Schoolproject 4D cinema

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zitten in het laatste jaar secundair onderwijs en moeten dus een eindwerk maken. Wij hebben gekozen om een kleinschalige 4D-cinema te maken.

Voor het 3D gedeelte gebruiken 2 x LCD beamer Sanyo PLC-XE34, 2 x 45° polarisatie filters, een zelfgemaakt "silverscreen" (zilverkleurig geschilderd hout), 2 x polarisatie bril.

Onze laptop heeft echter maar één uitgang. Om dit probleem op te lossen maken we gebruik van een usb naar vga converter. We hebben echter nog altijd problemen om elke beamer een eigen signaal te geven. Ze krijgen beiden hetzelfde signaal te verwerken.

We hebben al gebruik gemaakt van IZ3D, Stereoscopic Player, Tridef3D,... maar geen enkele van deze programma's werken echter.
Weet er iemand of het mogelijk is om met een grafische kaart met 1 uitgang toch 2 beamers aan te sturen? Mocht dit niet zo zijn welke grafische kaart raden jullie dan aan (voorkeur amd).

Verdere tips zijn uiteraard ook altijd welkom.
Meer informatie over ons project kun je vinden op http://gp-4d.blogspot.com/.

mvg GP4D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

Nee dat kan niet.

In een laptop kun je de grafische kaart niet vervangen. Er zijn wel externe grafische kaarten te koop. (o.a. Matrox.) Daar kunnen wel meerdere schermen aan, weet alleen niet of die dan ook apart aan te sturen zijn en ze zijn sowieso ook vrij prijzig. Ik denk dat je beter een desktop computer kan gebruiken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:53
misschien heeft iemand nog ergens een triplehead o.i.d. liggen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:55

D4NG3R

kiwi

:)

Fiber schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:13:
Nee dat kan niet.

In een laptop kun je de grafische kaart niet vervangen. Er zijn wel externe grafische kaarten te koop. (o.a. Matrox.) Daar kunnen wel meerdere schermen aan, weet alleen niet of die dan ook apart aan te sturen zijn en ze zijn sowieso ook vrij prijzig. Ik denk dat je beter een desktop computer kan gebruiken.
Onzin. Er zijn voldoende laptop waar je de GPU kan vervangen. Echter geeft dit je niet wonderbaarlijk een extra connector op de behuizing..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet in de laptop wel het bureaublad uitbreiden naar de USB-VGA-adapter. Doe je dat niet, dan krijg je inderdaad de clone-optie.

De vraag is of een USB-VGA-adapter wel krachtig genoeg is voor wat je wil.

Maar technisch gezien moet het kunnen, want er komt gewoon een extra grafische kaart bij, en dan moet je in de beeldscherminstellingen wel even extended desktop (bureaublad uitbreiden) aan zetten.

Zo kan ik namelijk kiezen als ik m'n vga-aansluiting van m'n laptop gebruik voor:
- Clone (op beide schermen het zelfde beeld
- Laptop scherm gebruiken
- Externe monitor (op VGA) gebruiken
- Extended Desktop

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

"Kan niet" is inderdaad een gevaarlijke uitspraak, ik had er "in de meeste laptops" en "vrijwel niet" van moeten maken. Uiteindelijk kan bijna alles, als je maar handig genoeg bent met de soldeerbout etc. ;) En er zijn ook wel wat merken met configureerbare laptops. Maar bij de meeste huis, tuin, school en keuken Acertjes schiet dat niet op...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat voor laptop is het ? misschien kun je er een dockingstation aanknopen die je de benodigde extra uitgangen geeft...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:53
makkelijkst is natuurlijk om er gewoon een pc neer te zetten, die kunnen vrijwel altijd meerdere monitoren aansturen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Overigens is het beeld van een LCD beamer al gepolariseerd, onderdeel van de techniek, dus dat gaat waarschijnlijk problemen opleveren. Een DLP heeft dat probleem niet.
Houdt er ook rekening mee dat veel brilletjes circulaire polarisatie gebruiken, en niet onder een hoek.

[ Voor 23% gewijzigd door ShittyOldMan op 27-12-2011 22:49 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:59
Misschien kan FTT Nederland je helpen (http://www.ftt-filmtronics.nl) naar mijn mening zijn zij de experts in Nederland op het gebied qua digitale projectie en misschien hebben zij een idee voor je. Goedkoop zijn ze niet normaal gesproken maar misschien kan je iets met ze regelen.
Zij hebben namelijk ruime ervaring met 4D Cinema, vorig jaar of misschien het jaar daarvoor hadden zij op de Cinema Expo nog een 4D cinema gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hadden al zo'n vermoeden dat het moeilijk ging worden met een laptop.

@RaZ dat hebben we ook gedaan en op bureaublad kregen we ook verschillende beelden. Toen we beeldscherm identificeren deden kregen we namelijk 2 en 3 voor onze beamers. Probleem was echter vanaf we een programma opendeden kregen we opnieuw hetzelfde beeld. De laptop is volgens mij echter niet sterk genoeg.

@ShittyOldMan Ik weet dat dit problemen kan opleveren maar een kennis van me heeft me verteld dat dit op te lossen is door voor de polarisatiefilter spanningsvrij plexiglas te plaatsen. Bovendien lijkt het mij wel te werken. Wanneer we beelden naast elkaar ipv op elkaar projecteren zie je het ene beeld niet (of toch bijna niet) het andere zie je zoals het hoort. De brilletjes zijn wel degelijk onder hoek gepolariseerd dit is ook correct.

@ taarbal en Fiber Ik heb zelf nog een pc staan die behoorlijk goed is. Het enige probleem is dat ik ook hier geen 2 uitgangen op heb. Ik dacht er echter aan om een 6850 of 6870 in te bouwen zodat ik wel 2 dvi uitgangen heb. Beperkt natuurlijk wel het gebruiksgemak maar dan is dat maar zo.

In ieder geval bedankt voor de talrijke reacties.
Pagina: 1