Goeden dag iedereen,
Ik heb sinds vandaag een grafische probleem geconstateerd met een aantal spellen, waaronder Dirt/Dirt 2/Dirt 3, waarbij het probleem duidelijk te zien is.
Ik heb geen idee hoe de precieze naam mag luiden, maar het komt er op neer dat er 'vlakken' over het beeld heen schieten.
Het volgende filmpje laat het probleem zien bij de aangegeven spellen.
http://youtu.be/VOAJxjz5wik
Het systeem in kwestie waar de spellen op gespeeld worden.
Het gaat om een OEM systeem van Packard Bell.
Windows 7 Home Premium 64-bit
Intel Core i5 CPU 750 2.67GHz
8GB Ram 1333Mhz
NVIDIA GeForce GT 320 1024mb
1TB HD
Wat ik al geprobeerd heb.
-Grafische Driver ge-update naar de nieuwste (volledig verwijdert en opnieuw geïnstalleerd) - Geen verandering
-Alle 3 de spellen opnieuw geïnstalleerd - Geen verandering
-Grafische instellingen geheel omlaag gezet - Probleem verdween
-Grafische instellingen op max gezet - Probleem verdween
-Proberen een video op te nemen met Fraps op de grafische instellingen waar ik altijd op gespeeld heb - Probleem verdween
-Meerdere spellen geprobeerd, zoals Mafia 2/ Assassin's Creed II/NFS Shift 2/TMUF/18WoS PTTM/Dead Space 2/Colin McRae Rally 3/GTA SA/GTA 4.
Deze vertonen geen problemen.
Ik heb het systeem bijna 3 weken geleden schoon gemaakt, stof enzo, en heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt.
De temperatuur van de GPU komt niet hoger dan 66C met deze spellen, en de CPU zit dan z'n beetje op 47C.
Na al dit geprobeerd te hebben, heb ik geen idee meer wat er nou gedaan zou kunnen worden behalve een Windows her installatie.
Maar daar zie ik het liefst vanaf als het niet nodig is omdat het weer een eeuw duurt voordat alles er weer op staat.
Heeft iemand anders misschien nog een ideetje om het probleem mogelijk op te lossen?
(edit)
VGA hoorde eigelijk GPU te zijn, oftewel videokaart, mijn fout.
Deze temperaturen zijn terwijl de spellen gespeeld worden.
Ik heb sinds vandaag een grafische probleem geconstateerd met een aantal spellen, waaronder Dirt/Dirt 2/Dirt 3, waarbij het probleem duidelijk te zien is.
Ik heb geen idee hoe de precieze naam mag luiden, maar het komt er op neer dat er 'vlakken' over het beeld heen schieten.
Het volgende filmpje laat het probleem zien bij de aangegeven spellen.
http://youtu.be/VOAJxjz5wik
Het systeem in kwestie waar de spellen op gespeeld worden.
Het gaat om een OEM systeem van Packard Bell.
Windows 7 Home Premium 64-bit
Intel Core i5 CPU 750 2.67GHz
8GB Ram 1333Mhz
NVIDIA GeForce GT 320 1024mb
1TB HD
Wat ik al geprobeerd heb.
-Grafische Driver ge-update naar de nieuwste (volledig verwijdert en opnieuw geïnstalleerd) - Geen verandering
-Alle 3 de spellen opnieuw geïnstalleerd - Geen verandering
-Grafische instellingen geheel omlaag gezet - Probleem verdween
-Grafische instellingen op max gezet - Probleem verdween
-Proberen een video op te nemen met Fraps op de grafische instellingen waar ik altijd op gespeeld heb - Probleem verdween
-Meerdere spellen geprobeerd, zoals Mafia 2/ Assassin's Creed II/NFS Shift 2/TMUF/18WoS PTTM/Dead Space 2/Colin McRae Rally 3/GTA SA/GTA 4.
Deze vertonen geen problemen.
Ik heb het systeem bijna 3 weken geleden schoon gemaakt, stof enzo, en heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt.
De temperatuur van de GPU komt niet hoger dan 66C met deze spellen, en de CPU zit dan z'n beetje op 47C.
Na al dit geprobeerd te hebben, heb ik geen idee meer wat er nou gedaan zou kunnen worden behalve een Windows her installatie.
Maar daar zie ik het liefst vanaf als het niet nodig is omdat het weer een eeuw duurt voordat alles er weer op staat.
Heeft iemand anders misschien nog een ideetje om het probleem mogelijk op te lossen?
(edit)
VGA hoorde eigelijk GPU te zijn, oftewel videokaart, mijn fout.
Deze temperaturen zijn terwijl de spellen gespeeld worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 17:46 ]