[Vraag] Veranderen kleurstelling moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Goedemiddag beste mede-tweakers,

Ten eerste allemaal een gelukkig nieuwjaar :)

Over niet al te lange tijd zal mijn eerste CiP op dit forum verschijnen. Na ongeveer een jaar lang tekeningen gemaakt (en weer verwijderd) te hebben ben ik nu aangekomen op het punt waar ik rond kan gaan kijken voor hardware. Deze periode geeft me wat tijd en rust om per component een leuke aanbieding op de kop te kunnen tikken. Zoals jullie tweakers als geen ander weten is een kleurstelling belangrijk in een mooie mod.

Dit is het moederbord dat ik op het oog heb: pricewatch: Asus P8Z68-V PRO Voor mij bied dit een leuke prijs kwaliteit verhouding (Staat bij V&A voor +/- 100 euro). Echter de kleurstelling die ik in gedachte heb is rood / zwart.

Nu de vraag: Is het mogelijk om de kleurstelling van je moederbord zelf te wijzigen?

Mocht het relevant zijn: Er zal WC op komen..

Mocht iemand advies / tips / hebben of afraden dit te doen hoor ik dat graag! :-)

Groet,
Jamie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Het lijkt me beter dat je een moederbord zoekt met de kleurencombinatie zwart/rood. Die zijn er.
Bijvoorbeeld deze.

Dat lijkt me de snelste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Jamievs schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:33:

Nu de vraag: Is het mogelijk om de kleurstelling van je moederbord zelf te wijzigen?

Mocht het relevant zijn: Er zal WC op komen..

Mocht iemand advies / tips / hebben of afraden dit te doen hoor ik dat graag! :-)
Je kunt PCIe slots zelf hersolderen in een andere kleur en je kunt de heatsinks professioneel laten spuiten/anodiseren. Ik heb zelf op een prutbordje (wat nog steeds dagelijks gebruikt wordt!) met een likje autolak mijn geheugen en PCIe slots geverft. Maar ik kan het je niet aanraden. Ze doen het allemaal wel nog, maar er zit een risico aan verbonden. Het is een beetje de vraag of je dat risico wilt lopen.

Weet wel, hersolderen moet je echt een vaste hand voor hebben, anders gaat het fout! En zelfs dan is het erg moeilijk. Is een kerel geweest die een nieuw AGP slot op zijn moederbord had gesoldeerd op GoT. Even zoeken...

Hier dus:
[onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?

[ Voor 18% gewijzigd door naarden 4ever op 03-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

@naarden 4ever
het solderen zal volgens mij het probleem niet zijn, het de-solderen wel
die gaatjes zijn wss nét iets groter (<1mm) dan de draadjes die erdoor lopen, en plated van binnen zodat hij verbinding binnen in het PCB maakt en boven+onder
om dat te desolderen is letterlijk niet te doen zonder professionele spullen, desoldeerpomp/draad + boutje werkt echt niet

@TS
ik zou gewoon een ander bordje zoeken, al die kleur veranderen gaat je énorm veel tijd (en geld!) kosten
beter dat je er nu een paar tientjes meer ertegenaan gooit, dan later een paar honderd (desoldeer spul, verf, nieuwe slots etc)

besef het volgende: er zijn 3 opties; goed (kwaliteit), goedkoop en mooi
daar kan je er over het algemeen 2 van kiezen, mooi goed spul is niet goedkoop, en goedkoop goed spul is niet mooi (9 v/d 10x iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Je hebt dan ook nog het probleem als het niet lukt, dat je moederbord kapot is en dat je je geld hebt vergooit.
Ik zou gewoon een ander moederbord kopen.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon afplakken en het bordje spuiten. Heb het laatst nog gedaan met een moederbordje voor in een caesmod.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AweEklUCuIeYFJRkujflRVIL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Bedankt voor de reacties en goede input. Had idd niet stil gestaan bij het vervallen van de garantie, je weet het tenslotte nooit..

En godofal, mooi verwoord! Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
TERW_DAN schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:10:
Gewoon afplakken en het bordje spuiten. Heb het laatst nog gedaan met een moederbordje voor in een caesmod.
Werkt dat ding echt nog? :o
Wil wel even bevestiging hebben hoor :+

[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 04-01-2012 18:00 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Siempie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:59:
Doet prima. En zo niet kan je met grof schuurpapier alles er weer gewoon afhalen. Zo gebeurd.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Wel vrij lelijk gespoten, maar zolang je niet geleidende verf gebruikt werkt het bord nog prima als je alle stekkers en slots goed afplakt.

En ik hoop dat dat schuurpapier een slechte poging-tot-troll is?

[ Voor 19% gewijzigd door Imprezzion op 04-01-2012 19:13 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Brad Pitt schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:04:
[...]

Doet prima. En zo niet kan je met grof schuurpapier alles er weer gewoon afhalen. Zo gebeurd.
Whuhaha _O-

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Imprezzion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:13:
En ik hoop dat dat schuurpapier een slechte poging-tot-troll is?
Was jouw reactie dan daadwerkelijk wél serieus? Okay dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Siempie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:59:
[...]

Jup, dit is niet de eerste keer dat ik het doe, vaker gedaan met andere borden. Je moet alleen zorgen dat je naderhand wel alle jumpertjes van pinnetjes afhaalt (zo heb ik eens kortsluiting gemaakt), maar het bord werkt nog net zo goed als hiervoor.
Imprezzion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:13:
Wel vrij lelijk gespoten, maar zolang je niet geleidende verf gebruikt werkt het bord nog prima als je alle stekkers en slots goed afplakt.
Ik heb alle sloten e.d. afgeplakt die ik nog wilde gebruiken. En hij is met opzet zo gespoten, het moet er juist niet egaal uit komen te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 21:30
TERW_DAN schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:10:

Afbeelding
Moet deze connector niet open zijn??? (CPU power)

Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/4716/nieuwebitmapafbeelding2a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:19

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Volgens mij zie je de tape er nog op zitten.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Nextron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:49:
Zou kunnen het feit is wel dat dit bordje en andere gewoon nog werken er zijn zat casemoders die hun mobo hebben gespoten zolang je alles maar goed afplakt (echt elk contactje waar iets in of op moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nextron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:49:
Dat is inderdaad nog een stukje afplaktape
Pagina: 1