Bestanden na partitierecovery corrupt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers,

Tijdens de poging om een zekere Mac OS X client te installeren is er een partitie geformatteerd; volgens mij niet door mijn toedoen.

Hoe dan ook, na het recoveren dmv EASEUS Data Recovery Wizard en GetData Recover My Files kan de partitie zonder problemen met alle bestanden worden gevonden en het recoveryproces worden begonnen, maar na het opslaan van de te recoveren bestanden zijn ze allemaal corrupt (PDF, tekst, etc.).

De bestanden lijken allemaal in orde (juiste datum, grootte, etc.), maar bij het openen er van (>65GB in totaal) geeft elk bijbehorend programma de foutmelding dat het bestand corrupt is.

Is dit op één of andere manier op te lossen? Is er een programma wat, met grotere kans van slagen, de bestanden wel kan recoveren?

De bestanden zijn zowel eens op dezelfde hardeschijf als op een andere gerecovered. Ook heb ik de recovery op de laptop zelf (Windows draaiende) laten lopen, als ook met de HDD in een PC (als non-boot).

Kudos en een krat bier naar degene die hier de passende oplossing heeft.

Gr,

Al

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Er staan de nodige programma's in het Thematopic: Datarecovery die je zou kunnen proberen. Voornaamste tip is om niet te veel bewerkingen los te laten op de HDD. Probeer anders eerst een volledige clone te maken van de HDD en ga met die clone zitten klooien. Als je bestanden echt waardevol zijn kan je het beste een professioneel bedrijf inschakelen maar dat gaat je wel geld kosten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Begrijp ik het wel goed dat als er sprake is van meerdere partities, en deze partitie vanuit de toestand met belangrijke data leeg is geworden, en hier verder niets meer op is geschreven, de andere HDD partities gebruiken op zich geen probleem is?

Ik ben heel specifiek met één partitie bezig. Deze is volgens mij niet beschadigd, maar gewoon geformatteerd. De verschillende programma's vinden de juiste bestanden, kunnen ze backupen maar ze zijn allemaal beschadigd / corrupt.

Alvast bedankt, ik lees 't topic door!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design