kelly.hipolito schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:48:
[...]
Wat betreft de aankomende Windows versie. Het lijkt me dat tegenwoordig iedereen wel een vriend of vriendin heeft met een Mac. Neem ff een gezellig bezoekje, wijntje erbij, Ipad of Iphone erbij. Leuke avond heb je dan en ga je met een goed gevoel en gebreekt apparaat naar huis.
Dingdong! Hi, zeg jij hebt een macje he, ik wil graag ff m'n iphone jailbreaken, maar dat kan alleen op een mac. Mag ik die van jou ff gebruiken?
- Que?
- Ok, het is zo gebeurd hoor. (gaat zitten achter mac)
- Ehm, ja is goed hoor. Zal ik ff een biertje pakken?
- Wat? Ja, ok... ofzo... ben ff bezig Redsnow te downloaden... Jezus wat een trage k*tverb..
- Hier, ijskoud. Nog wat leuks gedaan afgelopen weekend?
- Ehm, wat? Ja sorry, lees net dat het niet werkt met Redsnow, nu moet ik ff Absinthe downloaden, maar die website ligt er de hele tijd uit. Wat zei je ook alweer?
- Of je nog iets leuks gedaan hebt van 't weekend...
- Ja, eigenlijk wel! Ik b... oh wacht ff, hij doet het nu... Fieuw, is aan het downloaden. Wat zei je ook alweer?
- Wat voor leuks heb je gedaan dan?
- O ja, ik ehm, o wacht, Absinthe is binnen, ik laat 'm gelijk ff jailbreaken hoor...
* windows doet er een frustrerend lange tijd over om dezelfde iphone in diverse gedaantes opnieuw te herkennen, gaat dit op een mac ook zo? *
- Zucht...
- Ok, dit gaat goed. Nu gewoon ff afwachten wat er gebeurt...
- Mooi, kunnen we nu toch echt ff bijkletsen. Weet je wat wij laatst voor leuks hebben gedaan?
- Vertel...
- Nou, mijn zwager...
- Moment hoor, moet ff de iphone in DFU zetten. (binnensmonds: GVD, weer mis! nog een keer, zo f*cking moeilijk kan het toch niet zijn!)
- Je moet WAT doen?
- Ah, niks, het lukt zo wel... shit, weer niet. Nog een keer opnieuw beginnen, moment...
- Is goed hoor, ik wacht wel ff...
* 4 pogingen later lukt het eindelijk *
- Hehe, hij is nu toch _echt_ aan het jailbreaken. Dat is toch altijd weer spannend...
- Jailbreaken? Ben je met een online game bezig ofzo?
- Huh? O sorry, er kwamen allemaal enge dingen op het scherm van m'n telefoon, ik dacht even dat ie kassie was... maar lijkt nu toch weer goed te gaan. Het duurt gewoon even.
- Ok. Anyway, we waren dus laatst bij m'n zwager, en toen...
- AHA! Jailbreak complete! Dat is goed nieuws... Wacht... WTF... M'n iphone wil niet meer aan... wat is hier GVD aan de hand... Heb je ook iTunes op je mac? Mag ik dat ff gebruiken om m'n iphone te restoren?
- Je doet maar hoor. Ik zet de tv er ff bij aan...
Moet ik nog doorgaan?