• wouzke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 11:21
Goeiedag iedereen,
ik ben een nieuwe setup aan het bouwen.
Ik kom van een single GPU setup Chigass chieftec WC'ed, en wil nu een kleine SLI/CF setup bouwen.
Hetgeen ik me afvraag is ofdat het veel uitmaakt ivm SLI scaling welk moederbord ik hiervoor koop,
ik had gedacht aan een MSI Z68A-G45 (B3), deze heeft twee volwaardige PCI-E sloten.
Ik wil het gebruiken in combinatie met 2 GTX560Ti van MSI.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 16:49

Liveshort

Certified Crazy Person

Kijk eerst hier: **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?.

En op je vraag: nee. Zorg gewoon voor een mobo met twee x16-sloten die SLI ondersteunt. Dit draait waarschijnlijk in x8-x8, maar grafische kaarten van nu trekken een x8-interface nog niet vol, zeker deze kaartjes niet. Zie voor dit soort grappen altijd even de productpagina van de fabrikant.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-02 15:11

Perkouw

Moderator General Chat
Ik heb puur even ''SLI Scaling'' in google geplakt en kwam tot dit resultaat. Met deze informatie en die van Liveshort moet je er wel uitkomen denk ik. Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2012 19:03 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 16:49

Liveshort

Certified Crazy Person

Samengevat:
While we did see a fairly large difference between x8 and x16 slots when a single card was used, adding a second card shifted our limit to CPU performance. That is to say, for most of today’s tests, a faster CPU would be far more important than dual x16 slots in achieving the ultimate SLI performance.
Dat vrij grote verschil waar ze het over hebben is een verschil van een luttele 8% met single card. Als je wat terug gaat in de pagina's zie je dat het verschil nihil is multi-gpu-opstellingen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Liveshort schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:22:
Samengevat:

[...]

Dat vrij grote verschil waar ze het over hebben is een verschil van een luttele 8% met single card. Als je wat terug gaat in de pagina's zie je dat het verschil nihil is multi-gpu-opstellingen.
Het is inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd, het is maar net wat je een groot verschil noemt 8% is voor sommige weer veel. Maar ik ben het met je eens hoor. ;)

Verder ging ik er wel vanuit dat de TS dit zelf had kunnen lezen en had kunnen concluderen. En wellicht dat de TS voortaan eerst dit topic, **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?, wil doornemen voordat hij een topic in deze categorie opent.

• wouzke
Dank je voor de reacties, het "Welk moederbord moet ik kopen" topic heb ik al wel eens gelezen.
De Z68A-G45 (B3) heeft volgens de specs op de MSi site 2x 16x, dus zou in theorie moeten volstaan.

Wat ik me eigelijk afvraag is:
Mijn huidige moederbord kostte 206€ Gigabyte(Intel1366), hetgeen ervoor 230€ (Intel775).
Heb zelf nooit geen vastlopers of dergelijke gehad, dus ik denk dat deze stabiliteit komt door de dure moederborden en heb nu een beetje schrik om hiervan af te stappen.
Alhoewel de Z68A-G45 (B3) de nodige aansluitingen heeft die ik nodig heb.
Ook zijn er geen vergelijkende SLI/CF benchmarks te vinden van moederborden in deze prijsklasse.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
wouzke schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 03:22:
Dank je voor de reacties, het "Welk moederbord moet ik kopen" topic heb ik al wel eens gelezen.
De Z68A-G45 (B3) heeft volgens de specs op de MSi site 2x 16x, dus zou in theorie moeten volstaan.

Mijn huidige moederbord kostte 206€ Gigabyte(Intel1366), hetgeen ervoor 230€ (Intel775).
Heb zelf nooit geen vastlopers of dergelijke gehad, dus ik denk dat deze stabiliteit komt door de dure moederborden en heb nu een beetje schrik om hiervan af te stappen.
Alhoewel de Z68A-G45 (B3) de nodige aansluitingen heeft die ik nodig heb.
Ook zijn er geen vergelijkende SLI/CF benchmarks te vinden van moederborden in deze prijsklasse.
Je vraagt je dus af of een moederbord van rond de 100 euro wel stabiel kan draaien ? Of een moederbord nou 800 euro kost of 80 euro, dit draait altijd stabiel mits je gebruik maakt van de juiste onderdelen en dus een kloppend geheel bouwt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wouzke schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 03:22:
Die heeft niet 2x x16, want zoveel lanes heeft de Z68 niet beschikbaar
Snelheid en stabiliteit hangt vooral af van de chipset, en van de bios. Nu heb ik zelf echt dramatische ervaringen met de Z68A-G45 van MSI, maar dat is denk ik gewoon pech, alle andere MSIbordjes die ik gehad heb in de afgelopen 2 jaar werkten eigenlijk altijd probleemloos.
Een duur moederbord is niet per se noodzakelijk om een stabiel systeem te bouwen hoor.

• wouzke
Hazo,
dan ga ik voor dat MSI bord gaan en de setup die ik in gedachten had, deze zou HWmatig bij elkaar moeten passen denk ik en dan zien we wel wat dat bordje zegt, van Gigabyte ben ik al gewoon dat ze véél bios updates uitbrengen maar deze borden ben ik beu gezien en hun Audio chip loopt achter(889) in dezelfde prijsklasse, van ASUS heb ik 2 van de 2 borden die ik gehad heb DOA gekregen dus dan maar eens MSI proberen, denk dat ik met deze onderdelen niet veel meer bang voor m'n buck kan verwachten:

- MSI Z68A-G45 (B3)
- Intel® Core™ i5-2500K + Scythe Ninja 3
- Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
- Corsair CSSD-F120GB3-BK

Alles gevoed door Cooler Master Silent Pro M 700W.
In een kleine Lian-Li midi tower met de mogelijkheid nog vele stille fans bij te plaatsen.(zal ik achteraf wel zien hoeveel er nodig zijn, of te vervangen zijn door stillere)

Verwijderd

Die MSI kan geen SLi, maar sowieso is dit niet de juiste plaats voor je vraag en zul je dus ook niet het beste advies krijgen. Dat is hier: [BBG Aanschaf] Gamesysteem

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 21:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En waarom zou die het niet kunnen?

Zowel op de site: http://eu.msi.com/product/mb/Z68A-G45--B3-.html als op de doos zelf staat dat die het gewoon kan. Ik zie dan ook niet in waarom het niet kan.

Verwijderd

Hmmm flauw MEI heeft de typenrs. veranderd normaal gesproken heeft een g45 mobo een tweede PCI-e slot met veel minder bandbreedte beschikbaar. Maar hij kan nog steeds beter in het BBG topic zijn sowieso voor de voeding en SSD keuze.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 08:54 ]

Pagina: 1