[CCIP] Touchscreen Virtual Flipperkast

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na vorige herfst/winter een Bartop Arcadekast gebouwd te hebben...

...kwam ik er eigenlijk achter dat een flipperkast niet mocht ontbreken.
Hoewel ik wel kon flipperen op mijn remake van de Weecade (koenigs.dk) kan de beleving vele malen vergroot worden als ik een dedicated flipperkast zou hebben.
Tijdens de zoektocht naar info kom je ook nog eens ergens en ik liep dus ook tegen vele "virtuele flipperkasten" aan, wat mij deed besluiten om me hier ook aan te wagen.

Omdat ik toch iets aparts wilde begon ik met nadenken en ik moet zeggen ik kwam er niet zomaar op, maar uiteindelijk (gelukkig; zo denk ik er nu nog over...) wel: een flipperkast die tevens gebruikt kan worden om touchscreen applicaties te draaien!.
Ik zag nm hier en daar ook "dj's" die met virtuele draaitafels werkten. Weet dat dat niet ''the real thing" is, maar toch leuk om mee te spelen dacht ik zo. Daarnaast zat ik nog eens verder te kijken wat er zoals touchscreen bediend kan worden en dat wordt met de opkomst van tablets alleen maar meer denk ik. Games zoals Osu! zijn ook leuk voor de kids en weet ik veel wat er zoals nog meer is.

Anyway, nu een idee geboren is komen we in een volgende fase terecht. Dus naar de tekentafel.

Hiervoor heb ik Google Sketchup in de hand genomen en ben ik gaan tekenen. Daar is na vele "builds" uiteindelijk dit model uitgekomen.
Wat je daarin direct ziet is dat het een model betreft dat enigszins afwijkt van andere kasten die je online ziet.
Dit zijn deels de lijnen van de kast en de gekozen hoeken. Ik ben van mening dat dit een unieke en strakke look zal geven.
Kijkende naar het opstaande deel, waar een monitor in komt om scores en DMD weer te geven dan kan ik melden dat dit een deel is dat naar voren te klappen is. Dit is mede omdat het dan wat makkelijker te vervoeren is. Daar wordt hij wat compacter van. Hoe dat mechanisch precies gaat werken ben ik nog voor mezelf aan het uitdokteren, ik heb een aantal opties in gedachten maar dat komt wel goed.
Daarnaast heeft de gekozen hoek van 90° op de voorzijde een 'functie'. Aangezien ik em ook wil kunnen gebruiken voor andere touchscreen applicaties/games kan je natuurlijk wel inschatten dat dat niet zo lekker werkt onder een hoek. Dus ik ga er uitschuifbare poten in bouwen zodat het scherm helemaal vlak gezet kan worden. Dit wil ik wel op dusdanige wijze doen dat het zowel 'hufterproof' is, als dat het er strak uit ziet. Ben nog aan het uitdokteren hoe ik dit ga bewerkstelligen.

Verder wil ik er een complete 5.1 set in bouwen. Heb nog een Logitech setje liggen waar prima sound uit komt. De speakers komen aan de zijkanten en voorkant van de onderste helft. Tevens nog 2 speakers de bovenste helft. Daar komt ook de subwoofer overigens. Een line-out (of via wifi het geluid streambaar maken) mag niet ontbreken zodat ik (bijvoorbeeld) het geluid vanaf de virt.turntables naar m'n versterker (hifi) kan sturen.

Wat heb ik tot dusver in huis:
Breedbeeld monitor (tbv playfield): Acer 23" LCD T231Hbmid 16:9
Moederbord/Cpu/Mem: Asus bordje met 3,2ghz Pentium 4c en 1GB DDR2
Videokaart: POV GTS450 (2gb mem)
Audio: Logitech 5.1 set
HD: OCZ 60GB SSD (en evt een 200GB SATA schijf)

Via de topic van Njay ben ik inmiddels in de richting gestuurd naar een shop om wat spulletjes te halen om het "flippergedeelte" te ondersteunen. Denk hierbij aan knopjes, maar ook aan RGB leds. Dat laatste moet ik allemaal nog even uitdokteren, want daar heb ik weinig ervaring mee.

Maar nu alles redelijk uitgedokterd is, zal ik binnen niet al te lange tijd daadwerkelijk gaan beginnen met bouwen. Een goede voorbereiding bepaald 90% van het eindresultaat, dus hier kan je niet genoeg tijd aan besteden. Maar als je dan zo aan het denken bent, dan kan je niet wachten om te gaan 'zagen'. :P
Ik zal nog wel ergens een 17" 4:3 LCD scherm moeten vinden. Hoeft verder niet spannend te zijn aangezien dit enkel de scoren en wat kleine animaties hoeft weer te geven. Loop ik vast nog wel ergens tegen het lijf. Ik begin toch met het onderste gedeelte van de kast.

Ik heb er in elk geval al zin in! En je kunt niet alles voorbereiden, sommige zaken moet je gewoon in de praktijk beoordelen. Dus ik zal in de laatste week een zaagplan gaan maken en dan ff langs de bouwmarkt om wat hout te halen. En dan gaat het echt beginnen.

Ik zal jullie op de hoogte houden. En als iemand iets toe te voegen heeft dan hoor ik dat graag uiteraard! ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 22:59 . Reden: Emb'd vid toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je hebt IIG een duidelijk idee beschreven, alleen voordat we je CiP echt in behandeling kunnen nemen is hetw el belangrijk dat er ook echt gebouwd wordt, en er dus wat fotomateriaal aanwezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanzelfsprekend. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en hetgeen in m'n hoofd zit als plan-van-aanpak ook eens weg te schrijven. Het resultaat is hierboven (deels) te lezen.

Inmiddels een berekening gemaakt voor de hoeveelheid hout die ik nodig verwacht te hebben, dus feitelijk kan ik naar de lokale bouwmarkt gaan om het eea in te slaan. Zodra ik daadwerkelijk de zaag ga gebruiken zal ik hierop terug komen.

Dus voor nu kan ik er niet meer van maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren eerste meevaller, de cassiere van de locale bouwmarkt heeft het verkeerde MDFpaneel aangeslagen. Aangezien ik hier thuis pas achter kwam heb ik niet meer de moeite genomen om die 10 euro te retourneren. :) (bedankt voor de sponsoring!)

En als zo'n paneel dan in de schuur staat te wachten dan begint het te kriebelen hè! :9

Dus vandaag de zaag erin gezet en de eerste stappen zijn gemaakt! Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-MO5Bt8gBCHI/TvsluO2cKHI/AAAAAAAAAX8/_1QZPZpyjKo/s800/IMG_20111228_150830.jpg

Denk dat iedereen met een beetje verbeelding wel snapt hoe het in elkaar steekt. Dit is overigens pas de onderzijde van de cabinet. De panelen zullen bij elkaar blijven door dat ik 18x18 mm latjes erop schroef. Dit vanaf de binnenzijde zodat je aan de buitenzijde geen schroeven ziet.
Echter voordat ik dit ga doen moet ik nog uitdokteren hoe ik de uitklapbare poten eronder krijg. Dit zodat ik de cabinet ook horizontaal kan plaatsen; zie oorspronkelijk plan in het 1e bericht.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer wat (kleine) stappen kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZYcPjpDB0TQ/Tv2qubaB9KI/AAAAAAAAAYI/-FIss4WtT8I/s800/IMG_20111230_130546.jpg

Hier is de bodem voorzien van latjes welke dienen om de andere panelen ermee te kunnen verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-4plwCHFBr5E/Tv2q0kUCyTI/AAAAAAAAAYQ/yGv3z0Pehog/s800/IMG_20111230_130608.jpg

De 2 zijpanelen zijn van gaten voorzien waar straks de speakers achter geplaatst gaan worden.

Vervolgens zal ik zsm met de software gaan rommelen, want de pc staat inmiddels in (gedeeltelijke) testopstelling klaar. Aan de hand van de bevindingen die ik dan doe, zal ik een beslissing nemen welke knoppen ik op de cabinet ga aanbrengen om het eea makkelijk aan te sturen. Heb hier en daar wel wat ideeën opgedaan, maar wil me er zelf ook nog even in verdiepen. (uiteraard sta ik open voor commentaar,
wellicht kan het mij helpen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En vandaag wat assemblagewerk verricht:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6olU16JI1qE/Tv886k1_UeI/AAAAAAAAAYc/1C3UpX34ytc/s800/IMG_20111231_171032.jpg
Die 2 gaten onderin, daar komt aan elke kant een 2-weg speaker achter te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En toestemming. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Leuk idee, ik doe van bookmark!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond even op de bank gezeten met de lapdoos op schoot. Het resultaat is dat ik een tekeningetje heb om de uitklapbare pootjes te maken. Deze brengen in uitgeklapte stand het grote scherm in horizontale positie.
Ingeklapt vallen ze in de bodem van de cabinet.
Ik heb gedacht aan details zoals dat de afstand in uitgeklapte stand van voor tot achterzijde van de cab even lang is. Dit ivm een los onderframe wat aansluitend aan dit project nog in elkaar geflanst moet worden. Dan past het dus in beide standen op hetzelfde frame, wel zo handig hè. :P

Mijn tekeningetje:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Ql6U1KnSz70/TwIgknvK9LI/AAAAAAAAAZE/Q5VAin3r71s/s800/uitklappootjes_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoe moet ik die tekening lezen? Die witte "winkelhaak" is het scharnier?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
kloppen die afmetingen wel?? Of is dat maar een klein gedeelte van de poot?

[ Voor 35% gewijzigd door Mart96 op 03-01-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Succes kerel !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:14:
Hoe moet ik die tekening lezen? Die witte "winkelhaak" is het scharnier?
Hij scharniert om het puntje dat je bovenin ziet op 12,4mm vanaf de lange poot. Hij scharniert naar "rechts" op de tekening en valt dan precies in de bodem van de cabinet, die 12mm dik is.
Dit pootje is alleen maar bedoeld om de cabinet te kantelen zodat het scherm op 180° komt te liggen, horizontaal dus. (zie 1e bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mart96 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:07:
kloppen die afmetingen wel?? Of is dat maar een klein gedeelte van de poot?
Afmetingen kloppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een 17" scherm opgepikt, dat als 2e scherm gaat dienen. Kan ik dus ook daarmee aan de slag.

Gisteravond ook al even met de software in de weer geweest. Met name om uit te puzzelen welke knoppen ik allemaal nodig heb om het eea makkelijk aan te sturen. (zonder toetsenbord dan haha)
Ik ga denk ik voor knoppen met RGB leds erin. En dan nog wat ledjes bovenop. Nog ff uitdokteren wat ik daar allemaal voor moet gaan bestellen... (advies?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Als je hulp nodig hebt

of een kopie van mijn kast kwa files en tables
mag je altijd ff langs komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:04:
Als je hulp nodig hebt

of een kopie van mijn kast kwa files en tables
mag je altijd ff langs komen :P
Good 2 know!

Aangezien het behoorlijk regenachtig is hier, ga ik vanavond maar eens die software op gang proberen te krijgen. Dan kan ik daarna m'n bestelling vwb knoppen/leds/io-controller plaatsen bij groovygamegear bestellen. Wel handig om dat in 1x goed te doen, aangezien het vanaf de andere kant van de oceaan komt. :p

Had de sw er al wel op staan, maar tafels wilden niet laden. Zal wel in de config zitten, dus heb wat te doen.

Heb overigens ook even gekeken of m'n backglass past, want daar had ik de afmetingen van berekend omdat ik het scherm fysiek nog niet had. Enne.... het past gewoon, zat er slechts een paar mm naast. Dus m'n tekening even aangepast zodat die wel klopt in elk geval. Wel zo handig als je vanaf je tekening werkt hè! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
Welke multitouch techniek ga je gebruiken? (Nuigroup heeft zeer veel informatie, en TUIO proctocol werk vrij leuk samen met met Windows 7/8, en als je een beetje googled op RJ Marsan (dacht ik), vind je ook een TUIO2Androidx86 tool ;) )

Enige nadeel van de multitouch techniek op basis van FTIR of soortgelijk, is dat je beter 2 pc's erin kan gooien, 1 puur dedicated voor de de touchevents. (of een VM, met 1 Core, het liefst hoog geclocked, aangezien CCV maar 1 thread kan gebruiken.)

[ Voor 34% gewijzigd door Biersteker op 04-01-2012 19:04 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:02:
Welke multitouch techniek ga je gebruiken? (Nuigroup heeft zeer veel informatie, en TUIO proctocol werk vrij leuk samen met met Windows 7/8, en als je een beetje googled op RJ Marsan (dacht ik), vind je ook een TUIO2Androidx86 tool ;) )

Enige nadeel van de multitouch techniek op basis van FTIR of soortgelijk, is dat je beter 2 pc's erin kan gooien, 1 puur dedicated voor de de touchevents. (of een VM, met 1 Core, het liefst hoog geclocked, aangezien CCV maar 1 thread kan gebruiken.)
Nou, om het even heel simpel te houden. Ik heb een monitor gekocht die al touch heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gebookmarkt, kan nie wachten op een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie hier 2 steunen om het scherm dat als playfield dient te laten rusten in de cabinet.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-6u3TX26RHvs/TwbMol9DFJI/AAAAAAAAAZU/kPYIAtcBx4Q/s800/IMG_20120106_112133.jpg
De gaten waarmee het scherm dmv de Vesa aansluiting vastgezet wordt, zijn reeds voorgeboord.
Eventueel zal ik het scherm nog verder ondersteunen dmv een 2 tal latjes aan de onder en bovenzijde (dus links/rechts van het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gistermiddag weer met de decoupeerzaag in de weer geweest. Het gedeelte waar de backglass monitor in komt is voor 90% gezaagd. Moet enkel nog het raamwerk zagen tbv de speakers.
Eerst de boel nog even in elkaar schroeven (vanmiddag) en dan kijken hoe de de monitor/subwoofer/speakers gaan passen.

Foto's volgen zodra als het in elkaar zit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quick update:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-l-PgKkXE5m0/Twmj2NMaKeI/AAAAAAAAAZ4/5-pZLLRAtXQ/s800/IMG_20120108_150219.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond even raamwerk voor speakers in backglass panel gezaagd. De gaten zitten er nog niet in dus is niet zo interessant verder. Kwam er wel achter dat ik het frame waar de speakers in zitten enigszins moet verbouwen omdat het anders niet past. Dus dat wordt van de week even zagen en ga het het raampje (waar een mooie afwerking in zit in de vorm van een soort van gespannen gaas) even verwarmen en dan verbuigen. Dan hou ik toch die look.

Ik zit alleen nog even met een vraag. Welke knoppen moet ik nou configureren. Krijg (oa vanwege tijdgebrek) Hyperpin nog niet aan de praat dus moet even het even vanuit de theorie gaan benaderen.

Ik dacht aan:
  • 2x flipperknop (l/r)
  • Exit
  • Start
  • "How-to-play"
  • Coin (?)
  • ...
Kan ik met de flipperknoppen door de tafels heen bladeren? Anders moet ik daar ook nog knoppen voor hebben.

Ik wil bij groovygamegear.com dit bestellen:
  • LED-Wiz+GP™ 16 Output + 16 Input, Output and Gaming Controller
  • RGB-Drive™ Pushbutton Lighting module (voor alle knoppen en extra voor 5x voor RGB verlichting op de kast)
  • Electric ICE 2™ Lightable Horizontal Pushbutton (icm RGB-drive dus)
Dus samengevat. Een LedWiz voor verlichte knoppen en extra verlichting op de kast. Daarbij bijbehorende knoppen. En de RGB-drives om daadwerkelijk verlichting te krijgen.
Red ik het met deze config? Die LED-wiz, gaat em dat worden? Zie er nm nog één met meer i/o's maar daar kan je weer geen controlls op aansluiten. Dus dan zou ik daar nog iets voor moeten hebben. (lijkt mij niet noodzakelijk....)

Alle advies is welkom!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ontzettend gaaf project!!! _/-\o_ _/-\o_

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:18:

Ik zit alleen nog even met een vraag. Welke knoppen moet ik nou configureren. Krijg (oa vanwege tijdgebrek) Hyperpin nog niet aan de praat dus moet even het even vanuit de theorie gaan benaderen.

Ik dacht aan:
  • 2x flipperknop (l/r)
  • Exit
  • Start
  • "How-to-play"
  • Coin (?)
  • ...
Kan ik met de flipperknoppen door de tafels heen bladeren? Anders moet ik daar ook nog knoppen voor hebben.

Ik wil bij groovygamegear.com dit bestellen:
  • LED-Wiz+GP™ 16 Output + 16 Input, Output and Gaming Controller
  • RGB-Drive™ Pushbutton Lighting module (voor alle knoppen en extra voor 5x voor RGB verlichting op de kast)
  • Electric ICE 2™ Lightable Horizontal Pushbutton (icm RGB-drive dus)
Dus samengevat. Een LedWiz voor verlichte knoppen en extra verlichting op de kast. Daarbij bijbehorende knoppen. En de RGB-drives om daadwerkelijk verlichting te krijgen.
Red ik het met deze config? Die LED-wiz, gaat em dat worden? Zie er nm nog één met meer i/o's maar daar kan je weer geen controlls op aansluiten. Dus dan zou ik daar nog iets voor moeten hebben. (lijkt mij niet noodzakelijk....)

Alle advies is welkom!! _/-\o_
1. Je kan inderdaad met je flipper buttons scrollen door de tafels

2. ik heb 1x start 1x coin 1x exit 1x launch ball en dan 2x flipper knoppen en 1x een knop die me mobo een power up geeft

Je kan evt altijd een tweede wiz gebruiken maar ik denk niet je dat nodig hebt

Ik heb het volgende:

5 x rgb leds op de boven kant van me kop kast
2 x flipper rgb leds
1 x Knocker
1 x Stroboscoop

Dit past makkelijk op 1 ledwiz maar ik heb wel de 32 poort versie zonder GP
Ik gebruik hiervoor een IPAC2

Nogmaals waarschuwing:

Je zal met de RGB Leds bij lange na niet bij de lichtshow komen die cree leds geven !!!
Je ziet het prima bij mij vooral omdat ik een kleine kast heb !

Die GGG leds zijn eigenlijk bedoeld voor knoppen maar als je zie in een clear flasher dome stopt dan zie je het best goed maar het is niet zo dat me hele kamer verlicht wordt

Tevens voor de knocker zul je een finder relay moeten gebruiken deze trekt teveel Ampere voor de ledwiz

Je bent welkom om bij mij eens te kijken en je kan dan gelijk een kopie meenemen van me config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Wow, vet! orgineel bedacht, ga dit ook zeker wel volgen, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:31:
Dus vandaag de zaag erin gezet en de eerste stappen zijn gemaakt! Zie hier het resultaat:

[afbeelding]

Denk dat iedereen met een beetje verbeelding wel snapt hoe het in elkaar steekt.
Kicken hoor, ik heb zelf ook al een tijd het idee een virtual pinmame kastje te maken in 1:2 of kleiner. Misschien zelfs wel gewoon met behulp van een netbook en een USB schermpje...

Je weet overigens dat de voorkant van een flipperkast (waar normaal de coindoor inzit) niet voorover helt normaal?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ziet er goed uit! Ik heb die led wiz een tijdje in mijn mame arcade kast gehad (zonder game controller) aangezien ik hier net als Njay een ipac voor gebruikte. Dit beviel mij allemaal wel goed, maar ik heb niet de rgb module gebruikt met ice buttons. Er zit namelijk weinig verschil tussen de witte en ice knoppen. Om geld te besparen heb ik daarom gewoon witte knoppen gekozen en daar aan de onder kant een 5mm gat geboord met een rgb led er doorheen geschoven.

En vergeet vooral niet de exit knop. Deze heb ik er later nog bij kunnen zetten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:06:
[...]

1. Je kan inderdaad met je flipper buttons scrollen door de tafels

2. ik heb 1x start 1x coin 1x exit 1x launch ball en dan 2x flipper knoppen en 1x een knop die me mobo een power up geeft

Je kan evt altijd een tweede wiz gebruiken maar ik denk niet je dat nodig hebt

Ik heb het volgende:

5 x rgb leds op de boven kant van me kop kast
2 x flipper rgb leds
1 x Knocker
1 x Stroboscoop

Dit past makkelijk op 1 ledwiz maar ik heb wel de 32 poort versie zonder GP
Ik gebruik hiervoor een IPAC2

Nogmaals waarschuwing:

Je zal met de RGB Leds bij lange na niet bij de lichtshow komen die cree leds geven !!!
Je ziet het prima bij mij vooral omdat ik een kleine kast heb !

Die GGG leds zijn eigenlijk bedoeld voor knoppen maar als je zie in een clear flasher dome stopt dan zie je het best goed maar het is niet zo dat me hele kamer verlicht wordt

Tevens voor de knocker zul je een finder relay moeten gebruiken deze trekt teveel Ampere voor de ledwiz

Je bent welkom om bij mij eens te kijken en je kan dan gelijk een kopie meenemen van me config :)
Klopt het dat ik op die 16+16 ledwiz, 16 aansluitmogelijkheden heb voor 'leds/strobo/...' en 16 mogelijkheden om knoppen te configureren?
Dit wordt ook een "kleine" cabinet, dus rgb leds lijkt mij genoeg voor mij. Misschien nog niet eens zo'n slecht idee om eens bij jou te kijken. Volgens mij woon je niet zo ver van mij vandaan btw. (ik zit regio Utrecht)
Overigens zeggen jouw filmpjes ook al voldoende, ik hoef geen lichtshow in huis ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:21:
[...]
Je weet overigens dat de voorkant van een flipperkast (waar normaal de coindoor inzit) niet voorover helt normaal?
Ja dat weet ik. De keuze voor dit ontwerp heeft alles te maken met de multifuncionaliteit van deze cabinet. Ik wil nm, zoals je hierboven kan lezen, de mogelijkheid hebben om de cabinet te kunnen kantelen. Dit omdat er dus een touchscreen scherm in zit en ik dus meer functionaliteit wil toevoegen op die manier.
Een schuine voorkant is dan strakker. Dit model heb ik zelf ontworpen en de keuze voor de diverse hoeken zijn weloverwogen gekozen. :p

ps. ik ben zelf ook erg benieuwd naar het eindresultaat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
vooral het hele software config kan je dan ook meenemen scheelt een hoop werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:22:
vooral het hele software config kan je dan ook meenemen scheelt een hoop werk
Meet?... pm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag de zaag in de subwoofer gezet, laat het ontleden maar beginnen!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pt2cmiSX4G8/TxGCEGedLBI/AAAAAAAAAaU/9LyZvYAe7Yk/s800/2012-01-14%25252013.08.40.jpg

Vervolgens de bodyparts voorzichtig uit het karkas gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-BZEi2VcE3GQ/TxGB_6CAmCI/AAAAAAAAAaM/BfY8QRa_ujU/s800/2012-01-14%25252013.10.19.jpg

Hierbij moest ik hier en daar wel wat knippen, maar dat solderen we wel weer aan elkaar op de één of andere manier.
Vervolgens alvast gaan brainstormen hoe ik het eea in de beperkte ruimte gaat organiseren. Eén ding staat vast, de sub komt zo!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--1zN4gu65H8/TxGB7HGVR9I/AAAAAAAAAaE/BnVzrmwV3PI/s800/2012-01-14%25252014.15.52.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:02:
Vanmiddag de zaag in de subwoofer gezet, laat het ontleden maar beginnen!

[afbeelding]

Vervolgens de bodyparts voorzichtig uit het karkas gehaald.

[afbeelding]

Hierbij moest ik hier en daar wel wat knippen, maar dat solderen we wel weer aan elkaar op de één of andere manier.
Vervolgens alvast gaan brainstormen hoe ik het eea in de beperkte ruimte gaat organiseren. Eén ding staat vast, de sub komt zo!

[afbeelding]
Pas wel op met het terugplaatsen van die reflexpoort, als je het volume van de kist hebt aangepast zou je ook de reflexpoort moeten aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:08:
[...]

Pas wel op met het terugplaatsen van die reflexpoort, als je het volume van de kist hebt aangepast zou je ook de reflexpoort moeten aanpassen..
Bedankt voor de tip. Wist helemaal niet wat de exacte werking was van die poort. Maar inmiddels heeft Google me daar meer duidelijkheid over gegeven.
Wel is voor mij nog een vraag hoe ik nou weer die poort aan zou moeten passen....?

Als ik zo een schatting zou maken dan zou ik zeggen dat het volume in de vorm van vrije ruimte, even groot is in de kast. Alleen hij staat in open verbinding met de kast eronder. Is die poort dan wel nodig??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 09:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff een update. Na slechts een weekje wachten kwam het pakketje al over uit Amerika.
Dus Ledwiz+GP, RGB-leds, knopjes.... alles is er! :9~

Daarnaast van de week de kast van Njay mogen aanschouwen en op basis van die ervaring ook gelijk maar een dubbele strobo besteld. Geeft toch weer een extra dimensie eraan! _/-\o_

Zal spoedig weer wat pic's posten van de vorderigen. Door het slechte weer van afgelopen week is de boel een beetje gestagneerd. Ik sta echt te popelen van ongeduld, maar zaagwerkzaamheden in de woonkamer zijn geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Cool beans !

Ben benieuwd naar je verdere progressie pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond wat kleine puntjes afgewerkt en serieus een plan van aanpak bedacht hoe ik de diverse componenten in de topcase weggewerkt krijg.

Toch wat pics omdat dat de boel toch leuk aankleed.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-mr7BSas-suk/TyHDhC8bIlI/AAAAAAAAAbQ/rxdLwdULWYI/s800/2012-01-26%252022.18.51.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-USeUU6hqBPY/TyHDdLzK3JI/AAAAAAAAAbI/3k_etrrGYcw/s800/2012-01-26%252022.19.00.jpg
Inmiddels hier al wat in moeten zagen omdat het eea te breed was. :)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-FPyh5CfxwBw/TyHHTN_zDCI/AAAAAAAAAbs/w5ChYhOkDls/s800/2012-01-26%252022.35.13.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-peWwELMuFs0/TyHHQh46GqI/AAAAAAAAAbk/jScSTqi9OV0/s800/2012-01-26%252022.35.25.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-k3_3VENgnks/TyHHOFD-W-I/AAAAAAAAAbc/okShOS38sfY/s800/2012-01-26%252022.35.39.jpg

Heeft geen toelichting nodig denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Netjes ... blijven leuk die spullen

Ik heb trouwens gisteren via paradisearcade.com compleet doorschijnende knoppen besteld voor de flipper buttons omdat ik niet helemaal happy was met de licht doorlaatbaarheid van de witte doffe knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de stroboscopen ook in huis....

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--mW_scp9dvk/TyLcLsJeDOI/AAAAAAAAAb4/Ts_5mQGHDoQ/s640/2012-01-27%252018.17.27.jpg

Helaas zit er geen plaatje op hoeveel vermogen er wordt opgenomen. Zal dit dus ff moeten meten, want ik denk eigenlijk dat de Ledwiz anders over z'n limiet gaat icm 12 RGB-leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaten geboord voor speakers en knoppen en met de bovenfrees de randen rond afgefreesd.
Ook de gaten van de speakers aan de zijkanten.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YbTfvjGUoxA/TyQRaFPm68I/AAAAAAAAAdA/2P8hIJBuIVM/s800/2012-01-28%25252015.45.57.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-WsnZT_7fxuQ/TyQRSUqOirI/AAAAAAAAAcw/ueuRRz9NTrI/s800/2012-01-28%25252015.46.07.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-wCPm94WnfZA/TyQRWSa-SwI/AAAAAAAAAc4/PDSc5DV7Xtc/s800/2012-01-28%25252015.45.40.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel tof project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:41:
En de stroboscopen ook in huis....

[afbeelding]

Helaas zit er geen plaatje op hoeveel vermogen er wordt opgenomen. Zal dit dus ff moeten meten, want ik denk eigenlijk dat de Ledwiz anders over z'n limiet gaat icm 12 RGB-leds.
Werkt bij mij prima met alles erop :) strobo trekt niet zoveel :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer een klein stapje verder...

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-It1RKaVx6tU/TyVe6MAyqDI/AAAAAAAAAdM/xeaSwW8Xdm0/s640/2012-01-29%252015.38.59.jpg

De lijst gemaakt waarachter de speakers verscholen zitten. (in het bovenste gedeelte van de cab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:50:
[...]

Werkt bij mij prima met alles erop :) strobo trekt niet zoveel :) >:)
Okay, dan zal ik het eerdaags eens proberen. Als het straks wat kouder wordt dan heb ik toch geen zin om in me schuur te vertoeven. 8)

Heb jij trouwens ergens nog gebruik gemaakt van zekeringen? Kon me niet herinneren dat gezien te hebben, maar in de handleiding van de Led-wiz (+GP in mijn geval) werd dit wel aangehaald.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 22:54 . Reden: Uitbreiding dmv stellen van vraag... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ja staat er ook zeker, maar nee heb ik inderdaad niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Kan bijna niet wachten om deze kast ook weer eens grondig te testen!

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
King Dingeling schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:37:
Kan bijna niet wachten om deze kast ook weer eens grondig te testen!
FF geduld.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo zou het er straks van binnen uit moeten zien.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-q4h-6uaw1BU/TypT2ykXUaI/AAAAAAAAAdY/EH2xhcraUNE/s640/2012-02-02%252010.13.49.jpg

Uiteraard komt er nog een scherm in, maar de beugels waarmee deze bevestigd wordt zijn nog in de maak.
Dan ben ik er natuurlijk nog lang niet, want hij moet nog helemaal geschilderd worden en er moet nog een frontpaneel gemaakt worden van (licht)metaal. Daarnaast nog wat details afwerken en natuurlijk de bedrading afmaken.
Maar goed, elke dag een stapje verder he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Netjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-uvK6IENFQtQ/Ty6a5TmDnII/AAAAAAAAAd8/XLBA1nf5sD4/s640/2012-02-05%252015.34.44.jpg
Ophangbeugel 2e beeldscherm.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fss-lxKdOOs/Ty6a2mVrv1I/AAAAAAAAAd0/nSqLuZCxvIw/s640/2012-02-05%252015.34.30.jpg
Gestripte speakers.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZQkdJRaVGxs/Ty6azL--5GI/AAAAAAAAAds/fBtWmjtUEYA/s640/2012-02-05%252015.34.23.jpg
Subwoofer en benodigdheden daarvoor weggewerkt in topcase. (bedrading nog niet gereed)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-F6S5e_GkyEM/Ty6awquVFcI/AAAAAAAAAdk/Z1MBpIoyJQ8/s640/2012-02-05%252015.33.10.jpg
Beeldscherm geassembleerd. Komt nog een metalen afwerkplaat voor, die ik overigens nog niet heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:50
Je gaat rap. Leuk project!

Waarom zijn er de laatste tijd zoveel omgebouwde flipperkasten/arcades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naarden 4ever schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:17:
Je gaat rap. Leuk project!

Waarom zijn er de laatste tijd zoveel omgebouwde flipperkasten/arcades?
Ik denk dat ze er altijd al zijn geweest. Het is maar net hoe goed je er op let. :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is wat stil geweest en er zijn dan ook niet zoveel vorderingen maar heb niet helemaal stil gezeten:
  • Playfield is gereed gemaakt om in te kunnen bouwen. (pootjes ed eraf)
  • Scharnier tussen top en bodemgedeelte is geplaatst.
  • Gaten voor flipperknoppen geboord.
  • Gat tussen top en bodemgedeelte (tbv snoerendoorvoer) is gemaakt.
Laat snel weer van me horen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben begonnen om (langzaam) elke keer een component op te bouwen. Hier en daar vergt dat nog wat maatwerk zoals een volume knop die op één van de speakers zit en door de behuizing heen steekt.

So far....

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-d1-8Wwon3s4/T0J6NvmVrpI/AAAAAAAAAeY/CtNo0IRyBhc/s640/2012-02-19%252012.05.23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ziet er goed uit...

Hoe is de view angle van je backbox scherm zo? omdat hij iets naar achteren leunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een kleine update. Heb me afgelopen week bezig gehouden met de trigger. Deze zal ik laten rollen over een muiswieltje om zo het naar achteren trekken van de trigger in het spel na te bootsen. Op youtube heb ik hier een filmpje van gevonden.

Dit is de mijne:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3oJBsNSBKQw/T0ShSCIVCZI/AAAAAAAAAeg/FjCf5LxJp_E/s640/2012-02-22%252008.51.59.jpg

Toelichting: (van links naar rechts)
  • Knop om aan te trekken
  • Veer om klap op te vangen als de trigger losgelaten wordt
  • Uit nylon gedraaide bus (in 1 geheel) welke op het brede gedeelte gaten heeft om aan de binnenzijde van m'n kast vastgeschroefd te worden. De gekozen lengte zorgt ervoor dat hij niet door gaat hangen.
  • Een ring om de veer op te sluiten
  • De veer die gespannen wordt zodat de trigger weer naar binnenschiet zodra je deze los laat
  • Een ring om de veer op te sluiten
  • Een busje welke dmv een imbusje de boel op sluit.
  • Alles loopt over een 10mm as, welke ik aan het eind nog in zal tapen zodat dit over het muiswieltje zal gaan lopen.
Als de boel ingebouwd is en ook werkt zal ik wel een filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:35:
Ziet er goed uit...

Hoe is de view angle van je backbox scherm zo? omdat hij iets naar achteren leunt
Hij helt 10° naar achteren (tov een rechtopstaand scherm). Het komt er een beetje op neer dat je er recht tegenaan aan kijkt als je een potje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond wat inbouwwerkzaamheden verricht.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Km4zB7TrUTM/T0bEFgmkOdI/AAAAAAAAAes/IXtkzaqcDWo/s640/2012-02-23%252023.21.25.jpg
Zoals je ziet is het gezellig krap. :P

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-_RICbQ87kkg/T0bEIY4e1iI/AAAAAAAAAe0/GmbmNeE6QaU/s640/2012-02-23%252022.58.19.jpg
Beugeltje om de videokaart op z'n plek te houden.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-N05Kux8Qy10/T0bELJlfTZI/AAAAAAAAAe8/bSvk8RBLj2s/s640/2012-02-23%252022.32.20.jpg
Layout van bovenaf.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-vf_FogixWW4/T0bENZg-dNI/AAAAAAAAAfE/5uSqbHfmjx8/s640/2012-02-23%252021.08.25.jpg
De microswitch parade!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-NgKtlUUQfl8/T0bEPjK-DTI/AAAAAAAAAfM/oM9Ztpdz2Fk/s640/2012-02-23%252020.44.40.jpg
Ingebouwde home-made trigger, de op de foto nog te monteren pushbutton gaat er rakelings overheen. Wist dat het spannend zou worden, maar het gaat precies goed! :)

Videotje van de trigger z'n eerste poging. Is nog niet af natuurlijk, want er moet nog een muiswieltje op afgestemd worden maar je moet ergens beginnen hè! 8)

Stay tuned! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nu met muiswieltje erbij...

Verder heb ik de complete onderzijde weer uit elkaar, klaar om geschuurd, gekit en geschilderd te worden.
Vwb de topcase, daar wacht ik nog op een 5-tal kapjes die over de RGB leds dienen te komen. Ook moet ik hier nog een mooie oplossing maken voor de stroboscopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:54:
En nu met muiswieltje erbij...
[video]

Verder heb ik de complete onderzijde weer uit elkaar, klaar om geschuurd, gekit en geschilderd te worden.
Vwb de topcase, daar wacht ik nog op een 5-tal kapjes die over de RGB leds dienen te komen. Ook moet ik hier nog een mooie oplossing maken voor de stroboscopen.
gaat dat op den duur niet eens kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hardcoresmurf schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:35:
[...]

gaat dat op den duur niet eens kapot?
Nou, ik heb er een goed gevoel over dat het redelijk duurzaam is. Het wieltje is nm verend waardoor de "klap" opgevangen wordt. En anders gooi ik er gewoon een nieuwe muis in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag deel van de cab in de grondverf gezet. Morgen hopelijk ergens tijd voor de binnenkant.
Tevens de kapjes binnen tbv de RGB-leds in de topcase. Betekent dat ik eigenlijk alles heb nu, behalve poten dan wel een standaard waar ie op komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van het weekend voelde ik me echt oud zeg...
Was ik bezig met me projectje, komt een jochie van een jaar of 10 kijken. Dus ik leg uit wat ik aan het maken ben, weet ie niet eens wat een flipperkast is!?!? Hij wist het echt niet, nooit van gehoord. Hij wist wel wat een gulden was overigens. ;)

Verder al een paar flinke stappen gemaakt met het onderstel. Heb helaas geen foto's, maar die zal ik soon wel ff schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-VxBM1jRsNIQ/T1Hue3XfabI/AAAAAAAAAfY/c-zRr7TGl6Y/s640/2012-03-03%252011.06.47.jpg
Deel van cab in grondverf.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-tAFlEyVTBY4/T1Huh1C07jI/AAAAAAAAAfg/ad_PE9nq8dw/s640/2012-03-03%252011.06.32.jpg
Zgn Flashercap, om het licht van de RGBled optimaal te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behuizing uitgebreid zodat er stroboscopen in passen.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-dyrGGpUd1-o/T1xTimaemqI/AAAAAAAAAfs/BioQgIgcobI/s640/2012-03-11%252008.26.33.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_gB4ARBornU/T2BD7lzFVpI/AAAAAAAAAf4/m3PkVSA9MLw/s640/2012-03-11%252017.51.55.jpg

Ben inmiddels begonnen met schilderen, hopelijk voor het weekend de 2e laag erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Ziet er allemaal mooi uit hoor.

Is die strobe houder in de laatste foto nou gespleten door het vastschroeven? Zeker niet voorgeboord :)

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gast,

Je moet ook echt aan de contactors zie mijn topic hiero :)
Is weer een ervaring erbij :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen94704 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:15:
Ziet er allemaal mooi uit hoor.

Is die strobe houder in de laatste foto nou gespleten door het vastschroeven? Zeker niet voorgeboord :)
Wel voorgeboord, maar net niet ver genoeg. Inmiddels het spleetje weer dicht gesmeerd dus je ziet er niks van. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:42:
Gast,

Je moet ook echt aan de contactors zie mijn topic hiero :)
Is weer een ervaring erbij :) _/-\o_
Zijn dat relais die je laat schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Yup

Ik heb wel een linkje van ebay in duitsland die ze verkoopt voor weining hij had er nog wel een paar

je hebt nodig stuk of 8 relais
maar kan ook alleen beginnen met 2 voor de flippers

24v voeding
Diodes en wat kabels :)
En de ledwiz natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:49:
Yup

Ik heb wel een linkje van ebay in duitsland die ze verkoopt voor weining hij had er nog wel een paar

je hebt nodig stuk of 8 relais
maar kan ook alleen beginnen met 2 voor de flippers

24v voeding
Diodes en wat kabels :)
En de ledwiz natuurlijk
Ik vind het een leuk idee, maar dit wellicht een mooie toevoeging voor later. Hij zit nu in de lak en ik ga em volgende week opbouwen. Ik wil em eind van de week "operationeel" hebben. :9~

Ik denk dat ik wel makkelijk aan die relais kan komen, maar geef die link maar. Kan ik in elk geval kijken wat voor type het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week erg druk geweest. De hele boel bedraad en langzaam steeds meer afgemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-w3XnGfSOZ4o/T235FB3fQdI/AAAAAAAAAgs/xE_TfO0qXvg/s640/2012-03-23%252016.31.19.jpg
Achterpaneel met 12mm fan + guard, aan/uit knop en wat usb aansluitmogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-QGJ-iLRlm-4/T235Kqck9rI/AAAAAAAAAg0/dOcAinyl_ys/s640/2012-03-23%252016.31.09.jpg
Bovenste achterpaneel met subwoofer. Bovenop 5x een RGB-led.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ikDeRvrpueI/T235PeVij5I/AAAAAAAAAg8/oCAbiLz2fWI/s640/2012-03-23%252016.30.59.jpg
View van achteren, cabinet op RVS frame.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-U4KBS8qN8DU/T234_WYKMvI/AAAAAAAAAgk/P7SNyWNBNHE/s640/2012-03-23%252001.10.18.jpg
View van voren, touchscreen ligt erin en windows boot.

Op dit moment wel een probleempje. Ik krijg geen tafel geladen. Visual Pinmame komt met een foutmelding. Hier zal ik even wat dieper in moeten duiken.
Ook werkt de verlichting nog niet. Zowel leds als strobo. Zal eerst een tafel running moeten hebben om vervolgens in het verlichting probleem te kunnen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een tafel direct vanuit visual pinball wil starten, dan geeft hij de foutmelding "can't load vpinmame, active-x onderdeel kan geen object maken"
vervolgens nog wat foutmeldingen, zoals "vpinmame ver 01550000 required".

Ik heb me config van me bartop arcade kast gehaald en die geeft hier dezelfde foutmelding?

Iemand enig idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles nog maar eens opnieuw geïnstalleerd en kwam er toen achter dat een vp8 tafel wèl werkte. vp9 tafels geven mij die error. Heb nog geen oplossing gevonden hoe ik vp9 tafels aan de praat krijg. Wel vp9 (9.12) geïnstalleerd, maar die geven hetzelfde resultaat.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Super vaag dit ...

Probeer eens een topic te openen op de vpforums.org site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.... heb het nog eens geprobeerd en nu laad hij de tafel wel. Controls in VP werken niet alleen.
Als ik jouw setup van VP eroverheen gooi, de scripts dan, dan begint hij over afwezigheid van ledwiz te klagen.

2 be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Hmmm....

Ik zou zeggen even een fresh vp directory plus table plus scripts en dan opnieuw starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouw je ook op bestelling ? :p vind het wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:27:
Hmmm....

Ik zou zeggen even een fresh vp directory plus table plus scripts en dan opnieuw starten
Ik snap nog steeds niet waar nou precies de link gelegd wordt dat er een ledwiz aanwezig is? Daar zou dan toch ergens naar verwezen moeten worden?

En dan nog 1, ik dien toch m'n controls voor "in game" in te stellen in visual pinball zelf? Voor Hyperpin weet ik wel waar, maar dat geldt eigenlijk alleen voor het menu toch? Vreemde is nm dat vis.pinball niet reageert op ingestelde settings. Alsof er ergens anders nog instellingen zijn die mijn instelling over-rulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:09:
bouw je ook op bestelling ? :p vind het wel mooi
Thx. Op bestelling bouwen is bijna niet te doen. Neem m'n Bartop Cab, daar heb ik 120 uur ingestoken, los van alle componenten die gebruikt zijn. In deze kast zit in zowel tijd als geld al heel wat meer.

Bovendien is het bouwen ook een erg leuk onderdeel van het project, alhoewel je soms weleens staat te vloeken als iets toch anders uitpakt als dat je dacht. Ik zou zeggen wacht niet langer en maak er zelf 1tje! :) It's fun!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: M'n P4 bleek toch wat moeite te hebben om het bij te benen. Daarom gekozen om deze te vervangen voor een Core2Duo, waar ik meer vertrouwen in heb. Dus ander mobo, cpu en mem. Vwb het geheugen is de upgrade van 1GB naar 6GB ook wenselijk. Wellicht beetje overdone, maar 1GB was echt te weinig. Ik merkte in m'n benches dat ik tijdens gebruik van alleen al visual pinball 100% cpu en 100% mem had. Verwacht dat in de nieuwe situatie dit beter uit zal pakken.

P4 is er al uit, C2D ontvang ik begin volgende week dus moet nog ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:14:
Van het weekend voelde ik me echt oud zeg...
Was ik bezig met me projectje, komt een jochie van een jaar of 10 kijken. Dus ik leg uit wat ik aan het maken ben, weet ie niet eens wat een flipperkast is!?!? Hij wist het echt niet, nooit van gehoord. Hij wist wel wat een gulden was overigens. ;)
Haha, wat gek! Hebben de ouders van dat kind een foutje in de opvoeding gemaakt :9
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:11:
P4 is er al uit, C2D ontvang ik begin volgende week dus moet nog ff geduld hebben.
Heb je vp9 al werkend gekregen dan?
Ik las op een ander forum dat je UVP nog niet geïnstalleerd zou hebben?
Misschien heb je er wat aan: http://www.vpforums.org/i...6&mode=threaded&pid=90653

Anyways, meesterlijke kast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
C2D (enzo) zit erin en OS opnieuw erop. Vanmiddag bezig geweest met de software. Begin dus feitelijk weer helemaal opnieuw. Kwam er ook achter dat ik eigenlijk een verkeerde tuto had gevolgd. Dus ik ben hoopvol.

Deze week hoop ik hier en daar wat tijd te kunnen reserveren.... ik word ongeduldig! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je vp9 al werkend gekregen dan?
Ik las op een ander forum dat je UVP nog niet geïnstalleerd zou hebben?
Misschien heb je er wat aan: http://www.vpforums.org/i...6&mode=threaded&pid=90653
Ik had dit gechecked en mijn tafels waren al juist geconfigureerd. (Njay goed gedaan haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Uiteraard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gisteren eindelijk beetje kunnen flipperen.... Zit alleen nog wel met een aantal zaken die ik opgelost moet zien te krijgen.
Bijvoorbeeld: als ik een tafel start vanuit visual pinball dan komt de DMD elke keer op de verkeerde plek. Als ik hem handmatig verplaats is het dan goed, maar start ik de tafel opnieuw dan zit ie weer verkeerd. Tevens klopt dde grootte van de DMD niet altijd.

Daarnaast heb ik in VP ingesteld welke knoppen ik wil gebruiken om bijvoorbeeld muntjes in te werpen, maar "in-game" reageert hij daar niet op. Ga ik m'n hele toetsenbord af dan kom ik erachter dat ik met ander toetsen wel coins in kan werpen, waarna halve of hele credits worden toegevoegd....

En de verlichting doet nog niks..... maar laat ik eerst de rest maar even oplossen.

Nog één ding. Ik draai de tafels @ 1920x1080x32 met in Win7 zo veel mogelijk overbodige shit uitgezet. M'n cpu gaat naar zeg 65% en geheugen half vol. Op zich geen probleem zou je zeggen, maar toch rollen de ballen soms wat "stroperig" over m'n scherm heen. Misschien toch die GTS450 eens kietelen..... ?!

Hoop dat iemand nog wat ideeën heeft om genoemde issues uit de weg te helpen..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, een behoorlijke framebuffer (hoeveelheid video RAM) is veelal beter dan je gpu overclocken, kaarten met meer dan 1 Gb hebben hier geen problemen mee.
Kon even niet terug vinden welke Core 2 je hebt maar over het algemeen zit hier de bottleneck dus niet.

Kan zelf niet wachten tot Budget Kepler's uitkomen (na 12 mei) met 2 Gb GDDR 5, één kaart stuurt dan het playfield + backbox + DMD aan....... :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 10:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een E6750. (Core 2 Duo)
Videokaart heeft 2GB.
Dus jah... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei ! Dat is dezelfde CPU die ik wil gaan gebruiken (E6750 op een G41 met 4 Gb Ram, 2Gb Video),
moet toch ruim voldoende zijn.......
Neem aan dat je al het geijkte reeds gedaan hebt, nieuwste driver versie's, Bios enz, etc, GTS450 is niet eens een langzaam kaartje.

Zet je resolutie van je playfield eens op 720p kijk dan eens of het vloeiend loopt, ben benieuwd waar de bottleneck zit !

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mensen mensen >:)

Eerst even goed lezen op vpforums.org :)

Zo ie UVP uitzetten voor frame increase !

Cpu is prima en video kaart minimaal een gts250 met 1GB
Nvidia drivers 182.21 gebruiken mits mogelijk dan in windows 7

Je dmd probleem is apart je zult inderdaad hem moeten slepen naar je tweede monitor , maar dan zou hij hem moeten opslaan.

http://www.hyperspin-fe.c...ive/index.php/t-5789.html

Je moet dus de cabinet.dll gebruiken van de vpforums.org site :)

Ik draai zelf op 1920x 1080 met een gts250 met 1gb en een ledwiz met alle toeters en bellen en heb geen performance issues 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vwb het DMD probleem, ik was zelf de oorzaak. :)
Had nm m'n 2e scherm als "linker" scherm gepositioneerd. Leek me logischer omdat je dan vanaf je 1e scherm aan de linkerkant zo doorgaat in het 2e scherm. Las het ergens dat iemand anders die fout ook gemaakt had en ja hoor, na dit gecorrigeerd te hebben onthield hij wel de positie. Moest wel per tafel herpositioneren en het formaat corrigeren.

Vwb de performance, sommige tafels zijn toch wat zwaar op de één of andere manier. Dit probleem heb ik kunnen corrigeren door de pc wat te tweaken. :) M'n E6750 draait nu op 3,28ghz (8x410) en m'n videokaart @ GPU 910 en Mem 560 mhz. Nu loopt alles smooth. Als iemand dit na doet spreekt voor zich dat dit voor eigen risico is hè. Ik heb een goede airflow en de temps lopen niet al te hoog op.

Zit nu wel met het volgende, want m'n RGB's die doen het inmiddels wel maar hoe weet ik nou of de kleuren bv kloppen? Weet iemand of er een testtool is waarmee ik met de leds kan spelen? (ondertussen google ik verder...)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ledblinky downloaden als je de ledwiz gebruikt
hierin kan je een inputmap generen en zo per poort een test doen

stel je gebruikt poort 1 tot 3 voor een rgb

dan is normaal

1 red
2 groen
3 blauw

gebruik je pixelmagic zijn site ook voor je ledcontrol.ini?

http://pinball.pixelmagic.nl/ledwiz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:31:
ledblinky downloaden als je de ledwiz gebruikt
hierin kan je een inputmap generen en zo per poort een test doen

stel je gebruikt poort 1 tot 3 voor een rgb

dan is normaal

1 red
2 groen
3 blauw

gebruik je pixelmagic zijn site ook voor je ledcontrol.ini?

http://pinball.pixelmagic.nl/ledwiz/
Ja thx, net gevonden toevallig. Op 1 led na doen ze het allemaal, inclusief strobo. Alleen nu even kijken of ik de juiste draadjes op de juiste plek heb aangesloten.

Heb ook de pixelmagic site gebruikt ja.

Nu begint het op te schieten haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in ledblinky bv poort 1 selecteer dan zou de led "rood" moeten worden, maar hij wordt blauw.
Poort 2 wordt ie rood en poort 3 wordt ie blauw. Betekent zeker dat ik alles verkeerd heb bedraad? Er stond ook niks op de led ofzo. Gewoon 4 draadjes waarvan 1 rood gemarkeerd, dat was de nul had ik bedacht en dat klopt dan ook wel. Maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
de rode is de grond idd :)

en ja dan heb je het niet goed aangesloten je kan gewoon online met stroom erop de kabeltje omwissel kan geen kwaad

Ow ja en installeer echt contactors net ook gedaan en wat een verschil maakt het nog meer net echt O+

[ Voor 30% gewijzigd door Njay op 10-05-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:06:
de rode is de grond idd :)

en ja dan heb je het niet goed aangesloten je kan gewoon online met stroom erop de kabeltje omwissel kan geen kwaad

Ow ja en installeer echt contactors net ook gedaan en wat een verschil maakt het nog meer net echt O+
Heb vanochtend ff alles omgepriegeld. Ik had dit echt handiger aan kunnen sluiten merk ik nu, maar goed. De meeste doen het nu goed. Ik mis nog 1 groen, dus zal die draad nog ff helemaal nalopen. Verwacht wel dat dat goed komt. Waar ik minder vertrouwen in heb is dat ik 1 RGB helemaal niet aan de praat krijg, terwijl ik toch voor 90% zeker ben dat hij goed aangesloten is. Zal vanavond nog eens ff alles rustig nakijken, wie weet.

Contactors... ja wel leuk, hoewel ik toch zeker niet ontevreden ben over de output van m'n 5.1 set die er ook in zit. Zal wel ff filmpje maken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strobo probleempje. Ding draait op 12 volt en dat kan ik em wel geven, alleen de poort waarop hij aangesloten zit op de Ledwiz, geeft +5Volt. Dus ik meet uiteindelijk 7 Volt en ja, dan doet ie ut nie hè.
Geef ik em direct 12volt met een nul erbij dan flits ie erop los, dus werken doet ie wel.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar ga boksen? Hij krijgt die 5Volt vanuit USB zo te zien.

Volgens het diagram wat er bij zit zou ik 12 volt op het aansluitblokje "Bank Voltage Select 9-16" moeten aansluiten, maar volgens mij krijg ik dan op poort 9-16 12 volt. Dat moet uiteraard niet, want ik hoef het alleen op poort 16 te hebben in dit geval.

Of kan ik op één of andere manier "12 volt -5 volt +5volt" doen? (electrisch onvoldoende onderlegd zoals je kunt merken wellicht... haha)

:X
Pagina: 1 2 Laatste