Hoihoi beste Tweakers,
Vandaag wederom een vraag m.b.t blackjack maken als huiswerkopdracht.
Wij hebben op dit moment deze code:
Met deze errors:

Ik zie dat de lines niet volledig overheen komen dus ik zal de lines waar hij een error in geeft hier nog even los neerzetten:
line 34
line 38
line 39
line 52
Wat hebben wij op dit moment zelf al ondernomen?
http://docs.oracle.com/ja...s/api/java/awt/Image.html
Deze documentatie doorgenomen, hierdoor kwamen we onderandere achter de java.awt.image en de abstrac class.
Onze leraar om hulp gevraagd, welke ons doorverwees richting het internet.
Google uitgeprobeert.
Wat is de bedoeling van het uiteindelijke script?
Blackjack kunnen spelen en dus een voldoende voor onze opdracht krijgen, wij hebben op dit moment nog maar 1 plaatje ingevoegd, dit omdat we eerst zeker wilden weten dat het met 1 plaatje goedging, mocht het met 1 plaatje werken, voegen we de overige 10 in.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, vorige keer hebben we er al een hoop aan gehad in elk geval
Vandaag wederom een vraag m.b.t blackjack maken als huiswerkopdracht.
Wij hebben op dit moment deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| /** * @(#)eindelijk.java * * eindelijk Applet application * * @author * @version 1.00 2011/12/21 */ import java.awt.*; import java.applet.*; import java.awt.event.*; import java.awt.image.*; public abstract class eindelijk extends Applet implements ActionListener { Button knopkaart; Button knopopgeven; Image plaatje1, plaatje2, plaatje3, plaatje4, plaatje5, plaatje6, plaatje7, plaatje8, plaatje9, plaatje10; String plaatje; int plaatjegetal; public void init() { knopkaart= new Button ("kaart"); knopkaart.addActionListener( this ); knopopgeven= new Button ("opgeven"); knopopgeven.addActionListener ( this ); add( knopkaart ); add( knopopgeven ); plaatje1 = getImage(getDocumentBase(),"02.png"); plaatje1.addActionListener( this ); } public void paint(Graphics g) { g.drawImage(plaatje,20,10,eindelijk); g.drawImage(plaatje,120,110,eindelijk); g.drawString("Welcome to Java!!", 50, 60 ); } public void actionPerformed( ActionEvent e ) { if(e.getSource() == knopkaart ) { plaatjegetal = (int) ( 9 * Math.random() + 1 ); } if(plaatjegetal == 1 ) { plaatje = plaatje1; } } } |
Met deze errors:

Ik zie dat de lines niet volledig overheen komen dus ik zal de lines waar hij een error in geeft hier nog even los neerzetten:
line 34
code:
1
| plaatje1.addActionListener( this ); |
line 38
code:
1
| g.drawImage(plaatje,20,10,eindelijk); |
line 39
code:
1
| g.drawImage(plaatje,120,110,eindelijk); |
line 52
code:
1
| plaatje = plaatje1; |
Wat hebben wij op dit moment zelf al ondernomen?
http://docs.oracle.com/ja...s/api/java/awt/Image.html
Deze documentatie doorgenomen, hierdoor kwamen we onderandere achter de java.awt.image en de abstrac class.
Onze leraar om hulp gevraagd, welke ons doorverwees richting het internet.
Google uitgeprobeert.
Wat is de bedoeling van het uiteindelijke script?
Blackjack kunnen spelen en dus een voldoende voor onze opdracht krijgen, wij hebben op dit moment nog maar 1 plaatje ingevoegd, dit omdat we eerst zeker wilden weten dat het met 1 plaatje goedging, mocht het met 1 plaatje werken, voegen we de overige 10 in.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, vorige keer hebben we er al een hoop aan gehad in elk geval
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.