OK, ik zal heel het verhaal ff uit de doeken doen...
Er staan wel degelijk MAC adressen geregistreerd. Dit gebeurd over het algemeen bij de installatie, de monteur schrijft alle gegevens (mac adres netwerk kaart, mac adres modem etc) allemaal op, en de klant krijgt een kopie.
Lui als monteurs zijn, gebeurd dit niet altijd, vandaar dat als ik mensen opzoek in de klanten database dat ik regelmatig klanten zie met geen/verkeerd mac adres.
De modems waarvan de monteur netjes alles opgeschreven heeft en heeft (laten) invoeren in de database.. DIE MODEMS ZIJN GEREGISTREERD.
Nou ff de rest... Zo'n monteur heeft een flinke doos met modems bij zich, als hun er 1 installeren pakken ze er willekeurig 1 uit, en dat maakt ook niet uit,want die dingen zijn dan toch nog nooit uitgegeven en
niet geregistreerd. Pas als de monteur alle gegevens noteert en laat invullen in de database staan ze bij ons echt goed geregistreerd. Als je het mac adres hebt, of het IP adres zouden we altijd nog info kunnen opvragen uit het DHCP log, maar ja.. (is ff niet belangrijk).
Stel dat je een modem op de kop kan tikken die nog niet uitgegeven is (Uit een monteurswagentje gevallen voor 500 piek ofzo?

) dan hang je hem gewoon bij jezelf eraan (wel zorgen voor de nodige kabels etc) en je kan zonder moeite internetten.
Even wat uitleg over deze situatie:
Iedereen heeft een terugloop signaal nodig van Chello/UPC, anders kun je niet internetten. He bje PlusTV, Priority Telecom oid, dan heb je zeker zo'n signaal. Daarbovenop, de mensen in het zuides des lands hebben zo'n signaal standaard, midden en noord nederland is dit standaard dicht.
Stel dat je geen terugloopsignaal hebt, dan zou je bijvoorbeeld plusTV kunnen nemen, dan krijg je terugloop signaal, en kun je meteen ook internetten.
Wat gebeurd er als je met je modem online gaat?
Simel.. je computer stuurt een DHCPDiscover weg, want hij wil een IP adres. de chello DHCP server geeft je meer dan graag een IP (interreseert dat ding geen flikker) krijg je mooi chello IP dus (212.*; 213.*; 62.*; )
Op dat moment wordt het MAC adres van je modem gekoppelt aan het MAC adres van je netwerkkaart. (Dus niet meer switchen nu zonder release all/rener all te doen, anders zit je in een discover offer loop en hang je)
Op het moment dat jij dus dat IP krijgt heb je al een DHCPoffer gekregen, weer een DHCPRequest terug gestuurd voor een bepaald IP, en een DHCPACK(nowlegded) terug gekregen.
Je hebt nu een IP, dat voor jouw is. Je bent nu verder een normale gebruiker van chello volgens het netwerk, het enigste is :
1. Je staat niet in de database (als je iig geen lid bent (geweest))
2. Je hebt geen Mail adres
3. Rekenen op Support zou ik ook niet doen
Verder zou ik:
1. Niet 30 gig per maand downloaden
2. Geen spam versturen
3. Trojan scans uitvoeren
4. Alles wat veel aandacht trekt.
Zoals die een klant die zijn Terayon modem opgeschroeft had en zijn Upstream had omhoog gekrikt (hardware-matig.. een echte tweaker

) Maar deze klant is dus afgesloten
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
This information has been provided As if This information is for educational purposes only, and maybe not be used to commit illegal practices in any way. I am not responsible for any damage you might or might not cause yourself, your computer or any other person, animal or equipment that you own, or do not own.
I want to live forever, so far.. so good.