Toon posts:

Bridgen van Sitecom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort klant van UPC en ik heb van hen een router+wireless van Thomson ontvangen. Sinds het begin is het signaal erg zwak.
Ik kreeg er genoeg van en heb vandaag mijn 300N GIGABIT Router XR gekocht. Helaas voor mij kan ik geen wireless (ook niet bedraad) verbinding maken, hij wordt herkend maar geen verbinding.

Ik moet (zo heb ik begrepen) de Sitecom brigden. Hoe gaat dit? Waar kan ik het doen? Ik heb al ingelogd op het ip adres maar ik zie de functie ''brigde'' nergens.
Klopt het dat het probleem veroorzaakt wordt doordat er twee routers aanwezig zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
Wat wil je precies? Wil je de Thomson vervangen door de Sitecom, of wil je de Sitecom enkel gebruiken als wireless access point?

Indien het laatste:
  1. Zoek eerst uit wat de IP adress range van je huidige Thomson is. Hint: kijk wat je PC's IP adres is, als dat bijvoorbeeld 192.168.0.xxx is, dan zijn die eerste drie waarschijnlijk de IP address range
  2. Zoek uit wat de DHCP range van de Thomson is. Inloggen in de webinterface van de Thomson en kijken bij de DHCP instellingen.
  3. Log in op de Sitecom en geef de router een vast IP adres dat *binnen* de Thomson IP adress range ligt, maar *buiten* de DHCP range.
  4. Stel in de Sitecom de wireless spullen in naar wens, inclusief wireless wachtwoord en zo.
  5. Zet in de Sitecom de DHCP server *uit*
  6. instellingen opslaan;
  7. Sluit de Sitecom bedraad aan op de Thomson: LAN-poort Sitecom op LAN-poort Thomson.
  8. Klaar.
Edit: zie ook het topic [HOWTO] Draadloze router als Access Point vraagje

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 03-01-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil inderdaad mijn sitecom alleen als access point gebruik. :) Onderstaande klinkt ingewikkeld. Ik zal het proberen. In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Klinkt ingewikkelder dan het is.

Hou er rekening mee dat:
... wanneer je het IP adres van de Sitecom veranderd, je dus op dat nieuwe adres zal moeten inloggen (logisch, maar je moet er maar net aan denken)

... wireless instellingen zou ik niet hetzelfde doen als de Thomson - liefst een andere netwerknaam, of misschien wireless van de Thomson uitzetten

... als je de DHCP server van de Sitecom vergeet uit te zetten, je allerlei vreemde problemen kan verwachten.

Maar goed - het zijn waarschijnlijk een hoop nieuwe termen voor je, maar het is echt niet ingewikkeld. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit op deze manier word ingesteld werkt de router niet meer als router, maar als een dumb switch.
Een andere manier om wel alle functies van de router te behouden gaarne onstaand volgen.

Om een router van Sitecom aan te sluiten op uw WiFi-modem van uw provider, dient u de volgende stappen te doorlopen.
1. Sluit als eerst een PC of laptop bekabeld aan op de LAN poort (GEEL gekleurd) van de Sitecom router.
2. Open vervolgens de Internet Explorer en type in de adresbalk http://192.168.0.1
3. Log in met uw Username en Password welke te vinden is aan de onderkant van de router.
4. Vervolgens gaat u in de Web interface van de router naar het kopje “ DHCP server”
5. Verander het IP adres van de router (IP Address) van 192.168.0.1 naar 192.168.3.1 en klik vervolgens op Apply.De router zal nu de gegevens opslaan en herstarten.
6. Haal de kabel uit de PC of laptop en uit de router en sluit vervolgens het WiFi-modem vanuit de LAN poort op de WAN poort van de router (deze is op de router BLAUW gekleurd).
7. Sluit hierna het modem aan op het stroomnetwerk en wacht vervolgens tot het WiFi-modem compleet is opgestart (dit zal ongeveer 4 minuten duren)
8. Sluit hierna de router aan op het stroomnetwerk
9. Vervolgens moet u nog draadloze verbinding maken met de router van Sitecom, dat gaat als volgt:

XP:

-Ga via 'Start' > 'Configuratiescherm' > ('Netwerk en Internet') > 'Netwerkverbindingen'.
- Hier klikt u met de rechtermuisknop op de 'Draadloze verbinding'.
- Selecteer 'Beschikbare draadloze netwerken weergeven'.
- In de lijst van netwerken die tevoorschijn komt selecteert u uw eigen netwerk (Sitecom) en klik vervolgens op 'Verbinding maken'.
- Bij een beveiligd netwerk zal er nu om de netwerksleutel gevraagd worden, deze voert u in. (de sleutel / WPA staat aan de onderkant van de router vermeld )
- De verbinding zal nu gemaakt worden.

VISTA:

- Ga via: 'Start' > 'Netwerk' > 'Netwerkcentrum' naar 'Verbinding met een netwerk maken'
- In de lijst van netwerken die tevoorschijn komt selecteert u uw eigen netwerk Sitecom en klik vervolgens op verbinding maken.
- Mogelijk wordt er om een PIN-code gevraagd maar deze melding kunt u negeren, u kunt dan onderin het venster kiezen voor:
"Ik heb de pincode niet ik wil in plaats daarvan de netwerksleutel of wachtwoordzin invoeren".
- Bij een beveiligd netwerk zal er dus om de netwerksleutel gevraagd worden, deze voert u in. (de sleutel / WPA staat aan de onderkant van de router vermeld )
- Indien er een scherm tevoorschijn komt met de keuzes "Dit netwerk opslaan" en "Deze verbinding automatisch starten" moet u beide aanvinken als dat nog niet het geval was, klik vervolgens op "Sluiten".

WINDOWS 7:

- Ga via: 'Start' > 'Configuratiescherm' > 'Netwerk en Internet' > 'Netwerkstatus en -taken weergeven'/ 'Netwerkcentrum' naar 'Verbinding met een netwerk maken'
- In de lijst van netwerken die tevoorschijn komt selecteert u uw eigen netwerk Sitecom en klik vervolgens op 'Verbinding maken'.
- Bij een beveiligd netwerk zal er dus om de netwerksleutel gevraagd worden, deze voert u in. (de sleutel / WPA staat aan de onderkant van de router vermeld )
- Indien er een scherm tevoorschijn komt met de keuzes "Dit netwerk opslaan" en "Deze verbinding automatisch starten" moet u beide aanvinken als dat nog niet het geval was, klik vervolgens op "Sluiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:47:
Als dit op deze manier word ingesteld werkt de router niet meer als router, maar als een dumb switch.
Een andere manier om wel alle functies van de router te behouden gaarne onstaand volgen.
<knip>
Dat zal best kunnen werken (en is vergelijkbaar met wat ik hier thuis heb gedaan), maar ideaal is het niet:
Je hebt dan twee routers achter elkaar in gebruik; zeker als je veel torrents en dergelijke download heb je dan dubbele kansen dat een router vastloopt door geheugenproblemen. Daarbij zie ik ook nog geen voordeel van het gebruik van twee routers.

Een ander nadeel: als je voor een toepassing een port-forward moet instellen, dan moet je er aan denken dat twee keer te doen (eerste router moet naar de tweede forwarden; tweede naar de eindbestemming).

Ofwel, als je niet perse twee routers nodig hebt (of als de Sitecom geen toegevoegde waarde t.o.v. de Thomson biedt), dan zou ik toch voor 'mijn' oplossing gaan en de Sitecom gebruiken als simpele switch/access point.
Pagina: 1