Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke keuzes moet ik maken met thuisserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:07
Goedenavond medetweakers,

Vandaag heeft mijn vader een energiemeting op de server gedaan hier thuis en ik kom uit op een verbruik van 250watt. Hij vertelde dat dit per jaar aardig wat gaat kosten en die dus die serveruit wil. Nu wil hij een mac mini server kopen omdat deze snel is en toch lkkr zuinig is 85watt max! Maar nunzit hier maar 8gb geheugen in. Ik wil met alles wat hier in hyper-v staat eigenlijk toch wel naar 24 of 32GB en dn een corei5 of i7 om dn ook remotefx te ondersteunen. Nu ben ik helemaal niet bekend met server hardware en hoe snel iets stuk gaatmet 24/7 aan laten staan.

Zou iemand mij advies kunnen geven?

Onwijsbedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe Zuinige Server (discussie)
Kijk eens aan, 8367 posts over zuinige servers.

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Euh, dus je vader wil 25 euro aan energie besparen door een Mac Mini te kopen van tig honderd euro :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Desktopjes draaien gewoon goed zolang je niet overklokt en shit. kun je gewoon 24/7 aan laten over het algemeen. ik heb een hp dektopje als server draaien. ding draaid 5 jaar non stop al.

Alleen 1 van de 6 harde schijven was vorig jaar gecrashed. (natuurlijk die met het os)

Iperf

• sebasmac
JivZ schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:23:
Euh, dus je vader wil 25 euro aan energie besparen door een Mac Mini te kopen van tig honderd euro :?
Energie kosten nu: ongeveer 480 euro
Energiekosten mac mini: tussen de 25 en 150 euro

De mac mini investering is er dus in een paar jaar uit ;)
Jaa maar daar word ik niks wijzer van met de eisen van 24 of 32 Gb dus vandaar even een nieuw topic

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Tjark

DON'T PANIC

@JivZ : volgens mij kost 1W +- 2 euro per jaar bij 24/7... dus 165 wat scheelt 300 euro op de rekening... (nou vraag ik me af welke thuisserver 250W op 24/7 draait?)

*insert signature here

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

poeh mijn bureau gebruikte vroeger 100 wat (in standby !!!! )

Nu servertje 40 watt, netjes voor een core2duo

Iperf

• sebasmac
Tjark schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:26:
@JivZ : volgens mij kost 1W +- 2 euro per jaar bij 24/7... dus 165 wat scheelt 300 euro op de rekening... (nou vraag ik me af welke thuisserver 250W op 24/7 draait?)
Een simpel asus moederbordje met 8gb ddr2 geheugen met een hd6850 en een quad core q6600 processor.
En 2 schijven van 80GB waar ik dan uiteindelijk heen wil is

Intel serverboard???
Core i5/i7
32GB ddr3 geheugen
4x 2TB schijven
Inboard videodenk ik remotefx??

Maar ik heb geen idee aan hoeveel watt ik dn moet denken?? Kan ik ook nergens terug vinden in de pricewatch

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sebasmac schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:33:
[...]
Een simpel asus moederbordje met 8gb ddr2 geheugen met een hd6850 en een quad core q6600 processor.
En 2 schijven van 80GB waar ik dan uiteindelijk heen wil is
Zou je niet eens beginnen met de HD6850 te vervangen door iets eenvoudigers, en dan nog een keer de verbruikte energie meten? Misschien dat je daarmee al voldoende winst behaald zodat je helemaal niets nieuws hoeft te kopen, behalve de gewenste schijfuitbreiding.

• sebasmac
LeGato23 schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:42:
[...]

Zou je niet eens beginnen met de HD6850 te vervangen door iets eenvoudigers, en dan nog een keer de verbruikte energie meten? Misschien dat je daarmee al voldoende winst behaald zodat je helemaal niets nieuws hoeft te kopen, behalve de gewenste schijfuitbreiding.
Jaa misschien wel maar voor de remote fx in hyper-v word quadcore niet ondersteund dus moet zoiezo minimaal een i5 of i7 hebben, dus enig idee hoeveel watt ik gebruik ongeveer bij mijn bovenstaand genoemde setje?

Verwijderd

We hebben niet voor niets Tortelli in "Nieuwe Zuinige Server (discussie)" en [BBG aanschaf] Thuisserver. Losse aankoopadviestopics zijn namelijk niet meer toegestaan op GoT

Dit topic gaat om die reden op slot. Sla voor meer informatie eens het lokale CSL beleid open.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.