Toon posts:

pc netwerkkaart valt uit bij belasting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag,

Ik zit sinds dat ik DIT probleem heb wat stomweg verdwenen is, sinds een paar dagen met een nieuw probleem.

Als ik de PCs netwerk kaart belast met onder andere downloaden/online games of een film streamen over het netwerk van een andere PC af, valt deze na een tijdtje uit, en re-connect zichzelf weer binnen 1 tot en met ongeveer 5-6 seconden.
Soms valt hij dan maar 3 keer achter elkaar uit, maar er zijn genoeg tijden dat hij non-stop uitvalt en weer aangaat achter elkaar door.

De betreffende PC is een OEM produkt van Packard Bell, welke ik sinds 7/8/2010 in bezit, en op het netwerk heb.

De hardware:

-Windows 7 Home Premium 64-bit
-Intel Core i5 CPU 750 2.67GHz
-4GB Ram 1333Mhz
-NVIDIA GeForce GT 320 1024mb
-1TB HD

De netwerk chip op het moederbord: intel r 82578dc gigabit network connection

Wat ik al geprobeerd heb:

-Verschillende drivers geprobeerd - geen verandering
-Windows volledig opnieuw geinstalleerd, tevens nog zonder Windows updates geinstalleerd te hebben - geen verandering :|

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen wezen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 14:02 ]

Verwijderd

Zou een slecht geknepen kabel kunnen zijn, heb je de mogelijkheid om een andere kabel te gebruiken?
Anders kan je in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de netwerkkaart de snelheid nog beperken tot 100Mbit ipv 1Gbit om te kijken of dat wat oplost.

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
- Weet je zeker dat het de netwerkkaart in je pc is en niet een router/switch?
- Kijk eens in je windows systeem logboek
- zet er een ander netwerk kaartje (€ 10) in

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere kabel geprobeerd op de 2 routers en alleen op de modem, maakt ook geen verschil.
Ook zijn er op dit netwerk 5 andere computers en 2 telefoons aangesloten, waarvan 4 computers bedraad en 1 draadloos, en deze tonen geen van allen problemen.

In windows systeem logboek is hier niks over terug te vinden.

Mijn broer schijnt nog ergens een draadloos USB netwerk stikkie te hebben, deze ga ik zeker proberen als die gevonden is.

(edit)

Net het USB stickie geprobeerd, maar deze werkt voor geen ene meter omdat hij bijna tot zelfs geen ontvangst heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 14:55 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb soortgelijk gedrag een keer gehad met een Intel kaartje en opgelost door een nieuwere BIOS versie de installeren. Anders een ander netwerkkaartje plaatsen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Als een nieuwere BIOS versie het probleem zou kunnen oplossen zou dat mooi zijn.
Op de Packard Bell website geven ze wel een BIOS (P01.B2) met de datum 25/2/2010 aan.
Op de PC zelf zit versie (P01-B2) uit 12/1/2010.

Ik zal Maandag Packard Bell hier eens over bellen.

Een los netwerk kaartje is eigenlijk geen optie aangezien de computer 3 jaar garantie heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 12:13 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:11:
Een los netwerk kaartje is eigenlijk geen optie aangezien de computer 3 jaar garantie heeft.
Je zou het even na kunnen vragen maar "normaal" verlies je geen garantie als je een extra component in je pc stopt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Avar
lier schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Je zou het even na kunnen vragen maar "normaal" verlies je geen garantie als je een extra component in je pc stopt.
Ik denk dat TS gewoon vindt dat de on-board netwerk moet werken, hij heeft tenslotte nog garantie :)
Sja, ik zou het wel weten, veel gedonder op te lossen door een apart netwerk kaartje, bovendien zou het een mooie test zijn om te zien of het aan het ingebouwde netwerk gebeuren ligt.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02 22:52
Als ie nog garantie heeft dan moet packard bell het maar oplossen toch?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

haarbal schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:36:
Als ie nog garantie heeft dan moet packard bell het maar oplossen toch?
Totdat blijkt dat het probleem aan een defecte kabel ligt, en kan de TS gaan dokken.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:55
heb het zelfde gehad op mijn pc,

blijkt een bug te zijn in mijn moederbord ASUS P5K,

maar na wat rond zoeken moest ik de flow control uit zetten op de netwerkkaart, en sinds dien werkt het goed.

maar dit bord heeft een:
Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller

dus misschien toch even met wat instellingen van de netwerk kaart expirimenteren.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49
Ik heb vreemde problemen met mijn Realtek chipset ooit weten op te lossen door de PC even een aantal minuten helemaal van de stroom te halen, maar dat was omdat hij anders continu intrainde op 10 Mbit/s i.p.v. 1 Gbit/s. Je zou het even kunnen proberen natuurlijk.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Packard Bell aan de lijn gehad, vraag niet wat er aan de andere kant van de telefoon zat, maar een Chinees is nog beter verstaanbaar >wilt u dat nog een keer herhalen<. (no offense intended) :z
Maar ze was tenminste wel vriendelijk.
Dit terzijde,

Aangezien dit geen bekent probleem is en waarschijnlijk niet te verhelpen met een BIOS update, laten ze geen BIOS update toe, aangezien dit ook kan lijden tot schade, en dan ben ik gegarandeerd de lul.

Ik heb ook even gevraagt of ik er een los netwerk kaartje in mag stoppen, en daar deed ze helemaal niet moeilijk over, garantie bleef gewoon.

Na een beetje wikken en wegen ga ik tog voor een inbouw netwerk kaartje LAN, aangezien je de PC zeker 2-3 weken kwijt bent als deze opgestuurd en gerepareerd moet worden.
Al zou de PC nou gewoon in mekaar storten of afbranden (in andere worden onbruikbaar), dan stuur ik hem zeker op, maar hij draait verder gewoon als een trein.
En ook als het dan nog niet goed werkt, kan hij altijd nog opgestuurd worden, ze maakte er totaal geen probleem van.

Zelf heb ik al rond gekeken kwa netwerk kaartjes zoals op Alternate en Conrad, maar veel verstand heb ik niet van die dingen en zou graag wat advies/voorstellen van jullie willen hebben.

Het maximale wat ik er aan uit wil geven is 25 Euro, en de kaart moet goed werken met Windows 7 en bruikbaar zijn voor online gamen/films streamen van andere PCs en downloaden.

De aansluitingen die nog vrij zijn op het moederboord zijn: 2x PCI-E1 1x en 1x PCI-E1 4x

Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn255/gerbiepiep/th_12222.png Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn255/gerbiepiep/th_13333-1.png

Hartelijk dank voor het helpen in zoverre! ;)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pricewatch?

http://tweakers.net/pricewatch/cat/310/netwerkkaarten.html

Intel kaartje (bovenaan) heb je al voor 23 euro.

Bios update kan op zich geen kwaad als je systeem maar niet uitvalt tijdens het updaten.
Heb je ook de laatste driver van Intel (via de site) geprobeerd ?

[ Voor 38% gewijzigd door Frostbite op 02-01-2012 16:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Avar
En als je sorteert op prijs is er al een voor €3,40 :)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Avar schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:46:
[...]

En als je sorteert op prijs is er al een voor €3,40 :)
Ho ho, pci-e he...

Als je niet echt haast hebt kun je voor +- €7,70 een uit Israel laten komen via eBay

• Avar
Oeps, niet opgelet :|

Verwijderd

Topicstarter
Na tig reviews gelezen te hebben en een persoonlijke vraag beantwoord gekregen te hebben met betrekking tot deze netwerk kaart door tweaker Gijs007 welke hij ook in gebruik heeft, ben ik er wel van overtuigd dat de Intel Gigabit CT Desktop Adapter wel een goede koop zal zijn.

Dus ik heb de Intel Gigabit CT Desktop Adapter bij Azerty besteld. :*)

Nu natuurlijk een paar daagjes wachten en dan testen wat het doet.
Jullie horen zeker nog van mij hoe het afloopt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bumpje omhoog.

Vandaag 2:20 PM het netwerk kaartje binnen gekregen, geïnstalleerd zonder problemen, en tot nu toe werkt het nog steeds allemaal goed.
Even afkloppen natuurlijk want je weet nooit. d:)b
Pagina: 1