Toon posts:

Support Xtreamer Prodigy S-ATA 600 en Advanced Format HDD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een Xtreamer Prodigy te kopen en wil daar ook een harddisk in plaatsen.
Wat ik nergens terug kan vinden op o.a. dit forum bij Tweakers of Xtreamer zelf, Google etc. is of de Prodigy ook SATA-600 en Advanced Format HDD's ondersteunt. De Prodigy heeft een SATA-300 interface en ik vraag me ook af of SATA-600 HDD's backwards compatible zijn met SATA-300. Nu kan ik natuurlijk wel een SATA-300 HDD kopen, maar ik kom aardig wat aanbiedingen tegen van SATA-600 HDD's welke geformatteerd zijn met "Advanced Format".

Heeft iemand hier al ervaring met een Advanced Format SATA-600 HDD in een Prodigy?

Een andere vraag is of het mogelijk is om de HDD eerst in de Prodigy te formatteren (de Prodigy maakt dan een Linux partitie en NTFS partitie zover ik weet) en deze HDD vervolgens even te plaatsen in mijn PC om films op de NTFS partitie te kopiëeren en dan de HDD weer terug te plaatsen in de Prodigy. Dit vanwege de grote hoeveelheid data welke ik niet via USB wil gaan kopiëeren wat waarschijnlijk flink wat tijd (dagen?) in beslag neemt. En hopelijk dat de Prodigy dit accepteert :-)

Ik hoor graag of iemand de antwoorden weet.

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

sorry, zat niet goed.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 17:06 ]

Verwijderd

Ik heb een 2TB Seagate met een SATA 3,6Gb/s? in de Prodigy zitten en hij draait als een tierelier. Als je liever geen moeite wilt doen om je bestanden steeds over te zetten kan je 'm beter aan je netwerk hangen. Misschien haal je dan niet de snelheden die je met een directe SATA600 verbinding haalt, maar het scheelt wel een hoop gedoe. Let wel op dat je de juiste kabels gebruikt en dat je PC en router een Gigabit connectie ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels zelf een Western Digital WD20EARX 2TB gekocht en in de Prodigy geplaatst. Werkt perfect tot nu toe. Formatteren in Prodigy gedaan. Kopieëren doe ik toch maar via de USB 3.0 aansluiting. Netwerkaansluiting heb ik niet in de woonkamer en oplossingen als WiFi of powerlan zie ik niet zitten. Als ik de schijf eenmaal gevuld heb via USB, wat best een langdurig klusje is, dan vul ik het af en toe wel bij met een externe HD.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik zo snel kon vinden: Realtek 1186 chipset met SATA3 ondersteuning en disks tot 3TB... Of heb ik andere sites bezocht via Google dan topicstarter?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:08:
...Misschien haal je dan niet de snelheden die je met een directe SATA600 verbinding haalt, maar het scheelt wel een hoop gedoe.
SATA300/600 maakt amper wat uit; het schrijven erheen is vaak random write en mag je blij zijn als je grofweg de helft van de opgegeven snelheid van de controller haalt :)

Heeft topicstarter ook al op de forums/support van Xtreamer gekeken over deze info? En eventueel [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2 doorgeplozen?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 06-01-2012 14:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:08:
Ik heb een 2TB Seagate met een SATA 3,6Gb/s? in de Prodigy zitten en hij draait als een tierelier. Als je liever geen moeite wilt doen om je bestanden steeds over te zetten kan je 'm beter aan je netwerk hangen. Misschien haal je dan niet de snelheden die je met een directe SATA600 verbinding haalt, maar het scheelt wel een hoop gedoe. Let wel op dat je de juiste kabels gebruikt en dat je PC en router een Gigabit connectie ondersteunen.
ik heb een sata 600 1tb,maar volgens mij ondersteund hij geen sata 600?
ik heb namelijk het ook geprobeerd met een sata 300 1tb,
die zag hij wel.heeft iemand hier een antwoord op?
Pagina: 1