Explosieve prijsstijging, in 1 dag

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik vraag me af of ik enorm geluk heb gehad of dat er iets anders aan de hand is.

Gister ochtend heb ik een Western Digital Elements Portable SE 750GB Zwart gekocht voor €72,90 bij Alternate. Op dat moment stond de levertijd op "3-5 werkdagen" dus had ik ook overwegen om deze schijf te kopen bij Afuture, daar kostte de schijf gister ongeveer €2,- meer.

Gisteravond keek ik nogmaals in de pricewatch maar daar was toch behoorlijk wat veranderd. Alternate had de prijs verhoogt naar 84,90 en stond opeens niet meer in de pricewatch. Andere winkels hadden hun prijzen nog veel meer verhoogt. De goedkoopste in de lijst is nu ongeveer €94,-.

Het ergste is nog wel Afuture, gister avond stond daar de prijs op zo'n €120,- (dat was dus al een prijs verhoging van €45.-), vanochtend stond daar de prijs op €143,60.

Ondertussen is er niks gebeurt met bijvoorbeeld de prijs van de 1Tb variant, die stond op €100,- en daar staat ie nog steeds op.

Dat de prijs omhoog gaat bij 1 winkel kan ik me nog wel voorstellen (alhoewel +12 euro wel wat veel is) maar dat de prijsstijging direct door wordt berekent bij alle winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:12

D4NG3R

kiwi

:)

Het nieuws niet gelezen :+? nieuws: 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand'

Het is allemaal wat vaagjes momenteel met de prijzen. En veel webshops buiten het momenteel uit door direct mee te gaan met prijsverhogingen..

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er gewoon weinig tot geen meer worden geleverd. En hier hebben natuurlijk alle webshops tegelijk last van.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is daar gek aan? De leverancier verhoogt de prijs en de systemen van de webwinkels gaan automatisch omhoog. Als ik mijn harde schijf aan webwinkels aan bied voor 65 euro en ik verhoog de prijs de volgende dag naar 90 of zelfs 120 euro kunnen zij niks anders dan mee gaan in deze prijs omdat ze anders met verlies moeten gaan verkopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Het nieuws niet gelezen?
Tuurlijk, maar dat is alweer een tijd terug. Dat toen de prijzen omhoog gingen was geen verrassing. Dat gister de prijzen opeens enorm omhoog schoten was voor mij wel een verrassing.

Dat de leverancier de prijs verhoogt met 10 euro en dat vervolgens de shops dat ook doen is inderdaad normaal. Maar de ene winkel verhoogt de prijs met 10 euro (dan kan ik toch wel aannemen dat de leverancier niet een hogere prijsstijging door heeft gevoerd) terwijl de meeste winkels 20-30 tot 70 euro meer vragen.

Maar dat zou dan helemaal los staan van mijn aankoop? Dus ik heb gewoon echt enorm veel geluk gehad? Ik vond het vrij bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan zijn dat je een mailtje krijgt met de vraag of je bij wilt betalen of ontbinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:25
De externe drives zijn een tijdje nog relatief goedkoop geweest (blijkbaar voorraad?), die prijzen worden nu gelijkgetrokken met losse (nieuw aangekochte) drives.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Precies dit:
Tens schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:55:
De externe drives zijn een tijdje nog relatief goedkoop geweest (blijkbaar voorraad?), die prijzen worden nu gelijkgetrokken met losse (nieuw aangekochte) drives.
Daarnaast zal het waarschijnlijk zeker een jaar gaan duren voordat je weer kunt spreken over "de oude" prijzen. Aangezien over dit onderwerp reeds een topic bestaat: Harddisk schaarste en prijzen na overstroming Thailand , gaat deze op slot.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 23-12-2011 11:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.