Wij moeten voor school een spelletje maken, we hebben gekozen voor het spel Blackjack, nou zou dit niet al te ingewikkeld moeten zijn.
Eerst de code die wij tot nu toe hebben:
Wij hebben zoals je ziet eerst 1 plaatje in laten laden, om te testen of dat werkt. Mocht dat werken willen wij de rest van de plaatjes random in kunnen laten laden door middel van een button. Maar hier krijgen we errors:

Wij komen hier niet meer aan uit, maar onze leraar ook niet. Op google hebben we al gezocht of het uberhaubt wel mogelijk is om een actionlistener toe te voegen aan een plaatje, dit schijnt wel mogelijk te zijn. We hebben het ook al even laten rusten om te zien of we het daarna weer wel snapten, maar we komen er nog steeds niet aan uit. En onze leraar gaf ons het advies om op een forum om hulp te vragen, en aangezien ik goede ervaringen heb met GoT ging ik wederom gelijk naar mijn oude vertrouwde forumpje
TL:DR versie: Wie weet hoe we deze errors kunnen fixen?
Eerst de code die wij tot nu toe hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| /** * @(#)Spel.java * * Spel Applet application * * @author * @version 1.00 2011/11/30 */ import java.awt.*; import java.applet.*; import java.awt.event.*; public class Spel extends Applet implements ActionListener { Button knopkaart; Button knopopgeven; Image plaatje1, plaatje2, plaatje3, plaatje4, plaatje5, plaatje6, plaatje7, plaatje8, plaatje9, plaatje10; String plaatje; int plaatjegetal; public void init() { knopkaart= new Button ("kaart"); knopkaart.addActionListener( this ); knopopgeven= new Button ("opgeven"); knopopgeven.addActionListener ( this ); add( knopkaart ); add( knopopgeven ); plaatje1 = getImage(getDocumentBase(),"02.png"); plaatje1.addActionListener(this); } public void paint(Graphics g) { g.drawImage(plaatje,20,10,this); g.drawImage(plaatje,120,110,this); g.drawString("Welcome to Java!!", 50, 60 ); } public void ActionPerformed( ActionEvent e ) { if(e.getsource == knopkaart ) { plaatjegetal = (int) ( 9 * Math.random() + 1 ); } if(plaatjegetal == 1 ) { plaatje = plaatje1; } } } |
Wij hebben zoals je ziet eerst 1 plaatje in laten laden, om te testen of dat werkt. Mocht dat werken willen wij de rest van de plaatjes random in kunnen laten laden door middel van een button. Maar hier krijgen we errors:

Wij komen hier niet meer aan uit, maar onze leraar ook niet. Op google hebben we al gezocht of het uberhaubt wel mogelijk is om een actionlistener toe te voegen aan een plaatje, dit schijnt wel mogelijk te zijn. We hebben het ook al even laten rusten om te zien of we het daarna weer wel snapten, maar we komen er nog steeds niet aan uit. En onze leraar gaf ons het advies om op een forum om hulp te vragen, en aangezien ik goede ervaringen heb met GoT ging ik wederom gelijk naar mijn oude vertrouwde forumpje
TL:DR versie: Wie weet hoe we deze errors kunnen fixen?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.