[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
De nieuwe update 6.1.2 is uit en bevat een bugfix in de implementatie van Exchange. Andere bugs (het omzeilen van het lockscreen) zijn niet geplet, evenals de jailbreak. Maar het is nog niet te jailbreaken op 6.1.2 op dit moment. Denk er ook aan dat het downgraden op veel toestellen nog niet mogelijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door me_mrtn op 19-02-2013 22:25 . Reden: Foutje, bedankt. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
me_mrtn schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52:
De nieuwe update 6.1.2 is uit en bevat een bug in de implementatie van Exchange. Andere bugs (het omzeilen van het lockscreen) zijn niet geplet, evenals de jailbreak. Maar het is nog niet te jailbreaken op 6.1.2 op dit moment. Denk er ook aan dat het downgraden op veel toestellen nog niet mogelijk is.
Jailbreak zit er nog steeds in, het wachten is op de aanpassing van Evasi0n. Zoals ik de hele tijd al zeg, deze jailbreak heeft geen prioriteit bij Apple omdat er geen acuur gevaar is voor de gebruikers. Ze zullen 'm ooit wel fixen, maar ik denk eerder pas bij iOS6.2.

Bedoel je nu trouwens dat de bug in Exchange geplet is of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
PhilipsFan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:58:
[...]

Jailbreak zit er nog steeds in, het wachten is op de aanpassing van Evasi0n. Zoals ik de hele tijd al zeg, deze jailbreak heeft geen prioriteit bij Apple omdat er geen acuur gevaar is voor de gebruikers. Ze zullen 'm ooit wel fixen, maar ik denk eerder pas bij iOS6.2.

Bedoel je nu trouwens dat de bug in Exchange geplet is of juist niet?
Dat moest bugfix zijn ja. ;) * me_mrtn iets met lange werkdag. Overigens is dat met evasi0n 1.4 het geval, dat 6.1.2 ook kan worden gejailbreakt. Nee, acuut gevaar is er niet, maar Apple wil eerst die bugs pletten die onder andere zakelijk een tegenslag kunnen zijn. Zakelijk gezien is er met een jailbreak nauwelijks wat aan de hand, dankzij MDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben altijd uitermate tevreden geweest over mijn JB op 5.1. Maar uiteindelijk toch maar overgestapt naar 6.1. om te voorkomen dat het straks weer te laat is.

Betreft iOS 6 is er voor mij eigenlijk niets bijgekomen waar ik daadwerkelijk gebruik van maak, enkel iCloud tabbladen is een leuke feature.

Na het upgraden natuurlijk gelijk weer aan de slag met de favoriete tweaks, en nieuwtjes.
Ik ben weer tevreden en up to date, en alles werkt naar behoren.

Must haves : ( Zie screenshots )

* Infinidock
* SBSettings
* Omni Stat

Nieuwigheidjes waar ik nog geen gebruik van maakte:

* NCsettings
* Springtomize 2
* Auxo
* Leviathanhaz3 HD theme ( Lockscreen )

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ihLaz0In7U4/USPwrZ6qZ7I/AAAAAAAABvk/jfwvE7BY7AY/s720/Lock.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-yMktdMBGhjw/USPofflhhNI/AAAAAAAABuk/6YDP_ZMkeGA/s720/Main%2520Small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-1nD2jl6XDiA/USPofA4ljWI/AAAAAAAABuc/zBu_45Hjfgw/s720/Multi%2520Small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-1OztyFjGp6U/USPohJmsCtI/AAAAAAAABu0/dIx_bjaapA4/s720/Noti%2520Small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 19-02-2013 22:39 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Nieuwe Evasi0n 1.4 werkt prima op IOS6.1.2, net ff geprobeerd op de iPhone4. Morgen de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
*snip* niet vragen om warez

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 20-02-2013 10:24 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
PhilipsFan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:44:
Nieuwe Evasi0n 1.4 werkt prima op IOS6.1.2, net ff geprobeerd op de iPhone4. Morgen de rest...
Ik heb twee iPhone 5 met iOS 6.1 met JB die nu blijven staan op "Checking for Update...". Zeker druk?

Maar...de update kun je installeren met behoud van je JB? Of moet je opnieuw JB'en als je de update erop zet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

kraades schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:36:
[...]

Ik heb twee iPhone 5 met iOS 6.1 met JB die nu blijven staan op "Checking for Update...". Zeker druk?

Maar...de update kun je installeren met behoud van je JB? Of moet je opnieuw JB'en als je de update erop zet?
1) je checkt of de update beschikbaar is op je mobiele telefoon?? dat is utigeschakeld met evasi0n...
2) je moet nooit OTA doen
3) duh, bij een update/restore moet je altijd opnieuw JB-en

deze informatie is best gemakkelijk te vinden

maar anyways... iTunes piepte bij mij direct voor de update als ik mn iphone of ipad aansloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ok, bedankt. Ik wist niet dat de check voor update standaard uit stond. Vroeger moest je daar nog een aparte "no-update" voor installeren.

Ik heb 6.1 ook OTA gedaan en hierna gejailbreakt. :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
Dit is me niet helemaal duidelijk geworden op de Evad3rs site.

Ik wil gaan updaten naar 6.1.2. maar kan ik gewoon iTunes opstarten en dan updaten of moet ik eerst restoren en dan ergens 6.1.2. vandaan halen, die inladen en dan weer backup terugzetten?

Zo thuis eerst maar een lijstje maken met de tweaks en apps die ik erop had staan :P

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

kraades schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:21:
Ok, bedankt. Ik wist niet dat de check voor update standaard uit stond. Vroeger moest je daar nog een aparte "no-update" voor installeren.

ja dat het werkt geloof ik best.

maar het JB-team heeft de JB op OTA updates niet goed getest en raadt dan ook aan om gewoon te updaten via iTunes.

prima dat je het probeert, maar daarmee zou je ondersteuning bij je JB eigenlijk niet 'mogen' vragen (IMHO)
Kuhr89 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:28:
Dit is me niet helemaal duidelijk geworden op de Evad3rs site.

Ik wil gaan updaten naar 6.1.2. maar kan ik gewoon iTunes opstarten en dan updaten of moet ik eerst restoren en dan ergens 6.1.2. vandaan halen, die inladen en dan weer backup terugzetten?

Zo thuis eerst maar een lijstje maken met de tweaks en apps die ik erop had staan :P
1) itunes met je device synchroniseren
2) reservekopie maken van je device
3) full restore uitvoeren in iTunes
4) (dit doe ik altijd zelf) je device activeren als nieuwe device (dat betekent dus die irritante 'wizard' doorlopen)
5) jailbreaken
6) reservekopie terugzetten van je device
7) plezier hebben en tweaks uitproberen

als je iTunes de update laat uitvoeren, download die vanzelf het .IPSW bestand dat bij je device hoort

[ Voor 52% gewijzigd door randje op 20-02-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
EricNL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:46:
[mbr]*snip* niet vragen om warez[/]
Huh, wacht even. We mogen het niet hebben over Warez, terwijl de laatste pagina's één grote optelsom is van de verschillende Tweaks met jailbreak.

Wordt dit nu weg-gewerkt omdat het toevallig het wordt "Cracker" bevat, wat gewoonweg de naam is van de Tweak. Er wordt niet gevraagd om een repo, ook niet gevraagd om een licentie crack of whatever...

Als de vraag gesteld wordt "Wat zijn leuke alternatieven voor SBSettings" is er niks aan de hand?
Anyway, ik heb inmiddels al een alternatief gevonden. Zal hem vooral niet delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

die verschillende tweaks met jailbreak proberen niet een of andere betalingsmodule te omzeilen zodat je onrechtmatig beschikking krijgt over iets...(in dit geval betaalde content)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
kraades schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:36:
[...]

De Apple servers hadden het vannacht behoorlijk druk idd. Inmiddels is de storm weer wat geluwd.

iPad 2 down (Zigoo TV = OK met tsProtector P), iPhone5 down. Geen enkel probleem, zelfs de Weatherapp lijkt het weer te doen i.c.m. de welbekende troublemaker. Nu de iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
5a. Cydia repo's toevoegen en de welbekende tweak installeren
6) reservekopie terugzetten van je device
7) plezier hebben en tweaks uitproberen

als je iTunes de update laat uitvoeren, download die vanzelf het .IPSW bestand dat bij je device hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Welke versie van TsProtector werkt nu met 6.1?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hmz,
Denk dat ik toch maar pas voor 6.1.2. Heb geen problemen met mijn iphone 5. Voor hetzelfde geld kan ik over 2 weken weer hetzelfde gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

EricNL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:30:
[...]

Huh, wacht even. We mogen het niet hebben over Warez, terwijl de laatste pagina's één grote optelsom is van de verschillende Tweaks met jailbreak.

Wordt dit nu weg-gewerkt omdat het toevallig het wordt "Cracker" bevat, wat gewoonweg de naam is van de Tweak. Er wordt niet gevraagd om een repo, ook niet gevraagd om een licentie crack of whatever...

Als de vraag gesteld wordt "Wat zijn leuke alternatieven voor SBSettings" is er niks aan de hand?
Anyway, ik heb inmiddels al een alternatief gevonden. Zal hem vooral niet delen!
Tweaks, of een app om in-app aankopen gratis te krijgen is wel een wereld van verschil. Discussies over jailbreaken, tweaks en handige apps kunnen prima hier besproken worden. Vragen over het gratis verkrijgen van zaken waar je normaalgesproken voor moet betalen niet. Zo simpel is het.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Tijgert schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:08:
Welke versie van TsProtector werkt nu met 6.1?
iPhone: 5
iOS: 6.1
TsProtector: 3.1-2

Live TV kijken via Ziggo TV: Jazeker.

Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
En de iPad mini 3G ook gedaan, werkt prima. Heb wel de iPhone5 af en toe in een boot loop, meer mensen daar ook last van? Dat het Apple logo verdwijnt en dan weer komt. Gebeurt soms 3x achter elkaar, maar nu is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Huh? Ik krijg met TsProtector 3.1-2 dat hij niet op mijn iPad wil... de iPad zelf is een conflict zegt ie??
Ik had ondertussen wel meer 'conflicten' door te prutsen, dan maar een verse 6.1.2 erop...

[ Voor 31% gewijzigd door Tijgert op 20-02-2013 18:58 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
kraades schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:21:

Het probleem met OTA updates is dat je andere SHSH blobs krijgt dan de "Standaard" blobs die je met een iTunes update krijgt. Dit betekend dat je een andere blob naar cydia upload, en met die blob kan je geen custom restore doen.

(zo heb ik het begrepen, fouten onder voorbehoud)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je assistive touch kan aanpassen?

Webscrollian is een must have tweak, eindelijk met fatsoenlijke snelheid scrollen in browsers

[ Voor 50% gewijzigd door Manke op 21-02-2013 00:24 ]

• me_mrtn
Tr4il schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Het probleem met OTA updates is dat je andere SHSH blobs krijgt dan de "Standaard" blobs die je met een iTunes update krijgt. Dit betekend dat je een andere blob naar cydia upload, en met die blob kan je geen custom restore doen.

(zo heb ik het begrepen, fouten onder voorbehoud)
Nee hoezo zouden die "anders" zijn? Immers, elke iPhone krijgt al een unieke. Het heeft er mee te maken dat de OTA-updates in principe delta-updates zijn en van te voren is niet te voorspellen wat er nu precies wel en niet mee komt in zo'n update. Dat wil nog wel eens verschillen. Om zeker er van te zijn dat de meest actuele firmware er op wordt gezet wordt dus een restore aanbevolen.

• PhilipsFan
me_mrtn schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:29:
[...]

Nee hoezo zouden die "anders" zijn? Immers, elke iPhone krijgt al een unieke. Het heeft er mee te maken dat de OTA-updates in principe delta-updates zijn en van te voren is niet te voorspellen wat er nu precies wel en niet mee komt in zo'n update. Dat wil nog wel eens verschillen. Om zeker er van te zijn dat de meest actuele firmware er op wordt gezet wordt dus een restore aanbevolen.
De shsh's zijn hetzelfde, maar de APTicket niet. Als je eerder gerestored hebt via iTunes naar een iOS versie 5 of hoger, dan is er een APTicket gegenereerd en vastgelegd op je device. Bij het restoren kan deze herbruikt worden. Maar niet als je gerestored hebt via OTA of je iDevice al af fabriek met iOS5 kwam. Deze bevatten dan een afwijkend APTicket welke niet bruikbaar is voor een normale restore.

Lees anders eens dit.

• me_mrtn
PhilipsFan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:14:
[...]

De shsh's zijn hetzelfde, maar de APTicket niet. Als je eerder gerestored hebt via iTunes naar een iOS versie 5 of hoger, dan is er een APTicket gegenereerd en vastgelegd op je device. Bij het restoren kan deze herbruikt worden. Maar niet als je gerestored hebt via OTA of je iDevice al af fabriek met iOS5 kwam. Deze bevatten dan een afwijkend APTicket welke niet bruikbaar is voor een normale restore.

Lees anders eens dit.
Wat moet ik met een jailbreaktutorial voor de iPad 2? Die SHSH's zijn niet hetzelfde, aangezien deze gegenereerd worden door een combi van apparaat, iOS-versie en de ECID. Vandaar ook dat SHSH's eigenlijk ECID SHSH's heten. Ook worden deze SHSH's tijdens elke restore opnieuw aangemaakt, mits Apple dat toestaat. Dat APTicket heeft er in dit geval nog niet eens mee te maken, dat is slechts een uitbreiding sinds iOS5 die later weer te omzeilen is geweest. Echter, het hele euvel zit hem in het feit dat de bootrom tegenwoordig dichtgetimmerd is en dat daarom van iOS6 naar iOS5 (of binnen iOS6) geen downgrade mogelijk is. Dit voorgaande is op alle updates van toepassing; iTunes én OTA.

En verder op het verhaal van tr4il ingaande; dat SHSH blobs worden geupdate tijdens restore, dat klopt, maar dat heeft weinig te maken met het jailbreaken.

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Tsprotector werkt bij mij nog steeds niet, verschillende repro's geprobeerd iemand tips?

Ziggo werkt niet althans

• mrcosmo
Iemand tips voor winterboard Themes ?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mrcosmo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:12:
Tsprotector werkt bij mij nog steeds niet, verschillende repro's geprobeerd iemand tips?

Ziggo werkt niet althans
Heb je de gratis versie, of betaald ?
Want hier werkt het gewoon prima

( als je verschillende repo's gebruikt heb, ga ik van de 'gratis' versie uit, en sta je er alleen voor .... )

• technorabilia
mrcosmo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:19:
Iemand tips voor winterboard Themes ?
Boss theme vond ik wel aardig. Donker theme.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Hoe Kan ik weer Cydia app store weer terug krijgen ?
Ik heb namelijk wat dingen verwijderd in Cydia strore wat ik geïnstalleerd heb.
Nu is mijn Cydia store icoontje weg en op nieuw jailbreaken heeft geen zin werkt niet om het icoontje terug te krijgen.
Maar het icoontje van activator, winterboard en SBSsettings zijn nog aanwezig ik mis alleen het icoontje van Cydia hoe krijg ik die terug ?

Iemand een oplossing....

Al vast bedankt.

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik vrees dat het opnieuw restoren gaat worden en nieuwe jailbreak uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik kan me niet voorstellen dat het niet eerder ter sprake is gekomen, maar ik kan zo gauw niet vinden hoe ik de datum aan mijn status bar kan toevoegen, het liefst in een door mij gekozen formaat. Ik heb SBSettings verwijderd nu ik IntelliScreenX en Auxo heb, want die bieden meer en mooiere toggles dan SBSettings, maar ik merk dat ik nu ook de datum in de status bar kwijt ben. Ik kan alleen geen tweaks vinden die alleen deze functie bieden.

StatusTweak heb ik geprobeerd, maar die is instabiel en crasht Springboard. Er zijn ook tweaks die je carrier aanpassen met de datum, maar dat wil ik niet omdat ik ook Zeppelin gebruik om meer ruimte te creëren door een logo van mijn provider te tonen in plaats van de hele tekst.

Ik wil dus de datum aan de status bar toevoegen, en het liefst in een door mij gekozen formaat. Wie helpt me uit de brand?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Kuhr89 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:18:
Ik vrees dat het opnieuw restoren gaat worden en nieuwe jailbreak uitvoeren.
Heb ik al meerdere keren geprobeerd maar die icoontjes blijven er op staan was alleen vergeten te zeggen dat ik dit al paar keer gedaan heb.

EDIT : Jailbreak is weer zo als het hoort.
Alleen ik moet alle apps uit appstore weer halen wat ik gedaan heb is iPhone hersteld terug naar fabriek instellingen en de Jailbreak opnieuw uitgevoerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Havelock op 22-02-2013 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Laatst online: 15-09 15:05
Zijn er mensen die Auxo (beta) op hun iPhone 4/4S werkend hebben zonder die talloze Springboard crashes? Het is werkelijk tenenkrommend irritant aan het worden, terwijl het doel van Auxo echt ontzettend goed is ;(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Jermaine schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:48:
Zijn er mensen die Auxo (beta) op hun iPhone 4/4S werkend hebben zonder die talloze Springboard crashes? Het is werkelijk tenenkrommend irritant aan het worden, terwijl het doel van Auxo echt ontzettend goed is ;(...
Hoezo "beta"? Er is toch een normale versie? Op mijn 4s werkt het in ieder geval prima. Even opletten dat er geen conflict is met een andere cydia tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Batterydoctor pro in cydia heeft auxo ingebouwd en toggles, in de NC en als je op de batterij icoon tapt. Aanrader om even te checken.

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 22-02-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een goede Siri tweak die ik kan installeren op mn iPhone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn iphone 5 gekregen, meteen gejailbreaked op ios 6.2.1. ging allemaal soepel.
inmiddels weer meteen de Jaku skin erop gezet :) mooiste skin die je kan kopen voor onder de 2 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Jaku, mooie, ayecon ook hier voorbij zien komen, iemand nog bekend met mooie skins?
Of suggesties voor must-have tweaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
mn jailbreak draait eigenlijk prima om mn 6.1 en heb (vlgs mij) geen last van bugjes of wat dan ook.
Toch maar upgraden naar 6.1.2 of gewoon maar lekker op 6.1 laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:10:
Jaku, mooie, ayecon ook hier voorbij zien komen, iemand nog bekend met mooie skins?
Of suggesties voor must-have tweaks?
die Ayecon is idd ook een mooie.
ben voor de rest weinig kwalitatief mooie themas tegen gekomen.

momenteel heb ik draaien:

- jaku (kost je 2,99 dollar)
- winterboard
- NC toggles (imo de mooiste)
- pull to refresh safari (handig)
- resetAllKiller (verwijdert de reset knoppen, zijn niet aan te raden als je jealbreak hebt en kunnen zelfs gevaarlijk zijn)
- PrivaCy (global opt out for usage trackers)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Heb heel wat tweaks geprobeerd:
Action menu (uitgebreide selection-popup)
Actionslider (apps quitten vanuit NC)
Auxo
Bridge (op de telefoon liedjes toevoegen aan de muziekspeler)
Bulletin (NC in het lockscreen)
FolderCloser (sluit de folder na het starten van een app)
Grooveshark (+grooveshark enhancer :) )
iCleaner (goede ios cleaner)
InfiniFolders (folders scrollen)
iKeyWi (5e rij voor de keyboard, met cijfers en symbolen)
LowPowerBanner (Bannertje bij 20% en 10% batterijlading ipv een dialog)
MapsOpener (Opent map links in google maps)
Navigate from maps (navigeren met tomtom en navigon vanuit maps en google maps)
NoNewsIsGoodNews (newsstand weg)
Pull to refresh (op aanraden hierboven)
Safari omnibar
SwipeShiftCaret (cursor heen en weer swipen, werkt icm octopus keyboard, swipeselection is beter maar werkt niet met octopus)
tab+ (meer dan 8 tabs in safari)
volume slider widget (volume regelen in sbsettings)
Webscrollian (snel scrollen in browsers)
zeppelin (icoontje ipv carrier naam)
battery doctor pro (batterij beter opladen, geen idee of het daadwerkelijk beter is, heeft ook auxo en toggles ingebouwd voor in de NC)

Octopus keyboard (was een instant buy, woordsuggesties boven de volgende letter van het woord, vanaf de letter omhoog swipen schrijft het woord, verder leert het woorden en woordcombinaties)

Missionboard (Multitaskswitcher, soort multifl0w, best mooi, maar ik gebruik em niet, auxo voldoet)

[ Voor 9% gewijzigd door Manke op 24-02-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Manke schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:02:
Heb heel wat tweaks geprobeerd:
[...]
Sommige van die tweaks staan niet in de normale repo's. Welke aanvullende repo's gebruik je? Ben vooral geinteresseerd in LowPowerBanner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
modmyi en wat illegale om te testen
lowpowerbanner staat in de bigboss repo.

[ Voor 23% gewijzigd door Manke op 25-02-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Manke schreef op maandag 25 februari 2013 @ 00:44:
modmyi en wat illegale om te testen
lowpowerbanner staat in de bigboss repo.
Thanks, ik begrijp het al. Die ligt er al de hele avond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Heb nu dit Thema erop, is wel weer een heel mooi en compleet thema en er komen nog steeds zaken bij.

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/515/vorschaufinal.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Het lijkt erop dat 6.1.3 de exploit die evasi0n gebruikt gaat dichten: http://www.forbes.com/sit...ix-for-evasi0n-jailbreak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag Music Control Pro 6 gekocht, echt ideaal :)
je kan (ook als je scherm uit staat, of vanuit je lockscreen) swipen naar links/rechts om tracks te skippen.
wanneer men naar boven of naar beneden swiped pas je het volume aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom137 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:17:
Het lijkt erop dat 6.1.3 de exploit die evasi0n gebruikt gaat dichten: http://www.forbes.com/sit...ix-for-evasi0n-jailbreak/
"Wang tells me that the group has discovered enough bugs in Apple’s mobile operating system to nearly build a new iOS jailbreak even if all the bugs they currently use are fixed."

;) wat dat betreft blijft het een kat en muis spelletje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 01:21:
[...]

"Wang tells me that the group has discovered enough bugs in Apple’s mobile operating system to nearly build a new iOS jailbreak even if all the bugs they currently use are fixed."

;) wat dat betreft blijft het een kat en muis spelletje.
Dat is wel zo, maar dat betekent nog niet dat ze meteen een nieuwe jailbreak gaan maken zodra Apple met 6.1.3 uitkomt. Eigenlijk vind ik het een beetje waardeloos, ze hadden denk ik beter nog even kunnen wachten met het uberhaupt releasen van de jailbreak, tot Apple die crappy 6.1 had opgelapt. Want ze zijn wel weer klassiek aan het prutsen, eerst die ontvangstproblemen op de 4S, toen die Exchange ellende en nu die lockscreenbugs. Jailbreakers zullen dus straks weer moeten kiezen tussen een versie met bugs of geen jailbreak. Hopelijk maakt een overijverige jailbreaker nog een Cydia tweak om die lockscreen bugs te patchen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze nu weer een flinke tijd gaan wachten, misschien wel tot IOS7. De meeste mensen die willen jailbreaken hebben dat nu gedaan en blijven wel op 6.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Kan iemand mij vertellen wat er nu zo "leuk" is aan de "Jaku" theme? Ik heb in Winterboard de volgende optie aan staan:

Jaku iOS 5

Daarnaast staan:
3. Jaku Extensions
2. Jaku Essentials
1. Jaku Dock

Niet aangevinkt. Ik heb mijn iPhone ge-respringt, maar het enige wat er eigenlijk veranderd is het "Slide to Unlock" blokje. Doe ik iets verkeerd, of is dat nou de volledige Jaku thema?

Edit:
Misschien had ik de overige Jaku optie's ook even aan moeten vinken. Mijn scherm met alle app's en icoontjes (Dock-screen?) ziet er nu wel heel anders uit!

[ Voor 17% gewijzigd door EricNL op 26-02-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
iemand enig idee hoe je een mkv met xbmc sneller kunt doorspoelen ?
bv automatisch naar 40min gaan etc
iemand nog leuke skins voor xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 01:07:
vandaag Music Control Pro 6 gekocht, echt ideaal :)
je kan (ook als je scherm uit staat, of vanuit je lockscreen) swipen naar links/rechts om tracks te skippen.
wanneer men naar boven of naar beneden swiped pas je het volume aan.
ik heb een soortgelijk iets met activator gedaan (al sinds de 3GS):

volume up short hold: next track
volume down short hold: previous track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Anthirian schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:29:
Ik kan me niet voorstellen dat het niet eerder ter sprake is gekomen, maar ik kan zo gauw niet vinden hoe ik de datum aan mijn status bar kan toevoegen, het liefst in een door mij gekozen formaat. Ik heb SBSettings verwijderd nu ik IntelliScreenX en Auxo heb, want die bieden meer en mooiere toggles dan SBSettings, maar ik merk dat ik nu ook de datum in de status bar kwijt ben. Ik kan alleen geen tweaks vinden die alleen deze functie bieden.

StatusTweak heb ik geprobeerd, maar die is instabiel en crasht Springboard. Er zijn ook tweaks die je carrier aanpassen met de datum, maar dat wil ik niet omdat ik ook Zeppelin gebruik om meer ruimte te creëren door een logo van mijn provider te tonen in plaats van de hele tekst.

Ik wil dus de datum aan de status bar toevoegen, en het liefst in een door mij gekozen formaat. Wie helpt me uit de brand?
Even mijn eigen vraag beantwoorden.

Ik heb op de Japanse repo Hitori Blog (repo url: http://hitoriblog.com/apt/) een tweak gevonden genaamd StatusBarCustomClock4. Deze doet exact wat ik wil. Je kunt zelf een format string invullen (bv. HH:mm DD) en zo extra informatie aan je klok toevoegen. Het enige minpuntje is dat de tweak standaard Japans is als je hem installeert en dat na het veranderen van de taal af en toe nog wat Japanse tekens in de menu's staan. Neemt niet weg dat dit een aanrader is als je net als ik SBSettings alleen nog gebruikte om de datum toe te voegen aan je status bar.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Laatst online: 17-07-2023
Hay mensen,

Ik ben vrij nieuw in het jailbreaken en de hele bende bij iOS devices, en ik kan je nu al vertellen: ik weet er gewoon niks van af!
Dus aub lief zijn :)

Ik heb hier een iPHone 4 (de eerste versie met de zogenaamde death-grip antenne ;) ) en er schijnt een franse simlock op te zitten, maar ik heb de iPhone jailbreaked en al overgenomen van iemand en vervolgens zelf geconfigureerd e.d., maar nu sluit ik dat ding aan op m'n MacBook, start iTunes op en gaat hij vanaf versie 6.0.1 updaten naar versie 6.1.2 z (automatisch, ik was vergeten een tijdje geleden het automatisch updaten uit te schakelen, daardoor deed hij dat) en ik baal er als de klere van aangezien ik nu ook zonder SIM-kaart niet meer in iOS kom, de iPhone is alleen bruikbaar met een SIM van die franse provider(moet nog uitzoeken welke).

Dit zelfde heb ik gehad met de iPhone 3GS van m'n ma, die heb ik uiteindelijk naar de lokale telefoonturk toegebracht en die heeft hem via die spaanse provider (movistar) weten te unlocken, en dat legaal voor 50 euro.

Maar nu wil ik niet weer in dezelfde week notabene nog een keer 50 euro (of meer) er tegen aan gaan gooien.

Is hier ook nog een ander truucje voor?!
Ik ben bereid er redelijk wat voor te doen om het voorelkaar te krijgen maar het moet wel binnen een paar dagen done zijn.

Kan iemand mij helpen/een duw in de goede richting geven want ik ben een leek in het gebied van jailbreaken e.d. (neem dat echt letterlijk) en ik heb die iPHone letterlijk 5 uurtjes nu en ik heb het na de eerste 2 uurtjes al weten te vern**ken door hem te laten updaten met iTunes (wat weliswaar automatisch ging) :'(

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Barbie500 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:28:
Hay mensen,

Ik ben vrij nieuw in het jailbreaken en de hele bende bij iOS devices, en ik kan je nu al vertellen: ik weet er gewoon niks van af!

Ik heb hier een iPHone 4 (de eerste versie met de zogenaamde death-grip antenne ;) ) en er schijnt een franse simlock op te zitten, maar ik heb de iPhone jailbreaked en al overgenomen van iemand en vervolgens zelf geconfigureerd e.d., maar nu sluit ik dat ding aan op m'n MacBook, start iTunes op en gaat hij vanaf versie 6.0.1 updaten naar versie 6.1.2 z (automatisch, ik was vergeten een tijdje geleden het automatisch updaten uit te schakelen, daardoor deed hij dat) en ik baal er als de klere van aangezien ik nu ook zonder SIM-kaart niet meer in iOS kom, de iPhone is alleen bruikbaar met een SIM van die franse provider(moet nog uitzoeken welke).

Dit zelfde heb ik gehad met de iPhone 3GS van m'n ma, die heb ik uiteindelijk naar de lokale telefoonturk toegebracht en die heeft hem via die spaanse provider (movistar) weten te unlocken, en dat legaal voor 50 euro.

Maar nu wil ik niet weer in dezelfde week notabene nog een keer 50 euro (of meer) er tegen aan gaan gooien.

Ik ben bereid er redelijk wat voor te doen om het voorelkaar te krijgen maar het moet wel binnen een paar dagen done zijn.

Kan iemand mij helpen/een duw in de goede richting geven want ik ben een leek in het gebied van jailbreaken e.d. (neem dat echt letterlijk) en ik heb die iPHone letterlijk 5 uurtjes nu en ik heb het na de eerste 2 uurtjes al weten te vern**ken door hem te laten updaten met iTunes (wat weliswaar automatisch ging) :'(
Je hebt er een nieuwe iPod bij, want je hebt je baseband ook laten updaten. Daar kun je niets meer mee op eigen houtje. Enige wat je wellicht kunt doen is contact opnemen met de Franse provider, dat zij de simlock er af kunnen laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:39

Convoy

g44p

mrcosmo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:03:
iemand enig idee hoe je een mkv met xbmc sneller kunt doorspoelen ?
bv automatisch naar 40min gaan etc
iemand nog leuke skins voor xbmc?
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS

kun je denk ik beter daar even vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Barbie500 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:28:
Hay mensen,

ebay :)

Heb een at&t iphone laten unlocken voor $2,50 bij een Pakistaan, maar dat is wat anders dan een franse provider.
Welke provider is het?
Hier kan je het checken
http://www.s-url.ro/

Niet zo heel duur
http://www.ebay.com/sch/i...one+france+unlock&_sop=15

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 27-02-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
CrimsoN72 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:24:
[...]

Hoezo "beta"? Er is toch een normale versie?
De makers van Auxo hebben ook een beta repo draaien ;)
Even opletten dat er geen conflict is met een andere cydia tweak...
Zelfs wanneer er geen andere tweak naast draait blijft de boel bij dezelfde actions (Het lijkt erop dat het voornamelijk gebeurt wanneer de Music app bezig is met het afspelen van een nummer voorzien van coverart) crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Is er een tweak om tekst in browsers te vergroten zonder dat de borders veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Jermaine schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:18:
[...]

De makers van Auxo hebben ook een beta repo draaien ;)

[...]

Zelfs wanneer er geen andere tweak naast draait blijft de boel bij dezelfde actions (Het lijkt erop dat het voornamelijk gebeurt wanneer de Music app bezig is met het afspelen van een nummer voorzien van coverart) crashen.
Tja, als je de tweak graag wilt gaan gebruiken dan toch maar kopen zou ik zeggen, die is namelijk niet buggy...

Ik vind dat goede cydia apps net als goede appstore apps hun geld waard zijn. En laten we eerlijk zijn, het is niet alsof je de hoofdprijs moet betalen. Bovendien maak ik al jaren gebruik van bepaalde tweaks die netjes, net als in de appstore, geregistreerd staan in cydia als gekochte apps, en ge-update worden voor latere iOS versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Hoop dat multifl0w naar ios6 komt, vind die beter dan auxo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor iedereen die zijn fotos sFTP'ed of kopieert naar zijn /var/mobile/Media/DCIM folder, en deze niet terug ziet in de camera roll:
/var/mobile/Media/PhotoData/Photos.sqlite
/var/mobile/Media/PhotoData/Photos.sqlite-shm
/var/mobile/Media/PhotoData/Photos.sqlite-wal
Het verwijderen van de boven genoemde files zorgt ervoor dat de lijst opnieuw word gegenereerd, daarna zijn alle foto's weer te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

randje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:36:
[...]

ik heb een soortgelijk iets met activator gedaan (al sinds de 3GS):

volume up short hold: next track
volume down short hold: previous track
Ik zat gewoon de hele tijd te zoeken naar een app die dit deed.
Had een app maar die crashte de hele tijd...

Nooit aan gedacht dat je dit ook gewoon simpel met Activator zelf kan...

Dank voor de tip!!

• Jermaine
CrimsoN72 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:16:
[...]

Tja, als je de tweak graag wilt gaan gebruiken dan toch maar kopen zou ik zeggen, die is namelijk niet buggy...
Het feit dat ik een beta-repo mention betekent niet dat ik niet betaald heb voor Auxo, integendeel. Ik ben alleen lichtelijk teleurgesteld in het feit dat er releases uit blijven komen die memoryleaks blijven veroorzaken; het voelt alsof er niets opgelost wordt.

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
Ik heb een vraag, waar ik niet zo snel het antwoord op heb kunnen vinden. Heb nu een Ipad 2 (oude variant) gejailbraikt draaien op 5.0.1. Kan ik upgraden naar een hogere, en hoe kan ik dat zonder gegevens te verliezen en jailbreak te behouden. Sommige apps draaien niet meer op deze versie (o.a. Goodreader -> Dropbox support).

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• PhilipsFan
Alp_Kartal2003 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:53:
Ik heb een vraag, waar ik niet zo snel het antwoord op heb kunnen vinden. Heb nu een Ipad 2 (oude variant) gejailbraikt draaien op 5.0.1. Kan ik upgraden naar een hogere, en hoe kan ik dat zonder gegevens te verliezen en jailbreak te behouden. Sommige apps draaien niet meer op deze versie (o.a. Goodreader -> Dropbox support).
Je kunt je gegevens en jailbreak niet _behouden_. Je kunt ze er wel opnieuw opzetten. En dit is bij uitstek het moment om dat te doen.
  1. Backup maken van je iPad in iTunes (denk evt erom dat je het wachtwoord nog weet)
  2. Software 6.1.2 installeren met iTunes (restore, niet upgrade)
  3. De iPad activeren als nieuwe iPad (op het ding zelf)
  4. Jailbreaken
  5. Je jailbreak tweaks in Cydia weer installeren (maak vantevoren een lijstje). Installeer uiteraard niks dat niet compatible is met IOS 6.1.2
  6. In iTunes de backup terugzetten

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
PhilipsFan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:58:
[...]

Je kunt je gegevens en jailbreak niet _behouden_. Je kunt ze er wel opnieuw opzetten. En dit is bij uitstek het moment om dat te doen.
  1. Backup maken van je iPad in iTunes (denk evt erom dat je het wachtwoord nog weet)
  2. Software 6.1.2 installeren met iTunes (restore, niet upgrade)
  3. De iPad activeren als nieuwe iPad (op het ding zelf)
  4. Jailbreaken
  5. Je jailbreak tweaks in Cydia weer installeren (maak vantevoren een lijstje). Installeer uiteraard niks dat niet compatible is met IOS 6.1.2
  6. In iTunes de backup terugzetten
Dank! Jammer dat ik ben vergeten de boeken en apps ook te backuppen, nu moet ik alles individueel weer installeren. Instellingen van alle apps zijn wel opgenomen in de backup zie ik.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 08:49
Goedemiddag allen!

Klopt het dat mijn weer app niet meer werkt na de jailbreak?

en nog een vraagje
Ik zit iedere dag ongeveer een uur in de bus naar me werk heen en een uur terug.
Zonder dat ik wil streamen moet het volgens mij mogelijk zijn om gewoon een MKV af te kunnen spelen.

Nu heb ik al XMBC draaiende weten te krijgen maar die werkt volgens mij puur alleen met source's, is er een mogelijkheid dat ik een MKV bestand op mijn iphone als bij wijze van spreken een soort USB stick ga benaderen en dat een XMBC dat dan kan uitlezen?

Zo ja hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt.
T.

• PhilipsFan
Thijs2012 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:13:
Goedemiddag allen!

Klopt het dat mijn weer app niet meer werkt na de jailbreak?
Nee, dat klopt niet, of je moet een oude versie van Evasi0n hebben gebruikt. De huisige versie vernaggelt niet je weer-app, maar een andere tweak waarvan ik hier op dit forum de naam niet mag noemen, doet dat wel. Het heeft te maken met het kunnen installeren van gekraakte apps.

Bij mij is het nu trouwens goed, inclusief de bedoelde tweak. De volgorde zal wel uitmaken...

• noteboeki
PhilipsFan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:11:
[...]

Nee, dat klopt niet, of je moet een oude versie van Evasi0n hebben gebruikt. De huisige versie vernaggelt niet je weer-app, maar een andere tweak waarvan ik hier op dit forum de naam niet mag noemen, doet dat wel. Het heeft te maken met het kunnen installeren van gekraakte apps.

Bij mij is het nu trouwens goed, inclusief de bedoelde tweak. De volgorde zal wel uitmaken...
Vlgs mij was dat appsync, hier is vlgs mij niks illegaals aan overigens.
Ff eraf gooien als je hem erop hebt en kijken of de weer app werkt, kan ook gewoon wat anders zijn
Wat een probleem geeft.

• TehJokur
me_mrtn schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:59:
[...]

Je hebt er een nieuwe iPod bij, want je hebt je baseband ook laten updaten. Daar kun je niets meer mee op eigen houtje. Enige wat je wellicht kunt doen is contact opnemen met de Franse provider, dat zij de simlock er af kunnen laten halen.
Ik snap je opmerking van "je hebt er een nieuwe iPod bij" WEL maar het leuke is, is dat dan ook weer niet helemaal klopt aangezien ik iOS met of zonders SIMkaart helemaal niet meer in kom.
Op het moment dat hij de iPhone wil activeren dan moet ik OF hem op iTunes aansluiten OF een geldige SIM kaart er in drukken, als ik mijn eigen Voda NL SIM er in druk dan geeft hij dus het bericht dat hij een "geldige" SIM er in moet hebben.
Vanaf dat punt kan niet meer verder komen in iOS, en dus is het ook geen iPod meer (wat ik voor een paar dagen wel oke vond omdat ik nu al onderzoekje via IMEI bij een lokale "telefoonturk" heb lopen, die is morgen klaar als het goed is, dan weet hij welke provider etc. en dan heb ik een kans om te unlocken maar als dat bij Orange France is dan gaat het mij heel veel geld kosten. :'( )

Iemand een fix om de iPHone snel weer even werkend te maken zonder "telefoon"/SIM functie's maar wel dat de rest bruikbaar is oid?! (ik ben een noob hier zoals ik al vermeld had dus ik vraag het maar even, waarschijnlijk een domme opmerking :P )

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

Alp_Kartal2003 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:37:
[...]

Dank! Jammer dat ik ben vergeten de boeken en apps ook te backuppen, nu moet ik alles individueel weer installeren. Instellingen van alle apps zijn wel opgenomen in de backup zie ik.
Vind ik toch vreemd, stel je besluit een app niet te herinstalleren, dan staat die appdata toch onnodig op je iDevice en dus vervuilt de boel.

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik zit momenteel nog op 4.2.1. maar wil binnenkort upgraden naar 6.1.2
Ik heb gelezen dat 6.1.3 mogelijk (voorlopig) niet gejailbreaked kan worden.
Kan ik, nadat 6.1.3 uitkomt ook nog steeds updaten naar 6.1.2 ?

Als ik een ISPW restore dus 6.1.2 (naar ik heb begrepen recommended boven een upgrade),
veranderd er dan iets in mijn baseband ? Anders kan ik dadelijk niet meer bellen...

• TehJokur
itsmeallright schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:53:

Als ik een ISPW restore dus 6.1.2 (naar ik heb begrepen recommended boven een upgrade),
veranderd er dan iets in mijn baseband ? Anders kan ik dadelijk niet meer bellen...
Als dan bellen op je iPhone echt een feature is die je niet kan missen (bijv. ivm. business etc.) dan zou ik persoonlijk eerst het risico nog niet nemen.
Maarja, da's mijn mening.

Hebben jullie enig idee hoe ik snel nog even m'n iPhone tijdelijk een iPhone zonder "phone" kan breaken oid.?!
Ik moet er in ieder geval even muziek op kunnen luisteren :S

• Manke
  • Niet online
Barbie500 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:44:
[...]

Ik snap je opmerking van "je hebt er een nieuwe iPod bij" WEL maar het leuke is, is dat dan ook weer niet helemaal klopt aangezien ik iOS met of zonders SIMkaart helemaal niet meer in kom.
Op het moment dat hij de iPhone wil activeren dan moet ik OF hem op iTunes aansluiten OF een geldige SIM kaart er in drukken, als ik mijn eigen Voda NL SIM er in druk dan geeft hij dus het bericht dat hij een "geldige" SIM er in moet hebben.
Vanaf dat punt kan niet meer verder komen in iOS, en dus is het ook geen iPod meer (wat ik voor een paar dagen wel oke vond omdat ik nu al onderzoekje via IMEI bij een lokale "telefoonturk" heb lopen, die is morgen klaar als het goed is, dan weet hij welke provider etc. en dan heb ik een kans om te unlocken maar als dat bij Orange France is dan gaat het mij heel veel geld kosten. :'( )

Iemand een fix om de iPHone snel weer even werkend te maken zonder "telefoon"/SIM functie's maar wel dat de rest bruikbaar is oid?! (ik ben een noob hier zoals ik al vermeld had dus ik vraag het maar even, waarschijnlijk een domme opmerking :P )
voor $0.40 heb je meteen de carrier adhv het IMEI nummer: http://imei.s-url.ro/

• TehJokur
Manke schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:49:
[...]

voor $0.40 heb je meteen de carrier adhv het IMEI nummer: http://imei.s-url.ro/
Ja ten eerste vertrouw ik dat soort sites niet, waarbij je creditcards etc. moet invoeren en dat enge amerikaanse gedoe, daarnaast word het al gedaan voor mij.
En ten derde: ik heb er niks aan, het is slechts een check van mijn IMEI nummer om er achter te komen welke SIMlock van welke provider er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Wil je dat niet weten dan, op welke provider het gelocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
itsmeallright schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:53:
Nee, dat is de hele crux. Totdat de slimme jongens weer een methode vinden om met opgeslagen SHSH's een firmware erop te krijgen gaat je dat niet lukken. En ja, je baseband wordt ook geupgrade naar de nieuwste versie. Als je afhankelijk bent van een unlock dan zul je met Redsn0w aan de gang moeten om een custom IPSW te brouwen, maar ik heb geen idee of dat al goed werkt met IOS6.1.2.
DyStiC schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:44:
[...]

Vind ik toch vreemd, stel je besluit een app niet te herinstalleren, dan staat die appdata toch onnodig op je iDevice en dus vervuilt de boel.
Nyet. De data behorende bij een app wordt in de iTunes backup bewaard, niet op je iDevice. Als je de app van je device wist wis je ook de data (word je voor gewaarschuwd), maar als je de app nog in je itunes backup hebt kun je die nog terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Barbie500 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:44:
[...]

Oh, je bent helemaal gelocked. Je zou een blanco SIM-kaart (ben even de correcte naam kwijt) op eBay kunnen kopen zodat je voorbij het activatiescherm komt. En je hoeft geen "onderzoek" bij de lokale telefoontoko te laten lopen, dat kun je prima zelf op bijvoorbeeld: http://www.imei.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Nee, dat is de hele crux. Totdat de slimme jongens weer een methode vinden om met opgeslagen SHSH's een firmware erop te krijgen gaat je dat niet lukken. En ja, je baseband wordt ook geupgrade naar de nieuwste versie. Als je afhankelijk bent van een unlock dan zul je met Redsn0w aan de gang moeten om een custom IPSW te brouwen, maar ik heb geen idee of dat al goed werkt met IOS6.1.2.
Ok, dat dacht ik al. Ik heb begrepen dat het nog wel even kan duren voor 6.1.3 er is dus heb nog wel even...
Maar ik ben niet afhankelijk van een unlock, toestel is niet gelocked en nooit geweest (neverlocked), waarom gebeurt er dan iets met m'n baseband ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
me_mrtn schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:45:
[...]

Oh, je bent helemaal gelocked. Je zou een blanco SIM-kaart (ben even de correcte naam kwijt) op eBay kunnen kopen zodat je voorbij het activatiescherm komt. En je hoeft geen "onderzoek" bij de lokale telefoontoko te laten lopen, dat kun je prima zelf op bijvoorbeeld: http://www.imei.info/
Die IMEI check op provider e.d. is al gaande, duurt alleen ff.
Hij kent zo'n figuur die van een Apple-medewerker een account heeft gekocht voor een aantal duizend euro oid. en heeft nu toegang tot dat soort dingen, blacklisted is hij iig niet na m'n eigen IMEI check via imei.info (dankje voor dat linkje, ben ik nog nooit tegengekomen :D )

Dat blanco SIM kaartje waar je het over had, hoe werkt dat precies en waar kan ik die shizzle krijgen?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
Is de naam van zo'n unlock SIM kaart toevallig Gevey?!

Sorry, dubbelpost :S

[ Voor 18% gewijzigd door TehJokur op 01-03-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Nee, geen Gevey. Zijn in principe SIM-kaarten zonder info er op gekoppeld aan een provider, maar die kun je wel gebruiken om de telefoon te unlocken. Wat je ook zou kunnen doen is een prepaid kaartje van de betreffende provider gebruiken. Maar an sich heeft het vanaf nu weinig meer te maken met jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
me_mrtn schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:31:
Nee, geen Gevey. Zijn in principe SIM-kaarten zonder info er op gekoppeld aan een provider, maar die kun je wel gebruiken om de telefoon te unlocken. Wat je ook zou kunnen doen is een prepaid kaartje van de betreffende provider gebruiken. Maar an sich heeft het vanaf nu weinig meer te maken met jailbreaken.
nee dat klopt maar ik ben hopeloos, ik zit nu met een hele dure Apple baksteen :'(
Ik moet alleen de SIM lock er af hebben, maakt niet uit of dat nou legaal of illegaal gebeurt, het moet gewoonuiteindelijk kunnen dat ik die hele iPHone weer volledig kan gebruiken met m'n huidige Vodafone MicroSIM :S
Het feit dat ik het hier in zet is dat er eerst ook een jailbreak opstond e.d. die ik er ook af wou hebben ivm. dat ik zowat altijd legale software wil gebruiken omdat het altijd beter werkt dan die crackie troep :P [/mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
itsmeallright schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:18:
[...]

Ok, dat dacht ik al. Ik heb begrepen dat het nog wel even kan duren voor 6.1.3 er is dus heb nog wel even...
Maar ik ben niet afhankelijk van een unlock, toestel is niet gelocked en nooit geweest (neverlocked), waarom gebeurt er dan iets met m'n baseband ?
'Baseband' is gewoon de firmware van je radiogedeelte in je iPhone. Dus wat de communicatie verzorgt met GSM/UMTS etc. Deze firmware wordt soms verbeterd en daarom zit er in elke nieuwe iOS versie ook een nieuwe versie van de baseband.

Voor sommigen is dat vervelend omdat ze afhankelijk zijn van een unlock. Er is een oude baseband versie voor iPhone 4 en lager waar een exploit in zit die door Redsn0w wordt gebruikt om 'm te laten werken met andere simkaarten, ondanks dat het toestel dus niet officieel geunlockt is. Als deze mensen zonder na te denken een nieuwe iOS installeren, dan wordt de baseband dus geupgrade en is die niet meer te exploiteren. Het toestel is dan weer gesimlocked. Voor deze mensen heeft Redsn0w de optie om een 'custom' IPSW te bakken. Dit is dan wel een recente iOS versie maar met de oude baseband er nog in ('baseband preservation'). Door elk stukje van de firmware met de bijbehorende SHSH te stitchen kan zo een IPSW worden gebakken die geaccepteerd wordt door het toestel en de verificatie door Apple.

Maar zoals ik zei, ik heb geen idee of dat ook al kan met iOS 6.1.2. Sowieso werkt het niet op iPhone 4S en hoger.
Barbie500 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:40:
[...]

nee dat klopt maar ik ben hopeloos, ik zit nu met een hele dure Apple baksteen :'(
Ik moet alleen de SIM lock er af hebben, maakt niet uit of dat nou legaal of illegaal gebeurt, het moet gewoonuiteindelijk kunnen dat ik die hele iPHone weer volledig kan gebruiken met m'n huidige Vodafone MicroSIM :S
Het feit dat ik het hier in zet is dat er eerst ook een jailbreak opstond e.d. die ik er ook af wou hebben ivm. dat ik zowat altijd legale software wil gebruiken omdat het altijd beter werkt dan die crackie troep :P [/mening]
Neem gewoon contact op met de originele provider, als je daar achter bent. Als het toestel ouder is dan een jaar, dan zullen ze er niet zo moeilijk over doen. Blijf netjes en leg de situatie uit, dat je het toestel tweedehands hebt etc. Heb in het verleden wel es vaker op die manier toestellen geunlockt gekregen. Lukt het echt niet, neem dan contact op met Apple en leg het uit, misschien heb je mazzel.

[ Voor 25% gewijzigd door PhilipsFan op 01-03-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
PhilipsFan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:35:
[...]

'Baseband' is gewoon de firmware van je radiogedeelte in je iPhone. Dus wat de communicatie verzorgt met GSM/UMTS etc. Deze firmware wordt soms verbeterd en daarom zit er in elke nieuwe iOS versie ook een nieuwe versie van de baseband.

Voor sommigen is dat vervelend omdat ze afhankelijk zijn van een unlock. Er is een oude baseband versie voor iPhone 4 en lager waar een exploit in zit die door Redsn0w wordt gebruikt om 'm te laten werken met andere simkaarten, ondanks dat het toestel dus niet officieel geunlockt is. Als deze mensen zonder na te denken een nieuwe iOS installeren, dan wordt de baseband dus geupgrade en is die niet meer te exploiteren. Het toestel is dan weer gesimlocked. Voor deze mensen heeft Redsn0w de optie om een 'custom' IPSW te bakken. Dit is dan wel een recente iOS versie maar met de oude baseband er nog in ('baseband preservation'). Door elk stukje van de firmware met de bijbehorende SHSH te stitchen kan zo een IPSW worden gebakken die geaccepteerd wordt door het toestel en de verificatie door Apple.

Maar zoals ik zei, ik heb geen idee of dat ook al kan met iOS 6.1.2. Sowieso werkt het niet op iPhone 4S en hoger.

[...]

Neem gewoon contact op met de originele provider, als je daar achter bent. Als het toestel ouder is dan een jaar, dan zullen ze er niet zo moeilijk over doen. Blijf netjes en leg de situatie uit, dat je het toestel tweedehands hebt etc. Heb in het verleden wel es vaker op die manier toestellen geunlockt gekregen. Lukt het echt niet, neem dan contact op met Apple en leg het uit, misschien heb je mazzel.
Ik moet de snelste en goedkoopste oplossing hebben, wat zal dat dan zijn?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Barbie500 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:19:
[...]

Ik heb hier nog een werkende nano(!) sim met prepaid frans SFR. Het is dus dit of orange. Echter moet je wel een nano naar micro converter hebben, anders kan je hem nog niet unlocken. Mocht je hem nodig hebben, PM me!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Barbie500 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:19:
[...]

Heb ik je gegeven denk ik
Zelf ff checken wat de laatst werkende carrier was adv die website, kost je wel $2 voor 5 credits via Paypal, weet je vandaag nog welke provider de telefoon op is gelocked.
zoeken en wachten is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
T-T-mobile Duitsland heeft een website om de iphone mee te unlocken, gratis, die franse misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuit11 hier.

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn iphone + iOS 5.1.1 backuppen via iTunes. En dan jailbreaken. Maar ook weer mijn officiele 5.1.1 met instellingen terugzetten?

Kan ik ook via iTunes mijn iphone 4 + iOS 5.1.1 backuppen, de officiele nieuwe iOS 6.1 installeren (waar Apple zo op aandringt). En als het mij niet bevalt mijn vertrouwde 5.1.2 terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik merk dat ik sinds de Evasi0n jailbreak redelijk veel last heb van een instabiel systeem op m'n iPhone 5. Veel reboots en bijvoorbeeld dat bepaalde gedeeltes van het touchscreen plotseling niet meer werken (moet dan de telefoon resetten). Erg vreemd. Ik gebruik geen exotische tweaks voor zover ik weet. Heb Auxo, Nitrous, Browser Chooser, Overboard, Unfold, Fullforce en Activator geïnstalleerd.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:06:
Spuit11 hier.

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn iphone + iOS 5.1.1 backuppen via iTunes. En dan jailbreaken. Maar ook weer mijn officiele 5.1.1 met instellingen terugzetten?

Kan ik ook via iTunes mijn iphone 4 + iOS 5.1.1 backuppen, de officiele nieuwe iOS 6.1 installeren (waar Apple zo op aandringt). En als het mij niet bevalt mijn vertrouwde 5.1.2 terugzetten?
met de 5.1.1 shsh blobs kan je altijd terug geloof ik, moeten ze wel op de telefoon staan. op onze 3gs staat 5.1.1 maar niet de blobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
Manke schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Heb ik je gegeven denk ik
Zelf ff checken wat de laatst werkende carrier was adv die website, kost je wel $2 voor 5 credits via Paypal, weet je vandaag nog welke provider de telefoon op is gelocked.
zoeken en wachten is duurder.
Je zegt dat je de goedkoopste manier hebt gegeven, maar je gaf alleen een voorbeeld hoe ik er achter kon komen welke oorspronkelijke carrier hij heeft, en diezelfde info heb ik voor 5 euro bij iemand hier in mijn woonplaats, maar dat maakt ook verder niet zo veel uit, dat is niet zo belangrijk, wat voor mij nu telt is wat daarna moet gaan gebeuren.
Hoe kan ik dan aan de hand van de kennis de carrier etc. etc. de SIM lock verwijderen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Barbie500 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:22:
[...]

Je zegt dat je de goedkoopste manier hebt gegeven, maar je gaf alleen een voorbeeld hoe ik er achter kon komen welke oorspronkelijke carrier hij heeft, en diezelfde info heb ik voor 5 euro bij iemand hier in mijn woonplaats, maar dat maakt ook verder niet zo veel uit, dat is niet zo belangrijk, wat voor mij nu telt is wat daarna moet gaan gebeuren.
Hoe kan ik dan aan de hand van de kennis de carrier etc. etc. de SIM lock verwijderen?!
nee, maakt niet uit, methode is het zelfde, je wacht alleen wat langer, als je het nu wilt, ben je $2 extra kwijt, maar das niks

heb ik ook gezegd hoe :)
ik zat nl met het zelfde probleem, het het laten unlocken door iemand op ebay voor $2 adhv de imei, bouygues en sfr kosten bijna niks, orange is te duur.
de unlock is permanent.
als de telefoon buiten het contract is ( kan je hier zien als het goed is http://www.s-url.ro/ ), kan je ook contact opnemen met de originele provider, misschien helpen ze je met het unlocken, gratis.

[ Voor 11% gewijzigd door Manke op 02-03-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
Manke schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:33:
[...]

nee, maakt niet uit, methode is het zelfde, je wacht alleen wat langer, als je het nu wilt, ben je $2 extra kwijt, maar das niks

heb ik ook gezegd hoe :)
ik zat nl met het zelfde probleem, het het laten unlocken door iemand op ebay voor $2 adhv de imei, bouygues en sfr kosten bijna niks, orange is te duur.
de unlock is permanent.
als de telefoon buiten het contract is ( kan je hier zien als het goed is http://www.s-url.ro/ ), kan je ook contact opnemen met de originele provider, misschien helpen ze je met het unlocken, gratis.
DAT WAS IK HELEMAAL VERGETEN!
sorry voor de caps, like i give a f*ck :P
Maar dat was ik echt vergeten dat je buiten contract hem gratis via de oorspronkelijke carrier de zooi kan laten verwijderen!
Maar dat duurt nog ff jammergenoeg :S 23 augustus 2013 loopt het oorspronkelijke contract pas af T-T :'(

Maar ik heb idd al gezien dat Orange veel te duur is, SFR en Bouygues is idd best cheap, voor dat geld wil ik wel een iPHone ;)

Kan je mij trouwens ee nn linkje geven van die vent waarbij jij hem voor 2 dollar hebt laten inlokken?! :D

[ Voor 4% gewijzigd door TehJokur op 02-03-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Was op ebay, een pakistaan deed het :P
de telefoon was gelocked op at&t, die is sowieso goedkoop om te unlocken.

http://www.ebay.com/sch/?...k&clk_rvr_id=454228549870

[ Voor 27% gewijzigd door Manke op 03-03-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
Manke schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:04:
Was op ebay, een pakistaan deed het :P
de telefoon was gelocked op at&t, die is sowieso goedkoop om te unlocken.

http://www.ebay.com/sch/?...k&clk_rvr_id=454228549870
THANK GOD FOR UNLOCKING IPHONES! :D
Dankje man ;)
Hopelijk heb ik SFR of Bouygues SIM lock er op, ben ik er zo van af :D
Als ik Orange te horen krijg dan gaat hij zo'n 250 meter hup de hele winkelstraat door :P [/jokizm]

Maar heeft iemand enig idee waar de originele IPSW's naar gedownload worden via iTunes?!
Welke map moet ik daarovor hebben?!
Want ik wil m'n iPHone restoren via iTunes maar hij zegt dat hij al software heeft en vervolgens jammert dat de software er niet is, of hoe reset ik dit?!

[ Voor 22% gewijzigd door TehJokur op 03-03-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Dannydekr schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:34:
Ik merk dat ik sinds de Evasi0n jailbreak redelijk veel last heb van een instabiel systeem op m'n iPhone 5. Veel reboots en bijvoorbeeld dat bepaalde gedeeltes van het touchscreen plotseling niet meer werken (moet dan de telefoon resetten). Erg vreemd. Ik gebruik geen exotische tweaks voor zover ik weet. Heb Auxo, Nitrous, Browser Chooser, Overboard, Unfold, Fullforce en Activator geïnstalleerd.
Heb ik sinds het verwijderen van unfold niet meer.
Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods