Verwijderd

Topicstarter
Wij wilden onze kinderen van 18, 16, 14 en 4 een plezier doen door een beamer aan te schaffen zodat ze daar de wii, de playstation en de cd speler op aan kunnen sluiten en dus op heel groot scherm kunnen gamen enz.
Nu hebben we echter het advies gekregen om misschien toch een grote tv aan te schaffen.
Zijn er mensen die ons hiermee kunnen helpen?????

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Een beamer komt eigenlijk alleen tot z'n recht in een donkere kamer. Helemaal met spellen die een beetje donker zijn zie je geen reet als er een gordijn open staat. Dus ja, ik zou ook een grote tv adviseren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wat ShittyOldMan zegt; als je een aparte spelletjeskamer hebt die donker genoeg gemaakt kan worden, dan is het wel goed te doen, maar veelal is de kamer te licht en is de beamer vaak te luidruchtig.
Een grote TV is dan dus wel aan te raden, in het geval bovenstaande wel van toepassing is, dan zou je eens een beamer kunnen overwegen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Vergeet inderdaad dus ook niet bijkomende kosten.
Tv heeft alleen nog HDMI kabeltje nodig en klaar.
Beamer is donkere ruimte nodig (dus verduisterende gordijnen o.i.d.), ook kabeltjes nodig, plaatsing (denk een steun voor aan plafond/muur, kabeltjes dus ook vaak langer nodig. Plaatsing is ook vaak belangrijk, je zet je spullen namelijk meestal voor je neer, maar de beamer komt achter je.
Je moet er nog een scherm bij kopen, kan wel op de muur of strak laken, maar geef toch de voorkeur aan een scherm).
En misschien ook niet onbelangrijk, een beamer gebruikt vrijwel altijd meer stroom (zitten aardige lampen in namelijk, meestal rond de 200W) en een goed afgestelde tv zal toch zeker wel minder verbruiken.
Gewicht is dan wel in het voordeel van de beamer, mijn eigen beamer weegt peanuts en kan in een draagtasje zo mee, dat is toch lastiger met een big ass tv.
Misschien ook niet onbelangrijk, op welke afstand zitten de kids? Beamer kun je echt bigass maken natuurlijk, maar misschien is het niet eens nodig echt zo'n groot scherm (een beamer kan echt met speels gemak een groter scherm maken dan de grootste tv).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02 17:09
Daarnaast kun je ook eventueel kijken naar kosten op lange termijn, vooral als er veel gebruik gemaakt gaat worden van de beamer/televisie. Een televisie gaat natuurlijk veel langer mee dan de projectorlamp in de beamer. Over het algemeen hangt er aan een vervangende projectorlamp dan ook weer een leuk prijskaartje.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT kedofajo! :)

Voordat je gaat starten met het openen van topic, wil ik je vragen eerst Het algemeen beleid eens door te lezen. Hierin staan richtlijnen voor een topicstart.

Op dit moment open je een topic met maar enkele regels en leg je de vraag eigenlijk hier neer. OP Tweakers verwachten we wat meer inzet, d.m.v. vooronderzoek. Lees je dus eerst in (gebruik de search, pricewatch, leg je criteria ernaast) en open dan een topic met je kwestie en gebruik daarbij de Quickstart.

Voor nu een slotje.

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.