo app.

• vj_slof
  • Nu online
quote:
CheesieUnion schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:53:
[...]

NoSubstitute werkt voor mij in de Ziggo app.
Helaas hier (nog) niet.

• nino_070
Iemand nog een oplossing voor Activator? Loopt bij mij nog regelmatig vast tijdens het instellen en Activator Fix heeft dit niet weten te verhelpen op 11.3.1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 19-08 22:30
quote:
nino_070 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:02:
[...]

Dus het is een semi-tethered jailbreak? Dat betekent ook elke week het certificaat van Electra vernieuwen dus?

Ik had tevens het probleem dat losstaande jailbreak apps wel draaiden (zoals iCleaner) en tweaks aan het springboard werkten wel (zoals HapLock), maar diverse tweaks die in de lijst stonden als compatible werkten ook niet (bv. Cercube for YouTube v4.2.2.4).
Yup, semi-tethered. Als je zelf een Apple dev account hebt hoef je niet wekelijks te signen. Ook kan je gebruik maken van signing services (voor ongv. 15 EU p. jaar) zodat je niet wekelijks hoeft te signen.

Een andere optie is om Ext3nder/extender te gebruiken wanneer je jailbreak nog actief is. Dit zorgt ervoor dat je telefoon zelf de jailbreak tool signed en dus de periode verlengt.

• nino_070
quote:
Het ziet ernaar uit dat eraan gewerkt wordt:
https://www.reddit.com/r/...9?st=JJLF5PIB&sh=a189d46e

• nino_070
Update: met Liberty Lite én Nosubstitute ingeschakeld werkt ziggo go nu voor mij 8) kwam erachter toen ik naar de chromecast probeerde te streamen, was al positief verrast dat dat werkte, en daarna werkte ineens ook de stream op de iPhone zelf

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 05:05

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Ik lees op Macrumors, leden zeggen dat er een Jailbreak is voor iOS 12. Iemand hier meer info over?

http://www.Twitter.com/Xmoo

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:47
Xmoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:04:
Ik lees op Macrumors, leden zeggen dat er een Jailbreak is voor iOS 12. Iemand hier meer info over?
Er zijn meerdere mensen die momenteel de kwetsbaarheden hebben om een jailbreak te ontwikkelen, maar geen van hen heeft plannen om een jailbreak uit te brengen. Er valt meer geld te verdienen door de kwetsbaarheden te verkopen ;) In de toekomst zal er vast iets opduiken, maar verwacht op korte termijn niets.

MelvinW wijzigde deze reactie 19-09-2018 00:15 (8%)

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• nino_070
Xmoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:04:
Spark zheng claimt inderdaad een exploit te hebben gevonden, maar zijn team heeft nog nooit een jailbreak uitgebracht of meegewerkt daaraan. Dus kleine kans dat we onze hoop op hem moeten vestigen

Wat ik wel zou doen is even je SHSH blobs opslaan nu het nog kan. Altijd handig voor het geval dat

• MellieIsLiev
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07-11-2018
Ik heb momenteel mijn iPad op jailbreak 9.3.3 staan, maar merk steeds vaker dat ik applicaties niet kan downloaden door een te lage ios. Ik wil bijvoorbeeld runescape, stardew valley en Apollo installeren, maar helaasch.

Nu twijfel ik, mede doordat jailbreak steeds weer beetje bij beetje, in ieder geval voor mij, onnodig wordt. Het enige waar ik wel waarde aan hecht zijn mijn 4chan clients (Fortune/The Chan) en de mogelijkheid om bepaalde applicaties in een permanente zeer voordelige aanbieding te verkrijgen.

Nu kwam ik in mijn zoektocht sites als TweakBox en AppValley etc tegen om ermee alles te sideloaden zonder jailbreak. Hier stuitte ik echter ook op het eindeloze verhaal van wekelijke revokes. Echter lees ik ook dat dat niet per se hoeft te gebeuren. Heeft iemand er ervaring mee of zou iemand me kunnen adviseren hieromtrent?

Ik zou graag gewoon naar 12 willen met mijn iPad, maar ben bang dat ik dan aardig de *** ga zijn met revokes telkens weer of irritante ads bij gesideloade applicaties.

• nino_070
MellieIsLiev schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:45:
Ik heb momenteel mijn iPad op jailbreak 9.3.3 staan, maar merk steeds vaker dat ik applicaties niet kan downloaden door een te lage ios. Ik wil bijvoorbeeld runescape, stardew valley en Apollo installeren, maar helaasch.

Nu twijfel ik, mede doordat jailbreak steeds weer beetje bij beetje, in ieder geval voor mij, onnodig wordt. Het enige waar ik wel waarde aan hecht zijn mijn 4chan clients (Fortune/The Chan) en de mogelijkheid om bepaalde applicaties in een permanente zeer voordelige aanbieding te verkrijgen.

Nu kwam ik in mijn zoektocht sites als TweakBox en AppValley etc tegen om ermee alles te sideloaden zonder jailbreak. Hier stuitte ik echter ook op het eindeloze verhaal van wekelijke revokes. Echter lees ik ook dat dat niet per se hoeft te gebeuren. Heeft iemand er ervaring mee of zou iemand me kunnen adviseren hieromtrent?

Ik zou graag gewoon naar 12 willen met mijn iPad, maar ben bang dat ik dan aardig de *** ga zijn met revokes telkens weer of irritante ads bij gesideloade applicaties.
Ik ben inderdaad geen fan van de gesideloade apps, vaak irritante reclames en veel gedoe. Mijn iPad zit ook nog op 9.3.3. Hoe heb je het inmiddels opgelost?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor degene die nog geïnteresseerd zijn in Jailbreaken, houdt Reddit goed in de gaten.

Zelf net gedowngraded naar iOS 12.1.1 b3 (Beta) die nu nog gesigned wordt. (Let op voorlopig geen ondersteuning voor apparaten met een A12 chip.

Download de bovengenoemde firmware voor je device via https://www.theiphonewiki.com/wiki/Beta_Firmware/iPhone/12.x

Vervolgens via iTunes handmatig updaten door de gedownloade firmware te selecteren. Op een Mac is het "Option" en dan "Werk bij" op Windows volgens mij "Shift"

https://www.reddit.com/r/jailbreak/top/?t=week

https://twitter.com/pwn20wnd

• nino_070
Unidentified schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 02:25:
Voor degene die nog geïnteresseerd zijn in Jailbreaken, houdt Reddit goed in de gaten.

Zelf net gedowngraded naar iOS 12.1.1 b3 (Beta) die nu nog gesigned wordt. (Let op voorlopig geen ondersteuning voor apparaten met een A12 chip.

Download de bovengenoemde firmware voor je device via https://www.theiphonewiki.com/wiki/Beta_Firmware/iPhone/12.x

Vervolgens via iTunes handmatig updaten door de gedownloade firmware te selecteren. Op een Mac is het "Option" en dan "Werk bij" op Windows volgens mij "Shift"

https://www.reddit.com/r/jailbreak/top/?t=week

https://twitter.com/pwn20wnd
Ik zit nu nog op 11.3.1 jailbroken via Electra. Ik heb de blobs voor zowel 12.1.1 als b3. Enige noodzaak om nu al te upgraden of kan ik wachten tot de jb er is?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nino_070 In principe moet je later kunnen restoren via futurerestore.

Nu heb ik hier echter geen ervaring mee, dus het enige “risico” is dat als het om een of andere reden straks niet lukt, je dus de jailbreak bent misgelopen als Apple 12.1.1 bèta 3 niet meer signed.

Heb dus het zekere voor het onzekere genomen en mijn 11.3.1 jailbreak tijdelijk opgegeven in de hoop dat de nieuwe snel volgt.😏

• forzabesiktas
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-11 09:15
futurerestoren werkt ook niet altijd goed, de SEP die gesigned wordt dient wel compitable te zijn met de firmware die je erop wilt zetten, buiten het feit dat je gedonder kan hebben met touch id/face id.
(^ is wel opgelost in de laatste builds/forks)

neem het zekere voor het onzekere en upgrade nu al naar 12.1.1 b3, jailbreak voor deze firmwares is heeeeeeel erg dichtbij ;)

tikfouten? tjah..m..

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

• nino_070
forzabesiktas schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:04:
futurerestoren werkt ook niet altijd goed, de SEP die gesigned wordt dient wel compitable te zijn met de firmware die je erop wilt zetten, buiten het feit dat je gedonder kan hebben met touch id/face id.
(^ is wel opgelost in de laatste builds/forks)

neem het zekere voor het onzekere en upgrade nu al naar 12.1.1 b3, jailbreak voor deze firmwares is heeeeeeel erg dichtbij ;)
TouchID problemen heb ik nog nooit van gehoord, FaceID wel maar het gaat om een iPhone 7.
Kan ik ergens controleren of die "SEP" compatible is?

• forzabesiktas
nino_070 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:56:
[...]

TouchID problemen heb ik nog nooit van gehoord, FaceID wel maar het gaat om een iPhone 7.
Kan ik ergens controleren of die "SEP" compatible is?
Het vervelende van futurerestore is dat het stuk gaan van touchid en/of faceid alleen getest kan worden zodra iemand zijn iphone als proefkonijn gebruikt.
touchid en face id zijn onderdeel van de SEP, zodra deze geupdate wordt en niet compitable is met de firmware waar je naartoe wilt restoren/updaten dan ga je nat.
(bron: https://www.theiphonewiki.com/wiki/Secure_Enclave )

Indien ik moet futurerestoren dan stel ik de vraag op reddit en krijg vrijwel direct antwoord of er iets stuk gaat in het heden.

Op dit moment werkt futurerestore voor zowel faceid als touchid, de huidige (laatste SEP) is nu compatible met beta 3, maar de vraag is voor hoe lang... (meestal bij een nieuwe firmware is de SEP niet compitable met de versie waar je naartoe wilt)
Als je zeker wilt zijn van een jailbreak op iOS 12 dan zou ik heel gauw upgraden tenzij je wilt prielen met futurerestore, buiten het feit dat een jailbreak bijna uit komt. (A12 (iPhone XS en XS Max) zal hoogstwaarschijnlijk later support krijgen)
Wellicht dat je met je blobs nog naar een andere firmware kan zoals 12.1.2 maar dat weet ik niet zeker.

forzabesiktas wijzigde deze reactie 20-02-2019 12:48 (3%)

tikfouten? tjah..m..

• nino_070
forzabesiktas schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:46:
[...]

Het vervelende van futurerestore is dat het stuk gaan van touchid en/of faceid alleen getest kan worden zodra iemand zijn iphone als proefkonijn gebruikt.
touchid en face id zijn onderdeel van de SEP, zodra deze geupdate wordt en niet compitable is met de firmware waar je naartoe wilt restoren/updaten dan ga je nat.
(bron: https://www.theiphonewiki.com/wiki/Secure_Enclave )

Indien ik moet futurerestoren dan stel ik de vraag op reddit en krijg vrijwel direct antwoord of er iets stuk gaat in het heden.

Op dit moment werkt futurerestore voor zowel faceid als touchid, de huidige (laatste SEP) is nu compatible met beta 3, maar de vraag is voor hoe lang... (meestal bij een nieuwe firmware is de SEP niet compitable met de versie waar je naartoe wilt)
Als je zeker wilt zijn van een jailbreak op iOS 12 dan zou ik heel gauw upgraden tenzij je wilt prielen met futurerestore, buiten het feit dat een jailbreak bijna uit komt. (A12 (iPhone XS en XS Max) zal hoogstwaarschijnlijk later support krijgen)
Wellicht dat je met je blobs nog naar een andere firmware kan zoals 12.1.2 maar dat weet ik niet zeker.
Ai oke. Ik ga vandaag nog even proberen te upgraden dan.

Paar dingetjes, tweaks enzo ga ik backuppen via .deb's voor de zekerheid. Wie weet komt dit nog van pas bij iOS 12.

En ten tweede, als ik een backup maak van mijn telefoon zelf (ik wil graag WhatsApp gesprekken meenemen bijv.), wordt deze dan niet corrupt vanwege jailbreak leftovers?

• forzabesiktas
nino_070 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Ai oke. Ik ga vandaag nog even proberen te upgraden dan.

Paar dingetjes, tweaks enzo ga ik backuppen via .deb's voor de zekerheid. Wie weet komt dit nog van pas bij iOS 12.
[En ten tweede, als ik een backup maak van mijn telefoon zelf (ik wil graag WhatsApp gesprekken meenemen bijv.), wordt deze dan niet corrupt vanwege jailbreak leftovers?
heb ik vroegah ook weleens gedaan met kant en klare cydia tools (pkgbackup) maar dat werkte k*t omdat ik een corrupte tweak terug kreeg, tegenwoordig schrijf ik alle tweaks die ik gebruik in een notepadje, bepaalde tweak instellingen/prefences worden automatisch meegenomen in je icloud backup.

En ten tweede, als ik een backup maak van mijn telefoon zelf (ik wil graag WhatsApp gesprekken meenemen bijv.), wordt deze dan niet corrupt vanwege jailbreak leftovers?
Je kunt gewoon een backup maken en restoren ondanks dat je reservekopie jailbreak dingen bevat.
TI: Heb laatst wel een vaag issue gehad bij het restoren van mijn iPhone 7 plus reservekopie naar iPhone XS Max, die bleef tijdens het restoren van de backup hangen in de 'terugzetten' scherm.

Daarnaast kun je ook gewoon de IPSW downloaden van beta 3 en daarna in iTunes SHIFT update/upgrade klikken en de ipsw selecteren, dan behoud je soieso je data omdat er dan een update uitgevoerd wordt op je iphone

Mocht het terugzetten op een vage manier falen dan kun je zoals @Unidentified zegt schoon beginnen.
Ik loop al jaren met dezelfde backup waarbij ik continue restore met jailbreak data en nooit problemen gehad buiten de vage iphone 7+ -> xs max backup

forzabesiktas wijzigde deze reactie 20-02-2019 13:18 (17%)

tikfouten? tjah..m..

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nino_070 Het is aangeraden om een schone installatie te doen en geen oude backup terugzetten.

Het kan namelijk zo zijn dat er “oude jailbreak data” in de backup zit, wat straks voor complicaties kan zorgen.

Dus veel screenshots maken en zaken opslaan en tijdens de installatie alles opnieuw instellen.

• nino_070
Unidentified schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:13:
@nino_070 Het is aangeraden om een schone installatie te doen en geen oude backup terugzetten.

Het kan namelijk zo zijn dat er “oude jailbreak data” in de backup zit, wat straks voor complicaties kan zorgen.

Dus veel screenshots maken en zaken opslaan en tijdens de installatie alles opnieuw instellen.
Oke dankjewel, hier ga ik wel voor denk ik dan, om risico's te vermijden. iCloud reservekopie is wel veilig toch? Volgens mij is dat de enige manier om Whatsapp geschiedenis te behouden.

• forzabesiktas
nino_070 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:26:
[...]

Oke dankjewel, hier ga ik wel voor denk ik dan, om risico's te vermijden. iCloud reservekopie is wel veilig toch? Volgens mij is dat de enige manier om Whatsapp geschiedenis te behouden.
Ik bedoelde ook iCloud backup 8)7 :o , iTunes doe ik al jaren niet meer.
Volgens mij kun je bij het instellingen aangeven dat het een nieuwe iPhone is na het restoren en daarna de setup verder volgen waarbij je op het einde moet/kan inloggen met je apple id.
Na het installeren van whatsapp herkent je iphone dat er een whatsapp chat backup in icloud aanwezig is en of je die wilt restoren.

Let op, de vraag of je een nieuwe iPhone hebt zal alleen verschijnen als je een SHIFT+herstellen/restore hebt gedaan via iTunes

forzabesiktas wijzigde deze reactie 20-02-2019 13:31 (36%)

tikfouten? tjah..m..

Ah dus hier is dat topic gebleven! Heb een deja vu geloof ik, kon ‘t eerder ook al niet vinden :P Wilde een paar dagen geleden al posten dat “de hype is real” was daar pwn in gesprek ging over die bounty.

Goed om te zien dat dit lijkt te komen.

Ik heb m’n 5S naar 12.1.1b3 gezet. Ik heb echter geloof ik de blobs voor de final, dus moet even kijken of ik dan niet beter naar de final kan gaan. Nog nooit met futurerestore gewerkt dus dat zal ff puzzelen worden. Apple signed is zo veel makkelijker, maar ben bang dat de beta uiteindelijk teveel performance problemen gaat geven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• forzabesiktas
WhatsappHack schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:36:
Ah dus hier is dat topic gebleven! Heb een deja vu geloof ik, kon ‘t eerder ook al niet vinden :P Wilde een paar dagen geleden al posten dat “de hype is real” was daar pwn in gesprek ging over die bounty.

Ik heb m’n 5S naar 12.1.1b3 gezet. Ik heb echter geloof ik de blobs voor de final, dus moet even kijken of ik dan niet beter naar de final kan gaan. Nog nooit met futurerestore gewerkt dus dat zal ff puzzelen worden. Apple signed is zo veel makkelijker, maar ben bang dat de beta uiteindelijk teveel performance problemen gaat geven.
Zou soieso een normale firmware nemen dan een beta. Ik zou zeggen probeer het zsm, mocht het niet werken dan kun je nog naar beta 3 op de reguliere manier (indien die nog signed is)
Let op: beta 3 is kwa firmware hoger dan 12.1 dus je kunt je reservekopie niet restoren.

Oude firmware naar nieuw firmware kan, Nieuwe firmware naar oud firmware kan niet.

forzabesiktas wijzigde deze reactie 20-02-2019 13:41 (9%)

tikfouten? tjah..m..

• nino_070
WhatsappHack schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:36:

Oh wacht. Interessant. Ik wil uiteraard ook wel een stabiele versie hebben en heb ook de blobs. Wie van ons 2 gaat als proefkonijn fungeren :P

Edit; en wat heeft pwn gezegd over die bounty? Heeft hij hem aangenomen?

nino_070 wijzigde deze reactie 20-02-2019 13:39 (4%)

@nino_070 Ik ga het sowieso proberen om naar 12.1.1 final te gaan of 12.1.2 als ik de blobs er voor heb. Maar nog nooit geprobeerd met futurerestore dus geen idee of het me gaat lukken. Ben nog aan ‘t zoeken naar een zinnige en heldere tutorial zonder tienduizend notities en maren tussendoor.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 20-02-2019 13:55 (3%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Ik zie dat ik blobs heb voor 12.0.1, 12.1, 12.1.1b3, 12.1.3 en 12.1.4. Uiteraard ontbreken precies 12.1.1 final en 12.2. :P (Vergeten te doen destijds.) Dus dan is de beste keuze iOS 12.1 denk ik? @forzabesiktas weet dat misschien? Of is het dan toch slimmer om op 12.1.1b3 te blijven hangen?

WhatsappHack wijzigde deze reactie 20-02-2019 13:49 (16%)

• nino_070
Ik heb deze allemaal, en nog een paar lokaal opgeslagen:

What to doooo :P
Maar als ik het goed begrijp kan ik net zo goed even wachten tot de final jailbreak uitkomt, als ik ervoor kies om niet naar de beta te gaan?

• forzabesiktas
@WhatsappHack

De laatste SEP (12.1.4) is compitable met iOS 12 (iedere versie) dus je hoeft je geen zorgen te maken over touchid / faceid, meest gewenste firmware is 12.1.1 maar in jouw geval zou ik 12.1 proberen.

Dit is wel een goeie tutorial voor Windows gebruikers.

https://www.reddit.com/r/...rade_to_1211_using_shsh2/

Let op: je moet je nonce correct zetten voordat je hieraan begint, dit kan met unc0ver v3.0.0~b28 of https://twitter.com/umanghere/status/1090571855495335936 (als je voorzien bent van ios 12)

Sideinfo: ik zit met mijn xs max op 12.0.1 omdat 12.1 of hoger een extra security check heeft voor A12 devices. (geen bron maar ergens gelezen)

forzabesiktas wijzigde deze reactie 20-02-2019 14:06 (29%)

tikfouten? tjah..m..

• nino_070
forzabesiktas schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:04:
@WhatsappHack

De laatste SEP (12.1.4) is compitable met iOS 12 (iedere versie) dus je hoeft je geen zorgen te maken over touchid / faceid, meest gewenste firmware is 12.1.1 maar in jouw geval zou ik 12.1 proberen.

Dit is wel een goeie tutorial voor Windows gebruikers.

https://www.reddit.com/r/...rade_to_1211_using_shsh2/

Let op: je moet je nonce correct zetten voordat je hieraan begint, dit kan met unc0ver v3.0.0~b28 of https://twitter.com/umanghere/status/1090571855495335936 (als je voorzien bent van ios 12)

Sideinfo: ik zit met mijn xs max op 12.0.1 omdat 12.1 of hoger een extra security check heeft voor A12 devices. (geen bron maar ergens gelezen)
Aha oke. Ik zit op 11.3.1 Electra nu, maar ik zou dus moeten switchen naar unc0ver om die nonce te kunnen zetten?

• forzabesiktas
nino_070 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:10:
[...]

Aha oke. Ik zit op 11.3.1 Electra nu, maar ik zou dus moeten switchen naar unc0ver om die nonce te kunnen zetten?
Kan maar is teveel gedoe :)
Je kunt deze ipa installeren en je nonce daarme instellen

https://github.com/pwn20w...1UI/noncereboot1131UI.ipa

tikfouten? tjah..m..

@forzabesiktas Ik zit op MacOS, maar heb er eentje gevonden: https://www.reddit.com/r/...urerestore_guide_windows/

Ik kom er serieus nu pas achter dat je een jailbreak nodig hebt om dit te doen. :+ Die ben ik een tijdje geleden al kwijt geraakt omdat de reparateur het nodig vond om m'n telefoon opnieuw te installeren na een accuvervanging. Ik dacht we gaan een proxy'tje opzetten o.i.d. en faken het signen, maar zo simpel is het dus niet! Dan moet ik wachten op de jailbreak en dan nog eens kijken. :P Of op b3 blijven zitten als die niet al teveel problemen geeft. En dan hopen dat die tweak die iOS-updates onderdrukt werkt tegen die strontvervelende pop-up elke keer dat je je telefoon unlockt die vraagt om te updaten naar de volgende beta.

• forzabesiktas
WhatsappHack schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:15:
@forzabesiktas Ik zit op MacOS, maar heb er eentje gevonden: https://www.reddit.com/r/...urerestore_guide_windows/

Ik kom er serieus nu pas achter dat je een jailbreak nodig hebt om dit te doen. :+ Die ben ik een tijdje geleden al kwijt geraakt omdat de reparateur het nodig vond om m'n telefoon opnieuw te installeren na een accuvervanging. Ik dacht we gaan een proxy'tje opzetten o.i.d. en faken het signen, maar zo simpel is het dus niet! Dan moet ik wachten op de jailbreak en dan nog eens kijken. :P Of op b3 blijven zitten als die niet al teveel problemen geeft. En dan hopen dat die tweak die iOS-updates onderdrukt werkt tegen die strontvervelende pop-up elke keer dat je je telefoon unlockt die vraagt om te updaten naar de volgende beta.
Wrong: je hebt geen jailbreak nodig om dit te doen :9
nonce instellen vereist een exploit, die is er voor ios 12.

je kunt die tutorial ook volgen, alleen voor nonce instellen moet je even naar mijn berichtje kijken.
de ipa file dien je te installeren met impactor.

tikfouten? tjah..m..

@forzabesiktas Hartelijk dank! Die ipa lijkt echter enkel voor iOS 11.0 tot 11.3.1 te zijn?
Hij geeft ook een foutmelding "version error".

-edit- Oh, verkeerd gekeken. Je had een andere gelinkt voor @nino_070, zie nu je tweetlinkje naar de iOS 12 versie. brb :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 20-02-2019 14:29 (31%)

• forzabesiktas
WhatsappHack schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:27:
@forzabesiktas Hartelijk dank! Die ipa lijkt echter enkel voor iOS 11.0 tot 11.3.1 te zijn?
Hij geeft ook een foutmelding "version error".
Je hebt wss de verkeerde gedownload, deze is voor ios 12
https://twitter.com/umanghere/status/1090571855495335936

Kans is groot dat het meerdere malen niet werkt, indien je een reboot krijgt gewoon opnieuw proberen.
De exploit is zeeeer onstabiel vandaar dat het niet direct werkt.

tikfouten? tjah..m..

@forzabesiktas Nope, intussen bij poging 35. :P Gewoon doorgaan, zien het vanzelf wel. :)
Hopen dat ie het uiteindelijk gaat doen. En anders tough luck en laat ik hem gewoon op beta 3 hangen. Ik zie dat die updatemelding inderdaad onderdrukt kan worden, dan is het enkel nog de vraag of de beta versie geen problemen geeft met de debugging die in beta actief is (accuslurpen dus) en er blocker bugs inzitten - zal ff google'en naar known issues. :)

• nino_070
WhatsappHack schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:54:
@forzabesiktas Nope, intussen bij poging 35. :P Gewoon doorgaan, zien het vanzelf wel. :)
Hopen dat ie het uiteindelijk gaat doen. En anders tough luck en laat ik hem gewoon op beta 3 hangen. Ik zie dat die updatemelding inderdaad onderdrukt kan worden, dan is het enkel nog de vraag of de beta versie geen problemen geeft met de debugging die in beta actief is (accuslurpen dus) en er blocker bugs inzitten - zal ff google'en naar known issues. :)
Je weet van de rootless jb? Werkt die wel bij jou? hangt succes van de noncesetting niet daarvan af?
nino_070 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:06:
[...]

Je weet van de rootless jb? Werkt die wel bij jou? hangt succes van de noncesetting niet daarvan af?
Don't think so. Zelfde probleem eigenlijk. Of hij zegt exploit failed, of de iPhone reboot.
Maar ik blijf het tot 16.00 stugjes proberen. Als ie dan nog niet gelukt is dan hou ik het voor gezien en kijk ik wel wat de status is als unc0ver klaar is en of ik dan wil downgraden. :P De known-issues van beta 3 zien er niet heel boeiend uit, het enige dat me dwarszit aan het draaien op beta is die debugshit van Apple die ze tijdens beta's laten draaien.

@nino_070 aaait. RootlessJB is geslaagd. Nu alleen even kijken wat de volgende stap is om nonces aan te passen via rootlessJB, want die noncereboot12XX blijft eigenlijk nog steeds hetzelfde doen: rebooten. Dan is rootlessJB ook weer weg. :P

Ik denk dat ik vastzit op 12.1.1b3 tenzij ik naar 12.0.1 wil. :P Of ik snap het simpelweg niet.
Alle mappen van TSSSaver hebben een noapnonce of generator folder, behalve die voor 12.1. Ik heb dus geen generator key, maar zover ik kan zien is die wel vereist. Alle tutorials hebben het daarover, maar die map ontbreekt dus voor de 12.1 blobs. 12.0.1, 12.1.3, 12.1.4 hebben het allemaal - behalve 12.1 :P

Ik wacht het maar gewoon af, zit iig nog veilig met 12.1.1b3. Dank voor jullie hulp :D

• nino_070
WhatsappHack schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:05:
Ik denk dat ik vastzit op 12.1.1b3 tenzij ik naar 12.0.1 wil. :P Of ik snap het simpelweg niet.
Alle mappen van TSSSaver hebben een noapnonce of generator folder, behalve die voor 12.1. Ik heb dus geen generator key, maar zover ik kan zien is die wel vereist. Alle tutorials hebben het daarover, maar die map ontbreekt dus voor de 12.1 blobs. 12.0.1, 12.1.3, 12.1.4 hebben het allemaal - behalve 12.1 :P
https://stor.1conan.com/t.../7042166424736550/12.1.1/
Dit is mijne, volgens mij heb ik dan hetzelfde probleem. :/
Ik wacht het maar gewoon af, zit iig nog veilig met 12.1.1b3. Dank voor jullie hulp :D
Dan ben ik benieuwd of je de beta stabiel genoeg vind. Of is de 5S niet je dagelijkse telefoon?

@WhatsappHack als je google'd/op de subreddit zoekt op jouw probleem krijg je wel wat mogelijke antwoorden. Volgens mij is het wel mogelijk en zijn die generators vrij generiek:
https://www.reddit.com/r/...doesnt_exist_in_my_blobs/

nino_070 wijzigde deze reactie 20-02-2019 17:01 (14%)

@nino_070 Thanks :) Intussen had ik er eentje gevonden, maar die kreeg ik er niet in.
Intussen blijkt dat als ze er niet zijn (iets te maken met het type iPhone ofzo?) dat je dan 'gewoon' moet wachten tot futurerestore een collission vindt. Dus ik heb futurerestore nu beide nonces gevoerd en die is nu aan het wachten tot een van de twee matcht. Blijkbaar kan dat met mazzel binnen een paar seconden/minuten zijn, met pech kan het uuuuuuuuuren duren. Ik laat hem maar lekker draaien en dan zien we het wel. :) Het lijkt er op dat de blob in ieder geval valid is, dus die 12.1 gaat zichzelf vanzelf installeren. :P

TSSSaver zet tegenwoordig blijkbaar ook een nonce voor een generieke generator 0x11111111111111111.
Dus voor nieuwere versies zal je hier geen last van hebben I guess. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 21-02-2019 02:24 (12%)

• nino_070
@WhatsappHack oef dat klinkt ingewikkeld. Vooralsnog snap ik er de ballen van :P

Zowel nonces als blobs zijn devicespecifiek, toch? Blobs zijn in ieder geval ook uniek per firmwareversie. Wat voor collision moet je nog op wachten dan? En wat is de rol van de generator, als een nonce devicespecifiek is?

Fyi, ik begrijp als je niet alle antwoorden weet, maar gezien je reputatie is er een grotere kans dat jij het begrijpt, dan dat ik het begrijp :9 en ik snap nu nog steeds niet of ik nu voldoende middelen heb om 12.1.1 non beta te bereiken.

Zucht, ik zwijmel even terug naar de jailbreakme.com tijden <3
@nino_070 Dit hele jailbreak gedoe is ook niet bepaald mijn expertise haha, ik rol hier ook vandaag voor ‘t eerst pas in (“You’ve learned skill “downgrade for jailbreak”!” :P) - op iOS 10 was het gewoon een .ipa signen, op start rammen en klaar, nooit moeite voor hoeven doen. :P Voor zover ik het heb begrepen (kan dus fout zijn en/of wellicht per type iPhone anders zijn): Je hebt dus die blobs gemaakt door TSSSaver, die zijn uniek per device en dat komt vanwege de hardware. Maar kennelijk hebben die een/worden die gegenereerd mede op basis van een “nonce” (cryptodingetje, google it :P). Die zijn blijkbaar niet bijster uniek, daarom kon je er ook al meerdere vinden, een daarvan werkte bij mij ook prima maar bleek voor het verkeerde toestel te zijn. (My bad :+)

De kernel van de iPhone genereert bij elke boot een ‘nieuwe’ nonce. Normaliter gaat die naar de Apple signing servers, die weten wat ermee moet gebeuren, ondertekenen de boel en klaar. In dit geval kan dat niet, dus moet je met futurerestore aan de slag. De aangemaakte blobs via TSSSaver krijg je echter altijd maar een paar verschillende nonce-varianten (al komen sommige (veel) vaker voor dan anderen, zo blijkt), terwijl je iPhone honderden of misschien wel duizenden van die krengen kan genereren. (Op de 5S blijkt de PRNG kennelijk wat brak te zijn dus tuft ie wel erg vaak dezelfde uit, maar daar heb ik nu niets aan haha!) Daar komt de generator of “boot nonce” in beeld. De generator is niets meer dan een bepaalde waarde (bijv: 0x1234567890123456) die je naar het nvram van de iPhone schrijft (exploit vereist) waardoor de kernel, zolang deze string zich in het nvram bevindt (naar verluidt hoort dat elke reboot eruit te gaan, dat bleek hier niet het geval en leverde even een zweetmomentje op :+), *constant* dezelfde nonce eruit spuugt. Als je de juiste “generator” hebt voor de nonce van jouw blob, dan spuugt de kernel dus direct de juiste nonce uit en kan hij de iOS update signeren en accepteert het toestel het. :)

In mijn geval is het probleem dat ik dus niet weet wat die generator is voor de relevante blobs. In dat geval moet je een “collision” vinden, wat niets meer betekent dan dat je doodleuk wacht tot de iPhone de juiste nonce eruit knalt. :+ Nu wordt de iPhone snel achter elkaar constant overnieuw opgestart totdat hij de juiste nonce uitspuugt, zodat er een ondertekening plaats kan gaan vinden. Dit kan honderden pogingen nodig hebben, hoe minder blobs met verschillende nonces je hebt: hoe groter de kans dat het behoorlijk lang gaat duren. En hoe meer je er hebt uiteraard hoe groter de kans dat je snel een collision hebt.

En dat is waar ik nu op aan het wachten ben, de software is aan het proberen de iPhone zo ver te krijgen om de nonce van één van mijn blobs te antwoorden zodat 12.1 gesigneerd kan worden en hij kan downgraden naar die versie. :)

Dus recapped: de volledige blob is specifiek aan ‘t device en uniek. De nonce is niet perse uniek (kan wel, trouwens.). De generator (of “boot nonce”) is uniek per nonce en dient enkel om de iPhone te dwingen direct de juiste en matchende ApNonce te leveren zodat je dus 0 vertraging hebt, zie het als een hash functie die van “abc” altijd een bepaalde string maakt (sterker nog: misschien is dat exact wat dit is, maar durf ik nog niet met zekerheid te zeggen. :P). Dit is blijkbaar ook de reden dat TSSSaver tegenwoordig ook specifieke nonces gebruikt die je direct kan vinden in de file of door boot nonce/generator 0x1111111111111111 in te stellen. Dan hoef je voor die nonces nooit meer te wachten op een collision. :)

... Dat is wat ik vandaag, denk ik, geleerd heb over dit systeem.
Of het (geheel) klopt weet ik niet, maar dit is hoe ik het heb begrepen en wat m’n iPhone as we speak aan het doen is. :P

Ik zal zo ook even kijken naar jouw blobs, als ik een bekende nonce zie kan ik je denk ik wel helpen. :)

@nino_070 Het lijkt er op dat het voor jou redelijk makkelijk gaat zijn.
Je hebt voor iOS 12.1.2 twee blobs in de "noapnonce" map.
Voor die met 7e432 is de generator/boot-nonce 0xb9df1a881526605c.
Voor die met b0d4 is de generator/boot-nonce 0x71b9cb25fea353a3.
Deze kun je overigens vinden in die shsh2 bestanden bij de key “generator”.
(Noot: voor 12.1.1 kan ik de benodigde generator *niet* vinden voor jouw nonce. Ik weet niet of collisions werken op een iPhone 7. Dus mogelijk moet je ofwel kiezen tussen 12.1.1b3 (nu nog signed) of moet je naar 12.1.2. Waarvan men beweert dat het een buggy release is, maar dat heb ik zelf nooit zo ervaren. o0 Beide versies zijn volgens teh almighty internet te jailbreaken met unc0ver, zodra deze uitkomt.)

Als je die eerste blob wilt gebruiken met futurerestore moet je dus met whatever je gebruikt de generator/boot-nonce instellen op 0xb9df1a881526605c. Als dat succesvol is NIET rebooten, maar meteen aan de slag met futurerestore. Ik geloof dat FutureRestore een "clean" install doet en dus een 'erase' uitvoert en daarmee al je data verwijdert, dan zou je dus geen last moeten hebben van vorige jailbreaks. (Maak. een. backup!) Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, wellicht is sowieso eerst een volledige reset + clean install doen een mooie optie. In het ergste geval moet je eerst naar 12.1.1 beta 3 en kan je van daaruit gaan klooien om je boot-nonce in te stellen zodat je bij futurerestore direct de correcte nonce terugkrijgt van de kernel.

Die noncereboot12XX werkte bij mij op 12.1.1b3 echt voor geen hol. Ik heb uiteindelijk een fork van unc0ver gebruikt die "Undecimus" heet. Deze claimt in de app zelf dat het een jailbreak is (wss een lazy fork :P) maar doet dus enkel de generator instellen. Dit kan een paar keer misgaan, maar bij mij was het met 3 pogingen geslaagd. (Hij geeft dan alsnog FATAL ERROR maar zegt in de uitleg van de error doodleuk dat het succesvol was. :P) Als ie reboot is het mislukt, hij moet die melding geven dat het misgelukt is, dan kan je meteen gaan signen. Download wel alvast de juiste ipsw.

Hier een linkje naar Undecimus die werkt op iOS 12: https://github.com/Samgis...ob/hardcode/Undecimus.ipa
(Te installeren via Impactor.) Heb je geen iOS 12 dan moet je zelf even kijken hoe je dit instelt, is vast wel ergens te vinden. :)
Echter, die noncereboot11 die @forzabesiktas heeft gelinkt naar je werkt gok ik wel prima op iOS 11, dus neem aan dat je daarmee de juiste nonce gemakkelijk in kunt stellen. Of met een andere tool. Dan hoef je niet eerst naar 12 toe voor ‘t instellen. ;)

Hoop dat ik je zo op weg heb kunnen helpen. :P
Wellicht is het wijsheid om eerst heel even te wachten tot iemand bevestigd dat dit voor jou een werkbare route is, immers heb ik dit ook allemaal vandaag pas geleerd en jij hebt een iPhone 7 ipv 5s - wellicht is het daar anders, al denk ik van niet. :') (Aan de andere kant is er mogelijk haast bij geboden als je normaal wilt upgraden, immers weten we niet hoelang Apple 12.1.1b3 nog signeert! Wel zo handig als je niet hoeft te gaan kloten met FR)

Hoe dan ook geheel op eigen risico natuurlijk en don't look at me als er iets verloren gaat/jailbreak weg is :P (Maar je hebt toch de blobs dus zelfs als je naar 12.1.1b3 gaat kan je nog naar een andere versie lijkt me.) Met die nonce kan er weinig misgaan overigens, hij matcht wel of hij matcht niet, als ie niet matched kan er niet gesigneerd worden en dus gaat de up/downgrade niet door.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 21-02-2019 12:07 (21%)

• forzabesiktas
@WhatsappHack is het wel gelukt allemaal? Heb heel snel gelezen wat je allemaal hebt getypt en voor zover ik zie klopt het allemaal.
Er zijn meerdere tools om je nonce in te stellen, mbt. de vage 0x0000001 nonce dat klopt ook!
Ze hebben laatst een instelling gewijzigd waardoor nonces die nu opgeslagen worden standaard 0x00001 krijgen.
Dit betekent wss dat er binnenkort tooltjes kunnen komen waarmee het grote werk voor je gedaan wordt.
Tevens bestaat er een futurerestore downgrade tool voor macOS waarmee je in de tool de ipsw, blob enz. kan aangeven en na het drukken op Start de downgrade begint.

Edit: hierbij de tools, zoals gewoonlijk je nonce correct instellen voordat je hieraan begint.

Windows
https://www.reddit.com/r/...ws_gui_for_futurerestore/

macOS
https://www.reddit.com/r/...on_futurerestore_wrapper/

forzabesiktas wijzigde deze reactie 21-02-2019 08:25 (21%)

tikfouten? tjah..m..

• nino_070
@WhatsappHack Super bedankt. Hoe ik het uit moet voeren is me nu wel enigszins duidelijk, maar als ik het goed begrijp is de gedroomde 12.1.1 niet te bereiken voor mij

Dan resten mij dus de volgende opties:
- 12.1.1 b3
- 12.1.2
- 12.0.1 (had ik opgeslagen via telegram bot, generator en nonce zit erbij)

Dus waar doe ik goed aan...ik neig nu naar 12.0.1 want een instabiele versie zit ik niet op te wachten.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nino_070 ik zit nu 1,5 dag op de beta en heb in ieder geval niks gemerkt qua instabiliteit.

Een hogere firmware versie lijkt me juist beter i.v.m. Veiligheid en bugfixes, dus als je 2.1.2 hebt dan zou ik daar zeker voor gaan

• nino_070
There it issss. Unc0ver voor iOS 12. En ik ben er nog niet aan toegekomen om een waterdichte backup te maken en te restoren ... ben benieuwd

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hier succesvol jailbroken, handige tutorial:

• nino_070
FUCK YEAH! Ik zit op 12.1.1 mét een lege iPhone én Cydia! *O*
Ik durfte het niet aan om tot morgen te wachten... want stel je voor dat Apple na de release snel de signingservers van 12.1.1b eruit had gegooid, dan had ik geen uitwijkmogelijkheid gehad.

Shorte recap:
  • Mijn nonces zaten in dit bericht. De eerste match werkte niet, de tweede wel vreemd genoeg
  • Futurerestore werkte verder in 1 keer. Best spannend om mijn geliefde iOS11 jb kwijt te raken, maaaar in 1 keer naar chapter 12 is toch ook wel een heel lekker begin van het weekend 8)
  • Jailbreak duurde wel een keer of 5 om te activeren. Geen idee waarom, op een gegeven moment vliegtuigstand aangezet en toen lukte het in 1 keer
Ik ben super blij in ieder geval. Dank @WhatsappHack, @forzabesiktas en [~Unidentified :)
Ja verdomme, die jailbreak werkt dus niet op de 5S :P
Nog even geduld en hopen dat A7 en A8 support wordt toegevoegd :P

@forzabesiktas Nee was niet gelukt hehe. Na +/- 15.000 reboots nog steeds niet de juiste nonce voor 12.1 dus heb het maar opgegeven en laat hem op 12.1.1b3 hangen en hoop op het beste. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 23-02-2019 14:32 (82%)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En hier nog even een lijst met (niet)werkende tweaks, wel zo handig voordat je van alles gaat installeren.

https://docs.google.com/s...view?usp=sharing&sle=true

Mijn favoriete tweaks werken bijna allemaal op BetterCCXI (Weather) na, waardoor het ControlCenter nog niet helemaal af lijkt. Even geduld dus hebben voordat deze ook is geüpdatet voor iOS 12 ;)

Draait overigens als een zonnetje, gelukkig nog geen crashes en freezes gehad, (afkloppen) :)

@Unidentified Ja dat zijn mooie dingetjes! :) Tof man. Dat zou ook de reden zijn dat ik m'n primaire iPhone zou jailbreaken. Niet dat ik niet tevreden ben over de defaults, maar ik zou ook geen nee zeggen tegen sommige tweaks en handigheidjes. Maar ik ben veel te voorzichtig om meerdere security lagen uit te schakelen en shit van derde partijen die diep in het toestel inhaken te installeren, dus toch maar enkel op het speeltoestel. ;) Er staat mij teveel belangrijke informatie (ook van/over klanten e.d.) op het toestel om het risico te lopen.

Zat er net ff aan te denken om de iPhone X tóch te downgraden naar 12.1.1b3 om hem te jailbreaken en mee te spelen; maar ik doe het toch maar niet. De veiligheidskwestie is te problematisch. Dus heel hard hopen dat de A7 z.s.m. ondersteund gaat worden zodat ik er daar mee kan spelen haha :D

WhatsappHack wijzigde deze reactie 23-02-2019 15:05 (7%)

• Remco2001
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-11 01:01

Remco2001

Ehm, ok...

Hm, na het jailbreaken zoals in de video, blijft ie bij opstarten in een loop. Start dus niet meer op...

Heb een Iphone SE op IOS 12.0 btw.

Wel de mogelijkheid via Itunes te herstellen, maar daar zegt ie dat ook gelijk IOS wordt bijgewerkt, dus dat wil ik juist niet.

Remco2001 wijzigde deze reactie 23-02-2019 15:33 (46%)

124138

Remco2001 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:30:
Hm, na het jailbreaken zoals in de video, blijft ie bij opstarten in een loop. Start dus niet meer op...

Heb een Iphone SE op IOS 12.0 btw.

Wel de mogelijkheid via Itunes te herstellen, maar daar zegt ie dat ook gelijk IOS wordt bijgewerkt, dus dat wil ik juist niet.
Probeer deze stappen:

https://www.redmondpie.co....1.2-jailbreak-heres-how/

Hopelijk helpt het je.

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Top, ik ga ermee aan de slag. Ik laat het weten als het gelukt is.

-edit-

Krijg deze melding. https://support.apple.com/nl-nl/HT201442 (specifiek fout 3194)

Remco2001 wijzigde deze reactie 23-02-2019 17:06 (11%)

Voor de lol ff iPad opnieuw geinstalleerd, andere AppleID erop en gaan met die banaan. Jailbreak werkte perfect en in een keer. Kon toch niet wachten om even te kijken hoe ‘t op 12 functioneert. :P

Helaas is BigBoss dood op ‘t moment dus kan niet zoveel, maar mooi dat het gewerkt heeft. :)

124138

Remco2001 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:54:
[...]

Top, ik ga ermee aan de slag. Ik laat het weten als het gelukt is.

-edit-

Krijg deze melding. https://support.apple.com/nl-nl/HT201442 (specifiek fout 3194)
Begrijp ik goed dat ios gewoon helemaal niet opstart? Zie je alleen de apple logo? Of krijg je bootloop na het jailbreake ?

124138

Trouwens voor zover ik lees op r\jailbreak kun je alleen herstellen naar 12.1.1 beta 3 omdat die alleen gesigneerd wordt blijkbaar.

Te downloaden via:

https://www.theiphonewiki...ware/iPhone/12.x#iPhone_X

124138 wijzigde deze reactie 23-02-2019 17:39 (26%)

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 20:54
Unidentified schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:39:
En hier nog even een lijst met (niet)werkende tweaks, wel zo handig voordat je van alles gaat installeren.

https://docs.google.com/s...view?usp=sharing&sle=true

Mijn favoriete tweaks werken bijna allemaal op BetterCCXI (Weather) na, waardoor het ControlCenter nog niet helemaal af lijkt. Even geduld dus hebben voordat deze ook is geüpdatet voor iOS 12 ;)

Draait overigens als een zonnetje, gelukkig nog geen crashes en freezes gehad, (afkloppen) :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 5 icons row, dat deed ik voorheen met better5row ofzo, deze is niet werkzaam. Welke is die jij gebruikt?

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

GoGo22 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:34:
[...]

Begrijp ik goed dat ios gewoon helemaal niet opstart? Zie je alleen de apple logo? Of krijg je bootloop na het jailbreake ?
IOS start helemaal niet op nee. Zie alleen Apple logo aanspringen en gaat dan na 5 seconden weer uit, om dit vervolgens weer te herhalen.
GoGo22 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:37:
Trouwens voor zover ik lees op r\jailbreak kun je alleen herstellen naar 12.1.1 beta 3 omdat die alleen gesigneerd wordt blijkbaar.

Te downloaden via:

https://www.theiphonewiki...ware/iPhone/12.x#iPhone_X
Ga ik die versie nu proberen.

Remco2001 wijzigde deze reactie 23-02-2019 22:43 (32%)

• _LF_
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 11:42
Zelf ook in het bezit van iPhone SE met ios 12, ik heb 'm succesvol gejailbreakt met Cydia Impactor en de laatste ipa versie (hmmm vreemd, ik heb beta 32 kunnen downloaden, maar staat er nu niet meer op) gedownload via deze site. Uiteraard eerst ff backup via itunes. Geen gedoe gehad. Moest wel na elke restart (3 keer) de uncover app starten, toen was het klaar.

Hier een lijst met wel, half en niet werkend tweaks voor ios 12 - 12.1.2
Remco2001 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:36:
[...]

IOS start helemaal niet op nee. Zie alleen Apple logo aanspringen en gaat dan na 5 seconden weer uit, om dit vervolgens weer te herhalen.

[...]

Ga ik die versie nu proberen.

_LF_ wijzigde deze reactie 24-02-2019 11:09 (15%)

• nino_070
@Unidentified ik ben ook wel benieuwd naar welke tweak je gebruikt voor de 5 icon dock.
En ook hoe je je CC zoals deze hebt gekregen :)

• Skinnyice
  • Laatst online: 16:51
Zit nu nog op 11.3.1 maar heb blobs voor 12. Zit nog te twijfelen of ik de upgrade ga maken. Moet wel een futurerestore uitvoeren want upgrade hem liever niet naar een beta versie

• nino_070
Skinnyice schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:07:
Zit nu nog op 11.3.1 maar heb blobs voor 12. Zit nog te twijfelen of ik de upgrade ga maken. Moet wel een futurerestore uitvoeren want upgrade hem liever niet naar een beta versie
Ik zou het sowieso doen. iOS 12 stock is al een stuk beter dan iOS 11 en de jailbreak is ook nog eens veel stabieler. Meest belangrijke tweaks zijn al compatible met iOS 12 en volgens mij kan je zelfs je data behouden na futurerestore (alhoewel ik sowieso aanraad om met een schone lei te beginnen)

• Skinnyice
nino_070 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:58:
[...]

Ik zou het sowieso doen. iOS 12 stock is al een stuk beter dan iOS 11 en de jailbreak is ook nog eens veel stabieler. Meest belangrijke tweaks zijn al compatible met iOS 12 en volgens mij kan je zelfs je data behouden na futurerestore (alhoewel ik sowieso aanraad om met een schone lei te beginnen)
Oke, ga de sprong wagen. In principe worden wachtwoorden etc toch in iCloud opgeslagen, enige wat ik wel wil is whatsapp backup maar die staat ook los van een iTunes backup. Als ik van de week tijd heb gooi ik iOS 12 erop

• nino_070
Skinnyice schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Oke, ga de sprong wagen. In principe worden wachtwoorden etc toch in iCloud opgeslagen, enige wat ik wel wil is whatsapp backup maar die staat ook los van een iTunes backup. Als ik van de week tijd heb gooi ik iOS 12 erop
Dit werkt inderdaad, heb ik ook gedaan: alles weggegooid en alleen WhatsApp backup teruggezet (en nog een paar andere appdata zoals 1Blocker met eigen blocking lists enzo).

Maak de WhatsApp backup wel via de app zelf. WhatsApp > Instellingen > Chats > Reservekopie Chats

Want als je het via het iCloud scherm doet heb je het risico dat niet alles wordt meegenomen en anders backup je hem bovendien dubbel.

Tip als je futurerestore gaat gebruiken: je hebt in principe 3 dingen nodig:
- IPSW bestand (duh)
- shsh bestand (blob)
- nonce, dit is een key die specifiek is voor je blib. Die nonce is voor sommige mensen tricky, want die wil nog weleens ontbreken bij de nonce. Bij mij was hij gelukkig ergens te vinden op reddit, maar het zou ook goed kunnen zijn dat hij makkelijker te vinden is (soms in een apart bestand op tsssaver, soms is hij vindbaar in je blobbestand, zoek daar op een tag genaamd “generator” )

• Skinnyice
nino_070 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:36:
[...]

Dit werkt inderdaad, heb ik ook gedaan: alles weggegooid en alleen WhatsApp backup teruggezet (en nog een paar andere appdata zoals 1Blocker met eigen blocking lists enzo).

Maak de WhatsApp backup wel via de app zelf. WhatsApp > Instellingen > Chats > Reservekopie Chats

Want als je het via het iCloud scherm doet heb je het risico dat niet alles wordt meegenomen en anders backup je hem bovendien dubbel.

Tip als je futurerestore gaat gebruiken: je hebt in principe 3 dingen nodig:
- IPSW bestand (duh)
- shsh bestand (blob)
- nonce, dit is een key die specifiek is voor je blib. Die nonce is voor sommige mensen tricky, want die wil nog weleens ontbreken bij de nonce. Bij mij was hij gelukkig ergens te vinden op reddit, maar het zou ook goed kunnen zijn dat hij makkelijker te vinden is (soms in een apart bestand op tsssaver, soms is hij vindbaar in je blobbestand, zoek daar op een tag genaamd “generator” )
Komt vast wel goed! In die video van iCrackdinges liet die zien waar die nonce stond. Las alleen laatst op reddit dat de laatste SEP een beetje buggy is en je een versie ervoor moest hebben. Zal de bron opzoeken maar daar moet ik me nog even in verdiepen voordat ik het daadwerkelijk update

[Edit]
Update is geslaagd. Uiteindelijk gewoon met iRestore gedaan (GUI versie van futurerestore)

Nu weer alle apps installeren :)

Skinnyice wijzigde deze reactie 28-02-2019 21:09 (4%)

• nino_070
Tip voor de ziggo app gebruikers:
Download de Ziggo app maar open hem nog niet. Vink voor de eerste keer openen in liberty lite de app aan en pas daarna openen en inloggen. Het leuke is, NoSub is niet nodig :) Dus met ForceInPicture kun je gewoon Ziggo kijken terwijl je iets anders doet

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:28
nino_070 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:28:
Tip voor de ziggo app gebruikers:
Download de Ziggo app maar open hem nog niet. Vink voor de eerste keer openen in liberty lite de app aan en pas daarna openen en inloggen. Het leuke is, NoSub is niet nodig :) Dus met ForceInPicture kun je gewoon Ziggo kijken terwijl je iets anders doet
Stappen gevolgd, maar helaas werkt het niet. De app sluit zich gelijk na openen.

• nino_070
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Stappen gevolgd, maar helaas werkt het niet. De app sluit zich gelijk na openen.
Probeer eens de volgende stappen, dit werkte bij mij op 2 devices:
  • Installeer “Liberty Lite” 0.2.10, “NoSub” 1.3 en de laatste versie van de Ziggo Go app (als je deze nog erop had, verwijder hem)
  • Vink Ziggo Go aan in zowel NoSub als Liberty Lite
  • Open nu Ziggo Go voor de eerste keer
  • Schakel NoSub weer uit als de app niet crashte

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:28
nino_070 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:20:
[...]

Probeer eens de volgende stappen, dit werkte bij mij op 2 devices:
  • Installeer “Liberty Lite” 0.2.10, “NoSub” 1.3 en de laatste versie van de Ziggo Go app (als je deze nog erop had, verwijder hem)
  • Vink Ziggo Go aan in zowel NoSub als Liberty Lite
  • Open nu Ziggo Go voor de eerste keer
  • Schakel NoSub weer uit als de app niet crashte
Helaas, ook dit werkt niet bij mij. De app opent wel, maar streams afspelen lukt niet. Ik krijg dan de melding niet beschikbaar.

• vj_slof
  • Nu online
Zijn de recentste jailbreaks tegenwoordig allemaal tethered?

• Skinnyice
vj_slof schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:45:
Zijn de recentste jailbreaks tegenwoordig allemaal tethered?
Klopt. (nouja semi-tethered)
Je sideload een app op je telefoon en klikt in die app vervolgens op "jailbreak"

Laatste untethered is 8.4 uit mijn hoofd dus alweer een tijdje terug.

Ben nu zelf een beetje aan het puzzelen met tweaks.
Had DoubleTapLock en FingerTouch en wilde daarnaast Ultrasound en Xen HTML installeren.
Xen HTML moet je de homescreen uitschakelen, anders werkt DoubleTapLock niet meer.
En met Ultrasound geïnstalleerd werkt FingerTouch niet meer, dus heb daarvoor dVirtualhome nu. Werkt niet vlekkeloos. Als ik mijn telefoon ontgrendel registreert die een extra klik.. Nog even puzzelen dus.

• vj_slof
  • Nu online
Skinnyice schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:54:
[...]

Klopt. (nouja semi-tethered)
Je sideload een app op je telefoon en klikt in die app vervolgens op "jailbreak"

Laatste untethered is 8.4 uit mijn hoofd dus alweer een tijdje terug.
Maar zo'n app via sideload moet toch na een week weer opnieuw gesigned worden voordat je 'm weer kunt gebruiken? Of gaat ie met een extern certificaat van een of andere chinees? dan laat maar...

• nino_070
vj_slof schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Maar zo'n app via sideload moet toch na een week weer opnieuw gesigned worden voordat je 'm weer kunt gebruiken? Of gaat ie met een extern certificaat van een of andere chinees? dan laat maar...
Kan met een chinees certificaat ook, maar wat de meesten doen is met eigen apple ID en de Reprovision tweak. Deze verlengt je certificaat automatisch, wanneer je in jailbroken staat bent. Moet je wel daar je Apple ID invullen. Er zijn nog nooit tekenen dat daad misbruik van werd gemaakt, maar als je het wantrouwt kan je gewoon een wegwerp apple ID aanmaken

• Skinnyice
vj_slof schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Klopt inderdaad.

Je kan:

- Handmatig sideloaden via pc wanneer je na een week moet rebooten.

- een tweak genaamd "ReProvision" installeren en die kan handmatig of automatisch de app opnieuw signen. (op je device zelf dus)

In de instellingen kan je aanpassen wanneer de app opnieuw gesigneerd dient te worden (standaard staat op 2 dagen)
Dit gebeurd gewoon met je eigen Apple ID, dus geen Chinese fratsen.
Vervolgens krijg je een notificatie wanneer de app opnieuw gesigneerd is, werkt prima.

Mocht je nog meer vragen hebben, shoot away
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True