Allereerst iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!
Ik ben op oudejaar dag begonnen met het in elkaar zetten van mijn nieuwe zelfbouw systeem maar loop tegen het volgende probleem aan en hoop dat jullie nog wat kunnen bedenken om te testen. (ik heb het troubleshoot topic doorlopen)
Specificaties systeem:
-ASUS Sabertooth 990FX
-AMD FX-6100 Boxed
-Kingston KHX1600C9D3K2/8GX / Corsair CMZ8GX3M2A1600C9 (beide geprobeerd op meerdere manieren)
-MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition
-Cooler Master Silent Pro M700
Probleem:
PC laat niets op beeldscherm zien en komt dus niet door POST boot. (BIOS benaderen lukt dus niet)
Moederbord start wel op, fans gaan draaien, MemOK! lampje blijft uit, harde schijf pruttelt kort even.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Beeldscherm:
Gecontroleerd met andere PC en werkt.
Voeding:
-Alles los behalve mobo, videokaart, HDD. (ook in combi met andere HDD geprobeerd)
-Alles los behalve mobo, videokaart. (essentiële kabels)
Memory:
-MemOK! test gedaan maar blijft knipperen.
-Ander memory geprobeerd en MemOK gedraait, blijft knipperen.
-Alle banken volgezet met memory, blijft knipperen.
-Diverse zoals in het mobo boekje aangegeven combinaties geprobeerd met 2 soorten geheugen.
Videokaart:
-Andere Videokaart, XFX GTS250, gemonteerd welke het met zekerheid vanochtend nog deed.
BIOS:
-BIOS cleared volgens specificaties in het mobo boekje.
Processor:
-Ik probeer zo een andere CPU welke ook supported is voor dit bord (AMD IIX4 945 95w) zodra ik de resultaten hier van heb post ik deze ook.
Oplossing:
-Nog niet.
Ik geef niet gauw op als het om dit soort zaken aankomt maar in moet wel zeggen dat ik langzaam aan wel steeds minder opties zie om dit systeem werkend te krijgen. Ik heb mijn zinnen dan nu ook gezet op erachter komen of de CPU of het mobo kapot is zodat ik niet beide hoef terug te sturen voor RMA
.
Maar misschien dat ik hier iets over het hoofd heb gezien.
Iemand nog een idee?
Ik ben op oudejaar dag begonnen met het in elkaar zetten van mijn nieuwe zelfbouw systeem maar loop tegen het volgende probleem aan en hoop dat jullie nog wat kunnen bedenken om te testen. (ik heb het troubleshoot topic doorlopen)
Specificaties systeem:
-ASUS Sabertooth 990FX
-AMD FX-6100 Boxed
-Kingston KHX1600C9D3K2/8GX / Corsair CMZ8GX3M2A1600C9 (beide geprobeerd op meerdere manieren)
-MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition
-Cooler Master Silent Pro M700
Probleem:
PC laat niets op beeldscherm zien en komt dus niet door POST boot. (BIOS benaderen lukt dus niet)
Moederbord start wel op, fans gaan draaien, MemOK! lampje blijft uit, harde schijf pruttelt kort even.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Beeldscherm:
Gecontroleerd met andere PC en werkt.
Voeding:
-Alles los behalve mobo, videokaart, HDD. (ook in combi met andere HDD geprobeerd)
-Alles los behalve mobo, videokaart. (essentiële kabels)
Memory:
-MemOK! test gedaan maar blijft knipperen.
-Ander memory geprobeerd en MemOK gedraait, blijft knipperen.
-Alle banken volgezet met memory, blijft knipperen.
-Diverse zoals in het mobo boekje aangegeven combinaties geprobeerd met 2 soorten geheugen.
Videokaart:
-Andere Videokaart, XFX GTS250, gemonteerd welke het met zekerheid vanochtend nog deed.
BIOS:
-BIOS cleared volgens specificaties in het mobo boekje.
Processor:
-Ik probeer zo een andere CPU welke ook supported is voor dit bord (AMD IIX4 945 95w) zodra ik de resultaten hier van heb post ik deze ook.
Oplossing:
-Nog niet.

Ik geef niet gauw op als het om dit soort zaken aankomt maar in moet wel zeggen dat ik langzaam aan wel steeds minder opties zie om dit systeem werkend te krijgen. Ik heb mijn zinnen dan nu ook gezet op erachter komen of de CPU of het mobo kapot is zodat ik niet beide hoef terug te sturen voor RMA

Maar misschien dat ik hier iets over het hoofd heb gezien.

Iemand nog een idee?