Toon posts:

Illegaal gebruik van de UPC kabel mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis vertelde me gisteren dat z'n broer gratis gebruik maakt van de UPC kabel. Hij zou op de zwarte markt een modem hebben gekocht voor 500 piek en nu gratis zitten internetten. Uiteraard zonder emailadres e.d.

Nu vraag ik me als Chello abonnee af of zoiets sowieso mogelijk is. Is het überhaupt mogelijk dat zo iemand zonder account wél zou kunnen internetten via die kabel. Inbellen met login en pass hoeft immers niet, want zodra je het modem aansluit gaat ie zelf contact zoeken met het netwerk.

Mij lijkt het dat deze toegang door UPC zou zijn geregeld via de postcode en huisaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, kan niet.
Op straat in zo'n kabelkast moeten dingen veranderd worden enzo.
En dan moet je eerst nog een ip toegewezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken wel iemand die heeft al een jaar UPC in a'dam maar nog nooit een rekening gekrengen >:)

en hij heeft een lancity modem heeft ie overclockt nu download ik van hem met 250kb/s >:)>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 09:57
"Op straat in zo'n kabelkast moeten dingen veranderd worden enzo."
Dat is in ieder geval niet waar.
Het zou kunnen zijn dat in gebieden waar men een dynamisch ip-adres heeft ipv een vaste je best een modem zo aan kan sluiten en kan internetten. Maar waarschijnlijk worden de chello modems geregistreerd en worden vreemde modems geweigerd.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken iemand blablablabla...

Kan wel blablablabla...

Denk je nou echt dat zulke grote organisaties het niet goed voor elkaar hebben?? Precies... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken iemand die nog steeds een dialup intrenet verbinding heeft.

/me dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:05

Flotter

Pelipper!

En ik ken meerdere personen (w.o. ikzelf) bij wie het signaal behoorlijk geboost moest worden om gebruikt te kunnen worden...

Maar nu werkt het ook prima

ik me alleen wel af wanneer dit modem vervangen wordt; bij velen hier in de buurt wordt de COM21 vervangen door een Terrayon.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
Gaat dus niet lukken. er moet in de wijkkast wel degelijk een aanpassing worden gemaakt. Er zit nml een filter voor je aansluiting, waardoor je maar 1 richtingsverkeer hebt!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Dan kun je toch in ieder geval downloaden :?

LOL ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan dit wel, ik heb laatst van een vrij directe bron vernomen dat chello inderdaad alleen de uitgegeve modems registreerd. Als je dus illegaal een modem te pakken kunt krijgen, is het dus best mogelijk dat je zomaar kunt inetten.

dat verhaal van veranderen in kastjes is ten dele waar : bij sommige mensen is dit nodig omdat zij de zoveelste zijn en daarom de sterkte van het signaal aangepast moet worden oid. maar een soort aanmelding in wijkkast is volgens mij niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:17

Kettrick

Rantmeister!

loop je toch met een breekijzer naar het kastje toe :)

moet ook te tweaken zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misscien wat voor een nieuw forum:

[b]Tweaking UPC-Wijkkasten [/b]

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:15
nou, ik zou wel min lancity modem willen tweaken, weet iemand waar ik info kan vinden daarover? :)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 02 februari 2001 09:35 schreef speedener het volgende:
nou, ik zou wel min lancity modem willen tweaken, weet iemand waar ik info kan vinden daarover? :)
en dat is illegaal... :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, en nu hoe het echt zit:

1) In de meeste gevallen is 2-weg communicatie in de wijkcentrale uitgezet voor jouw aansluiting. Heb je echter eerder een kabelmodem gehad en zeg je die op, dan heb je grote kans dat ze te lui zijn om het weer uit te zetten>:).

2) Slechts in sommige gevallen is een versterker nodig.

3) Het MAC-adres van de kabelmodem moet worden aangemeld bij de ComController. Anders zal je modem geen firmware downloaden en werkt het NIET.

(bedrijf waar ik werk doet o.a. kabelmodeminstallaties voor UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 03-10 16:15
Op vrijdag 02 februari 2001 09:45 schreef jelmervos het volgende:

[..]

en dat is illegaal... :)
maar ik wil alleen de upload was sneller maken, de download is flex nu

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Op straat in zo'n kabelkast moeten dingen veranderd worden enzo."
Dat is in ieder geval niet waar.
Is wel waar! Ik heb toch ook kabel :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 10:33 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Is wel waar! Ik heb toch ook kabel :Z
in ieder geval moet er aangemeld worden bij de kabel wil het modem erop werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 10:36 schreef LLagerwerf het volgende:

[..]

in ieder geval moet er aangemeld worden bij de kabel wil het modem erop werken
Een kennis van mij werkt bij UPC en het kan
en ik weet hoe

Kan het helaas niet zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TypeOPeter
  • Laatst online: 30-04-2024
Een kennis van me heeft al een half jaar Chello. 2 weken geleden kon hij een illegaal kabelmodem aankomen voor 500 piek. Hij mocht het ding proberen, werkte het niet --> geld terug... Koppelt de officiele kabelmodem los en sluit de andere aan: 8-)Toppie, meteen werken als een speer. Hij heeft meteen zijn abonnement opgezegd!

Vraag me alleen nog af of dit ook kan als nog niemand in je straat kabel heeft gehad?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

uhmz, ik ken dus ook iemand, die heeft van iemand die bij UPC WERKT (die kende hij oid) een modem gekregen, daarmee kan hij gewoon kabelen, 4free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof niet dat UPC echt bijhoud welke modems wel of niet op de kabel mogen. Ik heb hier inmiddels al 2x een nieuw modem gehad, die gingen recht uit de doos op de plank, MAC adres of andere zaken werden niet opgeschreven, het hoefde niet enabeled te worden of wat dan ook.
Dus volgens mij kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Lijkt mij onmogelijk: je krijgt toch een IP-adres van hun toegewezen?
Dus je modem vervangen door een andere terwijl je al een abbonnement hebt is mogelijk volgens mij, maar niet wanneer je nooit een abbonnement hebt afgesloten.......
please correct me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 14:22 schreef War_4_L het volgende:

[..]

Een kennis van mij werkt bij UPC en het kan
en ik weet hoe

Kan het helaas niet zeggen >:)
Nou, ik woon in zeeland, dus ik kan het hier ook proberen met zeelandnet >:)
maar ja dat zal wel vertrouwelijke info zijn, dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het inloggen bij de zeelandnet kabel werkt op het inkomen van je MAC adres van je ethernet card en niet op het MAC adres van je modem...dus als jij achter een adres kan komen van een abonee wel dan kun je dus met een twedehans kabelmodem inloggen..het lijkt voor de zeelandnetrouter dan alsof het aboneetje inlogdt...heb je wel zijn ip adres maar ja je kan niet alles hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kom op zeg, doet niet zo flauw, en als iemand iets weet over het sneller maken van je kabelmodem laat het dan even weten. Gewoon een handige site of zo, of andere info.8-)

Illegaal? En iedereen hier draait zeker allemaal legale software? Rippen geen MP3's en hebben zelfs voor WinZip betaald?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gash: die IP's worden toegewezen aan het MAC-adres van je netwerkkaart, en ook daar kun je gewoon een andere voor pakken bij Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:42
Op woensdag 31 januari 2001 18:10 schreef Coen het volgende:
Een kennis vertelde me gisteren dat z'n broer gratis gebruik maakt van de UPC kabel. Hij zou op de zwarte markt een modem hebben gekocht voor 500 piek en nu gratis zitten internetten. Uiteraard zonder emailadres e.d.

Nu vraag ik me als Chello abonnee af of zoiets sowieso mogelijk is. Is het überhaupt mogelijk dat zo iemand zonder account wél zou kunnen internetten via die kabel. Inbellen met login en pass hoeft immers niet, want zodra je het modem aansluit gaat ie zelf contact zoeken met het netwerk.

Mij lijkt het dat deze toegang door UPC zou zijn geregeld via de postcode en huisaansluiting.
Ik werk bij UPC, ja dit kan. Je krijgt geen mail adres, maar da's boeie. MAC adressen etc staan niet geregistreerd, alleen je MAC van je ethernet kaart met de MAC van de modem, dus niet wisselen van netwerk kaart ofzoiets want een ARP flush krijg je dan niet :P

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Wat betreft dat signaal..
Als je PlusTV neemt wordt je signaal al opengezet, als je dan een illegale modem op de kop kan tikken heb je internet.

De zuid-nederlanders hebben standaard een open verbinding en hebben verder nix nodig, gewoon modem eraan en gassen.

De DHCP server is niet helemaal perfect, het is mogelijk op IP's terug te "kapen" van mensen, het is mogelijk om met 1 commando de LAN city modems te uncappen en zo nog veel meer.

De DHCP server houd NIET bij wie/wat/waar de mdoems zijn/zitten/staan, dus het gaat.

UPC heeft het dus NIET goed voor elkaar.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb al geen rekening van UPC gehad sinds Juni :?

Vaag maar ja ze zullen er achter komen binnenkort :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Laatst online: 20-09 14:42
Hmmmm, damn, ik heb al 1,5 jaar Chello, had ik het dus ook zo kunnen doen (als persoon die in het zuiden des lands woon.)
Maar volgens mij is het toch niet meer mogelijk om de upload van de Lancity's omhoog te krijgen ?? Tsja, ik heb hier een Terayon modem, dus zoveel heb ik er niet aan als het zou kunnen. Damn, maar om nu nog eentje te kopen voor 500 piek, nee, ik denk niet dat ik dat nog ga doen (als ik dit een jaar geleden had geweten.. >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij een kabelboer gewerkt, je modem moet uitgegeven zijn door de kabelmaatschappij.
Deze houd een lijst bij met de MAC adressen. een illegaal modem gaat dus niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<a href><marquee direction=down behavior=alternate><marquee behavior=alternate><font size=50><font color=green><b>Wordt dit een slotje?</b></font></font></marquee></marquee></a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blablabla... wordt dit een slotje?

Hoezo dat dan? Er wordt alleen maar een beetje gediscussieerd over de mogelijkheid!

Een cd zomaar kopieren mag ook niet, maar daar wordt toch ook over gediscussieerd in het "opslagmedia" forum?

Tjeezes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, natuurlijk wordt het geen slotje ... Ik moest gewoon even een tekst hebben om die html tag (die overigens niet werkt) te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit hoort onmogelijk te zijn bij Chello.
Het MAC-adres moet geregistreerd staan en er moet een zogenaamde "retourtab" in de kast worden geplaatst om bi-directioneel verkeer mogelijk te maken.
Heeft hij dit toch weten te regelen, dan moet het wel via een corrupte upc-medewerker zijn gelopen.

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zo.... maar ik kan me zo voorstellen dat er kasten zijn waar deze aanpassing nog steeds aanwezig is cq. standaard al aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 09:02
Dat mat adres moet echt geregistreerd staan! Ik heb zelf het eerste weekend zonder Chello gezeten, omdat ze dat bij Chello vergeten waren, want voor de rest was alles door 2 installateurs van Chello geinstalleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 08:27
Ik heb vanaf november een abo bij chello, maar ze hebben het nooit geinstalleerd.
De installatiemonteur kreeg het niet aan de praat, liet de modem staan en vertrok met de netwerkkaart. Er zou na het weekend een ervaren monteur komen.
Die is nooit gekomen en ik heb het toen zelf maar geinstalleerd.
Ik heb wel e-mail, maar in principe zou ik niet hoeven betalen totdat chello officieel geinstalleerd is (vooral die installatiekosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
OK, ik zal heel het verhaal ff uit de doeken doen...

Er staan wel degelijk MAC adressen geregistreerd. Dit gebeurd over het algemeen bij de installatie, de monteur schrijft alle gegevens (mac adres netwerk kaart, mac adres modem etc) allemaal op, en de klant krijgt een kopie.

Lui als monteurs zijn, gebeurd dit niet altijd, vandaar dat als ik mensen opzoek in de klanten database dat ik regelmatig klanten zie met geen/verkeerd mac adres.

De modems waarvan de monteur netjes alles opgeschreven heeft en heeft (laten) invoeren in de database.. DIE MODEMS ZIJN GEREGISTREERD.

Nou ff de rest... Zo'n monteur heeft een flinke doos met modems bij zich, als hun er 1 installeren pakken ze er willekeurig 1 uit, en dat maakt ook niet uit,want die dingen zijn dan toch nog nooit uitgegeven en niet geregistreerd. Pas als de monteur alle gegevens noteert en laat invullen in de database staan ze bij ons echt goed geregistreerd. Als je het mac adres hebt, of het IP adres zouden we altijd nog info kunnen opvragen uit het DHCP log, maar ja.. (is ff niet belangrijk).

Stel dat je een modem op de kop kan tikken die nog niet uitgegeven is (Uit een monteurswagentje gevallen voor 500 piek ofzo? :)) dan hang je hem gewoon bij jezelf eraan (wel zorgen voor de nodige kabels etc) en je kan zonder moeite internetten.

Even wat uitleg over deze situatie:
Iedereen heeft een terugloop signaal nodig van Chello/UPC, anders kun je niet internetten. He bje PlusTV, Priority Telecom oid, dan heb je zeker zo'n signaal. Daarbovenop, de mensen in het zuides des lands hebben zo'n signaal standaard, midden en noord nederland is dit standaard dicht.

Stel dat je geen terugloopsignaal hebt, dan zou je bijvoorbeeld plusTV kunnen nemen, dan krijg je terugloop signaal, en kun je meteen ook internetten.

Wat gebeurd er als je met je modem online gaat?
Simel.. je computer stuurt een DHCPDiscover weg, want hij wil een IP adres. de chello DHCP server geeft je meer dan graag een IP (interreseert dat ding geen flikker) krijg je mooi chello IP dus (212.*; 213.*; 62.*; )

Op dat moment wordt het MAC adres van je modem gekoppelt aan het MAC adres van je netwerkkaart. (Dus niet meer switchen nu zonder release all/rener all te doen, anders zit je in een discover offer loop en hang je)
Op het moment dat jij dus dat IP krijgt heb je al een DHCPoffer gekregen, weer een DHCPRequest terug gestuurd voor een bepaald IP, en een DHCPACK(nowlegded) terug gekregen.

Je hebt nu een IP, dat voor jouw is. Je bent nu verder een normale gebruiker van chello volgens het netwerk, het enigste is :

1. Je staat niet in de database (als je iig geen lid bent (geweest))
2. Je hebt geen Mail adres
3. Rekenen op Support zou ik ook niet doen

Verder zou ik:

1. Niet 30 gig per maand downloaden
2. Geen spam versturen
3. Trojan scans uitvoeren
4. Alles wat veel aandacht trekt.

Zoals die een klant die zijn Terayon modem opgeschroeft had en zijn Upstream had omhoog gekrikt (hardware-matig.. een echte tweaker :P) Maar deze klant is dus afgesloten :(

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

This information has been provided As if This information is for educational purposes only, and maybe not be used to commit illegal practices in any way. I am not responsible for any damage you might or might not cause yourself, your computer or any other person, animal or equipment that you own, or do not own. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Ik denk dat ik zo even mijn vaste heler op ga bellen of hij toevallig nog een com21 kastje heeft liggen. ;)

Wel grappig dat het dus mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat wel zoiets als EITHERNET dit kleine progje veranderd de settings van je ethernet kaart in het register...als je dus met LANTREND kijkt wat voor MAC adressen er aangelogd zijn op je net werk kun je deze bij jezelf invoeren en huppekee heb je toch mooi een verbinding.....met die ander zijn i.p adres natuurlijk..2 compies met 1 adres geinig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Hiero in brabant kan het idd wel.... Je moet dan uiteraard wel een modem op de kop weten te tikken...

In regio Gelderland, zitten er op afstand bestuurbare taps in de 'wijkkasten' (ook wel Eindversterkers genoemd). Daar kunnen ze dus vanuit hun luie stoel de retourweg, die je dus hard nodig hebt als je wilt kunnen internetten via de kabel, open of dicht zetten....

In Amsterdam werken ze met een 80 Mhz sperfilter op iedere uitgang van een tap, wat alles beneden de 80 Mhz wegfiltert.... En de Retourband zit tussen de 15 en 65 Mhz....

Hoe het in de rest van 't land is geregeld bij UPC durf ik niet te zeggen... Maar ze hebben het dus niet overal netjes voor mekaar... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Laatst online: 20-09 14:42
Op zondag 04 februari 2001 12:34 schreef Warbringer het volgende:

knipperdeknip....

Verder zou ik:

1. Niet 30 gig per maand downloaden
Ow, dat is ook handig om te weten, dus UPC begint bij 30 Gb te klagen dat er teveel gedownd wordt ?? ;)
Ach ja, daar zit ik toch wel onder. En tsja, ik ben zeker niet te beroerd om te betalen voor internet... :) (Maar owee als ik dit eerder had geweten... >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Cyphax

Moderator LNX
Pfff die 30 gig haal ik in een jaar nog niet, al download ik 24/7 :(
veel te traag gewoon...

wij waren de eerste in de straat die gingen kabelen, dus dat kastje aan 't eind van de straat moest nog worden veranderd door UPC.
Dat duurde maar 2 dagen |:(

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<Denk je nou echt dat zulke grote <organisaties het niet goed voor elkaar <hebben?? Precies... |:(

Sorry dat ik het zo zeg, maar bullsh*t wat je daar zegt.UPC Chello bijv. heeft de beveiliging slecht voor elkaar.Alles staat 'open'.Heb je een kabelmodem en netwerkkaartje, de juiste kabels,splitters, Trasjes en die hele zooi, sluit je de boel aan en surfen maar!>:)

Sterker nog, ik ken een gozer die 't hele land doorreisd met die Chello modems! Hij vraagt geloof ik 500 piek en het werkt super! Nooit problemen gehad (...) *D *D *D
Op woensdag 31 januari 2001 19:56 schreef RenevdVeen het volgende:
Ik ken iemand blablablabla...

Kan wel blablablabla...

Denk je nou echt dat zulke grote organisaties het niet goed voor elkaar hebben?? Precies... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk het MAC adres van een kennis kunnen gebruiken en dat "faken" toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het MAC adres wijzigen, hier is de code om zoeits te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
#include <stdio.h>              /* standard I/O */
#include <errno.h>              /* error numbers */
#include <sys/socket.h>         /* socket definitions */
#include <sys/ioctl.h>          /* ioctls */
#include <net/if.h>             /* generic interface structures */

main()
{
  int s,i;
  struct  ifdevea  devea;

/* Get a socket */

s = socket(AF_INET,SOCK_DGRAM,0);
  if (s < 0) {
     perror("socket");
     exit(1);
  }

/* Just for grins, we'll see what our current value is */

strcpy(devea.ifr_name,"tu1");
  if (ioctl(s,SIOCRPHYSADDR,&devea) < 0) {
     perror(&devea.ifr_name[0]);
     exit(1);
  }
  printf("Address is ");
  for (i = 0; i < 6; i++)
     printf("%X ", devea.current_pa[i] & 0xff);
  printf("\n");

/* Now, we set our values to the address we want.  We should */
  /* be setting devea.default_pa[0..5], but there is a bug and */
  /* the SIOCSPHYSADDR call will actually look at what is in   */
  /* devea.default_pa[2]..devea.default_pa[5],                 */
  /* devea.current_pa[0], devea.current_pa[1].  So we set our  */
  /* address there instead.                                    */

printf("Setting values...\n");
  devea.default_pa[2] = 0xab;
  devea.default_pa[3] = 0xbc;
  devea.default_pa[4] = 0xcd;
  devea.default_pa[5] = 0xde;
  devea.current_pa[0] = 0xef;
  devea.current_pa[1] = 0xf0;
  printf("Changing address...\n");
  if (ioctl(s,SIOCSPHYSADDR,&devea) < 0) {
     exit(1);
  }
  printf("Address changed.\n");

/* check our work */

exit(1);
  }
  printf("Address is ");
  for (i = 0; i < 6; i++)
  printf("\n");

close(s);
}

> 
> Second problem:
>         Programmers division ask me how to read MAC address from inside 
program

>         written in C. They don't want to use external programs.

You can use some of the code from the above program to read the MAC
address.

/* check our work */

exit(1);
  }
  printf("Address is ");
  for (i = 0; i < 6; i++)
  printf("\n");

close(s);

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAN ZEKER!! daarom wil ik een modem
ik heb alles sleutels van de kastjes langs de weg en het spul heb ik ook nog!!!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Leuk voor je
/ouwe }:O en randje illegaal

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.