Beste allemaal,
Ik ben een tijdje aan het stoeien met Ajax/php/javascript, en het lukt allemaal aardig.
Echter ben ik nu tegen een probleem aangelopen.
Ik heb een div in mijn pagina staan.
Na het invoeren van gegevens, wordt de div gevuld met wat nieuws dmv ajax. Ik wil dat die div even dichtbaar is, en dan weer leeg raakt. Oftewel, iets met javascript set timeout. Als ik echter met Ajax het zo maak dat de div tijdelijk deze inhoudt heeft:
Dan werk het niet, ik wordt niet doorgelinkt. Dit uiteraard omdat het script volgens de browser al helemaal doorlopen is. Ik ben aan het googelen geweest, en ik kom 2 oplossingen tegen:
- eval() gebruiken. Schijnt niet veilig te zijn (???), en het werkt ook niet bij mij.
- Iets met DOM objecten, maar hier kan ik nergens goede voorbeelden van vinden.
Kan iemand me een eindje op weg helpen?
Ik ben een tijdje aan het stoeien met Ajax/php/javascript, en het lukt allemaal aardig.
Echter ben ik nu tegen een probleem aangelopen.
Ik heb een div in mijn pagina staan.
HTML:
1
| <div id="test"></div> |
Na het invoeren van gegevens, wordt de div gevuld met wat nieuws dmv ajax. Ik wil dat die div even dichtbaar is, en dan weer leeg raakt. Oftewel, iets met javascript set timeout. Als ik echter met Ajax het zo maak dat de div tijdelijk deze inhoudt heeft:
HTML:
1
2
3
4
| <div id="test"> <script type="text/javascript">setTimeout(showresult(5),500);</script> De gegevens zijn doorgevoerd! </div> |
Dan werk het niet, ik wordt niet doorgelinkt. Dit uiteraard omdat het script volgens de browser al helemaal doorlopen is. Ik ben aan het googelen geweest, en ik kom 2 oplossingen tegen:
- eval() gebruiken. Schijnt niet veilig te zijn (???), en het werkt ook niet bij mij.
- Iets met DOM objecten, maar hier kan ik nergens goede voorbeelden van vinden.
Kan iemand me een eindje op weg helpen?
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-12-2011 20:37 ]
hand·te·ke·ning (de ~ (v.))