Toon posts:

Modem Chello illegaal ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat je een illegaal chello modem hebt die niet bekend is bij chello maar ze gebruiken wel dat type zal dat dan gaan werken op het netwerk van chello ??

Groetjes Baazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Lijkt me heel sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neuh, ze kunnen mac addres van modem zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zend die modem dan MAC adres uit ??
Ik heb een verhaal gehoord dat iemand een modem van chello heeft kunnen regelen via veel omwegen en dat zijn verbinding gewoon werkt!!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet toch een computernaam hebben die bij Chello op de DHCP bekend is zodat er een IP adres wordt uitgegeven??? Of niet, dan zeg ik mijn abb. bij @home op. regel ik zelf een modempje.. Dat scheelt toch 90 piek per maand. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op donderdag 22 maart 2001 16:09 schreef voxell het volgende:
neuh, ze kunnen mac addres van modem zien
Dat kunnen ze wel, maar of ze het controleren?????
Dat is zeer de vraag. Over het algemeen zijn ISP zeer slecht georganiseerd, en al helemaal hun administratie. Ik zou zeggen probeer het.
Je moet wel zeker wetèn dat ze je kabel hebben geactiveerd en dat je niet achter allemaal rare filters zit. Daarnaast moet je thuis natuurlijk ook de juiste filters hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen, PROBEER het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gaat wel werken. Let op de volgende dingen:

- Goede aansluiting bij de CAI (geen prutdoosjes enz.
- Splitter (wordt meestal meegeleverd met modem)
- Is tweerichtingsverkeer bij jou in de straat al aangezet (hebben de buren ook iNet via de kabel?)

Modem (in mijn geval Com21) kun je gewoon via een leverancier bestellen, moet je alleen ff bij een vriendje de instellingen van het kabelmodem zelf ff afkijken. (gateway enzo van het MODEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb er nog eentje liggen.

250,- maggie um hebben

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb al een chello aansluiting maar een modem kan ik mischien regelen nieuw in de doos die type modem die chello nu gebruikt vraag me dus echt af dat goed werkt ze zeggen van wel maarja dan kan ik mijn abbo mooi opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

volgens een maat van mij die nu bij upc stage loopt zal het werken voor een weekje, ze doen daar wekelijkse check over het wel en wee van abbo en daarwerkelijke modems. maw: modem aanwezig, maar niet gerreged op een naam, to bad afgesloten, nr blijft in database dus die werkt nooit weer.

dit is dus wat ik gehoord heb dus hang me er niet aan op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus best kunnen wat je zegt.
Zo'n modem kost behoorlijk wat geld als ie het naar een week af laat weten dan heb je een dure verbinding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij @home gaat het waarschijnlijk wel lukken. Je kunt ook zo een ander ip instellen....pas als je een stuk of 50 ip adressen in gebruik hebt door dhcp ofzo gaan ze je bellen...is niet gekoppeld aan serienummer van modem en ook niet aan MAC adres van netwerkkaart. lekker beveiligd dus. Als ik ip van me buurman statisch instel, kan hij als ie zijn computer aanzet hem niet krijgen van de DHCP omdat ie al in gebruik is. Leuk hè, @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

In dit topic staat ook nog wel wat 'nuttige' informatie...

gathering.tweakers.net/showtopic.php/117349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zien het ongeregistreerde macadres van het modem. Het zal dus niet gaan. En als het gaat, komen ze er heel snel achter.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 15:32
toen bij miu chello werd aangelegd, werkte het niet omdat ze op de administratie vergeten waren mij e registreren. de modem kon daardoor zich niet aanmelden en het net op. volgens mij kan het dus NIET!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan niet, ik heb een keer een kabelmodem van een vriend geleend om te testen, maar ik kon niet op t chello netwerk met de geleend modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is toch wel moeilijk dan, de ene zegt van wel de ene zegt van niet wat is het nu??
Weet niemand hier echt iets van hoe het precies zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ok... In Brabant kan 't wel, aangezien ze hier de mac-adressen van de modems nog niet in de provisioning-database hebbben zitten...

Dit gaat wel gebeuren binnen 2 maanden...

In andere delen van 't UPC-gebied kan 't naar mijn weten niet.... Of omdat de modems daar wel worden geprovisioned, of omdat ze daar per abbonee de retourweg dicht kunnen zetten.... Simpele oplossing is dan om een PlusTV abo te nemen, dan moet de retourweg nml. opengezet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat zeker dan dat ze dat binnen twee maanden gaan doen ?? Lijkt me sterk toch ?? Waarom niet eerder dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 23 maart 2001 17:59 schreef Baazz het volgende:
Maar is dat zeker dan dat ze dat binnen twee maanden gaan doen ?? Lijkt me sterk toch ?? Waarom niet eerder dan??
Omdat ze daar hiero wat probs mee hebben gehad... Dus hier hebben er flink wat mensen van geprofiteerd... Maar da's binnenkort helaas afgelopen, of je moet 'm modem op de kop kunnen tikken wat in de database staat (Eigenlijk onmogelijk dus), of je moet vriendjes bij UPC hebben werken... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:08
Maar als het kan zou dat kunnen betekenen dat ik met een kabelmodem van Sonera ook kan internetten bij Chello (hier in Dordt heb je 3 providers) als ik de instllingen maar verander. Maar dat lijkt me sterk.

:{ ²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 23 maart 2001 18:25 schreef BansheeBoy Se het volgende:
Maar als het kan zou dat kunnen betekenen dat ik met een kabelmodem van Sonera ook kan internetten bij Chello (hier in Dordt heb je 3 providers) als ik de instllingen maar verander. Maar dat lijkt me sterk.
Ligt Dordt in Brabant?
Pagina: 1