Hallo Heren en Dames,
Ik heb me zover ik dat kan zeggen al aardig in verdiept in NAS systemen.
Ik heb wat rond zitten lezen en er zijn mij 2 opgevallen.
1. Netgear ReadyNAS NV+ RND4000 (Goedkoopste 180)
2. Netgear ReadyNAS Ultra RNDU 4000 (Goedkoopste 330)
Eerste twijfel is: simpele NAS of uitgebreide NAS.
Kan een iomega nas kopen 1TB 89 euro, doet wat hij moet doen.
Streamen naar tv via DLNA, ftp en backup.
Dit zijn eigenlijk de daadwerkelijke eisen.
Maar als IT'er zijnde zie ik graag wat meer opties.
Vandaar dat ik sterk neig om een uitgebreide nas te kopen. Met de volgende opties:
NZB/Torrent/Hot swappable/raid 5/6 en dat hebben beiden hierboven.
Ik twijfel alleen zeer welke ik zou moeten kopen.
Het is een aardig prijs verschil. Ik wil met beiden ze op den duur volstoppen met 4x2TB (RAID 5) zodat ik vanaf de NAS media kan afspelen op mijn computer en/of tv. Ik kijk vrij veel tv series, dus dat word wel dagelijks gebruikt en moet ook soepel werken. (Via een draadloos 54MB signaal, eventueel kan dit naar 300Mb geupgrade worden)
Ik zag dat de Ultra een Atom 1,66GHz processor heeft en dat terwijl de NV+ een processor heeft geklokt op 0,28GHz een wereld van verschil. Buiten dat heeft de Ultra 1GB ram, en de NV+ 256MB.
Voor de rest zijn ze beiden geschikt voor nieuwsgroepen (NZBget en SABNZB volgens mij) en zijn ze geschikt voor de eisen hierboven.
Welke raden jullie mij aan van de 2 hierboven of misschien wel een heel ander model?
Alvast bedankt,
Dennis
Ik heb me zover ik dat kan zeggen al aardig in verdiept in NAS systemen.
Ik heb wat rond zitten lezen en er zijn mij 2 opgevallen.
1. Netgear ReadyNAS NV+ RND4000 (Goedkoopste 180)
2. Netgear ReadyNAS Ultra RNDU 4000 (Goedkoopste 330)
Eerste twijfel is: simpele NAS of uitgebreide NAS.
Kan een iomega nas kopen 1TB 89 euro, doet wat hij moet doen.
Streamen naar tv via DLNA, ftp en backup.
Dit zijn eigenlijk de daadwerkelijke eisen.
Maar als IT'er zijnde zie ik graag wat meer opties.
Vandaar dat ik sterk neig om een uitgebreide nas te kopen. Met de volgende opties:
NZB/Torrent/Hot swappable/raid 5/6 en dat hebben beiden hierboven.
Ik twijfel alleen zeer welke ik zou moeten kopen.
Het is een aardig prijs verschil. Ik wil met beiden ze op den duur volstoppen met 4x2TB (RAID 5) zodat ik vanaf de NAS media kan afspelen op mijn computer en/of tv. Ik kijk vrij veel tv series, dus dat word wel dagelijks gebruikt en moet ook soepel werken. (Via een draadloos 54MB signaal, eventueel kan dit naar 300Mb geupgrade worden)
Ik zag dat de Ultra een Atom 1,66GHz processor heeft en dat terwijl de NV+ een processor heeft geklokt op 0,28GHz een wereld van verschil. Buiten dat heeft de Ultra 1GB ram, en de NV+ 256MB.
Voor de rest zijn ze beiden geschikt voor nieuwsgroepen (NZBget en SABNZB volgens mij) en zijn ze geschikt voor de eisen hierboven.
Welke raden jullie mij aan van de 2 hierboven of misschien wel een heel ander model?
Alvast bedankt,
Dennis