Nieuwe HD 6870 en Eyefinity

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Hallo allen,

Ik ga binnenkort mijn HD4850 vervangen voor een 6870. Ik ben in het bezit van twee 24" schermen en één beamer (resolutie: 1280x1024).

Nu wil het als volgt aansluiten:
- de twee schermen via DVI
- de beamer via VGA op een mini displayport met bijvoorbeeld deze adapter: http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item336f077b9a

Gaat dit op deze manier werken, zodat ik alledrie de schermen tegelijkertijd kan gebruiken? Het is natuurlijk niet de bedoeling om op zowel de schermen als de beamer tegerlijk te gaan gamen, maar ik wil wel dat alle drie de schermen tegerlijk kunnen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jah dat kan. Eyefinity wordt alleen gebruikt ingame, om één groot scherm te creëren. Dan heb je dus wel 3 schermen met dezelfde resolutie nodig. Wat je nu voorstelt kan gewoon, heeft Eyefinity niks mee te maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Dat verhelderd heel wat. Maar aangezien ik geen displayport-aansluiting op mijn monitors of beamer heb, moet ik sowieso op de één of andere manier een adapter gebruiken.

Bedankt voor je verduidelijkende antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55

Fordox

00101010

NoFearCreations schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:41:
Jah dat kan. Eyefinity wordt alleen gebruikt ingame, om één groot scherm te creëren. Dan heb je dus wel 3 schermen met dezelfde resolutie nodig. Wat je nu voorstelt kan gewoon, heeft Eyefinity niks mee te maken.
nou eigenlijk, met de nieuwe 2.0 eyefinity die uitkomt voor de hd 79xx serie, kun je wel eyefinity draaien met 3 verschillende resoluties ^^ ben ik wel blij mee. kan ik een full hd scherm halen en mijn 2 1440x900 schermen als portrait mode ernaast zetten :)

bron: http://nl.hardware.info/n...on-hd-7970-ligt-op-straat 6e slide :)

hier ben ik echt blij mee. ik hoop ook dat dit zo is voor de 7870.
word echt vet gamen op die manier :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Een passieve VGA naar DP converter will do the job.
Graag geen commentaar van mensen die zeggen dat het alleen mogelijk is met een actieve converter maar er geen ervaring mee hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

een actieve is alleen nodig als je meerdere schermen aan 1 display port wilt gooien.
*ter kleine onderbouwing van hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Een (misschien domme) vraag dan: hoe kan ik uberhaupt meerdere schermen aan 1 adapter hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

je hebt daar van die actieve kastjes en splitters voor. ook converters.
het komt zo: een displayport heeft veel meer bandbreedte dan hdmi, vga of dvi waardoor je veel grotere resoluties kunt aansturen.
eyefinity van amd werk ongeveer op dezelfde manier. je gpu berekend een grote resolutie om af te spelen, en verdeeld deze over meerdere poorten. andere poorten hebben geen grote bandbreedte, en je gpu is er verder niet helemaal voor berekend. daarom kun je niet meer dan 2 schermen aansturen met eyefinity zonder display port. (sommige fabrikanten hebben er een oplossing voor gevonden om er 3 dvi connectoren aan te hangen. maar dan zit je nog steeds aan die max)

omdat display port een grote bandbreedte heeft, kun je er een grote resolutie doorheen sturen. met een actieve koppelstuk kun je deze resolutie verdelen over meerdere aansluitingen, en dus ook meer schermen.

even kort door de bocht, maar dit is alles dat je moet weten over displayport en eyefinity :)

met een passieve adapter kun je er maar 1 aansluiting over gooien. er kunnen wel meerdere aansluitingen gebruikt worden, maar dan kopieer je de weergegeven beeld

[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 20-12-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Bedankt mensen. Ik weet genoeg. Ik ga binnenkort de 6870 kopen en bestel nu alvast een displayport-vga-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

goede keus, ookal zou ik zelf liever 2 maandjes willen wachten voor een 7870.
als je nu de uitgelekte benchmarks van de 7970 tegenover de 6970 zet, is deze al minstens een derde sneller. ik hoop dat dat ook zo is voor de 7870 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Wat gaat daar de prijs van worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Daan00 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:23:
Een passieve VGA naar DP converter will do the job.
Graag geen commentaar van mensen die zeggen dat het alleen mogelijk is met een actieve converter maar er geen ervaring mee hebben ;)
pricewatch: HP DisplayPort-naar-VGA adapter (AS615AA)
Deze werkt overigens goed (1 van de 4 converters die ik hier nog heb liggen 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Ik bestel er 1 via eBay. Scheelt me een paar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Wopper89 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:46:
Wat gaat daar de prijs van worden dan?
nog niet bekend. komt denk ik pas ergens in februari uit en dan zijn de prijzen ook bekend.
ik verwacht hem ergens op 200 euro.
Wopper89 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:24:
Ik bestel er 1 via eBay. Scheelt me een paar euro's.
waarom niet gelijk bij DX? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Fordox schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:26:
[...]

nog niet bekend. komt denk ik pas ergens in februari uit en dan zijn de prijzen ook bekend.
ik verwacht hem ergens op 200 euro.

[...]

waarom niet gelijk bij DX? :P
Of Deal eXtreme inderdaad. Even kijken waar die het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Heey, dat is nuttig (en uitgebreid).

Zoals hierboven al genoemd, zie ik ook in dit link terug. Twee (of meerdere) dezelfde monitoren kunnen in Eyefinity-modus, terwijl een derde apparaat (in mijn geval mijn beamer) gewoon met een andere resolutie kan werken. Top dus. In januari maar eens de grafische kaart bestellen, denk ik :)
Pagina: 1