videokaart voor 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 13:50
Hallo,

ik zou graag wat informatie hebben over videokaarten waarmee ik 3 schermen kan aansluiten. Het is geen game pc, gewoon om op te werken.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om een stnandaard kaart te kopen met 2 dvi poorten waar ik dan bijv een dvi splitten op kan zetten om zo 3 scherrmen te gebruiken.

Of moet je echt een videokaart met 3 verschillende poorten hebben.

Tips of ideeen zijn van harte welkom.

• MarcHeijerman
ah top, bedankt.

zo te zien dus alleen mogelijk met spciale hardware... Geen simpele oplossing met een splitter. Het mag best low pricing zijn, er wordt niet op gegamed en geen video op gekeken. etc.

[ Voor 85% gewijzigd door MarcHeijerman op 21-12-2011 18:54 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

splitter gaat niet worden. dan kopieer je een beeld tenzij je een actieve splitter gebruikt.
maar dan zit je vast aan de display port en de eyefinity technologie van amd :)
nvidida heeft ook een surround iets maar daar weet ik niet veel over.

zoek een kaart van amd met een display port en een actieve splitter voor je display port. en je bent klaar :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Iets van Matrox misschien??

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarcHeijerman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:52:
ah top, bedankt.

zo te zien dus alleen mogelijk met spciale hardware... Geen simpele oplossing met een splitter. Het mag best low pricing zijn, er wordt niet op gegamed en geen video op gekeken. etc.
Hangt af van de resolutie die je wil draaien per scherm. Als je een splitter wil gebruiken: dan heb je sowieso een videokaart met 2 aansluitingen nodig, bijvoorbeeld een combinatie van VGA, DVI, HDMI en / of Display Port.
Fordox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:57:
splitter gaat niet worden. dan kopieer je een beeld tenzij je een actieve splitter gebruikt.
maar dan zit je vast aan de display port en de eyefinity technologie van amd :)
nvidida heeft ook een surround iets maar daar weet ik niet veel over.

zoek een kaart van amd met een display port en een actieve splitter voor je display port. en je bent klaar :)
Is dus niet waar. Wij hebben op het werk DVI poorten met een simpele splitter er op, maar het beeld wordt niet gecloned naar het andere scherm.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2011 19:01 ]

• MarcHeijerman
dus 1 videokaart met 2 dvi poorten en 2 actieve splitters zou dus in theorie zelfs 4 schermen moeten kunnen bedienen ?

Waarvan de schermen dus wel op de zelfde resolutie zullen moeten werken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In theorie wel; je resolutie is dan wel beperkt door de maximale throughput per DVI aansluiting als je dus een splitter wil gaan gebruiken, kun je per scherm maar 50% op 1 DVI poort gebruiken. ;)

• MarcHeijerman
mijn bedoeling is 2 widescreens op 1 dvi poort op 1920x1080 en 1 scherm in het midden op 1280x1024 op de andere (vga) poort

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Misschien handig dit soort discussies voort te zetten in bovenstaande link. Dan hoeven andere niet dezelfde vraag te stellen in de toekomst ;).

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47

dodo79

witte dikke tonnie

Ikzelf heb een z68 mainboard met onboard video outputs (2 uitgangen) en een ATI radeon 6870.
daarmee kan ik op de onboard videokaart 2 schermen aansluiten en op de videokaart ook nog eens 3.

Dat geeft je al 5 outputs die je kan gebruiken, maar niet elke onboard gpu blijft beschikbaar met een pci-e kaart erbij.

Dus wat voor mainboard heb je nu??
zit daar onboard video op??

Ik draai momenteel met een dual screen setup (1 op onboard en 1 op de ATI kaart) en het werkte ook met 3 schermen. meer schermen heb ik niet om te testen :)

omdat het kan!

• MarcHeijerman
ik heb de onboard al geprobeerd, maar dan word de pci niet meer gebruikt, en visa versa.

Verwijderd

heb hier een ati firepro V4800 welke 1 dvi heeft en 2 display poort uitgangen.
stuur er ook een triple monitor setup mee aan van 3x 24 inch op 1920x1080 per scherm.

• MarcHeijerman
Ok, dan wordt het dus een:

http://www.mycom.nl/Produ...-Radeon-5450,512MB/270676

plus 1 splitter en de non wide-screen op de vga poort, kijken of het gaat werken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je weet hoeveel RAMDACs die videokaart heeft (1 RAMDAC nodig per aansluiting in principe), dan hoef je wellicht geen splitter te gebruiken. en kun je dus elke poort zelfs gebruiken. Eventueel met een HDMI -> DVI convertortje, kosten niet zo veel, beeld signaal is hetzelfde tussen HDMI en DVI.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2011 19:22 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 20:19
MarcHeijerman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:17:
Ok, dan wordt het dus een:

http://www.mycom.nl/Produ...-Radeon-5450,512MB/270676

plus 1 splitter en de non wide-screen op de vga poort, kijken of het gaat werken.
Bespaar je het geld: dat gaat niet werken.

Er zijn enkele zakelijke videokaarten die met splitters werken. De ATI Radeon series is de consumententak, die ondersteund zoiets niet.

FireGL is de zakelijke kant van ATI net als NVIDIA Quadro de zakelijke kant is van nvidia. Matrox is ook voornamelijk voor bedrijven gedacht.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MarcHeijerman
ik heb nu een ati radeon HD 5450, alleen met maar 1 aansluiting... Hier werk een splitter op, werk er nu met 2 schermen op.

ik kan zo even niet zo snel vinden welke kaart het precies is, maar hij heef maar 1 poort (dvi)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 20:19
MarcHeijerman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:30:
ik heb nu een ati radeon HD 5450, alleen met maar 1 aansluiting... Hier werk een splitter op, werk er nu met 2 schermen op.

ik kan zo even niet zo snel vinden welke kaart het precies is, maar hij heef maar 1 poort (dvi)
Aktieve of passieve splitter?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MarcHeijerman
Splitter die er nu op zit:
http://www.shopit.ie/images/DVISPLIT.jpg

passief dus

[ Voor 9% gewijzigd door MarcHeijerman op 21-12-2011 19:34 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En zulke splitters gebruiken wij op het werk dus ook... ;) Kun je gewoon twee verschillende beelden mee maken ook. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2011 19:36 ]

• MarcHeijerman
ja dit werkt met 2 schermen gewoon goed. alleen ik wil er 3 :D

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
kfaessen schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:22:
[...]

Bespaar je het geld: dat gaat niet werken.

Er zijn enkele zakelijke videokaarten die met splitters werken. De ATI Radeon series is de consumententak, die ondersteund zoiets niet.
Dat klopt volgens mij niet, de paar pc's op het werk waarvoor multi-monitor gewenst is worden bij ons uitgerust met low profile nvidia 8500gt kaartjes... dat zijn zelfs erg goedkope consumentenkaartjes.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het low budget moet: steek er een tweede videokaart in van een paar tientjes en klaar. :)

• MarcHeijerman
geen 2e slot beschikbaar :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook geen PCI of AGP bijvoorbeeld? :?

• MarcHeijerman
nog wel een gewone pci volgens mij, alleen geen pci-e

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je goed zoekt, moet een PCI videokaart ook nog wel vindbaar zijn, al moet je er geen baanbrekende performance van verwachten, maar voor 2D werk is dat imo goed zat.

• MarcHeijerman
dan kan ik ik net zo goed een nieuwe pci-e kaart kopen met genoeg poorten, de splitter heb ik al, komt vast goed. Morgen ga ik er een halen, laat het meteen weten wanneer het werkt, of niet :P

• MarcHeijerman
Net even getest, zonder een nieuwe videokaar te kopen heb ik 3 schermen werkend gekregen.

1 videokaart (hd5450) met 1 poort (dvi) > DVI splitter voor de 2 widescreens.
1 onboard intel kaart (dell board, optiplex 790) > vga kabel naar het middelste scherm.

ik heb hiervoor in de bios de functie multidisplay aangezet, er staat wel bij dat dit alleen voor windows 7(32/64b) werkt.

Al met al dus geen extra videokaart, én onboard + pci werken samen.
Pagina: 1