NVIDIA crash (in-game).

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Een paar maanden geleden heb ik al een bericht gepost omtrent een foutmelding die ik heb. Het betreft de Nvidia crash: Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver reageert niet meer en is hersteld. Heb, de paar berichten die er waren, geprobeerd: geen resultaat. Ben vlak na de post naar het buitenland geweest, dus heb niet veel meer kunnen doen aan de crash.

Dus bij deze probeer ik het opnieuw!

Paar aandachtspunten bij de crash: de crash vindt alleen plaats in-game, en vervolgens in de 'sterkere' games die meer vragen van je computer (World of Warcraft, Call of Duty 4+). Het lijkt iets met de temperatuur te zijn? (in Call of Duty 4 voornamelijk in de private servers gaat, en niet in public. World of Warcraft verschilt.

Ik heb meerdere fixes geprobeerd die te vinden zijn op: http://www.nvlddmkm.com/, helaas werken deze niet. Heb ook geprobeerd op één kaart te spelen (door SLI uit te zetten, al weet ik niet of dat voldoende is), de crash bleef helaas aanwezig. Heb ook geprobeerd met de oud(st)e en/of nieuw(st)e drivers te spelen. Geen resultaat!

Hierbij een screenshot van mijn crash tijdens het spelen van WoW: CLICK

Any ideas? Of is mijn GFX-kaart gewoon defect?

Ik zal dit topic scherp in de gaten houden :-)

Alvast bedankt!

Groet, Stijn.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Ik ben erg benieuwd wat je precies geprobeerd hebt om het probleem op te lossen, wellicht dat je een link kunt geven naar het oude topic ?

Een temperatuur probleem zou niet moeten uitmaken of je nu in private of public servers gaat maar dat lijkt me logisch. Indien je er zelf al van uitgaat dat het te maken heeft met een temperatuur probleem, heb je deze al eens in de gaten gehouden ? Wat heb je verder eigenlijk voor hardware? (lees; wat voor videokaarten?)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry! Die heb ik inderdaad niet gepost.

Hierbij mijn oude post: Nvidia Driver Crash

Heb momenteel 2 x NVIDIA GeForce GTX275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Misschien kun je de rest van je systeem specs nog bij posten, want nu is het een raadsel wat de rest van je systeem is.

Je zegt dat je SLI hebt uitgeschakeld, maar heb je ook de 2e kaart daadwerkelijk uit je PC gehaald?
Want stel dat je voeding niet genoeg juice meer geeft (ik weet het merk, type, wattage en leeftijd niet) dan kan het gebeuren dat je videokaart (driver) crashed. Bij de een crasht alleen de driver, bij de ander hangt het hele systeem, en bij weer een ander ploft de PC meteen uit.

Ook zeg je dat je 2x een GTX275 hebt, welk merk? en is het een factory-overclocked model of een standaard?
Want soms zijn factory overclocked modellen niet eens stabiel, dit kun je uitsluiten de kaart(en) te "underclocken" naar normale GTX275 snelheden (dit heeft uiteraard weinig nut als het al een standaard GTX275 is :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de dxdiag. Heb op aanraden van een vriend ook een EVEREST scan gemaakt. Daar zou alles in moeten staan? klik

Heb inderdaad nog niet mijn 2e kaart uit de pc gehaald. Ik zal dit morgen gaan proberen met iemand die er wel verstand van heeft. Het merk van de kaart is MSI. Weet verder niet of deze overclocked is of niet. Ik neem aan van niet.

Excuses voor de ondeskundigheid, ben nu eenmaal niet zo handig met computers.. haha!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Aangezien het een msi kaart is grote kans dat dit een kaart is met een overclock.
Maar eerst maar even wachten totdat je met 1 kaart hebt gedraaid, want dat kan weer het één en ander uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de beste wensen voor 2012.

Het testen met één kaart ging prima: geen crashes. Heb de computer daarnaast helemaal stofvrij gemaakt, en wederom getest met twee kaarten. Resultaat hiervan was dat er nog wel crashes zijn, maar véél minder dan voorheen. Hier valt mee te leven, maar het zou mooi zijn als de crash helemaal weg kan gaan.

Enig idee wat ik verder zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Aangezien je aangeeft temperatuur wel eens het probleem kan zijn ben ik wel nieuwsgierig hoe warm je kaart is in idle, stresstest, ingame
Aan de hand van die temps kunnen wij zeggen of de kaart te warm wordt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisF
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 03:24
Stun,

Heb je het werkend gekregen? Ik heb eenzelfde probleem als jij en kwam erachter dat het bij mij komt doordat er een snelle SSD als primary disk wordt gebruikt. Blog post, topic op T.net.

En het lijkt dat jij ongeveer eenzelfde iets hebt.

Ik kon niet vinden of je een SSD hebt, maar indien ja, en je de kaart nog hebt, zou jij een gewone disk kunnen formatteren, windows erop, patchen tot nu, dan de nieuwe NVidia drivers erop en dan kijken of de kaart stabiel is (ik track GPU activity terwijl windows Idle'd, dat gaat naar 100% als er een probleem is)?

Alvast bedankt!
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39

Ultrapc

Anyone steak?

Had je daar niet beter een DM voor kunnen sturen? Dit topic is meer dan een jaar oud! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Ultrapc op 07-04-2013 22:29 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Ultrapc schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:28:
Had je daar niet beter een DM voor kunnen sturen? Dit topic is meer dan een jaar oud! ;)
LOL :9 :9

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Pagina: 1