Niet mogelijk om in mappen te komen [Win7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:44
Beste Tweakers,

Ik heb issues met mijn nieuwe Popbox v8.
Als ik op ''browse netwerk'' klik op de Popbox dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

FYI: Ik heb in Windows 7 een gebruiker aangemaakt met wachtwoord.

Dus heb ik geprobeerd:
- <Computernaam>/<gebruiker> en wachtwoord
- <Gebruiker> en <wachtwoord>

Foutmelding: Ongeldige login.

Set-up:
1 Pc windows 7 met shared "D" drive. Bedraad
1 Popcorn Popox V8 bedraad aangesloten.
1 laptop windows 7 Wireless
1 Ziggo router/modem

Alle permissies staan open. Alle firewalls staan uitgeschakeld.

Ik kan vanaf mijn pc de popbox correct pingen.
Ik kan vanaf mijn laptop verbinden naar mijn pc en alles wat gedeeld is ook openen/verwijderen.

Het netwerk lijkt dus in orde.... Alleen weet ik dus niet wat ik moet invullen op mijn Popbox als gebruikersnaam en wachtwoord....

Na meerdere uren van Google gebruiken kan ik niet achterhalen waar mijn probleem zit... Hopelijk kan iemand van jullie de oplossing voor mij bieden.

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt permissies op 2 niveaus

op share (toegangs) niveau (zet die dan gewoon op everybody)
en security op (ntfs niveau op de hd zelf) . daar moet je de gebruiker ook expliciet toegang geven

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/6163/machtegingd.jpg

Dit is deze is op hdd niveau...

Op share niveau denk ik dat deze is:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/4961/netwerkshare.jpg

Zou goed moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:13
Heb je de NTFS rechten ook goed ingesteld?

heb even geen nederlandse windows bijdehand maar je moet in dit tabje zijn:
Afbeeldingslocatie: http://ofzo.info/screenshot/28-12-2011-10-29-16.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neu de bovenste staat notabene zelf in waar die voor is " machtegingen voor share"
meh net te laat maar idd security wat ik net al zij is hierboven maar even voor je benadrukt ouwe mazzelpik

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 28-12-2011 22:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
m11tch schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:30:
Heb je de NTFS rechten ook goed ingesteld?

heb even geen nederlandse windows bijdehand maar je moet in dit tabje zijn:
[afbeelding]
Waar staat deze tab in je Engelse Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:13
Awesomo4k schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:34:
[...]

Waar staat deze tab in je Engelse Windows?
rechts klikken op de map en dan kan je het vinden onder eigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

naast sharing .....

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMWEEE
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Als je een share aanmaakt worden je security settings van je ACL automatisch aangepast. Je zou bijvoorbeeld gewoon moeten kunnen inloggen met je administrator account.

- Heb je recenste firmware geinstalleerd?
- Is de systeemtijd van je popbox gelijk aan je W7? (dit is een longshot, maar kan tussen 2 PC's wel voor dit probleem zorgen).

[ Voor 42% gewijzigd door EMWEEE op 28-12-2011 23:07 ]

• Awesomo4k
EMWEEE schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:01:
Als je een share aanmaakt worden je security settings van je ACL automatisch aangepast. Je zou bijvoorbeeld gewoon moeten kunnen inloggen met je administrator account.

- Heb je recenste firmware geinstalleerd?
- Is de systeemtijd van je popbox gelijk aan je W7? (dit is een longshot, maar kan tussen 2 PC's wel voor dit probleem zorgen).
Ja en ja.

En alle machtigingen staan op volledig beheer...

Verwijderd

"Password protect sharing" uitzetten, anders kan je enkel met een account wat bekent is op de bron pc de shares zien. En voor mappen die dan niet door iedereen gezien mogen/hoeven worden, kan je de groep "everyone" aanpassen/verwijderen.

• Awesomo4k
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:37:
"Password protect sharing" uitzetten, anders kan je enkel met een account wat bekent is op de bron pc de shares zien. En voor mappen die dan niet door iedereen gezien mogen/hoeven worden, kan je de groep "everyone" aanpassen/verwijderen.
Ook al mee zitten spelen. Stond op die screenshot denk ik toevallig aan.. Maar staat normaal gesproken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, heb het tot op heden nog steeds niet voor elkaar gekregen.
Koop je een mediaspeler met netwerk functie, krijg je het niet werkend... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag: Guest-account geactiveerd (zonder password); die staat namelijk standaard uit?

Op PopBox-forums staat de extra hint: eerst een share inrichten, dan je PopBox opnieuw opstarten; niet met shares gaan spelen terwijl de PB aan staat.

Probleem vind ik wel: als het met Guest geactiveerd wel werkt, ligt je (draadloze) netwerk redelijk open naar je shares. Maar je weet dan wel dat het werkt; de vraag is dan of je het terug kan bouwen naar je eigen user of nieuwe/andere user.

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2012 23:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen ->
-Netwerkdetectie aan
-Bestands/printerdeling aan
-Openbare mappen: Delen inschakelen
-Mediastreaming kun je het beste aan zetten (via mediaplayer
-Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
-Verbinden met thuisgroep: 2e optie.
Zo heb ik ook verbinding met mijn EM7080 zonder problemen.

En natuurlijk de firewall instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt alvast voor de reacties, alleen het werkt nog steeds niet... :?

De geavanceerde instellingen staan zoals hierboven beschreven (stonden ze al)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y242/RedFocus/Geavanceerdeinstellingenvoordelen-1.jpg

Op de E-schijf heb ik een map met media geshared:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y242/RedFocus/Gedeeldemap.jpg

Als ik dan naar de Popbox ga en dan Network Media selecteer, moet ik eerst browsen (is dit normaal? Kan niet direct mijn gesharde map tevoorschijn komen?)
Als ik de map wil benaderen krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y242/RedFocus/Popbox.jpg

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij een van de antwoorden las ik het antwoord van de instelling delen via Eigenschappen. Zelf heb ik daar destijds ook even mee zitten stoeien en aanvankelijk lukte het mij ook niet. Toen zag ik dat met het rechts klikken behalve Eigenschappen er nog een optie stond, nl. "Delen met". Daar kun je ook nog het machtigingsniveau apart instellen, wat me via Eigenschappen niet lukte.
Sindsdien is dat hele delenverhaal voor mij een fluitje van een cent. En dit alles zonder gedoe met netwerkcentrum, Homegroep etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Opgelost.

Het waren de machtegingen van de machtigingen en daar de machtegingen van. Ik moest daar zelf een machteging voor '' Iedereen'' nog eens aanmaken in de orderste machtegingen laag en op volledig beheer zetten. Als ik dan manueel een share toevoeg met gewoon mijn computernaam als gebruikers naam en wachtwoord dan werkt die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:26
Awesomo4k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:21:
Opgelost.

Het waren de machtegingen van de machtigingen en daar de machtegingen van. Ik moest daar zelf een machteging voor '' Iedereen'' nog eens aanmaken in de orderste machtegingen laag en op volledig beheer zetten.
Dat is lekker duidelijk :). Misschien iets meer informatie(screenshot) voor de mensen die toevallig ook dit probleem hebben of zullen krijgen(met aanschaf van dit product).

Screen uploaden kan hier: http://imageshack.us/

[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 10-01-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Gelukkig is windows 7 ook zo duidelijk. Ik zal kijken of ik een leuke walktrough kan maken. Mochten mensen willen kunnen ze me altijd een PM sturen voor hulp.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je anders aangeven waar je dit hebt ingesteld?
Bijv. m.b.v. het pad waar je de instellingen hebt aangepast, zoals bijvoorbeeld:

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

Screenshots zouden helemaal perfect zijn natuurlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Awesomo4k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:21:
Opgelost.

Het waren de machtegingen van de machtigingen en daar de machtegingen van. Ik moest daar zelf een machteging voor '' Iedereen'' nog eens aanmaken in de orderste machtegingen laag en op volledig beheer zetten.
Ik lees: inherited rights... Iets wat, voor zover ik weet, gewoon bekende materie is zodra je ook maar iets met shares/rights gaat doen.

En als het inderdaad over machtigingen gaat die op map X wel goed stonden maar door boven/onderliggende map Y niet werden overgenomen, dan is er voldoende leesvoer te vinden op TechNet/MSDN.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dat bovenliggende mappen niet worden meegenomen is heel vanzelfsprekend. Maar mijn ervaring is dat onderliggende mappen altijd automatisch worden overgenomen. Nooit anders meegemaakt. Dus je hoeft een machtiging toewijzen echt maar één keer te doen, daarmee doe je hetzelfde automatisch ook voor onderliggende mappen.

"machtigingen van de machtigingen en daar de machtigingen van" is inderdaad erg cryptisch omschreven, maar ik vermoed dat ik wel begrijp wat hij ongeveer bedoelt. Maar goed, laat TS het maar eens uitleggen hoe hij het heeft gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Techneut schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:02:
Dat bovenliggende mappen niet worden meegenomen is heel vanzelfsprekend. Maar mijn ervaring is dat onderliggende mappen altijd automatisch worden overgenomen. Nooit anders meegemaakt. Dus je hoeft een machtiging toewijzen echt maar één keer te doen, daarmee doe je hetzelfde automatisch ook voor onderliggende mappen.

"machtigingen van de machtigingen en daar de machtigingen van" is inderdaad erg cryptisch omschreven, maar ik vermoed dat ik wel begrijp wat hij ongeveer bedoelt. Maar goed, laat TS het maar eens uitleggen hoe hij het heeft gefikst.
Yup maar een share-machtiging is niet hetzelfde als een inherited NTFS-machtiging op basis van modify-date of ABE (access based enumeration)... Maar ja, hopelijk heeft topicstarter nog eens tijd om in universele taal uit te leggen wat er nou aan de hand was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Wat jij hier noemt zijn zaken die volgens mij alleen betrekking hebben op servers. Nodeloos ingewikkeld, want daar rept TS met geen woord over.

Als daar geen sprake van is, is alles uiterst simpel. Zelfs het hele gedoe van Home group (Thuis groep) kun je meestal achterwege laten. En daarmee ook het beide (alle) computers moeten dezelfde netwerknaam hebben. Dit is nl. alleen van toepassing als je verschillende gebruikers hebt die ieder voor zich hun deel voor de anderen dichtgetimmerd willen laten.

Gewoon mappen delen, juiste machtigingsniveau kiezen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Techneut schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:58:
Wat jij hier noemt zijn zaken die volgens mij alleen betrekking hebben op servers. Nodeloos ingewikkeld, want daar rept TS met geen woord over.
:O Windows 7 heeft een vervelender eigenschap voor share & NTFS inheritance dan Server 2008R2... En aangezien het file-system NTFS is, roep ik dus niks over "servers" maar over de manier hoe het mechanisme sinds Windows NT al werkt.

Daarbij; als iemand "de helft" van een tutorial heeft uitgevoerd, er niet uitkomt, met een andere tutorial overnieuw denkt te beginnen, is vaak al stukje hier of daar qua inheritance & permissions naar zijn grootje.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 12-01-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Tja, als het dan zo moelijk lijkt te zijn, snap ik niet dat ik het zo gauw zonder al te veel moeite voor elkaar kreeg. In een van mijn vorige berichten heb ik uit de doeken gedaan hoe. Ik denk dat ik met mijn simpele methode een heleboel voor ons onnodige rompslomp omzeilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan toch niet zo zijn dat ik eerst een Microsoft opleiding moet volgen om een mapje te sharen met m'n mediaspeler??

Om het ook voor normale mensen zoals mij begrijpelijk te houden, wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y242/RedFocus/Geavanceerddelen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y242/RedFocus/Geavanceerddelen2.jpg

Kan iemand in normaal Nederlands uitleggen wat er niet goed staat of waar ik nog naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ik zal het proberen.

Eén ding, mijn methode is alleen geschikt voor recht toe recht aan delen. Ik bedoel daarmee dat het niet zo geschikt is voor een heel uitgebreid netwerk waarop meerdere personen toegang hebben, al dan niet met een wachtwoord, ieder voor zich met verschillende toestemmingen etc.
Eenvoudige instelling dus, zoals in mijn eigen situatie, twee PC's, mijn vrouw en ik. De een met XP, de andere met Windows 7, geen geheimen voor elkaar dus wachtwoorden uitgeschaked en over en weer met volledige toestemming op de mappen die we samen kiezen.

Wat jij laat zien met deze plaatjes is in de eerste plaats rechts klikken op de betreffende map en vervolgens in dat neerrolmenu te kiezen voor Delen met.
Prima, je kan ook direct in de menubalk bovenin klikken op "Delen met". Maar goed, je komt dan precies op dezelfde opties terecht.

Wat jij echter vervolgens laat zien, is niet doorgaan met dat "Delen met" maar de stappen die je kan volgen via Eigenschappen. Kan ook prima, maar jij kiest daarna voor Geavanceerd delen. Inderdaad is wat dan volgt wat omslachtig. Maar geavanceerd is meestal helemaal niet nodig, m.a.w. laat dit gewoon achterwege en klik in plaats van Geavanceerd delen in dat menu gewoon nogmaals op Delen. Dan kom je op precies hetzelfde menu terecht als via bovengenoemde alternatieve routes.

Goed, me dunkt dat het daarna zich vanzelf moet wijzen.
Als bovenin het dialoogvenster nog niet "iedereen" staat dan voeg je dit simpel toe met het pijltje rechts in het balkje Toevoegen.
De laatste stap is klikken op "iedereen" en in de rechterkolom Machtigingsniveau d.m.v. het pijltje kiezen voor Lezen/schrijven.

Edit:
Het zou kunnen dat je dit probeert op een hele schijf of partitie. Dat wordt in Windows 7 (en misschien ook al in Vista, maar die heb ik overgeslagen, dus weet ik dat niet) afgeraden. Dientengevolge is het daar wel wat moeilijker. Maar m.i. is dat ook helemaal niet nodig, Waarom zou je b.v. vanaf een andere PC in de systeemmappen willen kijken?
Met enkel gewone mappen is het voor mij steeds een makkie geweest.

Met systeemmappen is het overigens toch al enigszins dichtgetimmerd. Als ik mijn manier nl. uitprobeer op C:\Windows, dan lukt dit niet zomaar, ik krijg zondermeer enkel maar de optie geavanceerd delen. Dus verwar een en ander hiermee niet.

Voor alle duidelijkheid, in Windows XP is het geen enkel probleem om een hele schijf of partitie te delen. Is althans mijn ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Techneut op 13-01-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je ‘Jip & Janneke’ uitleg, daar kan ik wat mee! _/-\o_

Omdat ik alleen geavanceerd kon delen, kwam ik automatisch in de Eigenschappen terecht.
Maar zoals je aangeeft heeft dit waarschijnlijk te maken dat ik een hele schijf probeer te sharen (is een tweede schijf in m’n computer die ik vrij hou voor mediabestanden).

Zie in onderstaande afbeelding eerst het delen van de E-schijf, en daarna van E:\PS3 share.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y242/RedFocus/Delen.jpg

De PS3 share map kan ik dus wel eenvoudig delen. Zoals je kunt zien heb ik nu iedereen gemachtigd om te kunnen lezen/schrijven in deze map.

Zo staat alles ingesteld zoals je bedoeld toch?
Ik kan alleen even niet testen met m'n Popbox, die staat nu bij m'n vriendin thuis. 8)7

Dus eerst morgen m'n Popbox eens gaan invorderen! ;)

Bedankt zover! De komende dagen zal ik laten weten of het nu gelukt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Precies, zo bedoelde ik het. Graag gedaan.

Edit:
@MAX3400, je noemt een aantal zaken die ik bij gewoon mappen delen nog nooit mee te maken heb gehad.
Ik zeg daarmee niet dat je maar wat kletst, integendeel, maar misschien bedoel je aspecten waar je tegenaan loopt als je een hele schijf wil delen. En zoals uit mijn relaas blijkt is dit niet persé nodig, als je genoegen neemt met alleen mappen, behalve systeemmappen, blijkt het gewoon supereenvoudig te zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Techneut op 15-01-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk kunnen testen met m'n Popbox. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit de oplossing was, maar het is het wel! _/-\o_
Zo simpel kan het zijn dus.
Als ik de E-schijf wil benaderen lukt dit me nog steeds niet, maar de gedeelde map op de E-schijf wel.

Nu moet ik alleen nog eens kijken of ik de Popbox zover krijg dat deze direct in deze gedeelde map begint en dat ik niet eerst naar mijn computer moet browsen en dan naar de E-schijf etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Hele schijven of partities heb ik ook van af gezien. Ook niet echt nodig vind ik. Maar inderdaad, met gedeelde mappen is het, zoals ik aangaf, inderdaad uiterst simpel. Fijn dat ik kon helpen.
Pagina: 1