Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BBG] specs van i920 testsysteem van tweakers?

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Heeft iemand de specs van de OC (mobo combi + gebruikte settings) voor het i920 testsysteem van tweakers?
In de laatste BBG van desktops staat dit niet bij de testsystemen erbij.

Verwijderd

xces schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:36:
Heeft iemand de specs van de OC (mobo combi + gebruikte settings) voor het i920 testsysteem van tweakers?
In de laatste BBG van desktops staat dit niet bij de testsystemen erbij.
Kun je wat duidelijker zijn wat je bedoelt?

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ja hoor ;)

In deze best buy guide; geven ze als advies om als processor te gaan voor een i5, 2500K
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011

Nu klik ik daaronder op de 'review tweakers' link en kom uit op deze link (sorry dat had ik vanmiddag dus ff niet door):
reviews: Intel Core i7 2600K en i5 2500K: benchmarks

Daar staat op de pagina "testsystemen" het volgende;
Het Bloomfield-testsysteem met X58-moederbord werd gevormd door een Intel Core i7-930 die in een MSI Big Bang-moederbord werd gestoken.
Verderop in de testgrafieken komt echter de i920[oc] terug, en die processor heb ik ook, alleen dan niet [oc].
Concreet was mijn achterliggende vraag, of er met een X58 moederbord en stock i920 op dit moment een upgrade is die de investering en moeite waard is, aangezien ik een kerstbonus heb gekregen :) Het X58 platform stamt namelijk al weer uit eind 2008...

Verwijderd

Ik zou sowieso niet meer gaan upgraden voor jouw platform. Er is geen ontwikkeling meer voor en de processoren zijn in verhouding met Sandy Bridge duur te noemen. Wel kun je natuurlijk een overclock zetten. Ik weet niet welke settings ze hebben gebruikt voor dat T.net systeem, dat is ook niet direct zo relevant want jij hebt mogelijk een processor uit een andere batch en een ander moederbord. Dit topic in het Overlclocking subforum biedt veel informatie over het overclocken van S1366 processoren: [OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 3 Ik zou zeggen neem daar eens een kijkje :).