Plaatsing speakers studentenkamer tbv akoestiek

Pagina: 1
Acties:

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 20:17
Beste Tweakers,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. :)
Afgelopen maand heb ik een Luxman R-1050 versterker, Philips CD-650 cd-speler, en IMF Super Compact speakers gekocht. Nu vroeg ik me af wat de beste plaatsing zou zijn voor de speakers. Op mijn bureau naast mijn computer monitor of voor het raam. Ik zit meestal achter de computer.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/kuskx.png

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
Sja, zo plaatsen dat de linker speaker linksvoor je staat en de rechter speaker rechtsvoor. Mij lijkt op het bureau dan logisch als je achter je computer zit. Qua akoestiek moet je het zelf proberen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Zit je op de stoel of voor het bureau?
Als je op de stoel zit, lijkt het me nu het best, voor het bureau lijkt me inderdaad op het bureau of ernaast het beste

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

stands aan beide zijde van je bureau, gaat het beste klinken als je veel achter de pc zit.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 20:15
Jordy van e schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:29:
stands aan beide zijde van je bureau, gaat het beste klinken als je veel achter de pc zit.
Zo heb ik het hier wel in een kamer van bij 4 bij 4. Je zou eventueel nog een stoel / bank in de sweetspot neer kunnen zetten.

Verwijderd

Weet niet of het wat is en of het kan, maar ik dacht:
Stoel en bureau aan de linkerkant, gepositioneerd zodat je met de rug tegen de linkermuur en richting rechts zit. Speakers helemaal aan de andere kant van de kamer, zoals je nu ook al hebt. Kast tegen de onderste muur, zodat deze niet in de baan tussen jou en de luidsprekers zit. Bed is laag, dus die mag best tegen de bovenste muur tussen jou en de luidsprekers in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 19:07 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

Perkouw

Moderator General Chat
Op het bureau en mocht je er nog budget voor hebben als student zijnde dan zou ik ook voor stands gaan om je speakers naast je bureau te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2012 19:11 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zodanig dat de afstraling van het geluid op de plek samenkomt waar jij het liefst zit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1