bestanden delen tussen xp en windows 7

Pagina: 1
Acties:

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb een probleem met het delen van bestanden tussen een laptop met windows xp en een laptop met windows 7. Beide via WI-FI verbonden met elkaar.
Ik kan beide laptops wel zien in het netwerkdeel, maar als ik op de windows 7 laptop de windows xp laptop aanklik, krijg ik de foutmelding
Geen toegang tot \\lappie
U hebt geen toegang tot \\lappie. Neem contact op met de netwerkbeheerder om toegang te vragen.

Uiteindelijk is het me wel gelukt om de bestanden in de mappen te zien, via de explorer in te tikken: \\lappie\temp. Dan krijg ik de bestanden te zien als in een scherm index van....
Maar ik wil de bestanden gewoon via de normale weg kunnen/moeten benaderen.
Wachtwoord beveiliging heb ik overigens uit staan.

Als ik via de windows xp laptop de windows 7 laptop aanklik, zie ik wel de gedeelde mappen, maar wanneer ik vervolgens een gedeelde map wil openen krijg ik de foutmelding
u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd.

Het belangrijkste is dat ik via de windows 7 pc de windows xp laptop aankan, zodat ik er de juiste bestanden vanaf kan halen. Maar ook andersom zou handig zijn.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
en als je in je xp laptop een folder of schijf insteld als 'shared device' vervoglens kan je hier in de instellingen aangeven wie op het (wifi) netwerk toegang hebben tot deze schijf. Op deze manier zou het moeten lukken om met je windows 7 PC bestanden van je XP laptop te halen.

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
als je je windows 7 hebt ingesteld als lid van een homegroup (dit is niet hetzelfde als workgroup), kun je niet naar een xp pc. Maar zo te lezen kun je er wel bij, maar via een omweg.

Misschien zit het in de sharing instellingen. Kun je er wel bij via een ander xp pc?

Vette shit!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb toen ik pas een nieuwe PC had met Windows 7 hier ook even mee geworsteld, maar uiteindelijk was het heel gemakkelijk. We hebben twee PC's eentje met Windows XP en eentje met W7. Van W7 naar XP was het meteen geen enkel probleem, omgekeerd dus even wel.

Allereerst heb ik wachtwoorden uigeschakeld omdat voor ons van geen enkel nut zijn. Verder is mijn methode: Laat alles wat betreft werkgroep of thuisgroep (homegroup) achterwege, is voor deze manier niet nodig. Om een map op de W7 volledig te delen selecteer je die map en klik rechts en dan resp. op "Delen met" resp. op "Specifieke personen".

In het dialoogvenster wat dan verschijnt staat naar alle waarschijnlijkheid reeds "iedereen".
Selecteer deze optie en selecteer in de meest rechtse kolom Machtigingen "Lezen/schrijven".
En klaar is kees.
Staat "iedereen" er nog nog niet bij, dan voeg je dat alsnog toe, wijst zich zelf als je eenmaal zo ver bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
@jorg5: hoe stel ik een folder in als "shared device"? De folders heb ik gedeeld, met iedereen. Ondanks dat, blijf ik dus de foutmelding krijgen.
@ R.E. een andere XP pc heb ik helaas niet, dus daar kan ik het niet mee proberen.
@Techneut: het gaat mij primair om van de XP pc gegevens af te halen en op de W7 pc te zetten. Maar dat lukt dus al niet. Wachtwoord beveiliging heb ik dus uit staan en vraagt hij ook niet om. Het enige wat hij aangeeft, is dat ik geen toegang heb tot lappie.
Zijn er nog meer ideeën?

Edit:
Vanaf de Win XP pc kan ik nu wel de W7 Pc aan. Maar nu andersom nog. Dit heb ik voor elkaar door de map anders te delen.
@R.E. Misschien ligt het er aan dat de Win7 lid is van een homegroup. Hoe pas ik dat aan?

[ Voor 17% gewijzigd door harrie n op 02-01-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak je gebruikt van 'easy filesharing' in XP en 7? Zet dat eens uit, maak echte shares aan, bij voorkeur username + pass erop en dan werkt het altijd wel. Ik wissel vaak zat spul uit tussen 7, XP en Vista, en dat gaat altijd goed, zolang je die sharing wizard maar niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
harrie n schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:16:
.........
@Techneut: het gaat mij primair om van de XP pc gegevens af te halen en op de W7 pc te zetten. Maar dat lukt dus al niet. Wachtwoord beveiliging heb ik dus uit staan en vraagt hij ook niet om. Het enige wat hij aangeeft, is dat ik geen toegang heb tot lappie.
Zijn er nog meer ideeën?

Edit:
Vanaf de Win XP pc kan ik nu wel de W7 Pc aan. Maar nu andersom nog. Dit heb ik voor elkaar door de map anders te delen.
Zou het kunnen dat je nog vergeten hebt om "Machtigingsniveau" op de juiste waarde te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
Het machtigingsniveau kan ik niet vinden bij het sharen van de folders. Hoe moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
harrie n schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:37:
Het machtigingsniveau kan ik niet vinden bij het sharen van de folders. Hoe moet ik dat doen?
Klik, wellicht dat je hier wat aan hebt. Gaat over het delen van bestanden en printers met/tussen een Windows 7 & XP machine.

Lees voortaan a.u.b. eerst even de algemene regels door voordat je een topic opent, dit had je namelijk zelf ook gemakkelijk via google kunnen vinden. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 06-01-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Kan ook nog gemakkelijker.
Behalve via Eigenschappen/Delen vind je met rechts klikken ook "Delen met".
Aldaar klik je op "Specifieke personen > iedereen". Dat antwoord had ik trouwens al eerder gegeven in dit topic, mogelijk over het hoofd gezien? In elk geval vind je daar heel duidelijk dat machtigingsniveau: Lezen of Lezen en schrijven.

Edit:
Let wel, ik heb het hier over de mappen op de Windows 7 machine om ze volledig toegankelijk te laten zijn vanaf een XP die hier via een netwerk mee verbonden is. Omgekeerd is het wat gemakkelijker, althans wijst het zich naar mijn ervaring vanzelf, op de XP volsta je met "Eigenschappen/Delen". Aldaar wijzen de te zetten vinkjes zich inderdaad zelf. Mocht je hier nauwelijks ervaring mee hebben, kijk goed wat je doet, je moet doen. Je moet nl. twee vinkjes zetten, het eerste om de map (of hele schijf) te delen (dit houdt alleen lezen in), het tweede om andere gebruikers ook toestemming te verlenen tot wijzigingen, dus lezen en schrijven).

Vaak wordt op XP-systemen een hele schijf gedeeld, maar natuurlijk kun je volstaan met mappen. Op Windows 7 wordt delen van hele schijven/partities afgeraden. Het kan wel, maar het kost nog wat meer moeite.

Kortom, ik heb de indruk dat je de antwoorden die je eerder al kreeg niet goed hebt gelezen, anders had je het allang voor elkaar gehad.

Edit:
Zie ook Niet mogelijk om in mappen te komen [Win7]
Dit gaat over hetzelfde probleem. En daar is de TS met dit advies geholpen.

[ Voor 70% gewijzigd door Techneut op 13-01-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansB1970
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik wil graag dat mijn win7 computer verbonden wordt met mijn xp laptop met printer. Na de tweede installatie van Netsetup.exe van Win XP op WIN7 SP1 blijft het koud buiten.
Wie kan mij helpen met de regedit HKEYS_LOCAL_MACHINE_/-/-/-/ ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansB1970
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Kunt u mij helpen een zinnetje uit de regedit te verwijderen, zodat ik de netsetup.exe op mijn Win7 weer kan uitvoeren?

BVD HansB1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hoeft helemaal geen netsetup te draaien; windows 7 heeft alle functionaliteit al aan boord.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1