• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb een pc laten bouwen met de volgende specs:

AMD FX8120
Gigabyte 970A-UD3
8Gb Adata ddr3 1600
560GTX direct CU TOP

Nu geeft de videokaart een hoop problemen zodra ik een game wil draaien.
Op 1 of 2 wat oudere games na hangt het beeld continue zelfs in laagste settings.
Bij nader onderzoek blijkt er een sweex 650 watt 80 plus power supply atx 2.2 in te zitten.
Kan het zijn dat dit voor de problemen zorgt?

Mijn speeltje

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

Sweex :'). Inderdaad een heel foute voeding.

Vervangen die handel. Voor meer hulp zie/vraag:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 27-12-2011 14:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
Sweex maakt best wel troep. Maar vervangen lijkt me voorbarig. Zoek eerst eens uit waardoor je systeem crashed. Kan je een vervangende voeding lenen? ZOja, test daar eens mee. Zo kan je in iedergeval de voeding uitsluiten (of juist aanwijzen ;) )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

en ik weet niet waar je die pc hebt laten bouwen, maar ik zou terug gaan en een fatsoenlijke voeding eisen. Sweex voedingen (of andere slechte voedingen) wil je niet! in je pc hebben zitten. Die slopen meer dan zichzelf en nemen de levensduur van andere onderdelen met zich mee.

-_-

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

M2M schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:02:
en ik weet niet waar je die pc hebt laten bouwen, maar ik zou terug gaan en een fatsoenlijke voeding eisen. Sweex voedingen (of andere slechte voedingen) wil je niet! in je pc hebben zitten. Die slopen meer dan zichzelf en nemen de levensduur van andere onderdelen met zich mee.
Als hij inderdaad zelf niet te voeding heeft gekozen (en welk merk) dan is het inderdaad nalatigheid van de winkel, maar als klant zal hij waarschijnlijk een maximale prijs hebben opgegeven. Sowieso zou ik als ik jou was teruggaan en een andere voeding eisen. Natuurlijk eerst even proberen om met één videokaart te draaien en een andere voeding te proberen. Nooit zeggen dat je er zelf aan hebt zitten knutselen want anders ben je je garantie kwijt :) Want dan valt het onder gebruikte materialen en is het alleen nog maar een service van de winkel om het product te vervangen of terug te nemen.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
voeding er uithallen en gewoone en voeding van een hoogwaardig merk kopen coolermaster of een ander hoogwaardig merk boven de 550 Watt voldoet (ze kunnen eigenlijk veel meer leveren en kunnen veel ampère op de belangrijke 12 5 3.3 V lijnen leveren)

Het vervangen is zeker niet voorbarig aangezien je er relatief dure onderdelen aan hebt hangen.

Verwijderd

Sweex voeding weg gooien/omruilen. Zoals hier boven al vermeld is dit troep. Hoogwaardige voeding kopen.

@ChojinZ: Als je een goed en betrouwbaar systeem wilt dan is Sweex nu eenmaal niet een merk wat je als
voeding in je PC wilt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 14:19 ]

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:11:
Sweex voeding weg gooien/omruilen. Zoals hier boven al vermeld is dit troep. Hoogwaardige voeding kopen.
En wat nu als het niet de voeding is maar een ander gaar component? Dan raad jij dus iemand aan om een goede* voeding weg te gooien? Lekker advies... 8)7

Mensen, komop.... We weten helemaal niet of het wel de voeding is. Meteen aanraden om de voeding weg te gooien en een nieuwe te kopen is dus een behoorlijk dom advies.

* in de zin van: goedwerkend. Dat sweex prut is weten we allemaal wel ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• novalite
Ik ben nog verder dingen aan het uitsluiten voordat ik de voeding ga vervangen.

harde schijf vervangen voor andere
geheugen uitwisselen
en probeer nog even een andere videokaart te regelen met ongeveer zelfde specs

Degene die de pc voor mij gebouwd heeft heeft zelf deze voeding gebruikt voor een i7 met SLi opstelling en daar zou het goed voor geweest zijn.

Mijn speeltje

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
zo, sli draaien met een sweex voeding, die durft.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:14:
[...]

En wat nu als het niet de voeding is maar een ander gaar component? Dan raad jij dus iemand aan om een goede* voeding weg te gooien? Lekker advies... 8)7

Mensen, komop.... We weten helemaal niet of het wel de voeding is. Meteen aanraden om de voeding weg te gooien en een nieuwe te kopen is dus een behoorlijk dom advies.

* in de zin van: goedwerkend. Dat sweex prut is weten we allemaal wel ;)
Die voeding moet er sowieso uit. Of het nou een ander component is of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 27-12-2011 14:25 ]

• haarbal
misschien een geinig linkje: http://nl.hardware.info/r...0w-tot-750w-hall-of-shame

"Bij Sweex blijken ze koning in het opscheppen: hun Power Supply Low Noise 650W haalt bij ons met de hakken over de sloot de 400W test. De voltages zijn zelfs dan al extreem ingezakt."

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:18

Nemesizz

Untouchable

haarbal schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:30:
misschien een geinig linkje: http://nl.hardware.info/r...0w-tot-750w-hall-of-shame

"Bij Sweex blijken ze koning in het opscheppen: hun Power Supply Low Noise 650W haalt bij ons met de hakken over de sloot de 400W test. De voltages zijn zelfs dan al extreem ingezakt."
Wil net zeggen, Sweex (Qtec en/of Trust) voedingen halen hun rated vermogen bij lange aan niet. Je mag blij zijn als zo'n ding 400W kan leveren...

Leuk voor een Pentium 3 systeempje ofzo, maar moderne hardware zou ik er niet aan durven hangen.

Net als hierboven ergens gezegt word, al is iets anders het probleem, hoe dan ook die voeding wegmikken voor iets beters.

• ChojinZ
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:23:
[...]

Die voeding moet er sowieso uit. Of het nou een ander component is of niet.
zucht..... :F

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28
Het merk is belangrijk om te voorkomen dat je troep koop. Er zijn grofweg gezien twee soorten voedingen, bagger en goede voedingen. Merken als Sweex, Qtec, Trust en "No-Name zijn voedingen welke echt bagger zijn, deze wil je echt niet in je pc hebben zitten.
Een beter expert als Mask ga je hier @ tweakers niet vinden rond voedingen.

Nogmaals: Al is een ander component de oorzaak. Die sweex voeding moet er uit.

• maarten12100
Ik kan met 70 procent zekerheid zeggen dat het de voeding is ik heb die dingen gehad goedkope voedingen dan als voorbeeld: een toen 3 jaar oude Powerman voeding 300Watt die toen ik hem aansloot op een simpel p4 bordje begon bruin te rokken.
Natuurlijk gaan de meeste voedingen gewoon kapot en nemen dan mischien componenten mee maar het is het gewoon niet waard.
Eerst geld uitgeven aan een fatsoenlijk pc en dan beknibbelen op de voeding bijna hetzelfde als besparen op een koelblok terwijl je wil overklokken.

Een goede voeding start rond de 50 eu (500Watt)wat echt geen geld is.
Deze raad ik aan pricewatch: OCZ StealthXStream II 600W
Het is de niet modulaire versie maar wel echt een diamantje (Als je ze ondersteboven monteert dan zijn ze trouwens niet zo stealth meer :P (warme lucht naar onder blazen))

pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600 (ook een zeer goede voeding kan eigenlijk makelijk 700 Watt doen en volgens testen stabiel tot 800Watt!(dat betekent dat sweex als ze zo'n goede voeding zoude maken deze zouden certificeren als 1400Watt als je begrijpt wat ik bedoel :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door maarten12100 op 27-12-2011 15:51 ]

• ChojinZ
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:44:
[...]

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

[...]

Fijn, maar in het vervolg misschien je opmerking wat beter onderbouwen? Enkel roepen dat de voeding eruit moet zonder ook maar een rede te noemen is nogal stom. Daar kan een TS echt helemaal niets mee......
maarten12100 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:46:
[...]

Ik kan met 70 procent zekerheid zeggen dat het de voeding is ik heb die dingen gehad goedkope voedingen dan als voorbeeld: een toen 3 jaar oude Powerman voeding 300Watt die toen ik hem aansloot op een simpel p4 bordje begon bruin te rokken.
Natuurlijk gaan de meeste voedingen gewoon kapot en nemen dan mischien componenten mee maar het is het gewoon niet waard.
Eerst geld uitgeven aan een fatsoenlijk pc en dan beknibbelen op de voeding bijna hetzelfde als besparen op een koelblok terwijl je wil overklokken.

Een goede voeding start rond de 50 eu (500Watt)wat echt geen geld is.
Deze raad ik aan pricewatch: OCZ StealthXStream II 600W
Het is de niet modulaire versie maar wel echt een diamantje (Als je ze ondersteboven monteert dan zijn ze trouwens niet zo stealth meer :P (warme lucht naar onder blazen))

pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600 (ook een zeer goede voeding kan eigenlijk makelijk 700 Watt doen en volgens testen stabiel tot 800Watt!(dat betekent dat sweex als ze zo'n goede voeding zoude maken deze zouden certificeren als 1400Watt als je begrijpt wat ik bedoel :+ )
Heb je soms een voedingen defecten calculator gebruikt om aan die 70% te komen of is dat gewoon nattevinger werk? ;)

Voorbeelden hebben we niets aan. Ik heb zelf ook een sweex voeding in gebruik (klein licht file servertje) en die voeding doet het al 6 jaar. Maar omdat mijn ervaring wel redelijk is wil dat nog niet zeggen dat SWeex meteen top is. Hetzelfde kan ook gezegd worden van jou ervaring. Een persoonlijke ervaring kan nooit een basis zijn om een conclusie te trekken over een heel merk.

Ik vraag me trouwens af hoe het topic was gaan lopen als de TS de naam van de voeding niet had genoemd. De TS heeft last van vastlopers en iedereen roept meteen dat hij de voeding moet vervangen terwijl dat misschien helemaal zijn probleem niet oplost.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 27-12-2011 16:07 ]

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 13:46
Nemesizz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:50:
[...]

Wil net zeggen, Sweex (Qtec en/of Trust) voedingen halen hun rated vermogen bij lange aan niet. Je mag blij zijn als zo'n ding 400W kan leveren...

Leuk voor een Pentium 3 systeempje ofzo, maar moderne hardware zou ik er niet aan durven hangen.

Net als hierboven ergens gezegt word, al is iets anders het probleem, hoe dan ook die voeding wegmikken voor iets beters.
Ik heb een week lang een Q6600 met een 8800GTX en een stuk of 4 hardenschijfen laten draaien op een sweex 350watt.

• ChojinZ
Nahata schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:05:
[...]

Ik heb een week lang een Q6600 met een 8800GTX en een stuk of 4 hardenschijfen laten draaien op een sweex 350watt.
In veel gevallen kan dat ook. Sweex haalt vaak niet de wattage's die ze beweren te behalen en de de voedingen zijn soms ook behoorlijk onstabiel. Maar dat wil nog niet zeggen dat huis-tuin & keuken pctjes hier niet jaren lang op kunnen draaien. ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nahata schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:05:
[...]

99% van de Sweex voedingen is ruk. Die ene % die het wel uithoud maakt Sweex nog geen goed merk.

Hetzelfde geld voor een goed merk, 99% doet het goed, die ene % die het niet goed doet maakt het nog geen slecht merk.

Sweex wil je gewoonweg niet in je systeem hebben. Het kan in 9/10 gevallen niet het aangegeven wattage aan en doet het gewoonweg bagger op de 12v lijn(en).

SLI zoals de TS aangeeft wil je al helemaal niet doen op een sweex voeding :X .

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 27-12-2011 16:13 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals hier aangegeven is je voeding nu niet echt bepaald super te noemen. Test het inderdaad eens met een andere voeding.

Werkt je PC verder wel naar behoren, en dus alleen met gamen niet ?
Anders eens wat benchmark tools runnen welke bijvoorbeeld je CPU volledig belasten en ook je videokaart en/of een benchmark die ze beide tegelijk hard aan het werk zet. Kijken wat er dan met je PC gebeurd.

Offtopic: dat Sweex nu prut is en dit en dat weten we, laten we het nu weer verder hebben over hoe we zijn probleem kunnen oplossen dan de gehele de tijd over een merk te praten. Daar heeft hij meer aan. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2011 16:17 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Wat het punt is met slechte voedingen is nog niet eens zozeer het verminderde maximaal te leveren vermogen. Het zou niet zo veel boeien als er 600W op staat en het ding maar 400 kan leveren. Als je het maar van tevoren weet. Het punt aan dit soort voedingen is dat het geleverde vermogen, zeker bij wat hoger vermogen, van zeer slechte kwaliteit is. Geen strakke 12V lijn, maar eentje die 11.x of 10.xV is en bovendien schommelt. Ruis, troep en fluctuaties zijn dingen waar computeronderdelen niet zo goed tegen kunnen. --> instabiel systeem en random onverklaarbare crashes.

-_-

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
M2M schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:39:
Wat het punt is met slechte voedingen is nog niet eens zozeer het verminderde maximaal te leveren vermogen. Het zou niet zo veel boeien als er 600W op staat en het ding maar 400 kan leveren. Als je het maar van tevoren weet. Het punt aan dit soort voedingen is dat het geleverde vermogen, zeker bij wat hoger vermogen, van zeer slechte kwaliteit is. Geen strakke 12V lijn, maar eentje die 11.x of 10.xV is en bovendien schommelt. Ruis, troep en fluctuaties zijn dingen waar computeronderdelen niet zo goed tegen kunnen. --> instabiel systeem en random onverklaarbare crashes.
Kon het niet beter zeggen ;)
Benieuwd of de TS zijn voeding snel kan vervangen en dat daarmee ook zijn probleem geheel is verdwenen. Moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben hoe de PC geheel is gebouwd, straks raakt hij nog oververhit omdat er iets niet goed zit met de cpu koeler om maar een zijstraatje te noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2011 16:43 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
sweex is troep jah ;(

• ChojinZ
M2M schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:39:
Leuke info, maar lost dat het probleem van de TS starter op? ;)
Nee, echt?!? Wisten we nog niet....
Perkouw schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:16:

Offtopic: dat Sweex nu prut is en dit en dat weten we, laten we het nu weer verder hebben over hoe we zijn probleem kunnen oplossen dan de gehele de tijd over een merk te praten. Daar heeft hij meer aan. :+
Klein hielp niet. Dan maar Bold & underlined:

• M2M

M2M

medicijnman

ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:45:
[...]

Leuke info, maar lost dat het probleem van de TS starter op? ;)
nou ja, al dat gediscussieer hier over voedingen en vermogens en maximaal te leveren vermogen enzo. Die dingen staan eigenlijk bijna onderaan het lijstje belangrijke functies van een computervoeding.

zo kwam hierboven iemand met een HW.info link. Erg leuk, maar bijzonder brakke voedingreview. Ik heb nergens kunnen zien hoe schoon het voltage is dat uit de voeding komt, bij de verschillende vermogens. Noch beveiliging, noch een hands-on inspectie van onderdelen in de voeding. En dus zegt zo'n roundup dus eigenlijk helemaal niets over de voedingen die wel voldoende vermogen kunnen leveren.

Eventueel extra leesvoer: link

bovendien is dit geen vraag --> antwoord forum, maar discussieforum :P

-_-

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Heb je het alleen met oudere games? Alle installaties zijn compleet vers? Heb je alle patches voor je games, meest recente drivers en de meeste recente directx erop staan?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Draai eens een memtest

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nu kun je wel zeggen dat je eerst andere dingen moet testen maar... Zo'n Sweex voeding kan volgens mij zo'n systeem niet stabiel draaien.

Als je alleen de CPU en videokaart bij elkaar opteld qua load dan zit je al rond de 300W ofzo (groffe berekening).
Nu kan ik niet echt duidelijk vinden hoeveel amps die over de lijnen gooit, maar mijn ervaring met die b-merk dingen is dat ze (zinloos) veel ampere over 3.3V en 5V lijnen gooien en niet echt veel over de 12V lijnen (en die worden vaak het zwaarst belast).

Een te zwakke voeding veroorzaakt ook crashes, vaak zat mee gemaakt (ook bij versleten voedingen van een a-merk).

offtopic:
Dat anderen het aandurven hun systeem op een Sweex/Qtec/Trust te draaien moeten ze zelf weten. Ik zou m'n moderne/high-end hardware niet willen riskeren aan zo'n voeding. Moet je bovendien niet raar kijken als je systeem niet stabiel wil draaien

Verwijderd

Nemesizz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:00:
...

offtopic:
Dat anderen het aandurven hun systeem op een Sweex/Qtec/Trust te draaien moeten ze zelf weten. Ik zou m'n moderne/high-end hardware niet willen riskeren aan zo'n voeding. Moet je bovendien niet raar kijken als je systeem niet stabiel wil draaien
offtopic:
En een HKC?

Verwijderd

De pc met die sweex voeding. Die heb ik gebouwd, ik geef toe dat een sweex nu niet een van de beste merken is op het gebied van pc onderdelen. Tenminste dat d8 ik ik heb die voeding zelf namelijk 3 maand in mijn (zoals eerder in deze topic vermeld) I7 950 gehad en zonder problemen. sterker nog ik zal het totaal plaatje even op noemen
I7 950 , 2x asus radeon 5830 hd series Crossfire :P 6 gig 3x2 kingston gigabyte EX58-EXTREME mobo
Ja daar speelde ik met gemak BF3 en cod 3 vol gas op. duussss 7(8)7

Dan komt het verhaal wat het persoon in kwestie is vergeten erbij te vermelden. Bios setings zijn nog steeds zoals hij uit de doos kwam nogmaals ik heb alleen de pc gebouwd maar ook dit heb ik overgenomen want de manier hoe men met de hardware omging was niet zoals volgens het boekje. Welk boekje het boekie was niet eens ingekeken (eerst schieten dan vragen) 7(8)7 Niet anti statisch bandje ik zal hier verder niets over uiten maar om te beginnen gok ik dat de bios instellen een wereld van verschil kan betekenen. (8>

Verder wil ik over sweex zeggen dat ik me verbaasde over de prestaties welke ik met die voeding heb kunnen behalen zeker gezien de reacties op deze topic. sweex heeft een slechte naam maar ook een toyota wordt wel eens met 100000 tegelijk terug geroepen naar de fabriek vanwege trouble's. Ik bedoel maar O-)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sweex heeft een slechte naam maar ook een toyota wordt wel eens met 100000 tegelijk terug geroepen naar de fabriek vanwege trouble's. Ik bedoel maar
Toyota maakt soms slechte auto's, Sweex maakt altijd slechte voedingen.

• haarbal
en sweex roept ze niet terug ook al gaan ze allemaal in rook op

anyways, ik heb ook zo nu en dan wel iets van sweex gehad, allemaal al lang kapot natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door haarbal op 27-12-2011 20:10 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lieve mensen,
Ik denk dat Ts nu wel weet dat Sweex-voedingen niet goed liggen bij de doorgewinterde tweaker.
Leuk om die deur 20 keer in te trappen maar zo lang Ts nog geen nieuwe voeding heeft geprobeerd weten we uberhaubt niet of het probleem daar ligt.
Ik pleit voor een staakt-het-vuren tot Ts dit probleem uitgesloten heeft ;)
Mocht het uiteindelijk toch de voeding zijn, kunnen we hem altijd nog een betere voeding adviseren :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:
De pc met die sweex voeding. Die heb ik gebouwd, ik geef toe dat een sweex nu niet een van de beste merken is op het gebied van pc onderdelen. Tenminste dat d8 ik ik heb die voeding zelf namelijk 3 maand in mijn (zoals eerder in deze topic vermeld) I7 950 gehad en zonder problemen. sterker nog ik zal het totaal plaatje even op noemen
I7 950 , 2x asus radeon 5830 hd series Crossfire :P 6 gig 3x2 kingston gigabyte EX58-EXTREME mobo

Dan komt het verhaal wat het persoon in kwestie is vergeten erbij te vermelden. Bios setings zijn nog steeds zoals hij uit de doos kwam nogmaals ik heb alleen de pc gebouwd maar ook dit heb ik overgenomen want de manier hoe men met de hardware omging was niet zoals volgens het boekje. Welk boekje het boekie was niet eens ingekeken (eerst schieten dan vragen) 7(8)7 Niet anti statisch bandje ik zal hier verder niets over uiten maar om te beginnen gok ik dat de bios instellen een wereld van verschil kan betekenen. (8>

Verder wil ik over sweex zeggen dat ik me verbaasde over de prestaties welke ik met die voeding heb kunnen behalen zeker gezien de reacties op deze topic. sweex heeft een slechte naam maar ook een toyota wordt wel eens met 100000 tegelijk terug geroepen naar de fabriek vanwege trouble's. Ik bedoel maar O-)
Ik snap ''het verhaal'' niet echt. De persoon in kwestie, de topicstarter?, was vergeten te melden dat de bios settings op standaard staan ? Verder geef je aan alleen de pc gebouwd te hebben maar dan zeg je ''ook dit heb ik overgenomen'' wat bedoel je daarmee?

Al met al is je verhaal me niet echt duidelijk en/of hoe dit kan helpen bij een oplossing van het probleem van de TS.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Gewoon de voltlijnen checken mbv diverse tooling (everest, etc.) - Zodra je een game opstart mag er geen dip voorkomen, iig geen 0.3+ verschil op de 5 of 12v lijn, mocht dat wel gebeuren heb je te maken met een voeding die 't gewoon niet aan kan - blijft voltage stabiel dan kan 't gewoon drivers zijn of een ander component wat niet wil meewerken. Geheugen is zoiets wat snel bij games de pc omzeep helpt

Verwijderd

ja ik zit in de kamer naast hem en ja de bios staat nog op standaard en ja ik ga hem ook helpen met die shit in orde te maken iii
Perkouw schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:13:
[...]

Ik snap ''het verhaal'' niet echt. De persoon in kwestie, de topicstarter?, was vergeten te melden dat de bios settings op standaard staan ? Verder geef je aan alleen de pc gebouwd te hebben maar dan zeg je ''ook dit heb ik overgenomen'' wat bedoel je daarmee?

Al met al is je verhaal me niet echt duidelijk en/of hoe dit kan helpen bij een oplossing van het probleem van de TS.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:20:
ja ik zit in de kamer naast hem en ja de bios staat nog op standaard en ja ik ga hem ook helpen met die shit in orde te maken iii
[...]
Dus als ik het goed begrijp;
Jij bouwt een pc voor de Ts, waarvan je weet dat deze niet naar behoren werkt.
Vervolgens opent Ts een topic waarin hij onze hulp vraagt.
Jij zit in de kamer ernaast en gniffelt stiekem in je vuistje *hihi zijn pc werkt niet en ik weet waardoor het kan komen, maar laat die mensen op tweakers nog maar even aanklooien* ?? :? :?

Afbeeldingslocatie: http://collinstheclown.com/gallery/var/resizes/Misc/dontwanna.jpg?m=1312122600

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sweex is goed genoeg op een oude pc, maar een game-pc moet gewoon een goed merk hebben.
Like Cooler Master Bequit dat soort dingen!

[ Voor 27% gewijzigd door J.S. Bach op 28-12-2011 10:28 ]

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Switchie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:28:
[...]

Dus als ik het goed begrijp;
Jij bouwt een pc voor de Ts, waarvan je weet dat deze niet naar behoren werkt.
Vervolgens opent Ts een topic waarin hij onze hulp vraagt.
Jij zit in de kamer ernaast en gniffelt stiekem in je vuistje *hihi zijn pc werkt niet en ik weet waardoor het kan komen, maar laat die mensen op tweakers nog maar even aanklooien* ?? :? :?

[afbeelding]
8)7 moeilijk he lezen ik bouw een pc voor ts met een voeding die heeft gewerkt op ander beter systeem en wat hij er verder mee doet ZOALS BIOS EN WINDOWS heb ik geen kijk op er komt een andere voeding. en ik werk overdag dus ......

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-02 20:44
..voeding of niet. Pak het probleem aan gamen. Doe is een 3d mark draaien kijken hoe dat gaat. kan die dat aan? zo ja dan probeer het is met meerdere toeters en bellen aan. Zo nee ga je nog verder elimineren cpu stress mem test en ga zo maar door.

How are you doing?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:27:
[...]

8)7 moeilijk he lezen ik bouw een pc voor ts met een voeding die heeft gewerkt op ander beter systeem en wat hij er verder mee doet ZOALS BIOS EN WINDOWS heb ik geen kijk op er komt een andere voeding. en ik werk overdag dus ......
Jouw i7 en HD5830 (?) Crossfire trekken waarschijnlijk een stuk minder uit het stopcontact dan zijn topmodel Bulldozer & nVidia GPU.

'Het werkt' is geen excuus. Heb je dat gestresstest? Als ik voor familie een PC in mekaar steek dan draait dat ding proef.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 27-12-2011 21:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:27:
[...]

Ik heb persoonlijk niet zoveel problemen met lezen, maar wel aardig dat jij er zorgen om maakt :)
/ot

Als jij een systeem voor iemand samenstelt dan lijkt het mij dat je wel degelijk kijk hebt op de bios-versie?!
Tevens, dat een voeding in systeem A werkt biedt natuurlijk absoluut geen zekerheid voor de werking in systeem B.

Enfin, ben je reeds toegekomen om je broertje (verwacht ik tenminste) van zijn problemen af te helpen?
Zo niet, laat gerust weten waar we eventueel mee kunnen helpen :)

• ChojinZ
Schitterend om te zien hoe een topic zo kan ontsporen.

1) TS laat helemaal niets meer van zich horen
2) 2 miljoen tweakers die maar blijven doordrammen over de slechte kwaliteit van Sweex voedingen terwijl daar helemaal niet naar gevraagd wordt.
3) kennis/broer die komt opduiken met een wazig, onsamenhangend verhaal waar we uiteindelijk nog niets mee kunnen en voor meer vragen dan antwoorden zorgt.

Ja, gaat lekker hier... :+

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@ ChojinZ alright maar als TS niks van zich laat horen (Ontvoerd????:D) kunnen wij niks beginnen.
Tja, en als hij niks van zich laat horen dan blijven wij praten over het feit dat hij een Sweex voeding heeft!

Johann Sebastian Bach

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:14
ChojinZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:25:

2) 2 miljoen tweakers die maar blijven doordrammen over de slechte kwaliteit van Sweex voedingen terwijl daar helemaal niet naar gevraagd wordt.
3) kennis/broer die komt opduiken met een wazig, onsamenhangend verhaal waar we uiteindelijk nog niets mee kunnen en voor meer vragen dan antwoorden zorgt.

Slotje? ;)

Het komt er gewoon op neer: koop een nieuwe voeding, geen sweex, sweex zuigt en check al je settings. En: ''foute'' voedingen.. klinkt echt heel 70s. Net als ''foute'' muziek. whehe :)

• maarten12100
ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:01:
Heb je soms een voedingen defecten calculator gebruikt om aan die 70% te komen of is dat gewoon nattevinger werk? ;)

Voorbeelden hebben we niets aan. Ik heb zelf ook een sweex voeding in gebruik (klein licht file servertje) en die voeding doet het al 6 jaar. Maar omdat mijn ervaring wel redelijk is wil dat nog niet zeggen dat SWeex meteen top is. Hetzelfde kan ook gezegd worden van jou ervaring. Een persoonlijke ervaring kan nooit een basis zijn om een conclusie te trekken over een heel merk.

Ik vraag me trouwens af hoe het topic was gaan lopen als de TS de naam van de voeding niet had genoemd. De TS heeft last van vastlopers en iedereen roept meteen dat hij de voeding moet vervangen terwijl dat misschien helemaal zijn probleem niet oplost.. 8)7
De voeding kan te weinig leveren aangezien de piekstroom boven de 400 watt uitkomt daarbij is de kans dat deze het gaat begeven nog groter.
Een preciese kansbepaling nee, Maar we zien dit soort voedingen wel een paar keer per week langskomen (ook zien we soms goede voedingen die het begeven natuurlijk)
De andere 25% zet ik in op een ander component, de aanslutingen in de kast, drivers.

Nouja we kunnen hem ook eerst de voeding laten swappen en dan het resultaat zien.
Maar zou jij echt 600 euro aan onderdelen op het spel zetten door geen "goede" voeding te kopen?
Mensen hoeven ons advies niet op te volgen het zijn maar adviezen.

Aan de TS even een goede voeding lenen als dat mogelijk is om te testen mocht dat het niet zijn gaan we andere onderdelen swappen.(aanrader niemand wil zijn werkende spullen swappen met een pc met een SWeex voeding ;) )

• maarten12100
ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:10:
[...]

In veel gevallen kan dat ook. Sweex haalt vaak niet de wattage's die ze beweren te behalen en de de voedingen zijn soms ook behoorlijk onstabiel. Maar dat wil nog niet zeggen dat huis-tuin & keuken pctjes hier niet jaren lang op kunnen draaien. ;)
AMD FX8120
Gigabyte 970A-UD3
8Gb Adata ddr3 1600
560GTX direct CU TOP

Is meer een midrange setje ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ding trekt toch behoorlijk wat van de 12v lijn(en) en daar doen goedkope(re) voedingen als die van Sweex of Trust het dus echt zogezegt 'bagger'.

• maarten12100
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:

Ik zelf ontaard me alleen als ik onderdelen boven de 400 dollar moet hanteren en meestal is zelfs dat onodig.
Meestal aard je jezelf al aan de kast vooral met die kast van mij 10 Kg puur alu.

Ja maar bij Sweex maken ze wel slechten dingen maar roepen ze ze niet terug.
Of je hebt een goede batch of je zit net op het randje.
Het kan ook dat je een Sweex voeding hebt die geen zooi is maar die maken ze nog niet zo lang (pricewatch: Sweex 650 Watt 80 PLUS Power Supply ATX 2.2)

Ik prijs je voor je moed, Maar vind het wel een risico.

• maarten12100
Switchie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:13:
Lieve mensen,
Ik denk dat Ts nu wel weet dat Sweex-voedingen niet goed liggen bij de doorgewinterde tweaker.
Leuk om die deur 20 keer in te trappen maar zo lang Ts nog geen nieuwe voeding heeft geprobeerd weten we uberhaubt niet of het probleem daar ligt.
Ik pleit voor een staakt-het-vuren tot Ts dit probleem uitgesloten heeft ;)
Mocht het uiteindelijk toch de voeding zijn, kunnen we hem altijd nog een betere voeding adviseren :)
Point +1

• maarten12100
ChojinZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:25:

1) Wij moeten ons richten op de oplossing die we voor de hand vinden liggen mocht dit niet werken denken we aan alternatieven. Als de Ts geen van de adviezen wil opvolgen kunnen we hem niet helpen en gaat het topic opslot (maar zijn vriend/broer/kenis zegt dat er een nieuwe voeding bestelt is dus daar wachten we maar op)

2) 2 miljoen sorry hoor er zijn een stuk of 5 mensen die echt bedreven zijn in hulp topics onder wie D4NG3R die hier al op tweakers was voor mij :P .

3)Hij komt teminste opduiken dat hij waarschijnlijk inschattingsfout heeft gemaakt ja wie niet.

• ChojinZ
Nivida_intel schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:32:
@ ChojinZ alright maar als TS niks van zich laat horen (Ontvoerd????:D) kunnen wij niks beginnen.
Tja, en als hij niks van zich laat horen dan blijven wij praten over het feit dat hij een Sweex voeding heeft!
Yup, daar heb je gelijk in. Maar als de TS niet komt opdagen, waarom er nog tijd aan besteden? Dit topic heeft niets meer te maken met het probleem van de TS en is veranderd in een "sweex-is-zo-bagger" theekransje.
Is reeds eerder meerdere malen aangegeven. Hoef je echt geen +1 voor te geven (ook al is het gebaar natuurlijk aardig ;) )
maarten12100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:23:
[...]

1) Wij moeten ons richten op de oplossing die we voor de hand vinden liggen mocht dit niet werken denken we aan alternatieven. Als de Ts geen van de adviezen wil opvolgen kunnen we hem niet helpen en gaat het topic opslot (maar zijn vriend/broer/kenis zegt dat er een nieuwe voeding bestelt is dus daar wachten we maar op)
Maar dan moet de TS wel actief meedoen. En dat gebeurt nu niet.
[...]

2) 2 miljoen sorry hoor er zijn een stuk of 5 mensen die echt bedreven zijn in hulp topics onder wie D4NG3R die hier al op tweakers was voor mij :P .
Hoe vaak hebben we nu in dit topic wel niet gehoord hoe slecht Sweex is? Mensen vallen in herhaling en roepen iets wat al meerdere malen is vermeld.
Daarnaast: wat is de relevantie van de registratie datum? Fijn dat D4NG3R hier langer zit dan jij maar ik snap je punt niet helemaal.
[...]

3)Hij komt teminste opduiken dat hij waarschijnlijk inschattingsfout heeft gemaakt ja wie niet.
Knap dat je dat eruit kon halen. Ik kon namelijk helemaal niets met zijn verhaal. Te onduidelijk en onsamenhangend.

En waar is die topicreport button gebleven? Ken dat ding helemaal niet meer vinden. Zal wel door alle drank tijdens de feestdagen komen... :+

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKjj

De linker ;).

• ChojinZ

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-02 19:24
ik weet niet zo zeker of het daadwerkelijk de voeding is hoor.. ik draai met mijn Cool N Quiet voeding (ook 650watt) een OC'ed videokaart (GTX560TI), en een zwaar overclockte CPU (AMD Phenom II 1090T op 4,2 Ghz)

tip: wattage doormeten (hoeveel ie KAN leveren), als dit (veel) lager is dan 650, dan vervangen.. anders is het niet de voeding

(verder heb ik ook nog 2 HDD's, 1 dvd brander, 8 fans en weet ik hoeveel lichtjes in mijn PC)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• novalite
Allen dank voor de input.
De stand van zaken is dat ik een aantal dingen geprobeerd heb.

Memtest gedraaid, geen bijzonderheden.
Oude videokaart erin gezet (250gts) zelfde probleem, zodra een game start 6fps max.

Ga hoe dan ook even de voeding wijzigen.
Zit te denken aan de OCZ ZT750W. Weet ik iig zeker dat het niet aan de voeding kan liggen.

Mijn speeltje

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 23:32
Leuke voeding ja, maar een degelijke 500watter heb je ook al genoeg aan ;)

@ Themperror: dat is een compleet andere voeding, dat is dus absoluut niet vergelijkbaar.

Wat ik trouwens sowiezo al vreemd/verontrustend vind (zonder te weten wat voor relatie (kennis/familie/whatever) er is tussen TS en KKrapture) dat TS hier een systeem door iemand laat bouwen en dat de bouwer (KKRapture in dit geval) er een gebruikte voeding in zet, terwijl ook hij weet dat Sweex 10x rotzooi in een doosje is

Waar gaat het heen met de wereld :F

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 28-12-2011 12:57 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Themperror schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:29:
ik weet niet zo zeker of het daadwerkelijk de voeding is hoor.. ik draai met mijn Cool N Quiet voeding (ook 650watt) een OC'ed videokaart (GTX560TI), en een zwaar overclockte CPU (AMD Phenom II 1090T op 4,2 Ghz)

tip: wattage doormeten (hoeveel ie KAN leveren), als dit (veel) lager is dan 650, dan vervangen.. anders is het niet de voeding

(verder heb ik ook nog 2 HDD's, 1 dvd brander, 8 fans en weet ik hoeveel lichtjes in mijn PC)
Het wattage zegt _niks_ over wat de voeding uiteindelijk kan leveren. Ook de kwaliteit van de voeding in het algemeen en de stabiliteit van de voltages zijn belangrijk.

• ChojinZ
novalite schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:51:

Oude videokaart erin gezet (250gts) zelfde probleem, zodra een game start 6fps max.
novalite schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:57:

Op 1 of 2 wat oudere games na hangt het beeld continue zelfs in laagste settings.
In de ene post geef je aan dat de boel hangt. Bij de ander dat je, na het plaatsten van een nieuwe videokaart, lage fps haalt. Wat is het nu? Hangt de pc of heb je enkel lage fps?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:59:
[...]

Het wattage zegt _niks_ over wat de voeding uiteindelijk kan leveren. Ook de kwaliteit van de voeding in het algemeen en de stabiliteit van de voltages zijn belangrijk.
Inderdaad. Vaak gaan mensen een 800W-voeding kopen als ze zeker willen zijn dat het daar niet aan ligt, doe dat dus niet maar kijk rustig hoeveel watt je nou eigenlijk nodig hebt. Wil je extra stabiliteit, ga niet meteen een 200W zwaardere voeding zoeken maar ga een voeding zoeken van betere kwaliteit. Daarvoor is ook dit topic.

Ik zie hier trouwens CoolerMaster en OCZ genoemd worden als topmerken. Die vallen bij mij vaak in de categorie "voldoende". Zal je geen stabiliteitsproblemen mee krijgen, maar er zijn echt betere voedingen te vinden (seasonic en een aantal modellen van corsair en super flower bijvoorbeeld). De meesten zullen dat overkill vinden denk ik, en het is ook niet per sé nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 28-12-2011 13:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• novalite
Oké oké in de eerste post misschien wat ongelukkig omschreven.
Het blijft "hangen" op 6fps" en dan maakt het niet uit of ik de low of ultra settings gebruik.

Goede reden voor mij om wel voor een 750w voeding of hoger te gaan is dat ik in de toekomst er misschien SLi van wil maken.

Mijn speeltje

Verwijderd

Aangezien iedereen meteen op Sweex in ging; wat heb je GPU technisch zelf al gedaan om je probleem te verhelpen? Driver reinstall, Directx updaten, andere driver proberen, GPU instellingen wijzigen, Windows reïnstall etc?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 23:32
novalite schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:11:
Goede reden voor mij om wel voor een 750w voeding of hoger te gaan is dat ik in de toekomst er misschien SLi van wil maken.
Das mooi want het moederbord dat je nu hebt ondersteunt geen SLI (Nvidia). Dit bord doet namelijk alleen Crossfire (AMD)

Wil je dus 2 videokaarten op je moederbord samen laten werken, heb je een AMD videokaarten nodig ;)

[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 28-12-2011 13:25 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
De meest simpele test is gewoon een voltmeter aan je voeding hangen, en dan kijken hoe erg doe 12v inzakt. En ondanks dat het al genoemd is, Sweex is een merk dat je gewoon moet laten liggen. Leuk voor een simpel internet pc'tje, niet voor het echte werk.

Een 500W voeding van Corsair, BeQuiet, OCZ, XFX, Seasonic of Cooler Master zal beter zijn voor je onderdelen, en ook nog is zuiniger in stroomverbruik. Dit is natuurlijk voor een enkele kaart. Een goede voeding kost wat meer, maar geeft je er wel veel voor terug (zowel letterlijk als figuurlijk ;) ).

Wordt je voeding niet erg warm tijdens zware belasting?

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bios setings zijn nog steeds zoals hij uit de doos kwam
To enable AM3+ AMD FX-Series CPU support, please update your motherboard with the most current BIOS found in your motherboard’s download section.
Die laatste quote komt van de Gigabyte site.
Om een FX (goed) te laten werken moet er de nieuwste BIOS versie opzitten.
Gezien sommige borden een tijdje onderweg zijn (vanuit de fabriek naar de retailers en shops en dergelijke) kan zijn dat er nog een oude BIOS opzit die de FX nog niet goed support.

Kan dus zijn dat die CPU dan gewoon dom op 800Mhz ofzo blijft prutelen totdat je de BIOS update.

Controleer dat ook maar eens (vanaf versie F3 zou de FX support moeten worden).

• novalite
Nieuwe voeding is besteld dus even wachten tot deze morgen binnen is dan weet ik meer.

Heb uiteraard alles wel zo'n beetje geprobeerd.
Verschillende drivers (oude/huidige/beta)
DXupdate
memtest
en zelfs windows opnieuw erop.

En de bios was al F3 vanaf de fabriek dus daar ligt het ook niet aan.

Mijn speeltje

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke voeding heb je besteld? Voordat het weer iets ruks en/of cheaps is :X .

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:59:
Welke voeding heb je besteld? Voordat het weer iets ruks en/of cheaps is :X .
novalite schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:51:
Ga hoe dan ook even de voeding wijzigen.
Zit te denken aan de OCZ ZT750W. Weet ik iig zeker dat het niet aan de voeding kan liggen.
pricewatch: OCZ OCZ-ZT750W-EU

Ik ken de voeding niet, maar OCZ heeft niet de naam een goede prijs/kwaliteit te leveren.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

OCZ is nou ook niet bepaald een topper.. Het is een (RUIM) betere keuze als Sweex. Maar zelf zou ik ze alsnog niet kopen :X . (Niet zozeer omdat ze niet super zijn, maar meer omdat je voor het zelfde geld vaak betere voedingen kan kopen).

Voor dat geld haal je bijv een
pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition
of een
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

Welke een stuk beter zijn.

Maargoed, onderanderen kunnen we de discussie beter voortzetten in:

zoals ik in de eerste reactie al aangaf.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 15:17 ]

• ChojinZ
D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:08:
OCZ is nou ook niet bepaald een topper.. Het is een (RUIM) betere keuze als Sweex. Maar zelf zou ik ze alsnog niet kopen :X .

Voor dat geld haal je bijv een
pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition
of een
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

Welke een stuk beter zijn.

Maargoed, onderanderen kunnen we de discussie beter voortzetten in:

zoals ik in de eerste reactie al aangaf.
Persoonlijk ook geen fan van OCZ maar dit is wel een degelijke voeding:
http://www.techpowerup.com/reviews/OCZ/ZT_750W/9.html
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=262
http://www.hardwareheaven...ly-review-conclusion.html

De XFX is waarschijnlijk net ff wat beter. Maar of je daar die 8 euro extra voor moet uitgeven.... ik betwijfel het.... Maargoed, dat is een afweging die wij niet moeten maken. Dat moet de TS zelf doen. Ben trouwens benieuwd of hiermee ook het probleem is opgelost.

• novalite
Ben trouwens benieuwd of hiermee ook het probleem is opgelost.
Anders ik wel 8)7 laat het weten als voeding binnen is.

Mijn speeltje

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

novalite schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:24:
[...]

Anders ik wel 8)7 laat het weten als voeding binnen is.
Ik weet vrijwel zeker dat het probleem niet aan je voeding ligt, deze voeding zorgt er waarschijnlijk voor dat je ergens in een week gamen "out of nothing"een vastloper krijgt. Het probleem kan hard als software matig zijn en misschien wel allebei. Zoals ik je al eerder vroeg, zijn je installaties vers? Komt eht alleen voor bij oude games? heb je alles geupdate naar de laatste drivers en patches en firmware(hardware, windows, games directx etc etc)? Heb je het geheugen getest met memtest? processor met linx of prime95? gpu met furmark? ander kaartje geprobeerd? voltages en temps gecheckt in je bios? De kans is groot dat iets naar de RMA moet, en je pcbouwer is denk ik ook niet zo voorzichtig geweest met statische electriciteit.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
fynrd1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:03:
[...]

Ik weet vrijwel zeker dat het probleem niet aan je voeding ligt, deze voeding zorgt er waarschijnlijk voor dat je ergens in een week gamen "out of nothing"een vastloper krijgt. Het probleem kan hard als software matig zijn en misschien wel allebei. Zoals ik je al eerder vroeg, zijn je installaties vers? Komt eht alleen voor bij oude games? heb je alles geupdate naar de laatste drivers en patches en firmware(hardware, windows, games directx etc etc)? Heb je het geheugen getest met memtest? processor met linx of prime95? gpu met furmark? ander kaartje geprobeerd? voltages en temps gecheckt in je bios? De kans is groot dat iets naar de RMA moet, en je pcbouwer is denk ik ook niet zo voorzichtig geweest met statische electriciteit.
Op de eerste pagina van dit topic heb ik de TS ook al gevraagd eens wat benchmarking tools te draaien, hier word helaas niet op gereageerd. Ben namelijk ook wel benieuwd hoe de pc loopt zodra er eens een gpu/cpu bench draait of beide tegelijk. Op die manier word denk ik gelijk duidelijk waar het probleem hem in zou kunnen zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 28-12-2011 17:09 ]

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fynrd1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:03:
[...]

Sorry ik zie dat je al enkele dingen hebt geprobeerd, met de 250gts had je toen alleen lage fps of liep die toen ook vast?

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:36
Altijd als er een probleem is wat mischien veroorzaakt wordt door een onderdeel van Sweex heeft iedereen zijn oordeel klaar. :)

• maarten12100
ChojinZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:53:
Hoe vaak hebben we nu in dit topic wel niet gehoord hoe slecht Sweex is? Mensen vallen in herhaling en roepen iets wat al meerdere malen is vermeld.
Daarnaast: wat is de relevantie van de registratie datum? Fijn dat D4NG3R hier langer zit dan jij maar ik snap je punt niet helemaal.
De relevantie is dat D4NG3R als heel lang troubleshooter is en daar dus ook in thuis is.
Ik snap ook wel dat we normaal testen doen en uitijndelijk erachter komen (soms niet) wat het probleem is, Maar je kan moeilijk gaan testen als je daarmee het risico loopt dat je alles kapotmaakt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

maarten12100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:17:
[...]

De relevantie is dat D4NG3R als heel lang troubleshooter is en daar dus ook in thuis is.
Ik snap ook wel dat we normaal testen doen en uitijndelijk erachter komen (soms niet) wat het probleem is, Maar je kan moeilijk gaan testen als je daarmee het risico loopt dat je alles kapotmaakt.
Leuk dat je me aanprijst, maar als ik het fout heb krijg ik des te meer gezeur zo :9 .
/facepalm zoals hieronder al werd aangegeven..

Laten we even afwachten hoe het gaat met de OCZ voeding. Deze is IIG een stuk beter als de Sweex.

@ Discussie hierboven over dat het misschien de Sweex voeding niet was. Ik ben het met je eens dat direct vervangen nogal voorbarig is. Maar een Sweex voeding wil je gewoonweg niet in een systeem als dit hebben zitten. Stel dat de voeding niet het probleem was, dan zou ik de TS alsnog aanraden deze heel snel te vervangen als hij nog lang van dit systeem wil genieten.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 21:59 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:44:

Dan geef je toch gewoon iemand anders de schuld? Het idee komt immers toch niet van jezelf :+.

The Mask heeft het eigenlijk ook weer van tests van andere, dus blame the internet als het niet de voeding was ;).

• novalite
Heb in de loop van de dag nog even wat tests gedaan.

memtest86+ gedraaid, 2 passes, geen foutmeldingen
FurMark BurnIn score 2292 zie
3Dmark11 op extreme 1080p combined score 1496

Eerlijk word ik zelf niet veel wijzer van deze score's omdat ik hier geen ervaring mee heb :?

Mijn speeltje

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik raad je aan om even te wachten totdat die OCZ voeding er is. Stel dat je sweex het probleem is dan kan heel je systeem er aan gaan als je alles gaat zitten stressen.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

novalite schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:10:

Eerlijk word ik zelf niet veel wijzer van deze score's omdat ik hier geen ervaring mee heb :?
Het gaat niet om de score, maar of de boel stabiel blijft. En die is volgens mij vrij normaal. Om welke "oudere"games gaat het? Want dat was toch de reden dat je dit topic opende?

edit: Als ik de review van deze kaart mag geloven is de score van je 3dmark 11 normaal. Dus vermeld even de games waarin je pc vastloopt, want ik denk dat je oudere games gewoon simpelweg niet overweg kunnen met je huidige systeem. Dus patch deze.
Je nieuwe voeding is leuk, maar zeker niet de oorzaak van jouw probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door fynrd1 op 28-12-2011 22:26 ]

• ChojinZ
novalite schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:10:

Zoals boven mij te lezen valt: de score maakt op dit moment even niet uit. Het gaat erom dat je de benchmarks suc6 vol doorloopt.

Hoe is de voeding aangesloten op de videokaart?
Als het deze voeding is: http://www.sweex.com/nl/a...ity/power-supplies/ps165/ dan kom je waarschijnlijk een aansluiting te kort of is er gewerkt met verloopstekkers.

Overigens zie ik nergens een CPU benchmark staan. Wellicht is de koeling van de cpu wel niet goed en veroorzaakt dat de lage FPS. Een verhitte CPU zal zich namelijk terug clocken naar een lagere snelheid.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

ChojinZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:47:
[...]

Zoals boven mij te lezen valt: de score maakt op dit moment even niet uit. Het gaat erom dat je de benchmarks suc6 vol doorloopt.

Hoe is de voeding aangesloten op de videokaart?
Als het deze voeding is: http://www.sweex.com/nl/a...ity/power-supplies/ps165/ dan kom je waarschijnlijk een aansluiting te kort of is er gewerkt met verloopstekkers.

Overigens zie ik nergens een CPU benchmark staan. Wellicht is de koeling van de cpu wel niet goed en veroorzaakt dat de lage FPS. Een verhitte CPU zal zich namelijk terug clocken naar een lagere snelheid.
Hij heeft de Sweex 650w 80+ 2.2ATX , deze heeft 2x een 8pins 12v lijn en nog 2x een 4pins 12v lijn voor het moederboard.

• ChojinZ
fynrd1 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:09:
[...]

Hij heeft de Sweex 650w 80+ 2.2ATX , deze heeft 2x een 8pins 12v lijn en nog 2x een 4pins 12v lijn voor het moederboard.
Ik kan er natuurlijk overheen kijken maar de link naar de voeding die ik heb gepost heeft geen 8 pins aansluitingen. Althans, ik zie ze niet op de pics terugkomen...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De voeding die ik vind heeft alleen maar een 4P CPU aansluiting (Zoals ChojinZ aangeeft)

bron

1 x CPU/P4 power cable length: 40 cm

Voor een 125W CPU is dat wel wat weinig, al moet het in theorie kunnen op een goede voeding. En dat is die Sweex voeding dus niet :+ .

• ChojinZ
D4NG3R schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:23:
De voeding die ik vind heeft alleen maar een 4P CPU aansluiting (Zoals ChojinZ aangeeft)

bron

1 x CPU/P4 power cable length: 40 cm

Voor een 125W CPU is dat wel wat weinig, al moet het in theorie kunnen op een goede voeding. En dat is die Sweex voeding dus niet :+ .
Dus toch... ;)

Als de videokaart + overige componenten via verloopstekkers op de 12v2 (20A) is aangesloten dan zou dat weleens de oorzaak kunnen zijn voor de lage FPS.

@TS:
Is het mogelijk dat je een foto maakt (desnoods met de phone) van voeding & videokaart en hoe deze zijn aangesloten?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb deze voeding een maandje als noodoplossing gehad, tenminste de versie die ik had zag er zo uit.
Edit: ik zie het op hun eigen site idd niet staan, maargoed je mag er van uit gaan dat het klopt hij ligt hier in de kast;) volgens het stickertje levert die 504watt op de 12v lijn. Daarnaast levert zijn 3d mark een normale score op. Lage fps kwamen door een 250 gts die niet instaat is tot wonderen

[ Voor 59% gewijzigd door fynrd1 op 29-12-2011 12:34 ]

• novalite
Ok mensen heb slecht nieuws en goed nieuws 8)7

Slechte nieuws: Lag niet aan voeding. Nieuwe voeding erin zelfde probleem.

Goede nieuws: Gigabyte heeft een nieuwe bios uitgebracht F5b, deze heeft het probleem uiteindelijk opgelost.
Deze bios was niet te zien in het @Bios programma van gigabyte omdat het een beta is dus had hier overheen gekeken.
Heb echter geen spijt dat ik een andere voeding heb gekocht want zelf vind ik Sweex ook bagger O-) en heb nu iig een goede voeding en een stuk minder kabel-spaghetti in de kast.

Allen bedankt voor de raad en hulp.
En toen was het tijd om te gamen lol _/-\o_

Mijn speeltje

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ok, dat had ik wel verwacht;) maarehm wat lost die bios op?
1. Beta BIOS
2. Support Quick Boost function

Wat had dit nou met jou probleem te maken?

• novalite
Geen flauw idee eerlijk gezegd.
Had eerder al de f4 bios geprobeerd maar die gaf bsod als ik een willekeurig spel startte.

Na wat speurwerk kwam ik er achter dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben ook met andere mobo's van gigabyte en andere fabrikanten. Uiteindelijk op Steam forums was er iemand die het met de f5b had gefixt.

Mijn speeltje

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

nja goed, gelukkig werkt het allemaal weer:)

Pagina: 1